נטו אחזקות
צילום: נטו מלינדה

בעלי המניות של נטו מלינדה שמו סוף לסאגת העופות

חרף התנגדות עיקשת מצד מור קופות גמל – העסקה עם טל הל יסכה אושרה ברוב גדול

אביחי טדסה | (2)

פרשת עדכון הסכם שיווק העופות של נטו מלינדה נטו מלינדה 1.85%   מגיעה לסיומה, אחרי חודשים ארוכים של מאבקים משפטיים והתנגדויות מצד חלק מבעלי המניות. אמש אישרו בעלי המניות של החברה את העסקה ברוב גורף, מה שסולל את הדרך להמשך שיתוף הפעולה בין נטו מלינדה לבין חברת טל הל יסכה בתחום שיווק מוצרי העוף.


לפי תוצאות ההצבעה שפרסמה נטו מלינדה, כ-83.4% מבעלי המניות שהשתתפו באסיפה הצביעו בעד אישור העסקה, ובנטרול הצבעת חברת האם, שיעור התמיכה עמד על כ-75.4% - הרבה מעבר לרוב הדרוש של 50%, ואף גבוה מרף ה־66.6% הנדרש בעסקאות בעלי עניין. התמיכה הגורפת, שהגיעה בעיקר מצד הגופים המוסדיים המחזיקים במניות החברה, העניקה רוח גבית ברורה להנהלה להמשיך את ההתקשרות עם טל הל יסכה.



מור קופות גמל נשארת לבד במאבק


ההתנגדות הבולטת לעסקה הגיעה מצד מור קופות גמל, שניהלה מאבק משפטי ממושך בניסיון למנוע את עדכון ההסכם. מור טענה כי ההסכם אינו משרת את טובת החברה ואף גורם לה נזקים, וביקשה לאשר תביעה נגזרת בנושא. אך לפי תוצאות ההצבעה, נראה כי מרבית בעלי המניות דחו את הטענות האלו והביעו אמון בהנהלת נטו מלינדה ובחוות הדעת שתמכו בהמשך העסקה. המאבק בין הצדדים לא נולד אתמול – מדובר בעימות מתמשך, כאשר בעבר פורסמו דיווחים על חילוקי דעות חריפים סביב תנאי העסקה, טענות לניגוד עניינים וניסיונות לטרפד את המשך שיתוף הפעולה. בחברה לא הסתירו את עמדתם כלפי מור קופות גמל, והאשימו אותה בהובלת קו עוין כלפי החברה תוך ניצול לרעה של כוחה כבעלת מניות.


הרקע לפרשה 


הסכם השיווק בין נטו מלינדה לחברת טל הל יסכה נחתם בשנת 2018, במטרה לחזק את פעילות נטו מלינדה בתחום שיווק מוצרי העוף בישראל. טל הל יסכה, אשר עוסקת בגידול, עיבוד ושיווק מוצרי עוף טריים וקפואים, הפכה באותה עת לספקית עיקרית עבור נטו מלינדה. במסגרת ההסכם המקורי, נטו מלינדה קיבלה בלעדיות לשיווק והפצה של מוצרי טל הל יסכה בשוק הקמעונאי, כאשר ההתקשרות בוצעה מול גורמים קשורים שהוגדרו בעלי עניין, ולכן נדרשה גם אז לאישור אסיפות בעלי המניות ברוב מיוחס. העסקה נחשבה לאסטרטגית עבור נטו מלינדה, שכן היא אפשרה לה להעמיק את אחיזתה בתחום שיווק מוצרי העוף, להגדיל את נתח השוק שלה ולחזק את שרשרת האספקה מול קמעונאים ולקוחות מוסדיים. לאורך השנים, מוצרי טל הל יסכה הפכו לחלק משמעותי מפעילות השיווק של נטו מלינדה, ולפי דיווחי החברה, העסקה תרמה להכנסות השנתיות ולרווחיות התפעולית. עם זאת, לאורך השנים נשמעו קולות ביקורת מצד משקיעים שטענו כי התנאים שנקבעו בהסכם המקורי לא היו מיטביים לנטו מלינדה, וגררו תלות יתר בספק יחיד ובגורמים קשורים. ביקורת זו התעצמה בעת הדיונים על עדכון ההסכם ב-2024, שהובילו להתנגדות של מור קופות גמל ולמאבק המשפטי שהתפתח בהמשך.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחרי סיום הסאגה אפשר לשחוט כבש (ל"ת)
    אהוד המכבי 06/03/2025 18:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טוב שנגמר היינו במתח היסטרי (ל"ת)
    אנונימי 06/03/2025 14:58
    הגב לתגובה זו