ירידה קלה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS במארס

נרשמה עלייה במדד השוטף וירידה במדד הציפיות. כלכלני הבנק: "אנו מעריכים כי יציבות המדד נובעת בעיקר מהמצב הטוב של שוק העבודה"
 | 
telegram

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS יציב מזה תקופה ארוכה ברמה גבוהה יחסית אך רשם ירידה בחודש מארס. השווקים הפיננסיים העולמיים היו בחודש האחרון במגמה חיובית, ובבנק הפולים מסבירים כי מנגד, ייתכן ועליית מחירי הדלק והחשמל, שזכו להדים גדולים בתקשורת, פגעו במצב הרוח של הצרכנים.
.
מדד אמון הצרכנים ירד בחודש מארס ב- 0.3 נקודות לרמה של 130.3, כאשר נזכיר כי המדד עמד ברמה של 100 נקודות בחודש אפריל 2002. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 3.5 נקודות ומדד הציפיות רשם ירידה של 2.7 נקודות.

"אנו מעריכים כי יציבות המדד נובעת בעיקר מהמצב הטוב של שוק העבודה. צמיחת המשק אמנם האטה מאמצע שנת 2011, אולם התעסוקה המשיכה לגדול. הלמ"ס שינתה לאחרונה את אומדני סקר כוח אדם, ועל פי האומדנים החדשים שיעור האבטלה לחודש פברואר עמד על 6.5%. אומדן האבטלה תוקן מעלה באופן בולט (משיעור של 5.4% בסקר הקודם), אך מגמת השיפור לאורך זמן נותרה בעינה", מסבירים כלכלני הפועלים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות