מפעל אבגול
צילום: יח"צ
דוחות

אבגול - האם למניה יש סיכוי להתאושש? המכירות זינקו, אבל...

החברה דיווחה על הפסד של כ-3 מיליון דולר ברבעון בעיקר כתוצאה מהוצאת מס חד פעמית, כאשר בנטרול שלה החברה הציגה רווח של כ-2.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל

רוי שיינמן |

אבגול אבגול 3.64%   המייצרת בדים לא ארוגים בעיקר לתעשיית ההיגיינה דיווחה על הכנסות של 91.2 מיליון דולר לעומת 79.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 14.7%. הרווח הגולמי עלה ב-50% והסתכם ב-13.7 מיליון דולר (15% מההכנסות), לעומת 9.1 מיליון דולר (11.5% מההכנסות) ברבעון המקביל. ה-EBITDA עלה ב-54.2% והסתכם ב-12.8 מיליון דולר לעומת 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. 


בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 3 מיליון דולר לעומת הפסד של 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. עם זאת החברה ציינה שעיקר ההפסד נבע מהוצאת מס חד פעמית בגובה של 5.4 מיליון דולר, כך שבנטרול שלה היה נרשם רווח של כ-2.4 מיליון דולר.


נכון לסוף התקופה היו לחברה בקופה מזומנים בסך של 60.9 מיליון דולר, והחוב שלה עמד על כ-233 מיליון דולר, כך שהחוב הפיננסי נטו עמד על כ-172 מיליון דולר (בערך 624 מיליון שקל), ובנוסף יחס החוב ל-EBITDA של החברה עמד על כ-3, זאת בעוד המניה נחסרת לפי שווי של כ-440 מיליון שקל. 


לפני כשנה וחצי ניסתה בעלת השליטה בחברה, חברת אינדורמה הספרדית שמחזיקה בכ-66% מהחברה, להשתלט עליה ולמחוק אותה מהמסחר. היא ניצלה שני רבעונים חלשים של אבגול בתחילת 2023 ונתנה הצעה בגובה של 1.7 שקל למניה, פרמיה על מחיר השוק שעמד אז על כ-1.3 שקל למניה אבל נמוך מההון העצמי שהיה לחברה באותה נקודה, ובסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל.


אבגול נסחרת לפי שווי של 440.5 מיליון שקל אחרי עלייה של 3.6% בשנה האחרונה ושל 4.7% בשנה האחרונה. האם השווי הזה הוגן-סביר? אבגול היא אכזבה מתמשכת של קרוב ל-20 שנים. החברה  חזקה מאוד בתחום הפעילות שלה ונחשבת ספקים איכותית כששני הלקוחות העיקרים שלה הם P&G וקימברלי קלרק. מדובר בחומרי הגלם ומגבונים שהביקוש אליהם עולה, אך המוצר הוא סוג של קומודיטיז. לכן, אבגול השכילה להבין שהיא צריכה להיות גדולה וליהנות מהיתרון לגודל, היא הקימה מפעלים בסין, רוסיה, הודו לצד הפעילות בישראל והרחבת המפעלים בארה"ב. 



החברה אומנם סיימה את השנה בהפסד, אבל בגלל תשלום מס חריג ברוסיה. בפועל, בנטרול אירועים חד פעמיים אבגול היתה מרוויחה השנה כ-4-5 מיליון דולר והיא משפרת את המרווחים שלה ברבעונים האחרונים במקביל לעלייה במכירות. נראה שהרווח המייצג שלה הוא באזור ה-4-5 מיליון דולר ברמת המכירות הנוכחית (לרבות רווחי אקוויטי של חברות מוחזקות), כאשר עלייה של 105 במכירות וחזרה למרווחים של השנים האחרונות, יביאו אותה לרווח משמעותית גבוה יותר. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה