מנכ"ל בטר פלייס בישראל, משה קפלינסקי עוזב - צפו במכתב הפרישה

חודש שעבר היה זה מייסד ומנכ"ל החברה, שי אגסי, שהועזב והיום זה מנכ"ל בטר פלייס ישראל שעוזב. אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי הגלובלי, יחליף בתפקיד את משה קפלינסקי
רקפת סלע | (2)

פחות מחודש וחצי לאחר ההדחה המפתיעה של שי אגסי, מנכ"ל ומייסד מיזם הרכב החשמלי של חברה לישראל, בטר פלייס, גם מנכ"ל בטר פלייס ישראל, משה קפלינסקי ששימש כסגן הרמטכ"ל בעבר, עוזב את החברה. קפלינסקי יסיים את תפקידו בחברה לאחר 5 שנים בתפקיד.

קפלינסקי יישאר בתפקידו עד סוף השנה, כאשר הוא יוחלף, בתהליך חפיפה מסודר, ע"י אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי הגלובלי של Better Place. גלמן שימש עד לאחרונה (ובמשך חמש השנים האחרונות) כמנהל הכספים הראשי של חברת בזק וכמשנה למנכ"ל החברה.

משה קפלינסקי: "לפני כ-5 שנים הכיר לי עידן עופר את שי אגסי שחזונו ליציאה מהתלות בנפט העניקה לי השראה להצטרף לחברה צעירה ושאפתנית שנקראה בטר פלייס. היום אני יוכל לומר עד כמה אני גאה בצוות שלי ובעבודה החלוצית שעשינו בהקמת התשתית הראשונה בעולם לרכב החשמלי. זהו הזמן לכניסתו של דור חדש של מנהיגים לחברה, שיוכלו להצעיד את בטר פלייס קדימה. עבורי, זהו הרגע להמשיך קדימה ולמצוא משימה מאתגרת אחרת, לא פחות מעניינת ומספקת ממה שחווייתי בבטר פלייס"

אוון ת'ורנלי, מנכ"ל חברת Better Place: "קפלן הוא מאדריכלי הפיכתה של בטר פלייס מחזון למציאות ממשית. הוא הצליח להשיג את מה שרבים סברו שהוא בלתי אפשרי ואנו מריעים לו על ההצלחות וקידום החזון, ומאחלים הצלחה בהמשך הדרך".

עידן עופר, יו"ר דירקטוריוןBetter Place : "אני מבקש להודות לקפלן על כך שלפני 5 שנים הסכים להירתם לאתגר שבו היה הנסתר רב על הגלוי. ביקשנו מקפלן להישאר בחברה דווקא בתקופת המעבר החשובה שבין שלב ההקמה לשלב המכירות אך אנו מכבדים את רצונו. קפלן שב והוכיח מנהיגות בחודש וחצי האחרונים בזמן קריטי לחברה ואני אסיר תודה לקפלן על המנהיגות, החברות, הנאמנות ויכולת הביצוע ואני וכל הדירקטוריון מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך". ההודעה מגיעה לאחר שרק בחודש שעבר המנכ"ל החדש שהחליף את אגסי, אוון ת'ורנלי, ששימש לפני כמנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה, וגם קפלינסקי שידרו ביטחון בחברה במסגרת מסיבת העיתונאים. קפלינסקי אף חזר על היעד - מכירה של 4,000 מכוניות השנה, זאת כפי שהצהירה החברה בעבר וטען ש"העיכוב בתוכניות החברה הוא בגדר הסביר".

במהשך פתחה החברה בסבב התייעלות כשההערכה הייתה שעד 40% מהעובדים יפוטרו ב-2013. המשבר הפיננסי אליו נקלעה החברה ושריפת המזומנים, הבואו למסקנה כי אין מנוס מלפתוח בגל פיטורים וזה אכן נעשה. עם זאת הבעיות בחברה לא מסתכמות רק בזאת, בסיכום חודש אוקטובר מסרה החברה 33 רכבי פלואנס Z.E. בלבד.

מכתב הפרישה של קפלן של קפלינסקי לעובדי בטר-פלייס

חברים,

לפני כחמש שנים, לאחר 32 שנים של שרות המדינה, פשטתי את מדי הצבא, והתגייסתי לשורות Better Place. במפגש ההכרות שהיה לי עם עידן עופר ועם שי אגסי הוצג בפני חזון מרתק, והזדמנות חד-פעמית להיות חלק מצוות אשר מוביל מהלך של שינוי עולמי. בנוסף, קסמה לי הידיעה שממדינת ישראל ברוכת הכשרון ינבע ויובל שינוי עולמי. אני גאה להיות חלק מהמסע ההסטורי של חברת Better Place, ומודה ליו"ר הדירקטוריון, עידן עופר, על האמון והתמיכה בי לאורך הדרך.

אני מתבונן בסיפוק רב על ההישגים שלנו במהלך חמש השנים האחרונות ושמח על ההחלטה שקיבלתי בשלהי שנת 2007. הקמנו ארגון למופת אשר עמד במשימות העיקריות שלו. בימים אלו נוסעות בחופשיות ברחבי המדינה מאות מכוניות חשמליות והחזון הפך למציאות. דבר זה לא היה קורה ללא הכשרון, ההשקעה, היצירתיות, המחויבות וההרתמות של כולכם למשימה.

אכן, עוד רבה הדרך. המסע עדיין לא תם. אך אני מאמין כי בנקודה בה אנו נמצאים, ולאחר סיום הפרק של הקמת התשתית והפריסה הרחבה, נכון להעביר את שרביט הפיקוד לדור חדש של מנהלים. מזה זמן שקלתי את המשך צעדי בחברה, אך הרגשתי חובה ניהולית וערכית להשאר בתפקידי עד כניסתו של אוון לתפקיד והשלמת שלב ההכרות שלו עם הארגון. כעת, משהושלם פרק הלמידה הודעתי על החלטתי לסיים את תפקידי.

במהלך השבועות הקרובים אשאר בתפקידי ואנהל תהליך חפיפה עם אלן גלמן, ה CFO של החברה, אשר באופן זמני יקבל אחריות על ניהול Better Place IL. אני מאמין באוון ובאלן, וביכולת שלהם להצעיד קדימה את הארגון. אני בטוח שנדבר עוד רבות בימים הקרובים. יחד עם זאת, חשוב לחשוב לי לומר לכם בעת הזו: תודה רבה על השותפות! אני בטוח שחברת Better Place תמשיך להוביל את המהפכה העולמית. אני מבטיח להמשיך להיות שגריר נאמן של חזון החברה.

שלכם, קפלן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבו חרטה 15/11/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
    כל כך הרבה טיפשות וטעטיות שבמקום פרישה שקטה מלווים בחרטה ברטה אוי לבושה!!!
  • 1.
    טכנולוג 14/11/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    אגסי הבין שבפחות מ 65 אגורות לקילומטר הוא מפסיד, כי הוא צריך לממן סוללה יקרה מאוד, ולקנות אחת חדשה כעבור 6 שנים. לכן לא התאפשר לתת חבילות אטרקטיביות לציבור. לכן החברה מתרסקת. לא משנה מי ינהל אותה.