סטפק ל-Bizportal: "מחירי הדירות יצנחו 15%-20% לפחות, אנשים כעת הם כמו שיכורים" - ומה האפסייד במעו"ף?
ערב חג הפסח וימים ספורים לאחר השלמת המיזוג עם בית ההשקעות דש, Bizportal שוחח עם צבי סטפק, מייסד מיטב שיחזיק 28.7% מהגוף הממוזג ויהיה יו"ר בית ההשקעות מיטב-דש לצד שותפו החדש אלי ברקת שיחזיק 29.8% ויהיה יו"ר החברה הציבורית מיטב-דש. סטפק נשמע אופטימי למדיי בכל הקשור לכיוון בבורסה, ומנגד חושב שמחירי הדירות - בדרך למטה.
"ברור שלא יהיה לי את אותו חופש פעולה כפי שהיה לי לפני 10 שנים, אבל ביני לבין השותף החדש יש כימיה מאוד טוב", פותח סטפק על ענייני השעה ומוסיף כי "תהליך המיזוג היה ארוך מאוד (בדיוק שנה) וכך יצא שנפגשנו הרבה ולמדנו להכיר אחד את השני. אני חושב שנביא במיזוג הזה ערך לא מועט, היתרון לגודל יאפשר לנו לעשות דברים רבים ובעוצמה. הגדולה של מיטב הייתה ברגעים שידענו ללכת נגד הזרם, כמו ב-2002 כשקנינו שחרים בתשואה של 11.5% וכולם אמרו שאנחנו מטורפים או ב-2008 חודשיים אחרי נפילת ליהמן ברדרס כשאמרנו לקנות קונצרני. נמשיך להיות גוף חושב ולא כזה שרק עוקב אחרי בנצ'מארק".
"לא מתלהב מהארכת שעות המסחר, אם כבר אז שייסגרו ביום ראשון"
מפה השיחה מתגלגלת לכיוון משבר הנזילות באחד העם. "אני בטח לא מתלהב מעניין הארכת שעות המסחר, ואם כבר מאריכים את שעות המסחר בשני עד חמישי, לפחות שייסגרו את המסחר ביום ראשון. הכמה שעות האלה ביום ראשון זה חסר טעם, ממש חבל להביא את האנשים מהבית. מה גרם לירידת המחזורים? כמובן שהיה את עניין ה-MSCI ואני מקווה שניכנס ל-MSCI אירופה ונראה שינוי מהבחינה הזו, אבל זה לא רק זה. כל נושא הרגולציה הכבדה מאוד פוגע, למשל הרפורמה בסלולר או השינוי במתווה הפחתת מס החברות, אלה דברים שמבריחים משקיעים זרים. אני דווקא לא הייתי מייחס את הירידה במחזורים להעלאת המס על הבורסה. ויש את הסיבה הפסיכולוגית שהיא סוג של גורם-על, פשוט חוסר רצון של הציבור לקנות מניות - אבל זה ישתנה, וזה יקרה כשהמדד יהיה גבוה יותר. עזוב את כל ההסברים המלומדים, כשהמדד יטפס הציבור פתאום ישאל את עצמו למה אני לא בפנים - וייכנס".
באופן כללי סטפק אופטימי לגבי הכיוון בבורסות, גם בזו שבאחד העם. "אם לא יקרה איזה אירוע דרמטי, השוק פה בשל למהלך עליות - ויש לכך הצדקה. בתור התחלה, כי אין אלטרנטיבות - באג"ח הממשלתי צמוד אנשים ממש מפסידים ריאלית, בקונצרני כבר לא יהיו עוד רווחי הון מעבר לתשואה השוטפת וככה אתה מגיע למניות, שם היחס סיכון-סיכוי כרגע הוא הטוב ביותר."
"האפסייד הכלכלי במעו"ף - 12%-18%"
אבל זה לא רק עניין היעדר האלטרנטיבות מדגשי סטפק, "כאשר אני מחשב לפי בסיס כלכלי, אני מעריך שהשוק פה ייצא למהלך עליות של 12%-18%. הגורם הקריטי לעניין מהלך העליות בת"א הוא מבחינתי דווקא לא מה יעשה ה-S&P500 אלא איך יתפקד השוק הקונצרני. אם נראה את הקונצרני מתפקד טוב ומאפשר לחברות לגלגל את החוב, זה ייתן לשוק המניות את התמיכה לה הוא זקוק. ומיותר לציין שבתרחיש של התפרקות גוש האירו וכו' הסיכון גדל, אבל זה מבחינתי ממש לא התרחיש העיקרי שכן לגרמניה יש את כל הסיבות להחזיק את הגוש מאוחד. ובארה"ב, לדעתי אנחנו נראה שם התאוששות מהירה שתפתיע את כולם - אני ממש לא מתרגש מרמות השיא בוול סטריט. מה שכן, בשלב מסוים ההתאוששות הזו תגרור עליית תשואות באג"ח האמריקניות, דבר שכתוצאה מחוק הכלים השלובים יביא להטיית כספים לאפיק זה - זה יהיה הזמן להיות בעמדת ייכון מבחינת ההחזקה בשוק המניות".
כאשר אני שואל את סטפק על עניין מחירי הדירות, הוא מביע דעה נחרצת. "יהיה פה שינוי כלפי מטה של המחירים ויש לכך לא מעט סיבות. אני מעריך שמחירי הדירות יירדו 15%-20% במהלך של כמה שנים, ואם במהלך אותם שנים תהיה הרעה במצב הכלכלי במדינה, אז שיעור הירידה יהיה אף חריף יותר. ואני מדבר על ירידת מחירים שתתרחש דווקא באזור המרכז. אנשים מתנהגים כיום בשוק הדירות כמו שיכורים, הם עוד יתפכחו. הייתי בסרט הזה, נוצר כאן הלך רוח שהשתלט על אנשים."
סטפק ממשיך ואומר כי "זה שוק שיכול מהר מאוד להפוך לשוק של קונים. כוח הקניה של הצעירים הולך ויורד, תוחלת החיים של ההורים הולכת ועולה וזה מגביל את היכולת שלהם לשחרר כספים לדור הצעיר, על זה תוסיף גם את ההבנה שבשלב מסוים הריבית תתחיל לעלות. חוץ מזה אני מאמין שעניין הפינוי-יבינוי יהיה בוננזה, נכון שהתוכנית הזו היא עניין בירוקרטי לא פשוט אבל 'אם כל ההמצאות זה ההכרח', ויש פה הכרח. אני גם חושב שלפיד ובנט שהם ההפתעה של הבחירות האחרונות מחוייבים לנושא הזה ויודעים שהם ייבחנו בסוף הקדנציה שלהם על ההישגים שיביאו בעניין הורדת מחירי הדירות. לכן הן יפעלו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
40.מצויין , עכשיו הבורסה תזנק בגדול מתחילים בשלישיהניצוץ 30/03/2013 20:00הגב לתגובה זו0 0אם סטפק אומר , זה בטוח. הללויהסגור
-
39.הבל הבליםאנונימי 27/03/2013 23:05הגב לתגובה זו2 1מעולם לא המלצת ופגעת ואם פגעת, אז פגעת במשקיעים ששמעו לדבריך אנחנו זוכרים טוב מאוד את המלצותיך לקניה רגע לפני הנפילה ב 2000 וב- 2008 חוצפהסגור
-
38.מחירי הדירות לא ירדו בחיים (ל"ת)המדינה לא תפחית מס 27/03/2013 12:23הגב לתגובה זו4 14סגור
-
37.תוחלת החיים מתארכת ולמבוגרים לא תספיק הפנסיהhdtk 27/03/2013 11:20הגב לתגובה זו3 1התוצאה, עיקר הכסף שזוגות צעירים לוקחים בחשבון לקניית דירה ראשונה ,לא יהיה זמין כפי שהיה עד כה. מה שיקטין את מספר רוכשי הדירות ויחזיר את החיים לסגנון ה"חמולה",אשר הצעירים נהנים מבסיס נוח(בית ההורים) תמורת עזרה להורים בבגרותם.סהכ דיל לא רע.סגור
-
36.נו מה אתם מצפים מאיש הון שיגיד שהבורסה תרדמשה ראשל"צ 26/03/2013 22:22הגב לתגובה זו3 7מקסימום מחירי דירןת לא יעלו הרבה נפילה זה לא בלקסיקון של המדינת ישראל זה המצב אל תכנסו לאשליה שהמחירים יפלוסגור
- טען עוד
-
35.מי שלא מאמין שיאמיןמיכאל 26/03/2013 21:51הגב לתגובה זו10 2בישוב שאני גר ישנם בתים למכירה עם השלטים כבר 5 חודשים אין קונים והמחירים מתחילים לרדת לכל הר יש פסגה רק שהערידה מההר היא מהירה ולפעמים ללא שליטה לדעתי מחירי הדירות ירדו לפחות ב50 אחוזסגור
-
34.מילת המפתח היא "אינפלציה ", ומדיניות אנטי ירידה !אדם 26/03/2013 21:21הגב לתגובה זו3 6כאן לא אמריקה וכאן מעולם לא הייתה ולא תהיה ירידה .יהיה קפאון.סגור
-
אתה טועה ומטעה בתחילת שנות האלפיים הייתה ירידה של 20יגאל 28/03/2013 13:24הגב לתגובה זו2 0אחוז לפחות (נדלניסט לשעבר)סגור
-
הטעיה- היו ירידות חדות בנדלן בארץ, שום דבר לא עולה לנצחההסטוריונית 28/03/2013 11:56הגב לתגובה זו3 1ולמי שרוצה להעמיק - כנסו לאתר בןעת נדלןסגור
-
תמשיך לחיות בסרט , יעזור לך הרבה בחיים..חחח (ל"ת)כ 26/03/2013 22:44הגב לתגובה זו3 1סגור
-
33.נבואהבני 26/03/2013 10:47הגב לתגובה זו5 4הנבואה ניתנה ל**** יש עוד דר שאמר שחבית נפט תעלה 60 דולר מספיק עם השטויותסגור
-
32.איך בכל העולם הדולר עולה ופה הוא מתרסקקולומבו 26/03/2013 08:49הגב לתגובה זו4 0אודה לסטפק אם ואיך יסביר את הדבר ?סגור
-
31.המחירים יורדים ריאלית כבר שנהמשקיע ממוצע 25/03/2013 16:31הגב לתגובה זו16 7מי שהשקיע את כספו בשנה האחרונה בקופת גמל עשה 10 אחוז. מי שהשקיע בדירה או שלא הרויח כלל או אולי 4 אחוז בלי מיסי הנדלן. מסקנה? מחירי הדירות ירדו מינימום 6 אחוז שנה שעברה ביחס להשקעה סולידית.סגור
-
30.הירידה במחירי הדירות תיהיה חדה ומהירה יותר (ל"ת)כלכלן בדימוס 25/03/2013 15:55הגב לתגובה זו26 6סגור
-
שטויות בגלל זה אתה בדימוס (ל"ת)ניר 26/03/2013 20:50הגב לתגובה זו3 4סגור
-
עדיף להיות כלכלן בדימוס מטוקבקיסט בתשלום (ל"ת)אנונימי 27/03/2013 12:56הגב לתגובה זו6 2סגור
-
29.הוא שכח לומר את הדבר הכי חשוב ומשמעותי מבחינת עתיד השוקצביקה דורון 25/03/2013 15:19הגב לתגובה זו12 24היזמים לא מטומטמים. הם יפסיקו לקנות קרקעות ולבנות דירות. לא משנה מה יהיה גובה הריבית, ההיצע יהיה אפסי. מחירי הדירות לא יכולים לרדת אם לא יבנו דירות. יכול להיות שיהיה תיקון מטה, אבל אחר כך יבואו שוב כמה שנים של עליות חזקות. דירה זו לא מניה. צביקה דורון, יועץ נדל"ןסגור
-
צביקה תתפכחיהונתן 27/03/2013 23:09הגב לתגובה זו2 2אין בעיית היצע!!! הבעיה היחידה היא היעדר אלטרנטיבת השקעה בגלל ריבית נמוכה. שהריבית תעלה כל המשקיעים יזרקו את הדירות שמניבות להם 3.5% תשואהסגור
-
ברררררר איזה פחד !!!! (ל"ת)אריק 26/03/2013 18:41הגב לתגובה זו0 3סגור
-
אף אחד לא יפסיק , הם עושים ים כסף, יש קבלנים קטניםע 25/03/2013 16:53הגב לתגובה זו12 4שיבואו במקומם כמו שקרה בבאר שבע בתחילת שנות ה-2000..הגדולים עזבן ובאו במקומם קטנים...אל תיגרר לקלישאות ולכל מיני דברים שמאכילים אותך , לא יקרה כלום אם מחירי הדירות ירדו 15-20% , רק רווחיות של חזירים שהרוויחו מספיק תיפגע אבל הישרדותם לא מוטלת בספק.סגור
-
לצביקה דורון. אז שהקבלנים מצידי לא יבנו הם גם לא ירויחואנונימי המקורי 25/03/2013 15:45הגב לתגובה זו13 8אז אולי נעבור כולנו לגור באוהל בכיכר המדינהסגור
-
28.אין מנוס מחירי הדירות מתחילים לרדתבכר רחמים 25/03/2013 14:20הגב לתגובה זו26 7מרבית הדירות ,שנבנו בשנים האחרונות נקנו כדירה שניה או אפילו שלישית לצורך השקעה. נכון לעת זו הסתימה הבניה ולשוק מתווסף היצע דירות רב להשכרה הרוכשים מעוניינים להשכיר בכל מחיר לדוגמא ניתן כיום למצוא ביבנה הירוקה דירת 5 חדרים ב 3300 ש״ח לחודש והמחיר הולך ויורדסגור
-
27.סטפק מעדיף שהכסף ישאר אצלו. נו באמת...בעל ענין 25/03/2013 14:15הגב לתגובה זו9 5הוא טוב בשוק ההון אבל לא בשוק הדירותסגור
-
26.הצרות בפתח התרסקות של מחירי הדירות כבר פה ממתווך!!! (ל"ת)מאיר 25/03/2013 14:01הגב לתגובה זו25 7סגור
-
25.אכן מחירי הדירות בדרך למטה 20-25% - כל הדביליםמישהו 25/03/2013 13:52הגב לתגובה זו46 10שחושבים שזה שוק שיכול רק לעלות יווכחו עד כמה הם טועים , הפוזיציה לפעמים מעוורת ולפעמים אותם אינטרסנטים יודעים את האמת אך מסתירים דעותיהם מהציבור - אבל בסוף התוצאה תגיע וזה לא קשור לממשלה - זה קשור לכח הקנייה של הצעירים שהולך ויורד אל מול המחירים שהמשיכו לעלות , המשכורות נותרו תקועות במקרה הטוב, ההוצאות רק עולות ויעלו עוד ולכן אין שום מנוס מירידת מחירים חריפה זאת על רקע ציפיה להתחלה של עליות ריבית בשנה הבאה בארה"ב. מי שרוצה להקשיב לכל מיני אינטרסנטים מתחום הנדלן שמדברים מפוזיציה שיקשיב, מי שרוצה להקשיב לאנשים שמבינים בכלכלה יעשה יותר בשכל . בשורה התחתונה- אנשים משלמים בארץ על דירה פי 3 !! מאשר משלמים בעולם המערבי עפ"י יחס של משכורות (ברוטו!) למחיר הנכס - אם זה לא פראיירים אז מה כן ??? העיקר ללכת מכות על מקום חניה או להתווכח על הנחה של שקל על חולצת טריקו בשוק זה כן אבל לזרוק הלוואות של מיליונים של נכס לא???? הכסף שלכם הולך לקבלנים שנוסעים על פרארי ועושים אירועים כמו חתונות עם אלפי מוזמנים וגרים בוילות ענקיות - הכל מהכסף שלכם! ואתם מאמינים לשטיפת המוח שלהם ושל חבריהם מהתקשורת!סגור
-
גם אתה בפוזיציה (ל"ת)אתה חי בסרט חמוד 25/03/2013 19:33הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא רק קבלנים חוגגים כל עשירי סביון אסוף ועודרקדנית סמויה 25/03/2013 14:57הגב לתגובה זו8 3לכל חגיגה שלהם מזמינים רקדנים סמויים משלמים להם אלפי שקלים. וגם נותנים טיפ אלפי שקלים. חברות של רקדנים סמויים מרויחים אלפי שקלים לכל הופעה בעל החברה משלשל לכיסו אלפים לרקדנים נותנים שכר מינימום בקושי והם מבסוטים וכל הכסף הזה בשחור! בעל החברה מקבל שיק ללא שם מפקיד אותו אצל קרוב משפחה שנותן לו את הכסף אחכ . מס הכנסה אדיוטיםסגור
-
את זה כתבת גם לפני 4 שנים. אני זוכר...גור 25/03/2013 14:18הגב לתגובה זו10 30חי באשליות. הבנקים+בנק ישראל+משרד האוצר לא יתנו למחירים לרדת כי זה לא מתאים להם. וכל זמן שהביקוש גדול מההיצע (וזה מה שיהיה גם בשנים הקרובות) לא תהיה ירדת מחירים. מסכנים אלה שחיכו בשנים האחרונות לירידת מחירים ואכלו אותה.סגור
-
לגור - אתה חי בקלישאות לצערי אין לך מושג עלמישהו 25/03/2013 14:53הגב לתגובה זו23 2מה אתה מדבר , הממשלה חייבת להוריד את מחירי הדירות על מנת להגביר את כמות העיסקאות ואת זרימת המיסים לכיסיה , מחירי הדיור גרמו לגירעון המדינה לצמוח , לצמיחה הכלכלית לרדת ולגבייה ממיסים לרדת - זאת כי לאזרח הישראלי אין כסף פנוי , בנק ישראל מוטרד מאד ממחירי הדיור הגבוהים משום שהוא יודע שאם השוק לא יתקרר הוא פשוט יתפוצץ ויקח את כל המערכת איתו - כדאי שתבין שהסכנה לבנקים גבוהה הרבה יותר ברמה הנוכחית מאשר אם המחירים ירדו - הבנקים מבוטחים עד 25% מרמת המחירים הנוכחית זאת ע"י ההון העצמי שלך שהשקעת בדירה כך שלא יקרה להם כלום חוץ מירידה ברווחיות , היצע וביקוש לא שייכים לעניין , העניין מספר 1 הוא המימון - והמימון בצרות צרורות משום שהמדינה חיה בבועה של הלוואות וכסף זול והסיפר הזה יגמר ע"י תנודות בכלכלה העולמית שצפויות בשנה-שנתיים הקרובות ואף לפני בזירה המקומית. ואתה לא יכול להגיד שאתה זוכר שכתבתי את זה לפני 4 שנים כי אתה לא מכיר אותי בכלל , אז אנא הרגע את הלחץ בו אתה נתון , שתה מים קרים ותגיב לעניין. שיהיה לך חג שמח.סגור
-
למישהו- אתה ממש צודק אנחנו בסוף נשלם את המחיראנונימי המקורי 25/03/2013 15:42הגב לתגובה זו17 1תרחיש קפריסין בהחלט יתכן גם אצלנו. אף פעם לא היה מצב כזה פשוט ההשלכות של בועת הנדלן יתחילו בקרוב מאד עם עזיבתו של פישר המחליף שלו פשוט יתחיל להעלות את הריבית ואז הגלגל יתחיל.סגור
-
24.סטפק אני מסכים איתך - שוק המניות יעלה והדירות ירדו (ל"ת)ש.א 25/03/2013 13:26הגב לתגובה זו15 6סגור
-
23.מניה בלי דאוסיידשחורי 25/03/2013 12:54הגב לתגובה זו2 4מרתון חברה בעלת מאזן חזק נזילות גבוהה ומחלקת דוידנדים מצטיינת מחזיקה בשני אחזקות ביומד מענינות . הראשונה פרוטליקס בא מרתון נמצאת בתהליכי מימוש בשנתיים האחרונות כסף אשר הופך לדוידנד והשניה והמענינת יותר לשנים הקרובות היא די אן איי ביומד הנסחרת בתל אביב ובבעלותה טכנולוגיה מהפכנית להעברת חלבונים במתן אוראלי ראו עסקת כיאזמה האחרונה ולחילופין שוויה של אורמד הישראלית הנסחרת בנאסדאק ולה טכנולוגיה נחותה משל די אן איי ואינדיקציה קשה בהרבה והכי יפה שגם אם חברות הביומד שהיא מחזיקה יכשלו עדיין מרתון תהיה זולהסגור
-
אז למה היא לא עולה? רק יורדת כבר 3 שנים (ל"ת)אנונימי המקורי 25/03/2013 14:58הגב לתגובה זו1 0סגור
-
22.לצעירים המגיבים. כדאי להקשיב לאדם בעל ניסיון כמו שלו. (ל"ת)איציק ר 25/03/2013 12:38הגב לתגובה זו7 3סגור
-
עד המשברמנוסה 26/03/2013 15:19הגב לתגובה זו0 3כאשר המשבר שבקפריסין יגיע לפה כולם ימשכו את הכסף וירוצו לנכסים אין שום דבר בטוחסגור
-
21.בסוף הכל יסתדר - גם אצל "עם הסגולה" ישראלאנונימי המקורי 25/03/2013 12:34הגב לתגובה זו7 2הדירות יצנחו לא בגלל שהמדינה תעשה משהו היא בעצם לא מעוניינת להוריד את מחירי הנדלן כי היא יודעת מה יקרה למשק שלנו אז בלי שליטה אלו שלא יעמדו בהחזרי המשכנתא יורידו את מחירי הדירות. וגם המניות יציגו את מצבם הכלכלי הריאלי בינתיים רואים לפי הדוחות אין רווחים מרקיעי שחקים. המצב בא לידי ביטוי ועוד יחמיר. ואם מדד המעוף יעלה אז זה רק בשביל לרדת .סגור
-
20.אז הוא אמר?!?..אז?....איך אומרים את זה ביידיש?אני 25/03/2013 12:32הגב לתגובה זו7 7גם עראפאת אמר....גם הרצל אמר...וגם שרה של ביבי אמרה....כולם אומרים!..כולם גאונים!!!...להקשיב לכולם!!!...אם הייתי עושה מה שהוא אמר:הייתי הומלס ברחובות היום!!!סגור
-
ב-2006 או 2007 סטפק טעה בענק ומיטב לא פגעואלון 25/03/2013 15:59הגב לתגובה זו7 0אז הוא אמר....לפחות הבן אדם הודה בטעותוסגור
-
חכה תראה מה יקרה כאשר ההחזר החודשי שלך יזנקSWAP 25/03/2013 14:15הגב לתגובה זו18 2פי 2 ופי 3 מאשר היום , זה נראה לך לא הגיוני אבל סביר מאד שזה יקרה במהלך 7 השנים הקרובות ואז משפחות רבות יקרסו לצערי הרב , אז אתה יכול ללגלג על דבריו ולהקשיב לקלישאות משנות ה-70...בסופו של דבר מי שלקח משכנתאות ב4-5 השנים האחרונות בהיקפים גדולים ישלם ביוקר רב , הורים מימנו את ילדיהם יקלעו לקשיים אדירים אל מול בעיות רפואיות שיצוצו חלילה כאשר יתבגרו , הבעיה של הישראלים שחיים מהרגע להרגע ולכן בעתיד התשלום יגיע והוא יהיה כואב ורציני לצערי , חכה ותראה.סגור
-
19.סטפק ידוע בתחזיות יציבות יחסית לשאר הפרשנים.ררמ 25/03/2013 12:26הגב לתגובה זו9 4אני דווקא צופה שחרור לחץ כפול גם בנדל"ן וגם בבורסות, אבל הטריגר יגיע מחו"ל, כי מה שמחזיק הכל בעולם אלה ההדפסות של ארה"ב. אם ישחררו את הרגל מדוושת הגז של המדפסת כל המערכת תשחרר אוויר.סגור
-
אתה מערבב בורסה ונדל"ן. לא עושים ככה. (ל"ת)רועי 25/03/2013 14:20הגב לתגובה זו2 4סגור
-
18.הכל דיבורים מפוזציהחיים 25/03/2013 12:17הגב לתגובה זו9 120שנה סטפק מדבר רק מפוזציה ורצון להגביר פעילות .אחד האנשים האינטרסנטים ביותר בשוק ההון.תלמד מגלעד,בדש וכדומה חג שמחסגור
-
17.אני מזהיר את המשקיעים מהנדלן ומניות הבנקים בארץ תזכרוכלכלן 25/03/2013 12:00הגב לתגובה זו8 4טוב מה אמרתיסגור
-
איך המעוף יעלה ל1300 לשיטתך אם הבנקים יירדו .ליצן (ל"ת)חכמולוג קטן שכמוך 25/03/2013 17:08הגב לתגובה זו0 3סגור
-
בטווח הקצר הוא יעבור את 1300 אבל בטווח של שנה ויותרכלכלן 26/03/2013 02:10הגב לתגובה זו2 1הבנקים והנדלן מלכודת מוות זכור מה אמרתי תשאל את הדחלילון אם אני פוגע בול או לאסגור
-
מצב הבטחון העצמי שלו בקאקט (ל"ת)מי שצריך מליציי יושר 26/03/2013 18:45הגב לתגובה זו1 1סגור
-
16.לא הגיונימתאם 25/03/2013 11:32הגב לתגובה זו6 3לא הגיוני שמחירי הנדל"ן בארץ ירדו, והבורסה תעלה. אם מחירי הדירות בארץ יירדו ב 10% - הבנקים=משכנתאות, חברות הנדל"ן= הפסדים- בטחון הצרכנים יורד= מיתון. יותר סביר שיהיה משבר בטחוני/כלכלי בשנים הקרובות והבורסה תרד וגם מחירי הדירות יירדו איתה- אנחנו 4 שנים בעולם שהבורסות עולות רק כי אין מה לעשות עם הכסף כי הריבית נמוכה - כל משבר החובות "נעלם" כשבפועל כל הממשלות בעולם המערבי - כולל ישראל - רק הגדילו את סך החובות.סגור
-
15.סטפק מנסה להעביר את משקיעי הנדלן לבורסה (ל"ת)בין השורות 25/03/2013 11:17הגב לתגובה זו18 5סגור
-
נכון מאד לאט לאט הממשלה תעביר את כולם מבועת נדלןאנונימי 25/03/2013 12:29הגב לתגובה זו6 2לבועת בורסה. העיקר שיהיה לך רווחים.סגור
-
14.פינוי בינוי גם אם יצליח יקח 10 שניםיצחק 25/03/2013 11:01הגב לתגובה זו8 6ההיצע באזור המרכז מאוד נמוך . לא תמא 38 ולא פינוי בינוי יפתרו הבעייה. המחירים במרכז כמעט ולא ירדו. תהיה לדעתי ירידת מחירים מחוץ למרכז שם יגדל מאוד ההיצע והמחירים עדיין שפויים. לא ניראה מצב שהבורסה עולה והנדל״ן יורד. הם ילכו ביחד.סגור
-
13.מדבר מתוך פוזיציהאנונימי 25/03/2013 10:56הגב לתגובה זו5 12כרגיל מדבר מתוך פוזיציה אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה בטח לא במדינה מטורפת כמו שלנוסגור
-
מהפצעים.חבל להלחם בפד. שים תחבושת ולך לישון (ל"ת)ואתה מדבר 25/03/2013 12:20הגב לתגובה זו3 0סגור
-
12.צבי סטפק מתעלם מהמצב הביטחוניקותי 25/03/2013 10:55הגב לתגובה זו12 3השקט המדומה שאותו אנו חווים בתקופה הזאת, יסתיים בקרוב! אנחנו יושבים על חבית של אבק שריפה, ומה שיקבע את מצב הכלכלה בשנה הקרובה, יהיה המצב הביטחוני ורק המצב הביטחוני.סגור
-
שר הביטחון.המלצות תובנות הושיע נא .אתה פצוע שים פלסטר (ל"ת)מה שלומך כבוד 25/03/2013 12:21הגב לתגובה זו2 0סגור
-
הבעיה שאנשים כמוך לא מבינים שמלחמה מביאה לצמיחה בכלכלהכלכלן 25/03/2013 11:56הגב לתגובה זו3 2אתם חושבים שאם יהיה מלחמה יתחיל מיתון בדיוק ההפך ארה"ב יצאה מהמשבר הגדול בזכות מלחמת העולם השניה יצור בלתי פוסק של המשק בכל התחומיםסגור
-
כלכלות מודרניות מפסידות ממלחמה.מחירי האנרגיה עולים וכךאתה כנראה בן 100 25/03/2013 17:11הגב לתגובה זו3 2נוצרת אינפלציה ,חוסר יציבות של המטבעות.וסטגנציה.אתה כלכלן כמו שאני מדען אטום ליצן קטן שליסגור
-
אתה חי בעולם של מלחמות של פעםאנונימי המקורי 25/03/2013 15:44הגב לתגובה זו4 2אצלנו יהיה חורבן גדול .... נראה לי ששוב תהיה בועת נדלן ....סגור
-
אצלנו זה אחרת! מלחמה אצלנו לא תיגמר זה לכל החיים (ל"ת)אנונימי המקורי 25/03/2013 15:01הגב לתגובה זו2 1סגור
-
תבדוק מה עשה השוק אחרי מלחמת לבנון השניה עופרת יצוקהכלכלן 26/03/2013 02:15הגב לתגובה זו3 1עמוד ענן לך תלמד כלכלה ואז תגיב כאן דור ידיד מלחמה מיצרת מנוע צמיחה למשק כמובן שאני לא מאחל מלחמה אבל אם בעתיד יהיה אני ינצל זאת לסיבוב רווח מהירסגור
-
11.קשקשן גדול. הלואי שיירד אפילו 5%. (ל"ת)חיים 25/03/2013 10:26הגב לתגובה זו7 6סגור
-
10.גם בזה הוא טועה - הדירות יתרסקו ב 30% לפחות (ל"ת)אנונימי 25/03/2013 10:24הגב לתגובה זו20 9סגור
-
לא רק 30% בואו נזרוק מספרים.זה חינם אם היו גובים 1 ש״חנראה לי ב68% 25/03/2013 12:23הגב לתגובה זו4 2על כל הפלצה אני בטוח שהמטומטמים לא היו כותביםסגור
-
זרקת מספר מאוד משמעותי בלי לדעת אפילו...אור 29/03/2013 20:03הגב לתגובה זו1 068 אחוז זה תיקון פיבונאצי קלאסי לעליות - מאוד יכול להיות שקלעת בומבה :)סגור
-
9.מתי אנשים יתחילו להבין ?co007 25/03/2013 10:21הגב לתגובה זו11 5שוק ההון הוא משחק פוקר, או שולחן רולטה. אף אחד לא יודע איזה קלפים יקבל , או לאן הכדור יפול בכול סבוב של הרולטה. פשוט תקנו תמיד מניה בעלת גב כלכלי חזק בזמן ירידה. לאחר שעלתה כ - 3% לזרוק אותה לפראיירים האחרים.סגור
-
8.פתאום קם אדם בבוקר ומצטייר כמומחה.oraemuna 25/03/2013 10:20הגב לתגובה זו10 6צבי, זמנך עבר. פעם היית. זורק כותרות ו"שוכח" לנמק אותם בעזרת אמת. הדירות ירדו כי הן עלו בפראות ובגזל. אז לא דיברת. הם יפלו כי מחירן הריאלי נמוך, כי יהיו המון מובלי החזר משכנתא שיציפו את השוק. הבורסה, הבורסה צבי. לא עולה כי סוחרים לא רוצים שתעלה. הם רוצים מדד מדשדש. זהו "הכח העליון". הם מרוויחים מאופציות המעוף. כללי המסחר מייטיבים איתם. הציבור כהרגלו משלם בין שהוא בפנים ובין שחסכונותיו בפנים. תאמר את האמת צבי. אתה ושכמותך מעלתם באמון של ציבור החוסכים.סגור
-
7.נמאס לי להגיב לכל מטומטם שמראיינים אותו. (ל"ת)אבי - מתנגד למחאה 25/03/2013 10:16הגב לתגובה זו8 6סגור
-
6.כמו תמידאריאל 25/03/2013 10:16הגב לתגובה זו14 11כמו תמיד ואני זמן רב עוקב אחרי ראיונות של סטפק תמיד היה צודק ותמיד לפני כולם.סגור
-
5.שיכור זה מי שחושב שאפשר ליקר תשומות בניה בלי ליקר אתmot 25/03/2013 10:12הגב לתגובה זו9 10מחירי הדירות, תבדקו בכמה התייקר פועל בענף ב 3 השנים האחרונות ותבינו, מר סטפק תבדוק את התקנים החדשים שהוציאו לבניה תבדוק כמה עול לבנות ה חניה תת קרקעית ותבין שאתה טועה.סגור
-
אתה טועה יבוא פועלים סינים יוריד את המחיר ביותר מחצי (ל"ת)כלכלן 25/03/2013 11:58הגב לתגובה זו6 1סגור
-
4.אתה אומר את זה כבר 5 שנים !!!מוטי 25/03/2013 10:05הגב לתגובה זו13 5תודה שטעיתסגור
-
3.הדירות יתרסקו, במיוחד הישנות והמתפוררות (ל"ת)אני 25/03/2013 09:56הגב לתגובה זו28 3סגור
-
2.מה זה אתה צודק לגבי הדירות אנשים שיכורים זה המילהיעלי 25/03/2013 09:54הגב לתגובה זו35 3והפרירים קונים בכסף שלא יקבלו תמורתו אפילו בעוד חודשייםסגור
-
שיכורים על דירות מתפוררות במחירי בוטיקיוסי 25/03/2013 10:58הגב לתגובה זו14 4גם החדשות של היום הם ישנות של מחרסגור
-
1.מהלך עליות- הוא מתעלם מהגזירות הכלכליות והמיתון הקרבמיליונים 25/03/2013 09:44הגב לתגובה זו9 5או שהגירעון שיש לנו אפשר לסגור אותו תוך חודש? או שאנחנו אימפריה .סגור
-
מציין.לכן לא תהייה לזה השפעה שלילית.נהפוך אם יפעלו נכוןאין הפתעות במה שאתה 25/03/2013 09:53הגב לתגובה זו1 4אזי זה יהיה מנוף לעליות רציניותסגור
-
איך זה יהיה מנוף לעליות רציניות? השוק פשוט מתעלםמיליונים 25/03/2013 10:19הגב לתגובה זו3 1כמעט כל החברות שיווחו הרווחים לא משהו כיל, בזן, חברה לישראל, לאומי, השאר עוד בדרך..... העם רץ כמו מטורף למניות הגז חברות שלא מרויחות ועומדות לגייס כספים לדוגמא אבנר למרות ידיעות על כך שהם יגייסו כסף ע"י הנפקת מניות הצבור קונה ... ויאכל אותה בקרוב.סגור