קרן כהן חזון מנכלית תורפז
צילום: ששון משה

תורפז רוכשת חברה בלגית תמורת 8.5 מיליון דולר

יצרנית הטעמים והריחות הודיעה על רכישת חברת Doucy הבלגית, שמחזיקה במחזור מכירות שנתי של כ-5 מיליון דולר; לחברה אתר יצור ומעבדת פיתוח המשתרעים על שטח של 5,600 מ"ר מתוכו 2,644 מ"ר שטח בנוי, אשר נרכשו גם כן במסגרת העסקה

איתן גרסטנפלד |

יצרנית הטעמים והריחות תורפז תורפז 0.99%  מדווחת על רכישת חברת Doucy הבלגית תמורת 8.5 מיליון דולר, וכן תשלום נוסף המותנה בביצועי ה-EBITDA של החברה הנרכשת עד מרץ 2027.


על פי הודעת החברה, מחזור המכירות השנתי של Doucy, הסתכם בכ-5 מיליון דולר בשנת 2024, עם שיעורי רווחיות התואמים את אלו של חטיבת הטעמים של תורפז. החברה, שנוסדה בשנת 1968, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של טעמים מתוקים לתעשיית המזון ותוספי התזונה, בעיקר לשוק המקומי הכולל גם את הולנד ולוקסמבורג.  בתוך כך, היא מפעילה אתר יצור ומעבדת פיתוח המשתרעים על שטח של 5,600 מ"ר מתוכו 2,644 מ"ר שטח בנוי, אשר נרכשו גם כן במסגרת העסקה.


קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז תעשיות: "רכישת Doucy מהווה אבן דרך נוספת באסטרטגיית הצמיחה הגלובלית של תורפז. הסינרגיה בין הידע והניסיון של Doucy בתחום הטעמים המתוקים לבין היכולות הקיימות של תורפז בתחום ה-Savory בבלגיה, תאפשר לנו להציע ללקוחותינו סל מוצרים רחב אף יותר ופתרונות מקיפים ואיכותיים. זוהי רכישה נוספת בתחום הליבה של תורפז המבססת את מעמדנו בתחום הטעמים העולמי. אני מברכת את הנהלת Doucy שתצטרף לצוות הניהולי של תורפז ותמשיך להוביל את פעילות החברה בשנים הבאות, דבר שיבטיח המשכיות עסקית ויאפשר צמיחה ומינוף של הסינרגטיות בין החברות".


גיא פרמאנס, מנכ"ל :Doucy "הצטרפות לקבוצת תורפז היא אבן דרך משמעותית עבורנו. היכולות של תורפז, הטכנולוגיה המתקדמת שלה, וסל המוצרים המרשים והייחודי שלה באירופה יוצרים הזדמנות חשובה עבור Doucy להרחיב באופן משמעותי את פעילותה, לשדרג את יכולותיה הטכנולוגיות, לגוון את סל המוצרים שלה ולחזק את נוכחותה בבנלוקס."



אסטרטגיה של צמיחה באמצעות רכישות


כתבנו כאן מספר פעמים על האסטרטגיה של הנהלת תורפז לצמוח באמצעות רכישות אסטרטגיות ולאו דווקא באמצעות צמיחה אורגנית. מה שבא לידי ביטוי בדוחות של החברה, שאמנם מציגה צמיחה מרשימה ועקבית בהכנסות, אך מבט על נתוני הפרפורמה (המסייעים בניכוי הרכישות), מעלה שהחברה צמחה בשיעורים נמוכים בהרבה. 

כל הכותרות


בראיון שערכנו לפני מספר חודשים עם המנכ"לית קרן כהן חזון היא ניסתה להסביר לנו מה עומד מאחורי זה - "היופי באסטרטגיה הזו הוא שאתה בעצם משלב בין הצמיחה האורגנית לבין הצמיחה של מיזוגים ורכישות. יהיו שנים שהצמיחה האורגנית יותר חלשה ויהיו שנים שהצמיחה הלא אורגנית תהיה חלשה יותר. אם מסתכלים על תורפז של 2021, סמוך להנפקה, בהשוואה להיום זו לא אותה חברה. אנחנו מוערכים בעולם גם על הצמיחה האורגנית וגם על הרכישות. זה לא מובן מאליו לעשות 4-5 רכישות בשנה ולמזג אותן בצורה מוצלחת, בטח עם כל המשברים שאנחנו חווים בעולם - מלחמה, קורונה ועוד".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


כשנשאלה האם בכוונתה להמשיך בקצב הרכישות גם ב-2025, היא ענתה, כי הם "תמיד מנסים לשפר את הצמיחה האורגנית וגם דרך רכישות. אני יכולה להגיד שרק בשבוע שעבר אמרנו לא לשתי חברות שהיינו בשיחות איתן לגבי רכישה, כי אני לא חושבת שזה נכון למשקיעים כרגע. זה היה עושה כותרות אבל זה לא היה נכון לחברה. אנחנו בונים את החברה להיות חברת טופ 10 בעולם לתמציות טעם וריח ואנחנו עושים את זה באופן רציני. אני לא אעשה רכישה שלא נותנת ערך אמתי לחברה או לא תורמת לצמיחה. אני יודעת שזה נשמע קל, אבל לדעת להגיד לא לרכישה זה לא פחות חשוב".


מניית תורפז רשמה מתחילת השנה עליה של כ-30% תוך שהיא משלימה זינוק של כ-84% מתחילת השנה, והיא נסחרת הבוקר לפי שווי של כ-2.55 מיליארד שקל.


מניית תורפז בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה