לאחר התקלה הגדולה, לאיזה פיצוי יכולים לצפות לקוחות פלאפון?

אורי ליכט מ-IBI: "התקלה אמש היא הרבה פחות משמעותית מאחר והיא קרתה מחוץ לשעות העבודה, בנוסף לעובדה שחלק מהגישה למערכת פעלה, לרבות הגישה לאינטרנט"
סהר אביב | (4)

לאחר תקלה בת 4 שעות ששיתקה אמש את רשת פלאפון, במסגרתה לא יכלו הלקוחות להוציא או לקבל שיחות, וגם לא לקבל או לשלוח מסרונים, כעת עולה השאלה המתבקשת - האם פלאפון תפצה את לקוחותיה? ובמידה וכן, מה עשוי להיות הפיצוי שתציע?

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, שהתראיין הבוקר לערוצי התקשורת ונשאל לגבי הפיצוי האפשרי אמר כי קודם מתכוונים בפלאפון "לבדוק את מקור הבעיה", ולאחר מכן ישקלו פיצוי במידת הצורך.

Bizportal שוחח עם אורי ליכט, אנליסט התקשורת והטכנולוגיה ב-IBI על הערכותיו לגבי הסיכוי לקבל פיצוי. "על פי העבר, התקלה שהכי רלוונטית היא זו של סלקום ב-2010, במהלכה הושבתה 60% מהפעילות ואורכה נמשך כ-12 שעות. בשונה מהתקלה שנראתה אתמול אצל פלאפון, אז נוצרה התקלה בשעות העומס, שעות העבודה, ובנוסף נמשכה יותר זמן. בזמנו סלקום פיצתה את לקוחותיה בשבוע של שיחות ומסרונים חינם, פיצוי שהוערך בעשרות מיליוני שקלים".

ליכט הוסיף כי "התקלה אמש היא הרבה פחות משמעותית מאחר והיא קרתה מחוץ לשעות העבודה, בנוסף לעובדה שחלק מהגישה למערכת פעלה, לרבות הגישה לאינטרנט. פיצוי של דקות שיחה חינם ומסרונים הוא פחות רלוונטי עקב השינויים בשוק וחבילות 'הכל כלול' שמציעות החברות השונות".

ליכט העריך מה עשוי להיות הפיצוי שתעניק פלאפון, ולטענתו החברה "תחשוב על דרך לפצות את הלקוחות בצורה קצת יותר יצירתית. קשה עדיין לדעת, אך ייתכן וינתנו פיצויים 'מפנקים' כדוגמת כרטיסים להופעות או סרט מתנה. גם רינגטונים חינם והורדות חינם היא דרך אפשרית לעניק פיצוי".

תקלות מסוג אלה עלולות לעתים לגרום לפגיעה בתדמית החברות שעלולה להימשך גם בטווח הארוך. להערכתו של ליכט במקרה הזה הפגיעה עבור החברה לא צפויה להיות גדולה במיוחד.

"פלאפון תצליח לסיים את הפרשה ללא פגיעה מהותית אך התקלה הנוכחית צריכה להדליק תמרור אזהרה אצל חברות התקשורת, כיוון שהנטייה הטבעית היא לטעון (חלקית גם בצדק) שבעקבות התחרות העזה והפגיעה בהכנסות וברווח החברות מקצצות בתקנים של מהנדסים, טכנאים ופקחים ומורידים את היקף ההשקעות ברשת, מה שעשוי לגרום להישנות המקרים" אמר ליכט.

לסיום ציין כי "מוטל הספק אם הציבור או הרגולטור יהיו סלחניים שוב לתקלה נוספת בסדר גודל שכזה".

מדוברות משרד התקשורת נמסר כי משרד התקשורת ריענן את הפעולות שעל החברות לנקוט במקרה של תקלות, על מנת להביא להתאוששות הרשת באופן מיטבי. "כחלק מהפקת הלקחים של תקלות קודמות, הורה משרד התקשורת, לאחרונה, לחברות לפעול להתאוששות הרשת על פי נוהל חדש".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נראה אתכם מבקשים פיצוי מחברת חשמל מכביש 6 או מהנמלים.. (ל"ת)
    רגולטור עאלק 04/02/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מי בכלל נשאר שם??? (ל"ת)
    אחרי שעשקו אותנו 04/02/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אשף השוק 04/02/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    התקלה לא הייתה בשעות העומס ולכן לצערי הפיצוי יהיה קטן
  • 1.
    אלי 04/02/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    גם ככה זה הכל כלול בשיחות