שמעון אקהויז יור ואסף קורנר סופוייב; קרדיט: אתר החברהשמעון אקהויז יור ואסף קורנר סופוייב; קרדיט: אתר החברה
ראיון

"סופווייב מאוד נהנית מהפופולאריות של תרופות ההרזייה"

"בנטרול הוצאות משפטיות ב-2024 עברנו לרווח תפעולי", אומרים שמעון אקהויז, היו"ר והמייסד, ואסף קורנר, סמנכ"ל הכספים של סופווייב; על השווקים באסיה שמחכים לאישורים: "השוק הסיני צפוי להיות באותו גודל כמו השוק האמריקאי, הכל כבר מוכן שם, אנחנו מחכים לקבלת אישורים סופיים שבתקווה יתקבלו בזמן הקרוב"

רוי שיינמן |

סופווייב סופווייב 2.13%   דיווחה על צמיחה של 18% בהכנסות ב-2024 שהסתכמו ב-59.6 מיליון דולר, אבל מה שחשוב יותר היה המעבר לרווח תפעולי - בדוחות אומנם נרשם הפסד תפעולי של כ-3.58 מיליון דולר, אבל בנטרול הוצאות משפטיות של החברה בגין תביעה שקיבלה בנוגע להפרה של סימן מסחרי, נרשם רווח תפעולי לא גדול: "זה מראה שהביזנס עובד טוב", אומרים לנו בשיחה שמעון אקהויז, היו"ר והמייסד, ואסף קורנר, סמנכ"ל הכספים.


בשיחה הם גם מספרים לנו שמגמת הצמיחה במכירות הפולסים, שמהווה אינדיקציה לשימוש של הרופאים במוצרי החברה, ממשיכה לעלות, ושהטיפולים של החברה משלימים לתרופות ההרזייה הפופולאריות של חברות כמו נובו נורדיסק ואלי לילי: "יש להן תופעות לוואי שמשפיעות על העור ועל השריר והמוצרים שלנו יודעים לטפל בזה". בנוסף, בעוד עיקר הפעילות של החברה היום ממוקד בארה"ב, החברה מחכה לקבלת אישורים רגולטוריים בסין וביפן שצפויים להיות עבורה שווקים משמעותיים: "השוק הסיני צפוי להיות בערך באותו גודל של השוק האמריקאי. הכל כבר מוכן שם וכבר יש לנו הסכמים עם מפיצים, אנחנו רק מחכים לאישורים שבתקווה יתקבלו בזמן הקרוב"


מה הדגשים שלכם לרבעון האחרון ולשנה כולה?

"אנחנו מאוד מרוצים גם מהרבעון וגם מהשנה. בגדול אנחנו ממשיכים לראות בצורה עקבית, מעבר לצמיחה, את המשך המגמה החיובית בפולסים, שזו אינדיקציה מצוינת לשימוש בטכנולוגיה שלנו", מציין אקהויז. "גם בצד השיווקי ובניית המותג אנחנו רואים התקדמות ואנחנו מרוצים מזה. אנחנו במקום אחר לעומת מה שהיינו לפני שנתיים, גם ברמה הקלינית. יש לנו את המוצר הרגיל שמבוסס על אולטרסאונד למיצוק עור שעובד על כל הגוף. אנחנו נותנים פתרון מלא לכל אזור בגוף בצד של מה שנקרא חידוש ומיצוק העור. יחד עם זאת ה-Pure Impact שהשקנו לפני 8-9 חודשים מתחיל להתקבל בצורה חיובית על ידי השוק שמתחיל להבין גם את הייחוד שלו.


כל זה מתחבר למה שקורה בעולמות ההרזייה - לתרופות ההרזייה יש ביצועים מצוינים בהורדה במשקל אבל יש להן גם תופעות לוואי לא פשוטות בצד לעור, ושם אנחנו מטפלים. תופעת לוואי נוספת היא גם איבוד משמעותי של מסת שריר ושם ה-Pure Impact עושה עבודה יפה. יש כאן סינגריה מצוינת".


"גם השגנו אבן דרך משמעותית פיננסית כשהגענו לאיזון תפעולי ב-2024 בנטרול הוצאות משפטיות חד פעמיות", מוסיף קורנר. "הגענו לרווחיות צנועה אבל רווחיות, וברבעון הרביעי הרווחיות התפעולית הייתה משמעותית, זה מראה שהביזנס רווחי ועובד טוב".


שמעון אקהויז סופווייב
שמעון אקהויז סופווייב - קרדיט: תומר שלום



כמה העלייה בפופולאריות של תרופות ההרזייה משפיעה על סופווייב?

"מאוד. יש קשר מאוד חזק בין העלייה בפופולאריות של תרופות ההרזייה לבין סופווייב", אומר אקהויז. "מעל 70% מהרופאים שרושמים מרשמים לטיפולים אסתטיים רושמים גם תרופות להרזייה. הכל בתחילת הדרך ואנחנו רואים שם ערך גדול".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


הרווחיות תמשיך להשתפר?

"כן. אנחנו ממוצבים מצוין בשביל לגרום לזה לקרות", אומר קורנר. "ההוצאות התפעוליות הולכות וירודת כאחוז מהמכירות ואנחנו צופים שכך זה ימשיך".


איך אתם רואים את מגמת הגידול של מכירות הפולסים?

"הפולסים עולים בצורה מצבטרת ככל שיש יותר התקנות, הגידול משמעותי וזה חלק בסיסי בתכנית העסקית שלנו להמשך", אומר קורנר. "הם מאוד רווחיים והם גם מאפשרים לנו המשך קשר עם הרופא שקנה את המוצר. כשיש רופאים שמצליחים פחות ולא קונים פולסים זו אינדיקציה שצריך לעזור להם, זה עושה לנו מאוד טוב גם תדמיתית מול הלקוחות".

אסף קורנר, סמנכ"ל הכספים של סופווייב; קרדיט: אתר החברה


איפה עומדים התהליכים לקבלת האישורים בסין ויפן? וכמה משמעותיים השווקים יהיו שם?

"בסין אנחנו בשלבים סופיים לקראת קבלת האישורים, זה אצל הרגולטורים, מקווים שזה יתקבל בטווח הנראה לעין", אומר קורנר. "בסין יש לנו שיתוף פעולה עם חברה מקומית שלקחה על עצמה את התהליך הרגולטורי שהוא ארוך ועם רמת סיכון שקשה למדוד. עם זאת ההזדמנות בסין היא מאוד משמעותית. שוק האסתטיקה הסיני צפוי להיות באותו סדר גודל של מקבילו בארה"ב, ולכן על אף הסיכון ההזדמנות מאוד משמעותית אבל ארוכת טווח. השוק ביפן הוא לא באותו סדר גודל אבל גם שם זה שוק משמעותי. מבחינת רגולציה ביפן העניינים יותר צפויים מבסין".


"אנחנו בישורת האחרונה ביפן, זה אפילו לא עניינים טכניים אלא מנהלתיים", מוסיף אקהויז. "בסין זה קצת יותר קשה, הם גם הקשו את התקנות שלהם, בטווח הקצר זה מאריך את התהליך אבל בטווח הארוך אנחנו אופטימיים שזה יהיה שוק משמעותי".


ברגע שיתקבלו האישורים, כמה זמן ייקח לכם להתחיל לרוץ בקצבים משמעותיים בשווקים האלה?

"חודשים ספורים, יש לנו כבר הסכמי הפצה עם מפיצים מקומיים", אומר אקהויז.


איך ההאטה הכלכלית משפיעה והאם אתם רואים מגמות חדשות תחת הממשל החדש?

"ראינו שיפור מסוים במצב הרוח הצרכני בארה"ב אחרי הבחירות, אבל עדיין יש סביבה מאתגרת. לא רואים השפעה מהצד של ממשל טראמפ על שוק האסתטיקה".


הוצאות השיווק גדולות פי 3 מהוצאות המו"פ, היחס הזה יישמר?

"אני חושב שיותר נכון להסתכל על אחוז מהמכירות ולא ביחס להוצאות המו"פ, כאחוז ממכירות הוצאות השיווק משמעותיות אבל זה ילך ויפחת", אומר קורנר. "אנחנו רואים החזר על ההשקעות שלנו בשיווק".


יש פיתוחים משמעותיים בקנה?

"אין משהו ספציפי שהייתי מתייחס אליו", אומר אקהויז. "אנחנו ממשיכים לבנות את הטכנולוגיה שלנו בבסיס לטווחים יותר ארוכים. כרגע אנחנו מרוכזים בעולם הענק של העור והתחלה של עבודה על הגוף".


איך אתם רואים את התחרות?

"זה שוק תחרותי אבל גם כזה שמחשפש חדשנות ואת זה אנחנו מביאים", אומר קורנר. "הטיפול שלנו נוח לרופאים ולמטופלים והוא מביא תוצאות".


איך ייראו השנתיים הקרובות?

"אנחנו מרגישים מאוד בנוח עם המעמד שלנו בשוק וההכרה של המותג", אומר אקהויז. "אנחנו רואים שההשקעה שעשינו במשך השנים, גם בבנייה של הטכנולוגיה וגם ברגולציה, מתחילה להבשיל. עם כל אי הוודאות שיש אנחנו רואים את הרצון של הצרכנים לטפל בעצמם ולהשקיע בטיפולים אסתטיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה