אמיר פנוש יניב אריאלי סיוה; קרדיט: אתר החברהאמיר פנוש יניב אריאלי סיוה; קרדיט: אתר החברה
ראיון

"העוגן של סיוה זו הפעילות האלחוטית, העתיד זה AI בקצה"

מניית סיוה קפצה אחרי דוחות טובים, בהם דיווחה על גידול בהכנסות מעל צפי האנליסטים. החברה מתמקדת היום בתחום האלחוטי אבל מציינת שהעתיד הוא בתחום ה-AI בקצה; בשוק מצפים שהרווח למניה יזנק מ-53 סנט השנה ל-91 סנט ב-2026, מה שמצביע על הציפיות הגבוהות של המשקיעים;המנכ"ל אמיר פנוש וסמנכ"ל הכספים יניב אריאלי מספרים בשיחה מאיפה תגיע הצמיחה: "AI בקצה זו הפעילות הכי צומחת שלנו"

רוי שיינמן |

מניית סיוה Ceva Inc. -5.66%   השלימה עלייה של 56% אחרי שקפצה בשבוע שעבר בעקבות הדוחות שהיו חזקים. היא דיווחה כי ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-29.2 מיליון דולר, צפי האנליסטים היה להכנסות של 27.5 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה ברבעון הרביעי גדל בכ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-11 סנט, בהתאם לצפי האנליסטים. 


סיוה מפתחת עיצובים לשבבים לתחומים שונים, ומוכרת רישיונות או מקבלת תמלוגים מיצרנים שמייצרים אותם. היא מתמקדת בתחום האלחוטי, כלומר שבבים ל-WiFi, בלוטות', תקשורת סלולרית, אבל היא גם מייצרת שבבים לתחומים נוספים כמו למשל תחום הרכב והרכב האוטונומי, והדבר הבא לדברי החברה הוא שבבים ל-AI בקצה - כלומר במקום שלדוגמא השיחה שלכם עם צ'אט ג'יפיטי בטלפון תרוץ על הענן, היא תרוץ על המכשיר עצמו, מה שמאפשר מהירות גבוהה יותר. 


סיוה לא מפרטת בדיוק כמה גדול התחום הזה אבל אנחנו יודעים שזה תחום שצומח ועוד כמה שנים יכול להיות תחום דומיננטי מאוד אצלה: "העוגן זה הפעילות האלחוטית, העתיד זה AI בקצה", אומרים לנו בשיחה המנכ"ל אמיר פנוש וסמנכ"ל הכספים יניב אריאלי.


המניה של סיוה כאמור זינקה בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של קרוב ל-850 מיליון דולר. החברה לא נותנת תחזיות אבל לפי צפי האנליסטים היא תרוויח השנה 53 סנט למניה ובשנה הבאה 91 סנט למניה, כלומר מכפילים של 68 ו-40 בהתאמה. אלה מכפילים גבוהים שמעידים על כך שהציפיות מסיוה גבוהות. פנוש ואריאלי נשמעו בטוחים בשיחה בנוגע ליכולת של סיוה להשיג צמיחה שכזו. הנה מה שהיה להם להגיד.


מה הדגשים שלך לרבעון ולשנה?

"הייתה שנה מאוד מוצלחת, הצגנו גידול מאוד יפה של 10% בהכנסות לצד הכפלת הרווח", אומר פנוש. "גם הרבעון הרביעי היה מעל לצפי, יש לנו המון מוצרים בשוק היום".

אמיר פנוש, מנכ"ל סיוה; קרדיט: החברה


מה קווי המוצרים העיקריים של סיוה?

"יש לנו שני קווי מוצרים עיקריים - הראשון זה כל התחום של תקשורת אלחוטית, בין אם זה WiFi, תקשורת סלולרית, בלוטות', הכל", אומר פנוש. "חיזקנו את ההובלה שלנו בתחום הזה אפילו יותר ב-2024, עשינו רכישה השנה והצפי שנמשיך להגדיל את ההובלה שלנו ואת מספר החוזים. התחום השני זה בינה מלאכותית בקצה, כלומר הרצה של מודלי בינה מלאכותית על מכשירי הקצה כמו טלפונים ניידים למשל. בהתחלה מרכז הכובד היה על חברות ההייפר-סקייל, יכולות ה-AI רצו על הענן, ועכשיו הוא עובר יותר למכשירים עצמם. זה תחום פעילות מאוד רחב וזה מנוע צמיחה חזק ל-2025-2026".

כל הכותרות


איך מתפלגות ההכנסות בין התחומים השונים הן ברישיונות והן בתמלוגים?

"ברישיונות אנחנו לא חושפים את ההתפלגות אבל בתמלוגים כן", אומר אריאלי. "בערך 1.1 מיליארד דולר, כמעט 50% מסך הכל, זה בלוטות' - רכב, סלולרי, מכשירים נוספים, הכל. תפסנו פוזיציה מובילה בשוק הזה והגענו לשיא ב-2024. מדובר בשבבים  יחסית זולים, אבל יש שם פוטנציאל לשלב אותם עם מכירות של מוצרים נוספים, כמו WiFi למשל, ששם השבבים כבר יותר יקרים והתמלוגים גדולים פי 2-3. גדלנו יותר מפי 4 בתחום הזה בשנתיים האחרונות. הפוטנציאל של WiFi הוא מאות מיליונים בתמלוגים. היום יש WiFi בכל דבר, אפילו בנורות תאורה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"
יניב אריאלי, סמנכ"ל הכספים של סיוה; קרדיט: החברה


כמה הפעילות שלכם ב-AI בקצה משמעותית היום?

"מאוד, זו כבר פעילות מאוד מרכזית", אומר פנוש.


התחרות שם לא קשה? אתם לא מתמודדים שם עם שחקני ענק כמו למשל אנבידיה או ARM?

"עם ה-IP שלנו אנחנו תמיד מתחרים בשחקנים גדולים, בכל התחומים. אנבידיה נותנת GPU, את המעבד הגרפי, ARM נותנת CPU, המעבד, ואת המאיצים אנחנו נותנים, כל שאנחנו לא בדיוק חופפים איתן שם", אומר פנוש. "זה שוק שעכשיו מתרחב מהר וזז מהר. העוגן של החברה הוא עדיין הפעילות האלחוטית, אבל מנוע הצמיחה זה ללא ספק ה-AI בקצה".


איך נראית העונתיות בתחומים השונים?

"מעניין לציין את ARM כי המודל העסקי שלנו זהה, שנינו נותנים רישיונות ומקבלים תמלוגים לעיצובים שלנו לשבבים. עם זאת מה שיש לסיוה אין ל-ARM, הם לא מתעסקים בתקשורת, ב-AI, אין להם את זה, הם מתמקדים במעבדים", אומר אריאלי. "גם הם וגם אנחנו מושפעים מעולם הצריכה, בדרך כלל הרבעונים החזקים הם השלישי והרביעי, יש עלייה לקראת החגים בכל העולם - החגים בארה"ב ובישראל ואפילו לקראת ראש השנה הסיני. דבר אחד שהוא פחות עונתי הוא השקת סטנדרטיים חדשים על ידי היצרנים, אבל גם זה קורה פחות בתחילת השנה ויותר לקראת הקיץ. סטנדרט חדש יכול להיות למשל בסלולר השקה של 5G+ או 6G, ב-WiFi מעבר לסנטנדט מתקדם יותר, בבלוטות' - הדברים האלה יכולים לקרות בלי קשר לעונתיות, וכשהם קורים זה משפיע על הביזנס".


כמה סיוה חזקה ב-WiFi 6?

"אנחנו לחלוטין מובילים שם, עשינו כבר הסכמי רישוי עם יותר מ-40 חברות", אומר פנוש. "אנחנו בתחילת של תהליך העלאת התפוקה שלו מבחינת כמות יחידות שיוצאות. לפני שנתיים היינו עם 40 מיליון יחידות שיצאו ב-WiFi בסך הכל ועכשיו כבר יש בערך 180 מיליון, וחלק גדול מזה זה WiFi 6. אני יכול גם להגיד שמרבית הגדילה ב-2025-2026 בתחום האלחוטי תהיה מבוססת על הצמיחה ב-WiFi 6. המון לקוחות כבר קיבלו את הרישוי".


ואיפה אתם עומדים עם WiFi 7?

"כבר יש לנו את הטכנולוגיה ל-WiFi 7 והתחלנו לעשות רישוי בסוף שנה שעברה. אנחנו צופים שרוב הרישוי ב-2025-2026 יהיה סביב WiFi 7" אומר פנוש. 


כמה זה משפיע על המספרים?

"כל דור חדש שיוצא, המחירים שלו יותר גבוהים", אומר אריאלי. "מה שיפה אצל סיוה ויחסית חדש הוא שאנחנו גם מצליחים לעשות באנדלים,  ואז החוזים הרבה יותר גדולים. אנחנו נותנים חבילה הוליסטית ועל זה אנחנו גובים יותר. בתמלוגים רואים את זה במחיר השבב, ככל שהשבב יותר חדש ויותר יקר נקבל יותר תמלוגים".


הרכבים האוטונומיים מתקרבים, טסלה וליפט יעלו בשנתיים הקרובות את הרכבים על הכביש, איך סיוה משתלבת בתחום?

ב-2025-2027 תהיה האצה במערכות ה-ADAS, מערכות העזר לנהיגה. הן אומנם לא מאפשרות לרכב להיות אוטונומי לגמרי אבל מרבית המערכות האלה עוברות להרצת מודלים ושם אנחנו נמצאים. נתחיל לראות משלוחים ותמלוגים השנה ונמשיך משם. בנוסף לזה, יש לנו מוצר בפורטפוליו שמאפשר להריץ מאות חישובים, שמיועד למערכות ADAS ובהמשך לרכבים אוטונומיים. זה שוק מאוד חשוב עבורנו", אומר פנוש.


"אנחנו נמצאים בשוק הרכב גם מעבר לתחום האוטונומי, גם באפטר מרקט אנחנו מופיעים בהרבה מקומות", אומר אריאלי. "מפתחות אלחוטיים למשל, תקשורת בין רכבים, בביטול רעשים בשיחה עם דיבורית כמו שימאהה מאפשרת למשל, חיישנים נוספים שאנחנו יודעים להפעיל, אודיו, אנחנו לא רק באוטונומי אלא בהרבה תחומים ברכב".


איך אתם רואים את סערת DeepSeek?

"קודם כל אנחנו מוודאים שהמערכות שלנו יודעות להריץ את דיפסיק בצורה יעילה כדי לאפשר את זה ללקוחות שלנו", אומר פנוש. "אבל אם אנחנו מסתכלים על המשמעות - זה יוצר מגמה של לקחת מודלים גדולים ולנסות לשפר אותם דרך הקטנה שלהם - זו בדיוק המגמה שאנחנו תמיד מדברים עליה, מבחינתנו זו מגמה מעולה, זה יוריד את עלויות המוצרים אבל גם את העלויות של הרצת המודלים, וזה אומר שזה יתרחב ליותר מוצרים ויאפשר לנו יותר רישוי ויותר תמלוגים. זו מגמה מבורכת שיוצרת אפילו האצה לביקושים למוצרים שלנו".


איך הדולר משפיע עליכם ואיך אתם מתמודדים עם התנודות שלו?

"כמעט כל ההכנסות שלנו בדולרים, כך שבשורה העליונה אנחנו לא נפגעים", אומר אריאלי. לגבי ההוצאות שלנו - יש לנו שני מרכזי פיתוח גדולים, אחד בישראל כלומר בשקלים ואחד באירופה כלומר באירו. אנחנו בדרך כלל מגדרים כמה רבעונים קדימה ואנחנו די מצליחים לעמוד בתחזיות ההוצאות שאנחנו נותנים. באופן כללי אין ספק שהדולר החזק עוזר לנו".


יש בערך 160 מיליון דולר בקופה כולל פקדונות, חושבים על רכישות או שאתם מרגישים בנוח עם האחיזה שלכם בתחומים השונים?

"אנחנו מרגישים בנוח כרגע אבל לחלוטין אנחנו עדיין מסתכלים על רכישות", אומר פנוש. "גייסנו גם בן אדם שיושב בעמק הסיליקון ומתעסק רק בזה. יש לנו את המזומן. תחום ה-IP הוא תחום שקשה לחברות קטנות מאיתנו לגדול בו, ואנחנו יודעים לקחת עוד קווי מוצרים ולהוסיף לפלטפורמה, אנחנו יודעים לנהל את זה. המטרה היא להכניס פעילויות באותו מודל עסקי כלומר להישאר ב-IP, לצד הרחבת הפעילות והוספת טכנולוגיות נוספות בתחום ה-AI בקצה".


לסיכום, מה מנועי הצמיחה העיקריים לשנים הקרובות?

"הקישוריות והאלחוטי זה מנוע מאוד חזק. הגידול הנוסף יגיע כאמור מתחום ה-AI בקצה, אנחנו מאפשרים לכל מגוון הלקוחות בנוסף למעבד ולקישוריות להוסיף יכולות AI, זה יהיה מנוע צמיחה חזק", אומר פנוש.

"אפשר להסתכל על הרבעון הרביעי ולראות שכל התחומים שלנו עבדו חזק", מוסיף אריאלי. "הגענו לשיאים בחלק מהתחומים וזה מעיד על מה צפוי גם בהמשך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה