למ"ס: מדד אמון הצרכנים השתפר מעט בחודש ינואר- מינוס 27%

מדד אמון הצרכנים של הלמ"ס השתפר מעט בחודש ינואר למרות ההאטה במשק הישראלי. אמון הצרכנים חיובי נרשם רק במדינות סקנדיביה
חן דרסינובר |

ההאטה במשק הישראלי שנותנת אותותיה על כלל ענפי המשק הישראלי לא השפיעה על אמון הצרכנים בישראל, שנמצא במגמת שיפור. מסקר אמון הצרכנים לחודש ינואר של הלמ"ס עולה כי המדד, שיכול לנוע בטווח שבין פלוס 100% למינוס 100%, השתפר במעט למינוס 27%, זאת לעומת מינוס 28% שנרשם בדצמבר. נציין כי ערכים שליליים של המדד מבטאים הערכות פסימיות של הצרכנים בנוגע להתפתחויות הכלכליות בשניים עשר החודשים האחרונים.

בלמ"ס מציינים כי בחודש ינואר לא חל שינוי של ממש בארבעת המאזנים המרכיבים את המדד. עליות של 3% נרשמו בשינוי הצפוי המצב הכלכלי של משק הבית, בשינוי הצפוי במצב המובטלים ובציפיות לגבי חיסכון של משק הבית שהגיעו לרמה של מינוס 8%, מינוס 39% ומינוס 27%, בהתאמה. הדינוי הצפוי המצב הכלכלי במדינה רשם עלייה מינורית יותר של 1% לעומת דצמבר, לרמה של מינוס 32%.

בחינת מדד אמון הצרכנים בישראל ביחס למדינות אחרות ב-OECD מראה כי ישראל ממוקמת מעל למדינות כגון צרפת וצ'כיה וכמובן מעל למדינות ה-PIGS כמו יוון ופורטוגל שנמצאות במשבר כלכלי עמוק ובינואר הגיע מדד אמון הצרכנים בהן למינוס 72% ומינוס 57%, בהתאמה. מבין מדינות ה-OECD רק במדינות סקנדינביה, דנמרק, פינלנד ושבדיה, מדד אמון הצרכנים היה חיובי והצביע על אופטימיות מתונה. אמון הצרכנים בגרמניה ובבריטניה אמנם גבוה יותר מזה של ישראל אבל גם הוא היה שלילי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה