גידול אנמי בהכנסות אל על; ההפסדים צומצמו בכ-50% ל-23.5 מיליון דולר
אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל, כמעט ולא הצליחה להגדיל את הכנסותיה במהלך הרבעון הראשון של 2012 אך צמצמה במחצית את הפסדיה אודות לקיטון בהוצאות השכר שמרביתו נבע מפיחות השקל מול הדולר.
בשלושת החודשים הראשונים של השנה רשמה
אל על
-0.78%
אל על
839.9
-0.78%
בסיס:846.5
פתיחה:849.3
גבוה:854.5
נמוך:834
תמורה:13,538,612
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
של כ-40.4 מליון דולר ביחס לרווח גולמי של כ-21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תרם לגידול ירידה של 3.6% בהוצאות ההפעלה של החברה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר מקיטון בנפח הפעילות ובמספר העובדים וכן מגידול בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון על פי החלטת הממשלה.
השורה העליונה של הדוחות הציגה גידול של 1% בלבד בהכנסות לרמה של 429 מיליון דולר, מ-425 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, ההפסד לרבעון הסתכם לסך של כ-23.5 מיליון דולר ביחס להפסד של כ-42.9 מליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011.
באל על מציינים גורמים נוספים שהשפיעו על תוצאות הפעילות של החברה ברבעון: עליה במחיר השוק הממוצע של הדלק הסילוני (דס"ל) בשיעור של כ-9.1%, גידול בשיעור הממוצע של הליבור, של שער השקל הממוצע ביחס לדולר ותיסוף של שער הדולר הממוצע ביחס לאירו.
אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2012 הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות".
במסגרת מאמצי החברה להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, שקדי ציין צמיחה של כ-30% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט ועליה של כ-10% במכירות הישירות.
הגידול בהכנסות החברה היה נמוך משמעותית מהגידול בסך כל תנועת הנוסעים. נתוני יאט"א מצביעים על גידול של 7.4% בתנועת הנוסעים הבינלאומית והפנים ארצית, כאשר בתנועת הנוסעים הבינלאומית בלבד, שיעור הגידול היה אף גבוה יותר ועמד על 8.2% בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2011.
קבוצת אל על הטיסה ברבעון הראשון כ-870 אלפי קטעי נוסע וכ-25.1 אלפי טון מטען - קיטון של כ-2.2% בקטעי נוסע ושל כ-13.3 בטון מטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד. חלק השוק של הקבוצה בטיסות סדירות בינלאומיות ובטיסות שכר בנתב"ג, ירד לרמה של כ-36.6% מ-38.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, שיעור התפוסה הממוצע ברבעון עמד על כ-81.2%, עליה של כ-5.8% לעומת שיעור תפוסה של כ-76.8% ברבעון המקביל אשתקד.
מניית אל על איבדה מתחילת 2012 ועד היום 41.6% מערכה ושווי חברת התעופה עומד היום על 176 מיליון שקלים בלבד - שפל של יותר מחמש שנים. החברה נמצאת בשליטת (40%) חברת
כנפיים
+0.31%
כנפיים
1,312
+0.31%
בסיס:1,308
פתיחה:1,308
גבוה:1,314
נמוך:1,312
תמורה:28,682
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
בה שולטים האחים בורוביץ.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לאתר ביזפורטלaharonav10 24/05/2012 09:30הגב לתגובה זו0 0לא מבין למה לא יכול לשנות את שמי / כינויי בכל תגובה לכל כתבה שיש באתר שלכם, זה לא נוח וגורם לחשוב פעמיים אם להגיב!!!!!!!! רייטינג של אתר נמדד גם לפי מספר התגובות שיש לכתבטת ולא רק לפי מספר הכניסות.סגור
-
4.אל על בנחיתה, חבלאנונימי 24/05/2012 09:29הגב לתגובה זו0 0מצב החברה נכון להיום לא טוב, הבעיה היא שלא רואים שינוי משמעותי לטובה באופק.סגור
-
3.ריסון ה"חזירות "של של ההנהלה - המפתח להצלת החברהאלי 24/05/2012 09:19הגב לתגובה זו1 0שקדי תמיד מאשים גורמי חוץ ,דלק תחרות דולר וכו . במקום להסתכל במראה ולראות איזה דוגמא שלילית הוא וההנהלה הכושלת שמסביבו מייצרים כאשר בלי בושה בחברה שמפסידה 85% מערכה הוא סוחב מיליוני שקלים מהקופה הריקה עם 11 סמנכ"לים מסביבו שרק מתעסקים בפוליטיקהסגור
-
2.הדלק יורד, הדולר עולה- הזמן של אל על להמריא (ל"ת)קנייה חזקה 24/05/2012 09:15הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.אז מה שווה להכנס למנייה עכשיו שהיא בשפל כל הזמנים?אל Down 24/05/2012 08:17הגב לתגובה זו0 0שער 35.6.. זה שער שמגלם הפסדים של 100 מיליון ברבעון.. האמת שכבר קניתי ממנה שלשום ב 36, אני מקווה שלא תתרס לי עכשיו, לא בא לי להתייבש איתה כמה חודשים.סגור
- טען עוד
-
שאל את גורביץאורי 24/05/2012 08:59הגב לתגובה זו0 0ראה את הניתח של גורביץ על פרטנר היום.סגור