קובי בנטקובסקי מנכל אימפקס
צילום: יחצ

Water.io תקצה 52% ממניותיה תמורת 5 מיליון שקל - המניה מזנקת

החברה המפתחת בקבוק מים דיגיטאלי תקצה סך כולל של 52% ממניותה לשלושה משקיעים תמורת 5 מיליון שקל; המשקיעים - מייס שח״ל, מנכ״ל אלקטרה צריכה לשעבר ובעלי מוצרי שלם - חברה גדולה בענף המזון

חיים בן הקון | (3)

ווטר אי או (Water.io) - החברה המפתחת בקבוקים חכמים - מזנקת בחדות בעקבות דיווח על הקצאת סך כולל של 52.2% מהון מניות החברה תמורת 5 מיליון שקל. ההקצאה תתבצע בעזרת מניות רגילות ושני סדרות של אופציות: האחת תפקע לאחר 9 חודשים תמורת 0.7 שקל למניה והאחרת תפקע לאחר  18 חודשים תמורת 1.32 שקל למניה. בסך הכל תקצה החברה מניות רגילות בשיעור של 44.2% מהונה בדילול מלא; השאר באופציות.

המשקיעים: מייסד שח״ל 

המשקיעים הם ארז אלרואי, זאב קלימי ומני שלם. ארז אלרואי הוא ממייסדי החברה הבורסאית (בנסדא״ק) שח״ל, הפועלת בשוק טכנולוגיית הבריאות והאמבולנסים הפרטיים בישראל, גרמניה וארה״ב. 

זאב קלימי שימש כמנכ״ל במספר חברות מזון ביניהם טרה, לאחר שנרכשה על ידי החברה המרכזית, אוסם ונסטלה (בישראל). בקוקה קולה שימש בתפקידים בכירים. קלימי שימש כמנכ״ל אךקטרה צריכה החל משנת 2014.

 מני שלם הוא הבעלים של מוצרי שלם, ובשנת 2018 רכש את חברת האריזות אמרז, המייצרת את אריזות המזון של מגוון רחב ממוצרי הצריכה היום יומיים שלנו:  קוקה-קולה, פפסי, אסם נסטלה, יוניליוור, כתר פלסטיק, יפאורה תבורי, פריגת, מי עדן, נביעות, תנובה, שטראוס, סנו

פעילותה של Water.io

החברה מפתחת ומייצרת ומשווקת פלטפורמה טכנולוגית המיועדת לבקבוקי מים חכמים. במסגרת פעילות זו מתמקדת החברה במוצרים המיועדים לשוק מוצרי הוולנס (Wellness), במישרין באמצעות שיווק בקבוק השתייה החכם פרי פיתוחה תחת המותג io.Water ובאמצעות שילוב הפלטפורמה הטכנולוגית במוצרים של צדדי ג'.

החברה פועלת לפיתוח מוצרים מבוססי טכנולוגיה המהווים אמצעי בידי הלקוחות לשינוי ושמירה על איכות חיים ובריאות, על ידי שינוי תודעתי ובריאותי. בשוק הישראלי מוכרת את מוצרי io.Water באתר המכירות שלה ובחנויות באמצעות ערוצי הפצה ושיתופי פעולה עם מותגים בארץ.

 בשוק האמריקאי החברה מוכרת את מוצרי io.Water במכירה ישירה לצרכנים באתר האינטרנט, בדומה לפעיול בישראל, ובפלטפורמת Amazon. כמו כן, החברה מוכרת את מוצריה לחברת פפסיקו, המשלבת את טכנולוגיית החברה בבקבוקי שתיה חכמים המשווקים תחת מותג משקאות הספורט Gatorade.

בדצמבר 2024 התקשרה החברה בהסכם הפצה עם חברת  Snappy (סְנַפִי) המפתחת ומפעילה פלטפורמת מסחר אינטרנטית לארגונים המאפשרת רכישה ושליחת מתנות מותאמות אישית, ופועלת בעיקר בארה"ב וכן בישראל. במסגרת ההתקשרות תשווק  Snappy את מוצרי החברה בפלטפורמות שלה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עוד חתמה החברה בדצמבר על הסכם שיווק עם משווקת בלעדית בדרום אפריקה עם חברה בשם BIBO. במסגרת ההסכם התחייבה חברת BIBO לבצע הזמנה ראשונית של אלפי יחידות בודדות ממוצרי החברה, אך לא התחייבה להיקף הזמנות מינימאלי מעבר לכמות הראשונית שנרכשה. על מנת לשמור על הבלעדיות שהוענקה היא נדרשת לעמוד מדי שנה ביעדי מכירות שנתיים כפי שהוגדר בהסכם, וכמקובל בהסכמים דומים בין יצרניות וחברות שיווק.

נתונים כספיים של Water.io

החברה בחרה לממש את זכותה להגדיר את עצמה כתאגיד קטן, ועל כן היא מדווחת אחת לחציון. בחציון הראשון הכניסה החברה כ-453 אלף דולר, לעומת 4 מיליון דולר בחציון המקביל, ירידה של כ-88%. ההפסד הנקי של החברה לחציון צמח ל-1.8 מיליון דולר לעומת 792 אלף דולר בחציון המקביל. 

בקופת החברה 453 אלף דולר נכון לחציון הראשון של 2024. מכך עולה שהחברה צריכה את המזומנים שתקבל בעקבות מזכר ההבנות שנחתם היום בדחיפות.

מניית ווטר אי או ב-12 חודשים האחרונים
מניית ווטר אי או ב-12 חודשים האחרונים - קרדיט: ביזפורטל

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    Atuk19 09/01/2025 12:24
    הגב לתגובה זו
    האם המשקיעים החדשים קנו מכספם המוצור והתרשמו לטובה רק זה מעניין. להבנתי פשוט אין מוצר.
  • 1.
    מבצ 09/01/2025 11:11
    הגב לתגובה זו
    אין עתיד לחברה הזו
  • צמי 09/01/2025 13:00
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שזה ימשיך לעלות חזק