גידול אנמי בהכנסות אל על; ההפסדים צומצמו בכ-50% ל-23.5 מיליון דולר

הכנסות החברה הסתכמו ב-429 מיליון דולר. אליעזר שקדי: "התוצאות הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה"
אריאל אטיאס | (6)

אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל, כמעט ולא הצליחה להגדיל את הכנסותיה במהלך הרבעון הראשון של 2012 אך צמצמה במחצית את הפסדיה אודות לקיטון בהוצאות השכר שמרביתו נבע מפיחות השקל מול הדולר.

בשלושת החודשים הראשונים של השנה רשמה אל על רווח גולמי של כ-40.4 מליון דולר ביחס לרווח גולמי של כ-21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תרם לגידול ירידה של 3.6% בהוצאות ההפעלה של החברה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר מקיטון בנפח הפעילות ובמספר העובדים וכן מגידול בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון על פי החלטת הממשלה.

השורה העליונה של הדוחות הציגה גידול של 1% בלבד בהכנסות לרמה של 429 מיליון דולר, מ-425 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, ההפסד לרבעון הסתכם לסך של כ-23.5 מיליון דולר ביחס להפסד של כ-42.9 מליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011.

באל על מציינים גורמים נוספים שהשפיעו על תוצאות הפעילות של החברה ברבעון: עליה במחיר השוק הממוצע של הדלק הסילוני (דס"ל) בשיעור של כ-9.1%, גידול בשיעור הממוצע של ריבית הליבור, פיחות של שער השקל הממוצע ביחס לדולר ותיסוף של שער הדולר הממוצע ביחס לאירו.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2012 הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות".

במסגרת מאמצי החברה להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, שקדי ציין צמיחה של כ-30% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט ועליה של כ-10% במכירות הישירות.

הגידול בהכנסות החברה היה נמוך משמעותית מהגידול בסך כל תנועת הנוסעים. נתוני יאט"א מצביעים על גידול של 7.4% בתנועת הנוסעים הבינלאומית והפנים ארצית, כאשר בתנועת הנוסעים הבינלאומית בלבד, שיעור הגידול היה אף גבוה יותר ועמד על 8.2% בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2011.

קבוצת אל על הטיסה ברבעון הראשון כ-870 אלפי קטעי נוסע וכ-25.1 אלפי טון מטען - קיטון של כ-2.2% בקטעי נוסע ושל כ-13.3 בטון מטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד. חלק השוק של הקבוצה בטיסות סדירות בינלאומיות ובטיסות שכר בנתב"ג, ירד לרמה של כ-36.6% מ-38.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, שיעור התפוסה הממוצע ברבעון עמד על כ-81.2%, עליה של כ-5.8% לעומת שיעור תפוסה של כ-76.8% ברבעון המקביל אשתקד.

מניית אל על איבדה מתחילת 2012 ועד היום 41.6% מערכה ושווי חברת התעופה עומד היום על 176 מיליון שקלים בלבד - שפל של יותר מחמש שנים. החברה נמצאת בשליטת (40%) חברת כנפיים בה שולטים האחים בורוביץ.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    aharonav10 24/05/2012 09:30
    הגב לתגובה זו
    לא מבין למה לא יכול לשנות את שמי / כינויי בכל תגובה לכל כתבה שיש באתר שלכם, זה לא נוח וגורם לחשוב פעמיים אם להגיב!!!!!!!! רייטינג של אתר נמדד גם לפי מספר התגובות שיש לכתבטת ולא רק לפי מספר הכניסות.
  • 4.
    24/05/2012 09:29
    הגב לתגובה זו
    מצב החברה נכון להיום לא טוב, הבעיה היא שלא רואים שינוי משמעותי לטובה באופק.
  • 3.
    אלי 24/05/2012 09:19
    הגב לתגובה זו
    שקדי תמיד מאשים גורמי חוץ ,דלק תחרות דולר וכו . במקום להסתכל במראה ולראות איזה דוגמא שלילית הוא וההנהלה הכושלת שמסביבו מייצרים כאשר בלי בושה בחברה שמפסידה 85% מערכה הוא סוחב מיליוני שקלים מהקופה הריקה עם 11 סמנכ"לים מסביבו שרק מתעסקים בפוליטיקה
  • 2.
    הדלק יורד, הדולר עולה- הזמן של אל על להמריא (ל"ת)
    קנייה חזקה 24/05/2012 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אל Down 24/05/2012 08:17
    הגב לתגובה זו
    שער 35.6.. זה שער שמגלם הפסדים של 100 מיליון ברבעון.. האמת שכבר קניתי ממנה שלשום ב 36, אני מקווה שלא תתרס לי עכשיו, לא בא לי להתייבש איתה כמה חודשים.
  • אורי 24/05/2012 08:59
    הגב לתגובה זו
    ראה את הניתח של גורביץ על פרטנר היום.