טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

פריון מודיעה על אסטרטגיה ומינויים חדשים; המניה קופצת

אחרי שירדה ב-70% בשנה האחרונה, פריון מדווחת על אסטרטגיה חדשה במסגרתה יאוחדו המותגים של החברה תחת מותג אחד בשם Perion One; בנוסף, החברה מודיעה על מינויים חדשים לתפקידי סמנכ"ל ההכנסות, סמנכ"ל מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיה המניה קופצת ב-4.5% בתל אביב

רוי שיינמן | (2)

חברת האד טק הישראלית פריון נטוורק פריון נטוורק 4.98%   מדווחת על אסטרטגיה חדשה, במסגרתה יאוחדו מוצגי החברה תחת מותג אחד בשם Perion One, מה שלדברי החברה יתמוך במיקומה של החברה כמובילה עבור מותגים, סוכנויות וקמעונאים שרוצים לפרסם את עצמם. החברה ציינה כי התכנית תשלב פתרונות AI שהחברה מפתחת תוך כדי שיפור של מבנה ההוצאות של החברה.


בנוסף, החברה דיווחה על מספר מינויים חדשים: סטפן יאפ, לשעבר בגוגל, מונה לסמנכ"ל ההכנסות של החברה. קני לאו, סמנכ"ל המוצר של חברת Undertone שבבעלות פריון, מונה לסמנכ"ל המוצר של פריון עצמה. מינה נאגוויב, סמנכ"לית הטכנולוגיה של חברת Hivestack שגם כן בבעלות פריון, מונתה לסמנכ"לית הטכנולוגיה של פריון . בנוסף, עדי שפק קודם והוא יוביל את פיתוחי ה-AI של פריון.


מנכ״ל פריון, טל יעקובסון: "Perion One מייצגת שינוי משמעותי בהתפתחותה של החברה. מנכ״ל פריון, טל יעקובסון פלטפורמת Perion One תאחד את מגוון המותגים והטכנולוגיות המתקדמות שלנו לפלטפורמה מובילה אחת. מנהלי שיווק וצוותי השיווק שלהם זקוקים לפתרונות זמינים, גמישים ומקיפים היכולים לחבר את הנקודות בסביבת המדיה הדיגיטלית, ולאפשר להם לנהל ביעילות את תקציבי הפרסום ולדווח על תוצאותיהם בפועל - פלטפורמת Perion One היא הפתרון לכך. צמיחתה של פריון מושרשת בחדשנות - החל מעוצמת יכולות המו"פ שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק. Perion One תאפשר ללקוחותינו גישה לכל היצע הפתרונות שלנו בפלטפורמה אחת, ומנהלי המכירות שלנו יוכלו להגיע ללקוחות במגוון שווקים עם פתרון מקיף. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שפריון תהפוך לספקית הפתרונות המובילה בתעשייה שלנו – דבר שיסייע להניב ערך לכל בעלי העניין בטווח הארוך".


"הצמיחה של פריון מבוססת על חדשנות - החל מהעוצמה הטכנולוגית שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק,, הוסיף יעקובסון. "עם Perion One, לקוחותינו יקבלו גישה לכל היכולות שלנו בפלטפורמה אחת, ואנשי המכירות שלנו יוכלו להגיע לשווקים עם מערכות יחסים קיימות. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שנהפוך לספק פתרונות מוביל בתעשייה שלנו, מה שיסייע לנו לייצר ערך ארוך טווח לכל בעלי העניין שלנו," סיכם יעקבסון.


הצניחה במניה וסימני האזהרה המוקדמים

מניית פריון צנחה ב-70% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של 423.8 מיליון דולר בוול סטריט, מחיר מניה של 9 דולר לעומת 40 דולר בתחילת 2023. לצד דוחותיה לרבעון השלישי החברה אישררה את התחזיות שלה ל-2024 כולה שצופות ההכנסות של כ-490-510 מיליון דולר, EBITDA מתואם של כ-52-48 מיליון דולר, כאשר שיעור ה-EBITDA המתואם מההכנסות בניכוי עלויות מדיה יסתכם ב-23% מאמצע טווח ההכנסות. התחזית הזו הגיעה על רקע ירידה ממושכת במניה ומספר אזהרות רווח שפרסמה החברה.

מניית פריון נטוורק בנאסד"ק בשנה האחרונה

אנחנו הצגנו את סימני האזהרה שהיו בפריון. העזיבה התמוהה של המנכ"ל דורון גרסטל והמימושים שלו בתקופת כהונתו, שהיגעו לכ-50 מיליון דולר על פני 6 שנים. אנחנו כותבים כאן הרבה על כך שמימושים של בכירים בחברות זו נורה אדומה שצריך לשים לב אליה. הבכירים באופן טבעי יודעים יותר מהמשקיעים, ואם הם מוכרים בכמויות גדולות ולאורך זמן זה יכול להעיד על חוסר אמון בחברה, אחרת למה להם למכור?


גם הרכישה של Hivestack הייתה מוזרה. פריון רכשה את הייבסטאק ב-100 מיליון דולר במזומן. לא היה ברור כמה הרכישה סינרגטית לפעילות שלה. פריון מספקת טכנולוגיה לתחום הפרסום בחיפוש באינטרנט לרבות בווידאו. הייבסטאק פועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי מחוץ לבית. זה העלה חשש שהחברה רוכשת בשביל לרכוש, בשביל לרצות את המשקיעים, זה חשוב שהחברה תפעל לטובת המשקיעים, אבל לא בכל מחיר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מינה זה הוא עדי זו היא (ל"ת)
    אנונימי 03/02/2025 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלון 03/02/2025 15:13
    הגב לתגובה זו
    מאז שהוא נכנס החברה בצרות צרורות ומחיר המנייה בבור תחתיות.