
סולרום זכתה בשני מכרזים בסך כולל של כ-10.1 מיליון שקל
מתוך הסכום התקבלו הזמנות בסך של 3.4 מיליון שקל; הזכייה מצטפרת לזכייה נוספת בסך של 4.9 מיליון שקל עליה דיווחה החברה בשבוע שעבר
סולרום סולרום החז -4.72% המייצרת ציוד לייזר לתחום הבטחוני דיווחה על זכייה ב-2 מכזרים בסך של כ-10.1 מיליון שקל, מתוכם הזמנות בסך של 3.4 מיליון שקל. החברה ציינה כי אספקת המוצרים שהוזמנו תחל במהלך הרבעון השני לשנת 2026 ומתוכננת עד לסוף שנת 2026. הזכייה מצטרפת לזכייה נוספת עליה דיווחה סולרום בשבוע שעבר, בסך של 4.9 מיליון שקל, מתוכו קיבלה החברה הזמנה בסך של כ-1.7 מיליון שקל.
"הזכיות במכרזים החדשים וההזמנות שהתקבלו במסגרתם הן עדות לאמון הגובר של השוק הביטחוני
ביכולותיה של סולרום ובמוצרינו המתקדמים", מסר מתן רבין, מנכ"ל סולרום. "אנו גאים להמשיך ולספק פתרונות חדשניים ואיכותיים לשוק הביטחוני בישראל, תוך ביסוס מעמדנו כספק מוביל של מערכות חשמל מתקדמות. זכיות אלו מחזקות את צבר ההזמנות שלנו ומספקות בסיס איתן להמשך צמיחתנו
בשנים הקרובות".
לפני מספר שבועות דיווחה סולרום על השגת שיפור משמעותי בטכנולוגיית הלייזרים מסוג Quantum Cascade Laser (QCL), הנמצאת בשימוש גובר בתחום הביטחוני. במסגרת תהליך המחקר והפיתוח, הצליחה החברה להגדיל את הספק הלייזרים ב-30% לעומת הרמות שהושגו עד כה. ניסויים שערכה סולרום הצביעו על עמידות ואמינות גבוהה של הלייזרים, עם ביצועים משופרים שנשמרו לאחר הפעלה ממושכת. ההתקדמות הטכנולוגית הזו עשויה לחזק את מעמד החברה בתחום ולפתוח בפניה הזדמנויות חדשות בשוק הצבאי והביטחוני.
- סולרום משפרת את טכנולוגיית הלייזר הצבאי - עלייה של 30% בהספק
- סולרום: הזמנה של 13 מיליון שקל מלקוח ביטחוני
סולרום החלה את דרכה בסוף שנות ה-80 בתעשייה האזרחית. החברה עשתה מהפך משמעותי בשנים האחרונות והפכה לשחקנית מרכזית בסקטור הביטחוני. ב-2024, החברה נכנסה לבורסה באמצעות מיזוג עם חברת 3DM, שהתמחתה בטכנולוגיית לייזר לתחום המדפסות התלת-ממד. לדברי מתן רבין מנכ"ל החברה, בזכות הידע והמוניטין של סולרום - הטכנולוגיה של 3DM הותאמה לתעשייה הביטחונית וכבר הניבה הזמנות ראשונות. רבין, מתאר בראיון עם ביזפורטל את הפוטנציאל של החברה בסקטור הביטחוני, שנמצא בצמיחה מתמדת עקב העלייה הצפויה בתקציבי הביטחון בארץ ובעולם בשנים הקרובות, בעקבות המלחמה באוקראינה ובישראל.
בשיחה עם מנכ"ל החברה מתן רבין לפני כחודש וחצי הוא ציין: "בטווח הקצר המטרה היא להבין את כלל הפרויקטים שיכנסו, ולקחת את ההזדמנות ולתרגם אותה להזמנות. מבחינת הטווח הארוך נדע להכין תוכנית לעמוד בביקושים לקראת מה שיגיע, נצטרך להתאים את עצמנו ואנחנו בנויים לזה".