קסטרו
צילום: אסיה רביבו

לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל -קסטרו בוחנת הנפקה של שני מותגים

חברת האופנה בוחנת הנפקה של אורבניקה והודי'ס - הצפת ערך גדולה לקסטרו; המניה מזנקת; לפי ההערכות, אורבניקה תונפק לפי שווי של כ-800 מיליון שקל והודי'ס לפי שווי של כ-700 מיליון מיליון שקל

רוי שיינמן | (1)

חברת האופנה קסטרו קסטרו 9%   מדווחת כי היא בוחנת הנפקה של שניים מהמותגים העיקריים שלה - אורבניקה והודי'ס. בדוחות האחרונים של החברה ציין המנכ"ל יאיר אוחיון כי "אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 28 חנויות כשבשנה הבאה צפויות להיפתח חנויות נוספות וכן, ממוקדים בחנויות הקונספט החדשות של הודי'ס וטופ טן". לפי ההערכות השווי הכולל של שתי החברות בהנפקה צפוי לעמוד על כ-1.5 מיליארד שקל, כאשר השווי של אורבניקה יהיה כ-800 מיליון שקל ושל הודי'ס כ-700 מיליון שקל, שווים של החברות מבטא מכפילי רווח של 13-15 על הרווח התפעולי. זה לא מכפיל נמוך, אבל בהינתן שמדובר בחברות צומחות ובהינתן התמחורים בשוק, זה אפשרי, אם כי ייתכן שהמוסדיים יעשו עוד קווץ' למחיר.


קסטרו נסחרת במכפיל 9 על הרווח התפעולי שלה כך שמדובר בעצתם בהשבחה גדולה עבורה. המניה מזנקת היום ובכלל יש לה שנה טובה בביצועים ובשוק המניות. 


קסטרו רכשה 50% מאורבניקה בתמורה ל-90 מיליון שקל ב-2016. ב-2018 רכשה קסטרו את מלוא הבעלות בקבוצת הודי'ס, שהחזיקה גם ב-50% הנותרים באורבניקה, בעסקה שהוערכה בכ-300 מיליון שקל.


המספרים של אורבניקה והודי'ס

נכון לסוף הרבעון השלישי, לאורבינקה כאמור היו 28 חנויות ולהודי'ס היו 68 חנויות. ההכנסות של אורבניקה ב-9 החודשים הראשונים של 2024 הסתכמו ב-323.2 מיליון שקל, עלייה של 29% לעומת הכנסות של 250 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי של אורבניקה בתקופה זו עמד על 41.1 מיליון שקל (12.7% מההכנסות) לעומת 11 מיליון שקל (4.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה ב-2023.


הכנסות הודי'ס ב-9 החודשים הראשונים של 2024 הסתכמו ב-227.3 מיליון שקל, עלייה של 27% לעומת 179.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023. הרווח התפעולי הסתכם ב-37.9 מיליון שקל (16.7% מההכנסות) בהשוואה ל-16.9 מיליון שקל (9.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה ב-2023.

מתוך דוחות קסטרו

מדובר בשתי פעילויות חשובות לקסטרו  - בסך הכל ההכנסות של הודי'ס ואורבניקה ב-9 החודשים הראושנים של 2024 הסתכמו ב-573 מיליון שקל, יותר משליש מההכנסות של קסטרו בתקופה שהתסכמו ב-1.48 מיליארד שקל. מה גם ששתי הרשתות צומחות מהר יותר בפני עצמן - אורבניקה צמחה בתקופה הזו ב-29% והודי'ס ב-27% כאמור, קסטרו צמחה רק ב-14.5%.


עם זאת חשוב לזכור שאלה לא היו 9 חודשים רגילים, הם אופיינו בצמיחה מואצת כמעט אצל כל החברות בתחום כי לא היו טיסות והישראלים נשארו בארץ, מה שהביא לכך שהכסף שהם היו בדרך כלל מוציאים על בגדים בחו"ל יצא על בגדים בארץ של הרשתות המקומיות.


בנוסף, להודי'ס ואורבניקה פחות סניפים מקסטרו, שלה יש 81 סניפים משל עצמה. הפער מהודי'ס לה יש 68 סניפים לא משמעותי כמו הפער מאורבניקה לה יש כאמור 28 סניפים, אבל זה אומר שהתרומה של כל סניף חדש משמעותית יותר באופן יחסי להכנסות הכוללות. זה מורגש כאמור יותר אצל אורבניקה כי יש לה פחות סניפים, אבל גם זה משהו שצריך לזכור.

כל הכותרות


בשיחה עם ביזפורטל אחרי הדוחות האחרונים, המנכ"ל יאיר אוחיון דיבר על מותגי החברה: "כל המותגים תורמים לצמיחה של הקבוצה, ולכל אחד מהם יש תפקיד בתהליך. אורבניקה נמצאת במומנטום חזק של צמיחה ורווחיות, וגם הודיס ממשיכה להתרחב ולחדור לנישות חדשות שלא היינו בהן בעבר", הוא אמר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מניה אטרקטיבית (ל"ת)
    רון 05/02/2025 13:32
    הגב לתגובה זו