![רמי שביט המשביר; קרדיט: יונתן לוי רמי שביט המשביר; קרדיט: יונתן לוי](https://res.cloudinary.com/bizportal/image/upload/f_auto,q_auto/giflib/news/rsPhoto/sz_294/rsz_870_420_רמי_שביט_מנכל_קבוצת_המשביר_צילום_יונתן_לוי.jpg)
"יש כאן כשל שוק, המשקיעים לא מבינים שקנת' קול זה מותג ענק"
המשביר מרחיבה את פעילות מותג Kenneth Cole לאירופה ולמרוקו בשותפות עם גלובל אי, עם צפי הכנסות של 400 מיליון דולר נטו עד 2030; המנכ"ל ובעל השליטה רמי שביט משוכנע שהשוק לא מתמחר נכון את המהלך: "זו פעילות בינלאומית שמבוססת על הצלחה בישראל, אין לנו חוב -
אני לא מבין את השוק"
המשביר המשביר 365 23.91% היא אחת הרשתות שנהנו מהיעדר הטיסות של הישראלים לחו"ל בשנה החולפת. חברות התעופה הזרות לא הגיעו, הישראלים נשארו בארץ ואת הכספים שהם היו מבזבזים על שופינג בחו"ל הם בזבזו כאן. הפעילות של המשביר מגוונת יותר מחברות האופנה האחרות, לצד מוצרי האופנה וההנעלה יש לה גם פעילות של אופנת הבית, מוצרי קוסמטיקה, טואלטיקה ואפילו תכשיטים ושעונים. המשביר היא יותר כלבו מאשר קמעונאית אופנה, אבל כאמור גם היא נהנתה בשנה החולפת.
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2024 הסתכמו ב-688 מיליון שקל לעומת 668 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 3%. הרווח הנקי הסתכם ב-16.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. המשביר תרוויח השנה סדר גודל של 22 מיליון שקל, כך שעם שווי שוק של 220 מיליון שקל המניה נסחרת במכפיל 10, בדומה למניות האחרות בענף.
אבל רמי שביט, המנכ"ל ובעל השליטה (57%) חושב שהמשקיעים מפספסים משהו. הוא אומר את זה בהקשר של הפעילות של המשביר עם המותג האמריקני Kenneth Cole. המשביר בדרך כלל קונה ומוכרת מוצרים מספקים שונים בלי יותר מדי מיתוג, עם קנת' קול זה סיפור שונה כי לצדדים יש הסכם במסגרתו המשביר היא המפיצה הבלעדית של המותג, והיא יכולה לעשות בו התאמות לשווקים השונים, באישור של קנת' קול. בעוד המשביר לא חושפת את נתוני המכירות של קנת' קול בישראל היא טוענת שהפעילות מאוד מצליחה, והיום היא מדווחת כי חתמה על הסכם לשיווק המותג באירופה ובמרוקו.
- המשביר: הרווח התפעולי עלה ב-18%, הרווח הנקי זינק
- ענקית המסחר באינטרנט שמהמרת על המשביר ומה הפוטנציאל?
המשביר אומרת שבין 2026-2030 הכנסות הפעילות באירופה צפויות להסתכם ב-400 מיליון בנטו. את הסכום הזה היא חולקת עם גלובל אי Global-e Online -0.62% , ענקית האי קומרס הישראלית שנכנסה לשותפות (19%) עם המשביר במיזם באירופה. למרות המספרים הגדולים, המניה של המשביר לא זזה היום, והיא עלתה רק ב-5.6% מתחילת השנה והיא עלתה ב-34% בשנה האחרונה, לעומת עלייה של 73% ב-טרמינל איקס -1.53% , 156% ב-קסטרו 0.75% ו-134% ב-גולף -1.8% , שקצת יותר דומה למשביר עם פעילות אופנת הבית שלה. שוחחנו עם שביט על המשמעות של העסקה, איך היא הולכת להתקדם, ולמה הוא חושב שהמשקיעים לא מבינים אותה עד הסוף?
מה המשמעות של העסקה?
"אנחנו מדברים על פעילות שקיימת כבר 3 שנים בישראל. מדובר מותג אמריקאי מאוד ותיק שקיים כבר 40 שנה ומאוד מצליח בארה"ב. סקל שיווקו אותו בעבר. קיבלנו רישיון מאסטר, כלומר אנחנו יכולים לעשות התאמות לשוק המקומי, באישור של קנת' קול, ובמפעלים מאושרים שלהם. הפעילות בישראל מאוד מצליחה, פתחתו 120 קורנרים בסניפים, 3 חנויות בתוך הסניפים ו-2 חנויות עצמאיות. הגענו למסקנה שאנחנו רוצים להרחיב את הפעילות.
זו בשורה, שוק ההון לא מבין את זה. יש כאן כשל שאני לא מבין אותו. זה מותג ענק אבל הישראלים לא מבינים את זה. זו פעילות בינלאומית שנתמכת
על פעילות שעשינו בישראל 3 שנים. אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר שנתיים, זו תהיה פעילות משמעותית למשביר. בנוסף אין לנו חוב בכלל, חיסלנו את כל החובות לפני שנתיים, אני לא מבין את השוק".
כל הכותרות
איך התחיל שיתוף הפעולה בינכם?
"אנחנו פנינו אליהם. סקל נתקלו בקשיים בקורונה, אני נסעתי לארה"ב, פתרתי את בעיית החוב של סקל וההתחייבויות שלהם ונכנסנו עם קנת' קול להסכם חד ארוך טווח".
- הפניקס מרחיבה את השת"פ עם אקונרג'י: תשקיע 75 מיליון אירו נוספים
- טאואר מכה את הצפי בשורה התחתונה ומספקת תחזית טובה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
למה אתם חושבים שהמותג יעבוד באירופה ובמרוקו?
"הם התמקדו בארה"ב ודרום אמריקה עד כה, הם סלדו מאירופה כי שם יש הרבה שפות וסגנונות שונים. בגלל שאנחנו מייצרים ומפתחים את המותג כאירופאי מצאנו שיש לנו יתרון יחסי, במיוחד יחד עם גלובל אי. לפי התכנית ההתחלה תהיה באי קומרס עם גלובל אי, לצד הקמת אולם תצוגה, ולאט לאט נפתח חנויות עם זכיינים באירופה. לפי החלוקה של השוק ותכנית העבודה הגענו להערכה שהפעילות תכניס בנטו 400 מיליון דולר בין 2026-2030".
אתה לא חושש מכישלון? אתם נכנסים לשווקים חדשים לגמרי עם מותג חדש
"אני עושה שיתוף פעולה עם הרבה גורמים מובילים, אין לי סיכון. ההחלטה להיכנס לאירופה לא הגיעה סתם, וגם תראה את גלובל אי - הם לא נכנסו להסכם כזה עם חברת קמעונאות אף פעם, זו פעם ראשונה בשבילם, הם לא היו עושים את זה אם הם לא היו חושבים שזה מהלך נכון".
באירופה יש הרבה סגנונות שונים ושפות שונות, איך מרוקו קשורה?
"אנחנו נסלוק את המותג במרוקו. זה ישמור על המותג באירופה, אני לא רוצה שיהיה מצב שימכרו את המותג בזול. יהיו לנו גם מכירות שם ואפילו חנות דגל. המרוקאים מאוד אוהבים מותגים בינלאומיים ואנחנו חושבים שהמותג יצליח גם שם".
גלובל אי שותפה רק בחלק האי קומרס של המכירות באירופה או בכל הפעילות?
"הם שותפים בכל הפעילות באירופה, הם יחזיקו 19% מהחברה החדשה".
אתם מדברים על 400 מיליון דולר ב-5 שנים אבל מן הסתם הסכום לא יתחלק באופן שווה בין השנים, באיזה שיעור תהיה הצמיחה?
"אנחנו עוד לא יודעים. אנחנו רק יודעים להגיד שההערכה שלנו היא שהמכירות נטו בתקופה הזו יגיעו ל-400 מיליון דולר".
הרווחיות תהיה דומה לזו של הפעילויות האחרות?
"לא, הרווחיות תהיה יותר נמוכה. אנחנו אומנם מגדילים כמויות אבל אנחנו צריכים גם לשלם להרבה גורמים, כמו לסיטונאים, מפיצים וזכיינים".
אתם בוחנים מותגים נוספים?
"לא. אנחנו ממוקדים בקנת' קול. כל השאר אנחנו קונים ומוכרים".
ומה אם מותג כלשהו יראה את ההצלחה שלכם עם קנת' קול ויפנה אליכם?
"נגיד לא. כבר פנה אלינו מישהו עם מספר מותגים וסירבנו, אנחנו ממוקדים בקנת' קול".
שיתוף הפעולה עם גלובל אי יכול להתרחב?
"הפעילות עם גלובל אי יכולה להתרחב לארה"ב, קנת' קול כאמור מאוד מצליח שם. הם לא ייכנסו לפעילות שלנו בישראל".
- 19.אנונימי 10/02/2025 12:14הגב לתגובה זוקנת קול מותג לא קיים בארהב גם ההיספנים במרכזים הכי נחותים ברשתות מתות כבר לא סופרים אותונסה למצוא אותו בחנויות שהן לא עודפים של תחתיות הדיסקונט לא תמצא
- 18.חווה 10/02/2025 12:13הגב לתגובה זוורמי שביט ממש לא מבין במיתוג ואני לא רואה שום פוטנציאל למימוש עם מותג אפור כמו קנת קול. זה היה אולי נכון למהלך בתחילת שנות האלפיים אבל כיום אנשים מחפשים מותגים שיש להם סקס אפיל וסטייל ידוע ולקנת קול אין את זה. ובטח לא למשביר שאין לו בכלל זכות קיום
- 17.המשביר מעצבן מתאים רק לחברי מועדון ולכרטיסי הנחות (ל"ת)בלי זה אי אפשר לקנות שם כלום 10/02/2025 09:47הגב לתגובה זו
- 16.רמי לא שבעת מהרפתקאות אתה רוצה שוב להפסיד את המכנסיים (ל"ת)אנונימי 10/02/2025 09:25הגב לתגובה זו
- 15.אמיר 10/02/2025 05:57הגב לתגובה זוקנת קול מוצר מנצח אבל כשאני לקוח מזדמן שרוצה לרכוש במשביר אך משלם מחיר גבוה יותר ממחיר חבר מועדון לא אקנה שם.אם רוצים גם לקוחות מזדמנים תתנו גם להם אופציה למחיר מוזל כמו חברי המועדון
- 14.מוריס 10/02/2025 00:07הגב לתגובה זוקנט קול זה פיקציה
- 13.רמי שביט קובע מה מותג ומה לא...חי בסרט (ל"ת)אנונימי 09/02/2025 22:40הגב לתגובה זו
- 12.אלי 09/02/2025 22:38הגב לתגובה זומחירים יקרים חושב שהוא לואי ויטון
- 11.אנונימי 09/02/2025 22:06הגב לתגובה זואני אוהב המותג מאמריקה. במשביר באלגן כמו באסטות בשוק. לא מצאתי קנת קול לא היה רת מי לשאול ובקופות לא ידעו להגיד לי אם יש בכלל
- 10.דולצה וגבאנה 09/02/2025 21:02הגב לתגובה זוקנת קול מותג.....חחח...כבר לפני 20 שנה הוא הפך לסמרטוט בארהב
- 9.אנונימי 09/02/2025 21:00הגב לתגובה זוכל הווגראס הזה בשביל רווח נקי של 16 מיליון וגם זה אחרי שנים הפסדיות
- 8.אנונימי צוחק 09/02/2025 20:01הגב לתגובה זויהוא והפצת שמאטס. רווחיות גבולית ומלאים שנדרשים ויכולים בשניה להפוך למלאים מתים.השוק מתמחר נכון. כתבה לא תעורר מניה מתהמי שאין לו נגיעה ל AI ושימוש אפקטיבי בו ימות
- 7.אנונימיינאי 09/02/2025 19:53הגב לתגובה זואנשים הפסיקו לקנות בגדים כמו פעם. הכל היום זול. משקיעים בתחתונים וגופיות בגלל זה דלתא עפה לחלל. כל השיט של היבוא זה שמעטס ביגוד פוליאסטר. רמי אם אתה רוצה ייעוץ דבר איתי אני 20 שנה בתחום הריטייל.
- 6.אנועינימי 09/02/2025 18:35הגב לתגובה זוזה הסיבה שלא תחלום יותר לקנות מותגים יקרים נגמר לך הקרדיט
- 5.רק עניין של זמן 09/02/2025 17:31הגב לתגובה זוסבלנות
- 4.המשביר יקר מיושן ותמיד חסר סחורה איכסה (ל"ת)אנונימי 09/02/2025 17:10הגב לתגובה זו
- 3.דורון 09/02/2025 16:19הגב לתגובה זותביא תוצאות טובות והשוק יתמחר נכון את המנייה.
- 2.סווינגר 09/02/2025 16:10הגב לתגובה זוהישראלים חוסרים לטוס בזול.התזמון היה נכון לפני שנתיים.כעת השקעה לשם היציאה לחול לא מעניינת.משקיע חכם משקיע במקומות עם פוטנציאל אמיתי. בטח שלא בסחר סמרטוטים.
- 1.אנונימי 09/02/2025 16:05הגב לתגובה זוהמשביר לצרכן בקושי מצליח לצוף כלכלית. למה לאור ניסיון לא מוצלח מישהו אמור להעריך את קנת קול במרוקו