פניני: "שוק האופציות קובע את תמחור המעו"ף - ביום ה' זו הייתה הצצה לכך"

בראיון ל-BizportalTV זיו פניני מתייחס לאחד מימי המסחר המוזרים אי פעם. וגם - איך האירוע ישפיע על הפקיעה בעוד יומיים?
 | 

"יש פה הרבה מאוד עשן אך האמת שקצת פחות אש ממה שחושבים", כך אמר היום (ג') בראיון ל-BizportalTV, זיו פניני, מנהל חדר המסחר של מגדל שוקי הון, בהתייחסות לדרמה שהתחוללה בבורסה בתל אביב ביום ה' האחרון, כאשר מניית {מלאנוקס} זינקה בחדות ויתר מניות המעו"ף נפלו.

Bizportal חשף אמש, כי קרבות הסוחרים שהתנהלו מאחורי הקלעים של יום המסחר הובילו לזינוק של 119% ביתרות המכירה בחסר השבועיות על מדד המעו"ף לרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2011 (בנטרול השורטים החשבונאיים על אבנר ודלק קידוחים). יתרות המכירה בחסר טיפסו ב-511 מיליון שקלים ל-937 מיליון שקלים, כאשר כל אחת ואחת ממניות המדד ראתה עלייה בפוזיציה השבועית אשר הגיעה בשיא לשיעור של 1256%. לסיפור המלא: מאחורי הטלטלה במדד - זינוק ביתרות השורט



"בכל יום, כאשר מניות כבדות זזות בצורה חדה, מכונות המסחר דואגות כל הזמן שהמניות ייסחרו סביב החוזה או סביב המדד הגלום. צריך להבין שאת מדד המעו"ף לא ניתן לקנות ולמכור אלא את החוזה הסינטטי, ככה שהוא מייצג את המדד האמיתי. יתרה מזאת, החוזים עצמם נסחרים בהיקפי מסחר של 15-20 מיליארד שקל ביום, כאשר בכל רגע נתון ניתן לקנות או למכור מעל 10 מיליון שקלים, זאת לעומת מסחר של מאות מיליוני שקלים בלבד במדד המעו"ף, שגם הוא מוטה למניות הכבדות.

"למעשה, הפרדוקס הוא שלא מדד המניות קיים וממנו יוצרים את התמחור של האופציות, אלא שיש לנו שוק ענק של אופציות עם חוזה גלום וממנו אנחנו מקבלים את ההיצע והביקוש של המכונות והארביטראז'ים בנכס הבסיס (מדד המעו"ף – א.א)".

אז מה קרה פה ביום חמישי? "כאשר נכנסנו לשלב הרצף המדד עלה בשני אחוז, המדד נסחר בהיקפי מסחר מאוד גדולים, בין קונים מרצון למוכרים מרצון. המוכרים האגרסיביים בשוק החוזים מול הקונים המאוד אגרסיביים במלאנוקס, הובילו למצב בו המדד באופציות נסחר ב-1,080. במצב זה לא היה יתכן שמדד המניות יסחר ברמה של 1,090-1,095 ולכן מכונות המסחר ושחקני הארביטראז' האנושיים מכרו בצורה אגרסיבית את המניות והורידו את שאר המניות עד שהמדד הגיע למחיר הגלום בחוזים ובכך נסגר הארביטראז'".

כגיבוי לדברי פניני ניתן לראות את מה שהתרחש בשוק הנגזרים ביום חמישי. לפי מצבת הפוזיציות הפתוחות ביום חמישי אכן נפתחו עשרות אלפי אופציות כפוזיציות חדשות.

הירידה נראית בצורה בוטה על רקע המחזור הגדול במלאנוקס, המחזור הגדול בחוזים הסינטטיים ועל רקע המחזור הדליל והקיקיוני במניות הנופלות - הבנקים, הביטוח ויתר מניות המעו"ף. זה הכשל הגדול. הפער היה חייב להיסגר.

ומה חושב פניני על תפקידה של הבורסה בכל הנוגע לעיוותים שהתרחשו באותו היום כאשר בשלב הפתיחה של המסחר, מנגנון הבורסה מנע פתיחת מסחר במניית מלאנוקס בעלייה של יותר מ-35%? "היו כאן שחקנים שעשו ארביטראז' טכני על מנגנון הבורסה. הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני. מה היה קורה אם דבר שכזה יקרה ביום פקיעה? גוף ארביטראז' לא יוכל להתכסות על מדד הפקיעה. המדד יפקע והוא יישאר בשורט על המניה. הגוף יאלץ לסגור את הפוזיציה בהפסדים ומי יודע אלו תביעות יוגשו כנגד הבורסה".

תגובות לכתבה(50):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    השוק יעוף את כל הירידה
    מאיר כ 28/07/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל מלנוקס.זה היה הזדמנות לקונים...
    סגור
  • אמרתי שיעלה!! וזאת רק ההתחלה. (ל"ת)
    מאיר כ 31/07/2012 19:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    פניני האם צפית את הפקיעה הזו? (ל"ת)
    יוסי 26/07/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    תמיד השוק רץ לגלום
    ל 34 25/07/2012 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף היום השוק בכלל לא זז
    סגור
  • אם אתה בעצמך 34...? (ל"ת)
    איך אתה מגיב ל34?? 25/07/2012 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    שאלה לפניני, למה המדד התיישר לפי הגלום?
    דני7 25/07/2012 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה פעמים ראינו כבר איך הגלום טס בנעילה 10 נקודות לפי ביקושים/היצעים מהמדד , מתי הגלום ייתישר לפי המדד ומתי המדד יתיישר לפי הגלום?
    סגור
  • 32.
    חשוב מאוד
    סוחר נוסטרו 25/07/2012 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כללים ואיתם משחקים 35% עליה זה הכלל ומי שמפסיד מפסיד ומי שמרוויח מרוויח פשוט מאוד.
    סגור
  • 31.
    רק בישראל.... (ל"ת)
    אחד העם 25/07/2012 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    גנבים עם רשיון
    מיקו 24/07/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בורסה של רמאים וחוצ מיזה למה הבורסה שלנו עד 16:30 ולא כמו בשאר העולם עד 17:30....צריך לדרוש להחזיר לאלתר את הזמן שלנו למסחר!!
    סגור
  • 29.
    מעניין, תודה. (ל"ת)
    תלמיד 24/07/2012 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    לא הבנתי כלום
    אחד מהצד 24/07/2012 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל ברור לי שיש כאן משהו מאוד לא בסדר. האם משהו יבדוק את זה?
    סגור
  • גם אני לא הבנתי כלום (ל"ת)
    מבולבלת 25/07/2012 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה יש כאןלאלהבין
    המסביר הלאומ 25/07/2012 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק ללא מחזורים הבורסה ללא מנהיג או מנהל וגב כהן עם פחות כסף ממה שמגיע לה...פשוט מאוד.
    סגור
  • 27.
    פניני יפה ניתחת
    עמי ש 24/07/2012 20:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה צריכה הבורסה או הרשות לעשות לדעתך??
    סגור
  • 26.
    הרצת אופציות
    hdavid1 24/07/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקנו אותי אם אני טועה, אבל השפעה במתכוון על שער מנייה זו עבירה, אז למה מתירים להשפיע על מדד המעוף באמצעים מלאכותיים ?
    סגור
  • 25.
    אבל זה לא חדש רק ששבוע שעבר זה היה בוטה מידי
    KAMPOS 24/07/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מזה שהריבון שם קצוץ על כולנו ועושה מה בראש שלו קוראים לזה לגנוב מהציבור כסף בחסות החוק
    סגור
  • 24.
    הבורסה שייכת לשחקני המעוף,אדון ביבי תתעוררו קפיטליזים (ל"ת)
    אביב 24/07/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    זיו פניני- הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני ???
    אודי 24/07/2012 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היי זיו הסבר בבקשה "היו כאן שחקנים שעשו ארביטראז טכני על מנגנון הבורסה. הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני " כיצד ניתן לבצע ארביטראז' טכני אם לא היו כלל עסקאות בשלב הפתיחה ? תודה אודי
    סגור
  • את טועה
    לאודי 24/07/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי לך לשמוע את הראיון הוא דווקא מסביר שם. כן היה מחזור בפתיחה של כ 6 מיליון ש"ח וכן מכרו וקנו ועל זה בדיוק הוא מלין. עבדו על גברת כהן מחדרה בחסות החוק.
    סגור
  • מלאנוקס 19.7.12 - היה מחזור כספי בפתיחה
    אודי 25/07/2012 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי בבדיקה שערכתי, המחזור הכספי בפתיחה במלאנוקס בתאריך 19.7.2012 היה כ- 5,463,00 ש"ח ושער בפתיחה היה 34,220 המחזור הכספי ברצף הסתכם באותו היום בכ- 398 מ' ש"ח, ושער הסגירה נקבע ברמה של 37,380. מעניין מדוע הבורסה אינה משיקה אופציה על מניה זו ? בהצלחה
    סגור
  • הבעיה היא לא רק המחזןר
    מוטי 28/07/2012 01:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במלנוקס אלה גם המחזור התאורטי דרך קרנות הנאמנות שקנו בשלב האופנינג! פניני האם אתה יכול להעריך את המחזור הזה?
    סגור
  • 22.
    זיו פניני- הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני ???
    אודי 24/07/2012 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי זיו הסבר בבקשה "היו כאן שחקנים שעשו ארביטראז טכני על מנגנון הבורסה. הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני " כיצד ניתן לבצע ארביטראז' טכני אם לא היו כלל עסקאות בשלב הפתיחה ? תודה אודי
    סגור
  • 21.
    לא הבנתי מילה ממה שהוא אמר - מישהו יכול להסביר את הארב?
    אנונימי 24/07/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיו פניני, דבר יותר לאט... מישהו יכול להסביר את עניין הארביטראז וקוני מוכרי מניות ואפציות
    סגור
  • פשוט מאוד
    מוטי 24/07/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שקנו בבוקר מלנוקס ומכרו חצי דקה אחרי הפתיחה... או שקנו קרנות בוקר ומכרו את המניות כנגד... הבורסה האלה לא נורמליים.
    סגור
  • 20.
    אין שוק, אין מדיניות, אין מנהיג!!
    אמיר וייס 24/07/2012 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבורסה אפילו לא מדבררת את עצמה - מה קרה שם במדד הפתיחה?
    סגור
  • 19.
    מה הבורסה משיבה
    ליאת 24/07/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לסיבה שהיא השאירה את מדד הפתיחה בהגבלה וגרמה נזק?
    סגור
  • 18.
    הסבר נכון מאוד
    אבי כ 24/07/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל יגיע לקניות ביום הפקיעה
    סגור
  • 17.
    אמרתי לכם עליותם היום - קניתי קולים אתמול
    איפה השורטים???????? 24/07/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא ממליצה כל כלום!!
    סגור
  • 16.
    הם יודעים זאת עשור שלם וגם במניות היתר הכל חרטה ושלא ית
    GG 24/07/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ושלא יתפלאו מדוע אין אמן בבורסה הישראלית וגם לא בקברניטיה הכל פה מכור לאינטרסים ככה בנו את זה וכנראה שממה שמתפרנסים כלכך טוב קשה להיפרד האינטרס של קברניטי הבורסה נובע ממחזורי המבחר ומהקופונים השנתיים שנגזרים למשכורות בקיצור שנתניהו ילך לחפש לו עם אחר שיבחר בו ושכרמל שאמה יחפש עמוד פייסבוק בארץ נהדרת החגיגה שלהם עומדת להסתיים מהר מאוד
    סגור
  • 15.
    האם ביזפורטל ניסה לראיין את מנכלית הבורסה בנדון ? (ל"ת)
    אנונימי 24/07/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    כל העולם יורד אצלנו עולה
    אלי המלך 24/07/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדדים בעולם כבר שבועיים ימים יורדים ובישראל שומרים את המדד על 1060 כי ככה רוצים פקיעה.זה מעשה רמיה .תזרקו סחורה כמו בכל העולם כי אחרי הפקיעה הכל ירד!
    סגור
  • אם אתה רותה להידבק לעולם עדיין חסרים לנו 15 אחוזים (ל"ת)
    תסתכל על כלל התמונה 24/07/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    שוק לא משוכלל
    אייס 24/07/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זוהי הבורסה היחידה בעולם שאופציות משפיעות על המדד ולא להפך. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלא נסחרים חוזים עתידיים על שוק המעוף אלא רק חוזים סינטטים. אני חושב בכדאי לעשות הרמת מסך לפני שהמצב יחמיר, חוסר נזילות והעדר חוזים על המדד מעוותים את המציאות. יש לי מילה אחת ויחידה למצב והיא, ביזיון - אני מציע שביבי יטיל גם מס טרנזקציות בכדי לשפר את המצב בבורסה.
    סגור
  • 12.
    לא מבין,חוקי או לא חוקי כל הסיפור? (ל"ת)
    רובי 24/07/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    מדבר מפוזיציה -לפי המשפט האחרון !!!!
    אנונימי 24/07/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עוד יומיים נראה שורט סקוייז !!
    סגור
  • זה ברור לכל
    הכל יעלה חזק 24/07/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ככה זה אחרי שיורד עולה!!!
    סגור
  • מסכים איתך -יום חמישי נראה סגירה מהירה של השורטים
    צודק 24/07/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עם היום בארה"ב יסתיים חיובי 1%-1.5% למעלה ומחר ירוק באירופה ממליץ בחום לקנות מחר מהמניות החזקות במעוף ...
    סגור
  • 10.
    מנכלית הבורסה חייבת לפחות הסבר למשקיעים
    אנונימי 24/07/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למה אנו צריכים לקבל הסבר מאנשים שונים
    סגור
  • 9.
    שערוריה של הבורסה בבוקר
    אסף ח 24/07/2012 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ושל מחזורי המסחר אחרכך.
    סגור
  • 8.
    סוף סוף הודעה טובה לפרוקוגניה, עכשיו יתחיל להכנס הכסף.
    אש 24/07/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שיש הסכם מסחור עם מכון וויצמן אז מתחיל להכנס כסף. מהיום המנייה תשנה כיוון ותתחיל לחזור ובגדול.
    סגור
  • 7.
    קזינו
    you 24/07/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבורסה אינה מקום לציבור שרוצה להשקיע על סמך נתונים כלכלים.הבורסה הפכה לקזינו של שחקני המעוף ברצונם השוק עולה ברצונם השוק יורד .אין דין ואין דיין .הנהלת הבורסה נהנית ממשכורות עתק ואינה דואגת למשקיע התמימים. הנוכלים ירוויחו הציבור התמים יפסיד הכלכלה תתמוטט.למנוע מסחר בחסר.
    סגור
  • נכון מאוד-ניסיתי ביום חמישי לקנות מלאנוקס ישר בפתיחה
    מבין עניין 24/07/2012 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ופשוט לא הצלחתי להיכנס בכלל, המכונות והגדולים פשוט התנפלו. ואני נשארתי החוץץץ
    סגור
  • 6.
    בקיצור זו לא בורסה, זה קזינו של שחקני מעוף || (ל"ת)
    אנונימי 24/07/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • ושל כמה נוכלים קטנים שמשחקים בכסף של אחרים. (ל"ת)
    לא מפסידים כסף שלהם. 24/07/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    "ומי יודע אלו תביעות יוגשו כנגד הבורסה"
    עו"ד האוזר 24/07/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז מה? כשמרוויחים מתמחור ארביטראז- הכל בסדר, כשמפסידים- תביעות?
    סגור
  • 4.
    הבורסה לא מתפקדת לא במסחר ולא בהנהלה! (ל"ת)
    סוחר ותיק 24/07/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 3.
    מי שמפחד מאש שלא ישחק עם גפרורים (ל"ת)
    קובי 24/07/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    הזנב מכשכש בכלב (ל"ת)
    ליאור 24/07/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • זנב? זה מפלצת (ל"ת)
    איתי 24/07/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    מי שמפחד מאש שלא ישחק עם גפרורים (ל"ת)
    קובי 24/07/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות