אלדד תמיר: "הרגולציה לא הגיונית, תשואת החסר במעו"ף תימשך"

בשיחה עם Bizportal מתייחס מנכ"ל 'תמיר פישמן' לביצועי המעו"ף מול מדדי המניות בעולם. וגם - מה דעתו על כיוון השווקים בעולם?
 | 

הביצועים של שוק המניות הישראלי ביו חלשים ב-2011 ביחס למדדי המניות בעולם וב-2012 המצב רק הולך ומחריף. בזמן שהמעו"ף טיפס 3.5% מתחילת השנה, הנאסד"ק האמריקני רץ כבר 9.3% והדאקס הגרמני טס 12.2% והאנג סנג בהונג קונג עלה עלה אף הוא כ-12%. בנוסף, הניקיי היפני טיפס 5% והפוטסי הבריטי הסתפק בעלייה של 3.92% - כל אלו משאירים את ת"א הרחק מאחור. לביצועי החסר בתל אביב בהרחבה . אלדד תמיר, מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, סבור כי המגמה הנוכחית צפויה ללוות אותנו עמוק לתוך 2012.

"הפערים מול חו"ל הם מוצדקים ונובעים מהרגולציה בישראל", מסביר תמיר בשיחה עם Bizportal. "אין כמעט תחום שלא נפגע: הסלולר בקשיים משמעותיים בשל התחרות שנפתחה. במגזר הפיננסי, הצעות חוק הזויות להגביל דמי ניהול מעיבים על המערכת. ענף הריטייל מתקשה והבעיות הן גם מנת חלקו של שוק הליסינג והרכב", מסביר תמיר.

"הבעיה היא שכל ח"כ שמנסה להיות פופולרי מנסה להעביר הצעת חוק שמטיבה עם העם ופוגעת בעסקים. אנחנו רואים רגולציה בלתי מרוסנת שהיא בסיכומו של דבר לא צפויה, לא הגיונית ופופוליסטית", תוקף תמיר.

"חברות נדל"ן ישראליות שעוסקות במזרח אירופה נמצאות בבעיות וסקטור הקמעונאות נפגע מהמחאה", אומר תמיר ומוסיף כי מלבד זאת "הסנטימנט הוא שלילי כאשר גם המנהיגות הכלכלית משדרת משבר והעננה מאירן לא עוזרת לכך".

נציין כי עם כל זאת הנחת העבודה של בית ההשקעות היא שכלכלות העולם ייצאו משמשבר והשווקים יעשו תשואות חיוביות וכך גם ישראל. "אנחנו חיוביים לגביי השווקים וגם לגבי ישראל", כך אומר תמיר שסבור כי ההיסטריה והפחד פחתו ולראייה "התגובה לנתונים שליליים היא ממותנת וכמעט לא מורגשת כיום בשווקים".

תגובות לכתבה(45):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    תמיר פישמן אנשים מפוקפקים
    ותיק 19/05/2012 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם מוזמנים לבדוק מה קורה בתמיר נדל" ן
    סגור
  • 27.
    לדעתי בתי השקעות התעשרו ע" ח הציבור וחוששים מה (ל"ת)
    אחד שהפסידו לו ולקחו 05/02/2012 20:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ןמה עם הרגולצייה בארהב - שם עולים דווקא ! (ל"ת)
    tamir 06/02/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    לא הגיוני? מכריחים את השכירים להפריש לך לפנסי
    דמעות תנין 05/02/2012 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסכים לשחרר אותנו? אם תיאלץ להתחרות על הלקוחות ולא לקבל אותם כלקוחות שבויים הרי תפשוט את הרגל. אתם לא מסוגלים לייצר תשואות מעל תשואת השוק ממילא אבל עמלות בלי עין הרע לוקחים!
    סגור
  • 25.
    הרגולציה שהוא תוקף הצילה אותנו מהמשבר העולמי
    גרין 05/02/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראינו מה קרה באמריקה אחרי שהרגולציה שם נרדמה: משבר עולמי שעוד לא יצאנו ממנו, עכשיו בא לנו אינטרסנט ועוד מעיז לתקוף הרגולציה.ממש מגזים!
    סגור
  • טען עוד
  • הכותב טועה ומטעה
    tamir 05/02/2012 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שעמלות הניהול יהיו צמודות לביצועי הבורסה יהיה שווה לו לקנות מניות
    סגור
  • 24.
    קודם שאלדד תמיר ילמד להשקיע
    כלכלן 05/02/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בערב כלכלי הוא טען בתוקף שדלק נדלן משקיעה בעיקר במזרח אירופה...
    סגור
  • 23.
    הצעת חוק שמטיבה עם העם ופוגעת בעסקים - חוצפה
    שוקיאן 05/02/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקיפת חברי כנסת שרוצים לעשות סדר היא חוצפה . האשמת אירן היא מגוכחת - תסתכלו על דרום קוריאה שצמודה כבר עשרות שנים למטורפים. ככה זה כשהרקדן גרוע הרצפה עקומה.
    סגור
  • למר אלדד תמיר היושב במגדל השן
    מביט מהצד וצוחק 05/02/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רגולוציה???!!! בלבולי מוח והטעיה של אנשים מסוגך!!! טוב עשה השר כחלון שפתח את התחרות בשוק התקשורת - אומנם לצערך כי ודאי החזקת מניות של פרטנר סלקום וכו' . הדבר היחידי שיגרום למשק החולה פה בארץ לקבל את האוויר לנשימה לו הוא כה זקוק הינן אך ורק פעולות שיובילו לשבירת המונופול הענפי שקיים בכל תחום כאן בארץ. כנראה שמעולם לא היית רעב ללחם כי מהי להבנתך ניסיון להטיב עם אלו שקשה להם להתקיים בשוק מונופולי?!!! פגיעה בעסקים! טול קורה מעינך ושאל את עצמך אם לאור הביצועים העלובים שלך ושל שותפיך וחבריך האם לא היה ראוי כי דמי הניהול והפרמיות שאתם גוזרים על חשבון לקיחת סיכונים מהציבור, האם לא היה ראוי שיהיו על סמך תוצאות???
    סגור
  • צדק כלכלי .
    משקיע. 05/02/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק ב100%
    סגור
  • 22.
    מכאן רק עולים
    אופטימי 05/02/2012 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא להבין את הדברים כפשוטם? הבורסה שלנו מםגרת אחרי הבורסות בעולם..וזו עובדה... ואם אכן זה כך אני אופטימי כי מכאן אפשר רק לעלות מה יש יותר פשוט מההגיון הפשוט?
    סגור
  • מסכימה איתך (ל"ת)
    אסנת 05/02/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מלחמה עד ייוני מה זה קשור לרגולציה .אחרי אירן (ל"ת)
    אלי 05/02/2012 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    לפי ההיגיון של תמיר העיקר שהעסקים יהיו טובים
    עידו 05/02/2012 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם הציבור נעשק.
    סגור
  • קפיטליזם חזירי .
    משקיע. 05/02/2012 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להעניש את נתניהו וגם את תמיר .
    סגור
  • למשקיע, במקרה הנוכחי החזיר הוא הסוציאליזם (ל"ת)
    פופוליסט אדום 05/02/2012 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    אכן צודק-אנחנו כרגיל עם לא נורמלי
    מבין עינין 05/02/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין חדש תחת השמש..עם לא נורמלי-מדינה לא נורמלית בורסה לא נורמלית..זה מה שקורה כשיש כל מיני פלצנים במיוחד כאלה שמתהדרים בתואר ח" כ שכדי לצבור פופוליזם יורים שוב ושוב בכל מה שזז בבורסה ובמיוחד באויבי הציבור- " הטייקונים" - ולא נותנים לכוחות השוק לעשות את שלהם ואחר כך מתפלאים שגורמים פיננסיים בעלי שם עולמימ מדירים רגליהם מהמשק הישראלי ו....אכן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב...אז מה הפלא שלא שמים עלינו?
    סגור
  • 18.
    צודק! נוכלים ממשיכים לכהן ולהחז בכיסאות ציבור (ל"ת)
    מזבל מנהל כספי ציבור 05/02/2012 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    משבר האשראי הגלובלי יצר חוסר אמון בתעשיות
    כותב 05/02/2012 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפיננסים וזה כולל אותך,אדון מאשים את הסביבה. והצעת החוק לא הזויה תביא תוצאות תקבל עמלה!
    סגור
  • 16.
    ועוד סיבה לירידות
    שלום ניסים 05/02/2012 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המס שהעלו ל 25% מבריח משקיעים
    סגור
  • 15.
    תמיר סחתיין על האומץ (ל"ת)
    אתה צודק- כל הכבוד!! 05/02/2012 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק? הוא דיקלם נתונים שכולנו יודעים!
    ישו 05/02/2012 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שאין לך קרן אצלו ,כי הוא נוסע על מכונית פאר מהכסף שלך.
    סגור
  • הוא סהכ נוסע על שברולט ששוה לא יותר מ 170 אלף
    אחד שמכיר 06/02/2012 00:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לפתוח את העיניים הבנאדם עבד קשה בשביל הכסף ואפילו היה איש קבע שנים רבות בשיריון ותרם רבות לבטחון המדינה.אפילו אם תבדקו תגלו שאבא שלו היה מפקד כוחות הנ" מ.תפסיקו כבר עם העיניים שלכם
    סגור
  • 14.
    בורסה - מורסה
    אורי 05/02/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך להיות כלכלן או מומחה גדול בשוק ההון כדי להגיע למסקנה הנ" ל : מישהו בעל כוונות רעות מחבל במסחר בביצה הישראלית . חברו כאן שורטיסטים עם ראש ממשלה שתחת המסווה של כלכלן בין לאומי עושה הכל כדי שהפראיירים ישארו ללא גמל וללא פנסיה. (25% מס כבר אמרנו?)
    סגור
  • 13.
    אלדד תמיד התעורר למציאות חדשה, קשה לו איתה..
    אזרח 05/02/2012 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה לו שחברות הסלולריות לא שודדות את האזרח, שחברות המזון בקרוב לא ישדדו את האזרח.. רק לשטייניץ לא קשה שהוא שודד את האזרח עם מחירי הדלק והמיסוי על הדיור - אבל גם יומו של הבובה של BB ותורו של BB יגיעו - מה שקרה במצרים וסוריה יקרה כאן! העם יצא אפילו נגד פוטין ברוסיה! ואני רק מייחל שיעמידו למשפט את שרשרת הפוליטיקאים הגנבים האלה!
    סגור
  • נו באמת... תתאפס על עצמך (ל"ת)
    קיבוצניק - צפון 05/02/2012 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    אמרתי זאת כבר לפני 4 חודשים, חכ שאמה רוצה
    אריה , 05/02/2012 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצה להיות רובין הוד
    סגור
  • כן, ממש זוכרים אותך טמבל (ל"ת)
    נמר 05/02/2012 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כתבת שהרגולציות לטובת האזרח
    אזרח קטן 05/02/2012 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינתיים הם רק הרסו את הבורסה ולא הועילו לאזרח הקטן
    סגור
  • 10.
    מחיקת השורטים
    במילים אחרות 05/02/2012 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השורטיסטים נעלמים מן המפה, בארב" ב נימחקו 76 אחוז מהם,אצלנו בינתיים רק 38 אחוז ,והדרך תימשך עד 100 אחוז מחיקה.השןורטיסטים הם הלוזרים,תיזכרו זאת.
    סגור
  • 9.
    המצב בישראל יהיה רע מאד
    בולשיט 05/02/2012 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוסיפו מס על הבורסה. הבורסה משקפת את הבעיות שיהיו בישראל כולל פיצוץ בועת הנדלן אינששאלללה.
    סגור
  • 8.
    תמיר שכחת לציין שאת המשכרות השמנה שלך
    ראבק 05/02/2012 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מקבל מדמי הניהול של קופ" ג וקרנות הפנסיה שאתם מנהלים כביכול (אין תשואות) . אתה והחברים שלך יכולים למרוח עם סיפורים 100 פעמים כל הזמן, אבל בפעם ה101 כבר לא יכולים למרוח
    סגור
  • 7.
    רגולציה
    במשיב 05/02/2012 07:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא גיליתם את המסחר הישיר בחול ללא עמלות מקומיות?
    סגור
  • פר לנו על זה ... תן פרטים
    קיבוצניק - צפון 05/02/2012 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תן לנו פרטים...
    סגור
  • 6.
    היום שביתה-העלאת המס יצרה מחזורים נמוכים
    מאיר 05/02/2012 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה של נתניהו מפגרת. הפסידה הכנסות כי המחזורים ירדו לשפל ועכשיו גם הכח של השורטיסטים עלה והם לא נותנים לשוק לעלות או לזוז בכלל כי כך הם שוחקים את הפוזיציות גם השורטיסטים הבונים על כסף חדש במקום המפסידים הקבועים יאכלו אותה כי הם הורסים את האמון בשוק וגם הם יפסידו בסוף מדינה מפגרת אני היום בשביתה קבועה
    סגור
  • 5.
    מתי תבינו שאת השוק הרגו נוכלי מעוף שגרמו למשק
    gg 05/02/2012 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שגרמו למשקיעים הסולידיים לטווח ארוך לברוח מהשקעות בארץ עקב המשחקים והשליטה הבלתי פרופורציונאלים במדדי המניות לצורך ספקולציות שנעשות לאור היום בחסות הרגולטורים ולא להיפך כפי שמנסה להצטייר השה התמים שבכתבה תאמינו לי שהוא יודע הכל אבל .............. מזה הם חיים טוב אז למה לקלקל הכי טוב זה להפיל את הכישלון על מישהו אחר כמו שוק התקשורת המהפכה החברתית שטויות הכל התחיל ממכם מבתי השקעות בלתי מרוסנים ומהמדינה שלא ידעה לעצור את זה בזמן בערך משהו כמו אסון הכרמל רק בבורסה
    סגור
  • GG אין לך הבנה בסיסית בתפקיד שחקני המעוף
    איש 05/02/2012 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. ללא שחקני המעוף השוק היה תנודתי באופן מטורף, האינטרס של השחקנים הוא להרגיע כיוון שעיקר הרווח בא להם משחיקת אופציות כתובות 2 שחקני המעוף מספקים למוסדיים את ההגנות על התיקים וטוב שכך! תאר לך מש היה קורה עם המוסדיים היו כותבים אופציות שיש בהם פוטנציאל להפסד אין סופי. 3. יש לנו נטיה למצוא תמיד את האשמה במקום אחר , שאנחנו לא נמצאים בו. 4. אם אתה מאמין ששחקני האופציות עושים כסף תתכבד בבקשה ותצטרף אליהם. 5. גילוי נאות - אינני שחקן מעוף
    סגור
  • GG - אתה מדקלם מתוך מחברת " מבוא לנגזרים"
    HH 05/02/2012 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחקני האופציות הכבדים לא מקבלים שותפים. הם חזירים. שוק ההון נועד למסחר מוביל בנכסי הבסיס ומסחר שולי בנגזרים ובישראל זה הפוך.
    סגור
  • ידיד נכבד אולי הידע שלי חסר אבל שוק הון יועד
    GG 05/02/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצורך גיבוי של נזילות לשווקים הריאליים דהיינו לחברות יצרניות ונותני שרותים ואם לפי הבנתך יעודו של השוק הוא משחקי אופציות מעוף ולא משנה אם זה של המוסדיים שאולי ימחקו כן או לא או של חבורת נוכלים שמשחקים בקזינו אז הבנתך בכלכלה שואפת לאפס ואת התשובה אתה יכול לקבל על תחלואי השוק 15 שנה אחורה אם בכלל נולדת אז
    סגור
  • 4.
    מחזורים נמוכים = הטיית הבורסה לפי אינטרסים
    איש 05/02/2012 07:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקלות רבה מידי
    סגור
  • 3.
    ובואו נגיד שהווגרס בסוריה לא עוזר (ל"ת)
    ישראלי 05/02/2012 07:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צודק 100% הבורסה פה מקולקלת (ל"ת)
    שימי 05/02/2012 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הוא טועה ומטעה - אין חדש תחת השמש
    דודו 05/02/2012 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא לוקח בחשבון את המצב הגאו פוליטי באזורינו - סוריה מצפון , מצרים מדרום וכל גרורות אירן קרי לבנון עזה והרשות , ענה מרחפת באיזורינו במיוחד מול אירן המתחמשת , שלא יסמאו אתכם מצבנו גרוע כך גם באירופה , כסף טיפש נכנס לבורסות באירופה ובארה" ב , יש עוד מקום לעליות קלות אבל לאחר מכן המבול. בהצלחה לכולם.
    סגור
  • אם זה היה נכון הוא לא היה יורד כך. (ל"ת)
    כן בטח,ולכן הדולר טס 05/02/2012 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים איתך ..הוא טועה ומטעה..אולי כותב מתוך
    כסף שחור 05/02/2012 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פוזיציה.. מה שנראה הכי בטוח זה שהשוק והמצב הכללי בעולם הולכים לכיוונים לא מעודדים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות