עילי דה-בר מנכל באפ; קרדיט: אילן ספראעילי דה-בר מנכל באפ; קרדיט: אילן ספרא
ראיון

מנכ"ל באפ: "אני דוללתי הכי הרבה בגיוס, אבל זו טובת החברה"

באפ מגייסת עד 20 מיליון שקל דרך הנפקה פרטית ל-14 משקיעים על חשבון הציבור שידולל באופן משמעותי; המניה איבדה 63% מאז ההנפקה ב-2021, אבל עילי דה-בר, המנכ"ל, רואה את הצד החיובי: "היינו צריכים את הזמן הזה כדי להשתפר, המשקיעים רואים שעלינו על הפסים הנכונים"; על הדיסקאונט בו גייסה החברה: "אלה היו תנאי השוק המיטביים באותה נקודה, עשינו את זה כי זאת טובת החברה וטובת המשקיעים"

רוי שיינמן | (3)

באפ טכנולוגיות באפ טכנו 9.35%  , המפעילה פלטפורמת מועדון לקוחות לגיימרים, מדללת את המשקיעים באופן משמעותי. החברה דיווחה על גיוס דרך הנפקת הון ל-14 משקיעים פרטיים שיחזיקו בסך הכל ב-23.5% מהון המניות. באפ תגייס תחילה 10 מיליון שקל כאשר לניצעים יינתנו אופציות, ובמידה וימומשו יוזרם לבאפ סכום של כ-9.5 מיליון שקל נוספים ויעלו לאחזקה של כ-30% בחברה. המשקיעים לא רק מדוללים משמעותית, הם גם מדוללים לפי מחיר שמהווה דיסקאונט גדול - המחיר למניה בגיוס נקבע על 13 שקל, בעוד באותו יום בו דיווחה החברה על הגיוס המניה נסגרה במסחר במחיר של 18.77 שקל, כלומר דיסקאונט של כ-30%.


באפ היא אחת מהחברות שהנפיקו בגל 2021 ומאז השמידו ערך רב למשקיעים, היא גייסה 30 מיליון שקל לפי שווי של 130 מיליון שקל ומאז המניה צנחה ב-63.5% והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-50 מיליון שקל. אנחנו כותבים לא פעם על חברות כאלה, חברות בלי מזומנים, שאולי יש להן הכנסות אבל הן מפסידות, מדווחות מדי פעם על עסקה או כמה עסקאות או הודעות חיוביות שמעלות את המניה, מגייסות ומדללות את המשקיעים וחוזר חלילה, דוגמאות: הכתובת הייתה על הקיר: פוםוום מגייסת הון ומדללת את המשקיעיםיורוג'ן ניצלה את הזינוק במנייה לגייס 107 מיליון דולראחרי זינוק של פי 2 במניה - אינוויז מגייסת בדיסקאונט של 13%.


לבאפ היו נכון לסוף הרבעון השני של 2024 428 אלף דולר בקופה. היא שרפה בתקופה הזו 467 אלף דולר כך שב-2024 כולה היא צפויה לשרוף כ-934 אלף דולר. 


באפ הקימה פלטפורמה שרוצה ליצור קהילה של גיימרים. היא עובדת על גבי משחקים פופולאריים כמו פורטנייט או מיינקראפט, כאשר המשתמש מתחבר לחשבון שלו בפלטפורמה של באפ וכך הוא יכול לתקשר על חברים אחרים על גבי הפלטפורמה, ובנוסף לצבור נקודות על ידי ביצוע משימות במשחקים אותן הוא יכול לבזבז על מוצרים דיגיטליים שונים. ההכנסות שלה מגיעות או מפרסומות שמוצגות למשתמשים הלא משלמים, או מהסכום שהמשתמשים משלמים כדי שלא יראו להם פרסומות.


לצד זאת בתקופה האחרונה תחום הקמפיינים של באפ צומח. באפ הצליחה לבנות קהילה של גיימרים על גבי הפלטפורמה שלה והיא מנצלת את זה כדי להציע ערוץ פרסום למותגים שרוצים להגיע לאותם גיימרים. כך למשל מותג מסוים פונה לבאפ, באפ בונה לו קמפיין שיכול להיות למשל טורניר על גבי אחד המשחקים תחת אותו מותג, וזה בתמורה משלם לה סכום חד פעמי.


החברה ניצלה את הזינוק במניה וגייסה בדיסקאונט של 30%

לאחרונה דיווחה באפ על כמה עסקאות כאלה שהעלו את המניה, שנמצאת בפלוס 60% מתחילת השנה. היא הודיעה על התקשרויות של כמה מיליוני דולרים, ביניהן התקשרויות של 1-1.2 מיליון דולר רק בינואר כאשר בהתקשרות נוספת התחייבה המזמינה לקמפיינים של לפחות 4.1 מיליון דולר ב-2025. במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו הכנסות החברה ב-3.57 מיליון דולר. 

כל הכותרות


החברה גם פרסמה את זהות הניצעים בהנפקה והיקף ההשקעה של כל אחד:


המשקיעים הגדולים ביותר הם קרן גידור של IBI וקבוצת איילון קרנות נאמנות שמשקיעות בשלב הראשון 2 ו-2.5 מיליון שקל ויחזיקו בכ-6% ו-7.4% בהתאמה, כאשר קרן הגידור חצבים משקיעה 800 אלף שקל ותחזיק בכ-5.9%. את האופציות קיבלו הגופים בחינם ומחיר המימוש שלהן הוא 19 שקל, כאשר במידה וימומשו כל האופציות יעלה שיעור האחזקה של הניצעים ל-30%. עילי דה-בר המנכ"ל, שהיה בעל המניות הגדול בחברה לפני הגיוס עם 14.32% מהמניות, ירד לאחזקה של כ-10%. הציבור שהחזיק ב-20.5% מהמניות ירד לאחזקה של כ-14.4%.

שיעורי ההחזקה בבאפ אחרי הגיוס


באפ צפויה לדווח ב-2024 על הכנסות של כ-7 מיליון דולר, אבל היא עשויה לדווח על הפסד והיא צפויה לשרוף מזומנים בסך של כמעט מיליון דולר כאמור, ככה זה ששני שליש מהחברה הם מפתחים שלרוב מקבלים שכר גבוה. בשיחה עם ביזפורטל, מנכ"ל החברה עילי דה-בר מתעקש שהחברה היא עדיין חברת טכנולוגיה, שהפלטפורמה שהיא בנתה היא טכנולוגית וזה לב החברה, אבל כמו שנראה כרגע באפ היא יותר חברת פרסום - לא רק שמודל הפעילות של הפלטפורמה מבוסס על פרסומות, גם מה שדה-בר מתאר כמנוע הצמיחה של החברה, הקמפיינים, נראה כמו קמפייני פרסום שבאפ עושה לקוחות שמגיעים אליה.


אין בזה שום דבר רע, אפשר להיות חברת פרסום מצוינת, אבל יש אי הלימה מסוימת בין איך שהחברה מציגה את עצמה לבין הפעילות הזו. יכול להיות שזו הסיבה שהמשקיעים איבדו 63.5% מההנפקה. המשקיעים אופטימיים וחושבים שייתכן והחברה מצאה את הדרך שלה עכשיו, והמניה כבר בפלוס 57% מתחילת השנה, אבל חשוב לזכור שההזמנות בתחום הקמפיינים הן חד פעמיות ולכן עשויות להיות תנודתיות, ואין וודאות שהערוץ הזה ימשיך להכניס ולצמוח גם בהמשך.


"אנחנו חברה טכנולוגית, על הבסיס הזה בנינו דרכים לייצר הכנסות"

מה הפעילויות העיקריות של באפ?

"בנינו פלטפורמה שישובת מעל המשחקים הפופלאריים ביותר, כמו פורטנייט, מיינקראפט, רובלוקס ועד. הפלטפורמה מעשירה את החוויה של הגיימרים. התחלנו בעולם של מחשקי המחשב וכדי להשלים את החוויה עשינו מועדון נאמנות שבמסגרתו מקבלים נקודות ואפשר לבזבז אותן על מוצרים דיגיטליים שונים. המודל שם הוא Freemium, וההכנסות שלנו מגיעות בעיקר מפרסומות, כאשר אפשר לעשות מינוי כדי להוריד את הפרסומות. תחום הפעילות שצומח זה הקמפיינים הישירים - מותגים גדולים שרוצים להגיע לקהל הגיימרים".

עילי דה-בר מנכ"ל באפ; קרדיט: אילן ספרא


אלה הזמנות חד פעמיות?

"כן, אבל היתרון עבורנו הוא שכל האירועים האלה קורים על הפלטפורמה של באפ".


אתם צופים הזמנות נוספות בהמשך?

"אנחנו מקווים שכן אבל לא יודעים כרגע. חתמנו על הסכם מסגרת של לפחות 4.1 מיליון דולר ב-2025 שיכול לגדול".


מה מבדיל אתכם מפלטפורמות אחרות?

"בניגוד לדיסקורד למשל שהוא רק אמצעי תקשורת, אנחנו מציעים חיבור לקהילה של גיימרים, כמו גם פרסים למשתמשים שמשחקים במשחקים שונים על גבי הפלטפורמה".


מי המתחרים שלכם בעצם?

"בעיקר מפתחי המשחקים הגדולים שיש להם לרוב מועדונים משלהם. ההבדל הוא שהמועדונים שלהם כוללים רק את המשחקים שלהם ואנחנו פרוסים על פני מספר רחב יותר של משחקים, ובנוסף אנחנו גם מתחילים לפעול במובייל".


אז אתם בעצם חברת פרסום או חברת טכנולוגיה?

"זה נכון שההכנסות בחלקן מגיעות מפרסום, בין אם מקמפיינים או בין אם מפרסומות שאנחנו מראים למשתמשים על גבי הפלטפורמה. אבל החברה היא חברה טכנולוגית, שני שליש מהחברה הם מפתחים ועל הבסיס הזה בנינו דרכים לייצר הכנסות".


לפי הגיוס האחרון היצעים עשויים להגיע לאחזקה של כ-30% בחברה, אתם מצפים גם לעזרה אסטרטגית מעבר לכסף?

"בגיוסים בשוק ההון בדרך כלל לא מצפים לעזרה אסטרטגית וכך גם כאן".


למה גייסתם בדיסקאונט כזה גדול? הרגשתם בנוח לדלל את המשקיעים ככה?

"מי שדולל הכי הרבה זה אני. אלה היו תנאי שוק והתנאים שהרגשנו שהם המיטביים נכון לאותה נקודה. אני חושב שזו הייתה טובת החברה וטובת המשקיעים ואם לא הייתי חושב כך לא הייתי עושה את זה"


אתם צופים גיוסים נוספים?

"לא. מה שיש לנו אמור להספיק לנו לעתיד הנראה לעין".


כמה שיתוף הפעולה עם ישראכרט משמעותי?

"הכוונה היא לעזור לישראכרט להגיע לקהל צעיר, כאשר עשינו גם שיתוף פעולה עם התאחדות הסטודטנים של אוניברסיטת רייכמן להיות כרטיס האשראי הרשמי שלהם. כרגע ההסכם עם ישראכרט לא משמעותי בהכנסות וקשה לדעת מה יהיה בהמשך".


מסר למשקיעים?

"היינו חלק מגל ההנפקות של 2021, וכמו הרבה חברות אחרות, גם אנחנו היינו צריכים את הזמן הזה כדי לעשות הרבה תהליכים ולהשתפר, כמו גם החלפת ההנהלה והגעה לצמיחה. המשקיעים שהאמינו בנו רואים שעלינו על הפסים הנכונים ואני מקווה שנוכל להמשיך כך".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שור 03/03/2025 11:40
    הגב לתגובה זו
    מכיר את המנהלים שם.אחלה אנשים שבעולם. מאחל להם הצלחות גדולות
  • 2.
    מומחה פיננסי 02/03/2025 19:45
    הגב לתגובה זו
    מי שעוקב ומכיר את הגידוריסטים וגם את הפרטיים שהשתתפו כאן יכול להרגיש מאוד בנוח אנשים בטופ של התחום שיודעים מה הם עושים.ג.נ. אני בנייר
  • 1.
    לרון 02/03/2025 18:08
    הגב לתגובה זו
    בארהב הן סקטור מסוכן ולא מצליחאז בארץ!!!! מעניין כשאי בי אי מתחילים לאסוף כספים לפתע נהיים ספקולנטים! פעם היו סולידים! כל מה שמריח גידור מסוכן!