בגדים
צילום: FREEPIK

באבלס מתרחבת לתחום הפצת הריח: תקים חברה משותפת עם מיו תעשיות

באבלס חתמה על מזכר הבנות לרכישת 51% מהפעילות של מיו, המוערכת במחזור שנתי של כ-12 מיליון שקל

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה באבלס יהודה לזר

באבלס באבלס 6.71%   הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (51%) בפעילותה של חברת מיו תעשיות איכות אקולוגיות, המתמחה במערכות טכנולוגיות להפצת ריח ובפתרונות בישום לשוק המוסדי והקמעונאי. בהתאם להסכם, תוקם חברה משותפת שתקלוט את כלל הפעילות, הנכסים וההתחייבויות של מיו, והיא צפויה ליהנות מבסיס לקוחות רחב ומטכנולוגיה בלעדית וחדשנית שפותחה על ידי מיו לאורך השנים.


לפי הנתונים שנמסרו לבאבלס, מיו פועלת זה כ-15 שנה בתחומי הריח והבישום, ומחזיקה בטכנולוגיה ייחודית הניתנת להטמעה במגוון סקטורים – בהם מלונאות, אופנה, מזון, הום דקור וקמעונאות רחבה. מיו משרתת אלפי לקוחות, מתוכם כ-400 לקוחות מוסדיים, ומציגה בשנה החולפת צמיחה מרשימה במכירות ושולי רווח גולמי גבוהים. לפי ההערכות, מחזור המכירות של מיו לשנת 2024 עמד על כ-12 מיליון שקל.


באבלס רואה במהלך זה מנוף צמיחה אסטרטגי, ומתכוונת להעמיד לחברה החדשה את יכולותיה המתקדמות בתחומי הלוגיסטיקה, ניהול הלקוחות, הטכנולוגיה והרכש, לרבות שילוב מלא בפלטפורמות האיקומרס הקיימות שלה. באבלס ציינה כי מאגר הלקוחות הרחב של מיו מהווה פוטנציאל לשיתופי פעולה מסחריים עם פעילות האופנה וההום דקור שלה.


במסגרת מזכר ההבנות, סוכם כי תוקם חברה משותפת, בה תחזיק באבלס ב-51%, אשר תרכוש את כלל הנכסים וההתחייבויות של מיו ותקבל גם את קניין הרוחני שלה, כולל אתר האינטרנט. הדירקטוריון יורכב משלושה חברים, מתוכם שניים מטעמה של באבלס. החברה החדשה תבקש מסגרת מימון בנקאית של עד 5 מיליון שקל לטובת הון חוזר, כאשר באבלס תעמיד ערבות ל-66% מהסכום ובעל השליטה במיו יערוב ליתרה. 


כמו כן, תיחתם בין הצדדים גם עסקת שירותים, לפיה תעמיד באבלס את תשתיותיה במחירי עלות. הצדדים קבעו תקופת בדיקת נאותות של 60 יום עם אפשרות הארכה ל-30 יום נוספים, כאשר הסכם מחייב צפוי להיחתם עד 30 יום לאחר מכן, בכפוף למילוי תנאים מתלים ובהם אישורים רגולטוריים, קבלת מימון, ואישור הדירקטוריון.


בתוך כך, מנכ"ל באבלס, יהודה לזר, שיתף לאחרונה את בעלי המניות בעדכון מקיף על פעילות החברה ברבעון הראשון של 2025. לדבריו, החברה הציגה צמיחה חזקה, במיוחד בפעילות הקמעונאית, עם גידול של כ-13% בהכנסות מגזר המסחר לסך של 16.7 מיליון שקל. לדבריו, מותג הגברים החדש Dot Black, שסופק לראשונה ברבעון, הוביל ביצועים יוצאי דופן, והיקף נקודות המכירה הוכפל מ-75 ל-150, כאשר גם השקת מותג קולומביה תורמת להקטנת הפערים העונתיים בפעילות. 

במכתב ציין לזר את תוצאותיה המקדמיות של באבלס לרבעון ראשון של 2025, כאשר הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.5 מיליון שקל, הרווח הגולמי עמד על 10 מיליון, והרווח התפעולי על כ-3.6 מיליון שקל, ו-EBITDA של כ-4.7 מיליון שקל.


שווי השוק של באבלס עומד על כ-26 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-5%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה בכ-9%. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-21 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה