ראיון

זליכה תוקף את לפיד: "בא נער הפוסטר ומעלה מיסים, התוכנית הזו לא תקטין את הגירעון - אלא רק תאיץ את המיתון"

פרופ' ירון זליכה, החשב הכללי לשעבר, הבוקר בשיחה עם Bizportal מתייחס לתקציב שעבר בממשלה. "לפיד נתן את המכה הרביעית"

על רקע הגזירות הכלכליות ונתוני ה-OECD שקבעו כי שיעור העוני בישראל הוא הגבוה במדינות הארגון, נמשכות התגובות למהלכיו של שר האוצר, יאיר לפיד, גם בחוג האקדמי. דיקן הפקולטה למנהל עסקים וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, ירון זליכה, תוקף בחריפות בשיחה עם Bizportal את הדרך בה מתמודד לפיד עם הגרעון כשאמר: "אין לתוכנית הזו אופק".

זליכה מנה את הסיבות לכישלונה הצפוי לדעתו של התוכנית: "אי אפשר לבחור מדיניות כלכלית בלי לבחון תחילה מה המניעה להאטה החמורה שתוקפת את המשק בשנתיים האחרונות והמניע לכך הנו קיטון בצריכה הפרטית. כשבודקים אותה רואים שהיא נובעת מפגיעה משולשת כשבראשה ריבית נמוכה מדי שגרמה לעליית מחירי הדיור שהביאה לכך שלזוגות צעירים והוריהם קשה יותר, שהרי מחיר הדירה הממוצעת טיפס בחצי מיליון שקל. הצריכה השוטפת נפגעה כתוצאה מעלייה בחיסכון למימון מחיר הדירה המאמיר. אנחנו מדברים על מאתיים אלף משפחות שירדו בצריכה בחצי מיליון שקל שזה 100 מיליארד שקל בצריכה עתידית אם נהוון את זה לעשרים שנה - זו מכה של חצי אחוז לתוצר לשנה." זליכה מוסיף למנות את הסיבות להאטה במשק: "דבר שני היא העלייה במחירי מוצרי היסוד שהעיבה על משפחות חלשות שהנטייה השולית שלהם לצרוך גבוהה. נוסף על כך, המדינה העלתה רק בשנה הקודמת את המיסים ב-18 מיליארד שקלים. כך שנגלה 'שוק משולש' לצריכה הפרטית שהביא להאטה ופגיעה בהכנסות הממשלה ממיסים ולכך שהגרעון רק האמיר."

על הגזירות הכלכליות שבאות אחרי אותן שנתיים קשות, אומר זליכה כי "כעת בא נער הפוסטר, יאיר לפיד, ומעלה מיסים בעוד 20 מיליארד שקלים. הצריכה הפרטית מקבלת מכה רביעית ואילו הציפיות של הצרכנים והשכירים מהחברות הקטנות והבינוניות מקבלות מכה ניצחת. מה שצריך להטריד קונקרטית בתוכנית הכושלת המוצעת היא שלא זו בלבד שאין בה מחוללי צמיחה, אלא יש בה האצה של מחוללי המיתון שנקטה בהם הממשלה הקודמת. שנית, אין בתוכנית כל התייחסות להשלכות על שיעורי העוני ושלוש, אין לתוכנית הזו אופק, מכיוון שהיא לא תקטין את הגרעון, ואז, מה יעשה לפיד בהמשך? יעלה את המע"מ לעשרים אחוזים? יקצץ עוד מחצית מקצבאות הילדים?

לסיכום אמר זליכה: "אי אפשר להוציא משק ממיתון כאשר האוצר איבד את אמונו של הציבור בהתחייבויות שלו. גם תוכנית כלכלית טובה זקוקה לאמון הציבור בכדי להצליח. "

תגובות לכתבה(83):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 69.
    זליכה חבל על כל יום שאתה לא מנהל את האוצר (ל"ת)
    אבנר 13/10/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 68.
    מי המגיבים האם הם עוזריו של לפיד אנשים חסרי ידע (ל"ת)
    חן 13/10/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 67.
    סטיב stiv 13/10/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    כינה אותו אז קדימה יש 3 וחצי שנים תתחיל לעבוד צריכים אותך במשק הישראלי תודה רבה
  • 66.
    גדי 13/10/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    חלק מהמושחתים מה שנתפס נתפס ומי שלא עדיין משוטט עם כספי המדינה אז לא לבוא בטענות אלא אם כן יש לך קשר למושחתי המדינה
  • 65.
    חיה 13/10/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    מה טוב שעולה כאן קניות לשבת 1000 שח בלי מוצרי פינוק זה טירוף טירוף בכל העולם יותר זול
  • 64.
    יוליה 13/10/2013 11:22
    הגב לתגובה זו
    תתמודד ותעזור לנו להציל את המדימה מפני אנשים שנבחרו בגלל הבלורית בשיער
  • 63.
    היוקר הורס אותנו מדוע בישראל יותר יקר מברלין (ל"ת)
    שקי 13/10/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 62.
    אבנר 13/10/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שיהיה כאן תחליף לשר האוצר שאינו מבין כלום אבל ממש כלום בכלכלה נהנתן ולא יותר
  • 61.
    אילת 20/05/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    עליית המע"מ פוגעת בעיקר בשכבות החלשות והם יצרכו עכשיו פחות ממה שהם צורכים היום ולצערינו הם הרוב. לפיד צריך לשקול מחדש את עליית המע"מ.
  • 60.
    אריה 19/05/2013 07:09
    הגב לתגובה זו
    בעזרת הריבית הם מלבים את אש הדיור - תמשיכו להצביע בבחיות כמו מטומטמים - ועכשיו כולם בוכים
  • 59.
    מע"מ 20% 19/05/2013 00:04
    הגב לתגובה זו
    העלאת המיסים תמתן צריכה ותגרור לפיטורים במשק הסיני . אפשר לחשוב שאנחנו חיים בשנות ה-50 ויתחילו לפטר עובדי טקסטיל . מר זליכה תעדכן את קלטות ה-VHS שלך . פיטרו את עובדי הטקסטיל מזמן . וישראל מוצפת במילוני מהגרי עבודה לא חוקיים
  • 58.
    tumr 18/05/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    כלכלן זוטר ? כנראה שלא? אז כיצד מינה אותו ביבי לתפקיד רם ונישא ללא שום מיומנות???
  • 57.
    פנקס הקטן 18/05/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    הן לגבי אולמרט והן לגבי הכלכלה אז מה עכשיו??
  • 56.
    פנקס הקטן 18/05/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    לכלום. במקום להתייחס עניינית אתה מדבר על אדם שהוא כנראה בכמה רמות מעליך
  • 55.
    איפה היה כאשר עבד באוצר=כל יום טעויות =לא צעק בתקשורת! (ל"ת)
    פופוליטי=אינטרסנט 17/05/2013 20:15
    הגב לתגובה זו
  • 54.
    מסכים עם זליכה שלמחירי הנדלן הגבוהים יש השפעה רוחבית (ל"ת)
    כלכלן 17/05/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 53.
    יובל 17/05/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    ככה מיתנהלת המדינה מר זילקה גם אים אתה צודק ומוכשר
  • 52.
    כימה 17/05/2013 08:34
    הגב לתגובה זו
    ישלח מכתב ללפיד שבו מודה בטעותו? לא לא... אל תשכחו שזליכה הוא איש מפלגת העבודה שתמך ביחימוביץ
  • יהודה 17/05/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
    הוא עזב את נתניהו ותמך בשלי בגלל התוכנית הכלכלית שלה ולא כמו של נתניהו שדפק את המשק, הוא ממש לא איש מפלגת העבודה, שלי לא הציגה סיסמאות אלא תוכנית מעשית.
  • 51.
    שמוליק 17/05/2013 02:06
    הגב לתגובה זו
    למען הצניעות נאמר כי אין ספק שירון מבין יותר בכלכלה ומיסים מאשר יאיר רק חבל שהוא לא מפרט מה כן היה צריך לעשות
  • 50.
    הצעה לזליכה 16/05/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    מדבר במושגים שהוא בכלל לא מכיר. מה אתה מצפה מאחד שאפילו תואר ראשון בכלום אין לו. מנועי צמיחה. הה דבר לאט ובשפת העמחה. הוא לא מבין עדיין
  • כמי שהיה פרזנטור של פועלים הוא מבין טוב בכלכלה (ל"ת)
    יניב 17/05/2013 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 49.
    כלכלן 16/05/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    אם מחר הוא יקבל כותרת בעיתון הוא גם יחרבן ממגדלי עזריאלי לרחוב
  • 48.
    העם הנבחר לתת עצות 16/05/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    1000 פרשנויות שמעתי בחודש האחרון, למה התכנית הכלכלית של יאיר לפיד לא טובה........אבל טרם שמעתי ולו מומחה אחד שאמר מה כן צריך לעשות.....אפילו לא אחד !!!!!
  • יאיר לפיד תתחיל לעבוד במקום להגיב בסטטוסים (ל"ת)
    עמית 16/05/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 47.
    בבר 70 שנה בבורסה 16/05/2013 17:28
    הגב לתגובה זו
    המצב הכלכלי מתחת לכל ביקורת, מיתון זו מילת תיאור עדינה לקריסה הכלכלית שהתחילה. פלא שהמעוף עולה.
  • 46.
    אנונימי 16/05/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    מה אדון זליכה מציא לעשות על מנת לטפל בגירעון וגם לא להיכנס למיתון, איך מורידים את מחירי הדיור? למה בנק ישראל לא קובע ריבית גובה למשכנתאות למעט עבור הזכאים.
  • 45.
    יעקב 16/05/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    למה לרדת לרמה כזאת כאשר אתה אומר דברים רציניים הייתי שמח אם היית כותב מה כן לעשות (מה לא לעשות כולם יודעים)
  • שיעזוב את האוצר. שילך למשרד התקשורת (ל"ת)
    הצעה ליאיר 16/05/2013 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    f 16/05/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    רציתם איתונאי יפיוף קיבלתם עיתונאי שקרן. עכשיו כולם לשיר: עם ביבי ולפיד יש עתיד. הוא יאיר הוא יאיר את הלפיד של המחאה הבאה
  • 43.
    שר האוצר צריך להתפטר!!! (ל"ת)
    שמעון 16/05/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
  • 42.
    צודק -כלום יותר מנער פוסטר - הוא יגרום למיתון עמוק (ל"ת)
    רוני 16/05/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 41.
    בנמלים ובחח"י אין קיטון בצריכה הפרטית,קומוניסט. (ל"ת)
    יד הנפץ 16/05/2013 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 40.
    משה ראשל"צ 16/05/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    הצבור מאד מאמין לממשלת נתניהו אחרת איך תסביר את העליות המטורפות של שוק אגח מדינה ביבי ששם את יהיר לפיד שדבר בדיוק כמוך כשר אוצר לפיד לא מבין שהוא נפל בבור של עצמו
  • 39.
    חשבשבון 16/05/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    אם יש לך פתרונות יעילים תנסה להשפיע מבפנים במקום להרוויח טונות של כסף במגזר הפרטי ולשמש בתור פרשן שרק מעביר ביקורת על אלה שעושים משהו .
  • 38.
    אנטי ביבי 16/05/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    אני רוצה להזכיר לכם שהפרופסור המדובר ישב בממשלת ביבי כחשב הכללי והוא חלק מהגורמים שהביאנו עד הלום. אנשים שמשנים את דעתם ב180 מעלות תוך כמה שנים, מעוררים אצלי סלידה ובוז. יכול להיות שאתה צודק בדבריך ושכל מה שאתה אומר הוא נכון, אך בתור אחד שייצג את כל המושחתים והיה חלק מהקליקה שיצרה את הבעיה, אין לך ממש זכות דיבור. לבוא ולתקוף את שר האוצר כי אתה דיקן הפקולטה בקרית אונו, לאחר שתפקדת כחשב הכלכלי ולא בדיוק היית מזהיר..., אני במקומך הייתי שותק ובולם פי, כי אין לך ממש זכות דיבור מר זליכה. לתקוף מבחוץ ולהגיד שכולם טועים חוץ ממך, זה מאוד פשוט, להיות שם ולעשות את הצעדים הנכונים זה יותר קשה.
  • פרופסור עלאק, שום הישג אקדמי ממשי ומהמכללה הגרועה ביותר (ל"ת)
    כלכלן 16/05/2013 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    אורן 16/05/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    תתמודד לכנסת אתה גדול
  • 36.
    לפיד היה ונשאר נער הנאומים ועיצובי השיער בע״מ פיכס שקרן (ל"ת)
    גלית 16/05/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    אזרח מודאג. 16/05/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
    מוקיון זליכה מוקיון.
  • 34.
    יעקב 16/05/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    כל מילה בסלע רק שחכת לרדת !!!! על הנגיד שבמדיניותו שיעבד את עם ישראל למשכנתאות!!!! ולספקולנטים על הדולר !!!!
  • 33.
    תמי פלד חיון 16/05/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    להתייעצות...?! באחד הראיונות בטלוויזיה אמר שכו-לם פנו אליו פרט ליאיר לפיד... אם אתה כזה גדול, למה לא עשית משהו בנדון בטרם הועפת מהממשלה...?! לקטר ולקטר בלי לתת תשובות - את זה הרבה יודעים לעשות...
  • יהודה 17/05/2013 20:12
    הגב לתגובה זו
    לירון זליכה יש תשובות קונקרטיות מה לבצע והוא אומר אותם בכל מקום שאפשר, וכחשב הכללי הוא עשה המון, הבעייה שיאיר לפיד עושה הפוך, אבל מה הפלא ? כשלאורך הבחירות תמך בו נוחי דנקנר
  • טוקבקיסט מטעם לפיד . את/ה שקוף/ה (ל"ת)
    אנה 16/05/2013 18:13
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    האמת 16/05/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    אבל הם בשלהם לא מוכנים להחלחף דיסק-ולכן המציאות טפחה להם על הפנים-אי אפשר לרמות את כל הציבור כל הזמן-אם היו שומעים לזליכה המצב היה שונה-זליכה הוא לא שלי-לזליכה יש משנה סדורה שמעוררת צמיחה-מניעה תעשייה ולא חונקת אותה-כמו שעושה היום נער הפוסטר-ולא מעניין אותי מכל בנות ההורמונים שרואים בלפיד כיפיופ,זה לא צחוק פה-אי אפשר לתת לנער הפוסטר לנהל אוצר-ועוד כשבעורפו ומיחלים לכשלונו ראש הממשלה וחבריו-אז בואו נודה על הכשלון-זה שנער הפוסטר רוצה שיהייה טוב אני בטוח-אבל לרצות זה לא מספיק-צריך לדעת-ולצערי ללפיד אין מספיק ידע-ולכן סופו להכשל
  • 31.
    נער הפוסטרים..?!..אתה שחצן,נראה את מחירי הרכב שבטיפולך. (ל"ת)
    איציק ר 16/05/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    הדס 16/05/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    אין לי ספק, זה כבר נראה על רקע אישי, לסכם את פועלו הרב של לפיד כנער פוסטר.
  • 29.
    לדעתי זליכה מחפש כותרות, שימשיך לחפש (ל"ת)
    לא קונה את הפרובוקצי 16/05/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    בא 16/05/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    ששואבת כסף . ושר האוצר יאיר לפיד ,וזאת לא בדיחה .
  • 27.
    אלה 16/05/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    תעירו אותי בעוד שנה וחצי בבקשה. יהיר אומר שיהיה אז טוב.
  • 26.
    אילן רז 16/05/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    יאיר לפיד מתאים לאוצר כמו אמיר פרץ לביטחון הוא יעשה את אותם הטעויות כי מה שרואים מכאן לא רואים משם
  • 25.
    זליכה תמיד רואה את הכל שלילי ומושחת, (ל"ת)
    גרין 16/05/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
  • זליכה רואה את האמת מול העיניים, גם אם זה שלילי ומושחת ! (ל"ת)
    אופיר מ. 16/05/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    יוסי צ. 16/05/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    עד שכתבתי כאן פוסט בתגובה, קצת ארוך אומנם... אבל הדף רענן את עצמו ומחק לי את הכל... ככה מתנהגים? לא יפה... !!! אין לי כח לכתוב את זה שוב... מקווה שתתקנו את זה...
  • 23.
    xipr28 16/05/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שאתה חכם יותר הרי הית חשב הכללי ולכן אני מתפלא על הביקורת הרי מי שהגה את התוכנית הם נערי האוצר שדואגים לבצע מדיניות שלא תפגע במעמדם כאשר יזעבו את תפקידם באוצר יצאו לשוק החובשי מי יעסיק אותם גברת כהן או הדנקנרים התשובות ושאר שועי הארץ זו תוכנית עם השקעה לעתיד לא ?
  • 22.
    אוליבר 16/05/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    נהיה יותר ויותר בלתי נסבל לחיות/לשרוד במדינה הזאת. אני רק חושב מה יקרה אם כל מי שיש לו את היכולת לעזוב את המדינה יעשה זאת. מי יהווה מנוע צמיחה לכלכלת ישראל? המהלכים הללו מהוים סכנה קיומית למדינה. אנחנו מחזיקים מעמד אבל עד מתייי...
  • 21.
    צודק 16/05/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כך- "כוכב נולד" שהציבור מיהר להתלהב וטוב שמתחילים להבין שזה כוכב נופל ושיפסיקו למכור לנו עוד דיבורים בסגנון- רק חודש שר אוצר, זה הכל בגלל הממשלות הקודמות, בגלל הדתיים ..ועוד תרוצים
  • 20.
    דחוף 16/05/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
    אנשים עובדים לא מיתפרנסים בכבוד איז חצפה יש לממשלה לבקש מהם הישתתפות בנטל כשכל ההכנסות נימצאים בידי בעלי המזל שזכו לעבודה טובה בשירות המדינה ובכל הוועדים החזקים לכל החכים למינם שרים אנשי ביטחון איפה הדוגמא שלהם ואיפה התרומה שלהם בשעה קשה זו
  • 19.
    ציקו 16/05/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    ככה זה נראה כשהרצנו מועמד שאין לה השכלה מינימלית ואפילו בגרות אין לו והכישורים היחיד שהוא הביע היא נאומים ויצירת סטטוסים ולייקים בפייסבוק ממש כמו האביב הערבי ולכן קיבלנו את אותה ״הצלחה״ כמו באביב הערבי לפיד מוביל אותנו לחושך
  • 18.
    גילוי נאות? זליכה תומך בתוכנית הכלכלית ההזויה של שלי. (ל"ת)
    אחד ש 16/05/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
  • יהודה 17/05/2013 19:53
    הגב לתגובה זו
    ובהרצאה שלו הוא גם מסביר מדוע, למרות שהוא לא מסכים על כל הסעיפים שבה
  • 17.
    המירמור על שהעיפו אותך מהאוצר לא נותן לך להמשיך הלאה (ל"ת)
    זליקה לך לטיפול 16/05/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    מ נ ה י ג המהפכה 16/05/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    הסיבות שמנה זליכה נכונות ויש עוד כמה . 1 הקיצוץ בתקציב היינו קיצוץ מדומה בפועל התקציב יגדל .לפיד לא יעמוד בלחץ . 2 תיכנוני המס בארץ ובעולם מתגברים לפיד הרחיב את האפשרויות והרצון לבצע תיכנוי מס . 3 הגידול בעוני יגדיל את תקציבי המשטרה , הסעד בתי הסוהר , הביטוח הלאומי , והרווחה אסיר עולה למדינה 10 אלף ש"ח לחודש . 4 50 אלף ילדים נוספים יעברו לפנימיות של לשכת הרווחה כל ילד עולה 12 אלף ש"ח 5 היצוא יקטן עקב ההאטה באירופה , בריחת כספים לחו"ל עקב הוראות האוצר שוק ההון וירידה בשער הדולר 6 היבוא יגדל עקב גידול בהון השחור שהיינו מנת חלקם של העשירים .
  • 15.
    אנונימי 16/05/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    זליכה רואה קדימה כמי שחי משני צידי המתרס פעם כחלק מנערי האוצר והיום כאקדמיה וכבעל ראיה חברתית מפוכחת. יש פער גדול מאוד בי השפע המוצע ע"י אינספור קניונים ותרבות הצריכה בכלל לבין הירידה בכסף הפנוי לצריכה זו אצל מעמד הביניים והמשפחות בכלל. ואיפה הפער הזה מוחשי? באוברדרפט ובריביות החריגות שהבנקים גובים....ואז הציבור יתעורר ויהדק החגורה והצריכה תרד והמיתון יעמיק וגביית המיסים תרד ו......הגרעון של המדינה יגדל עוד ועוד. ומה אז יעשה לפיד ???
  • 14.
    לפיד תמשיך | 16/05/2013 11:08
    הגב לתגובה זו
    כמה טוב שיש החלפות בממשלה - רוח חדשה | |
  • 13.
    הדוגמן 16/05/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    הפייסבוק מתהפך עליו והופך לאמצעי העיקרי בהפלתו
  • 12.
    יוני 16/05/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    ראשית יש עתיד עבדו עליי.ישנו חלון הזדמנויות צר לתיקון-לפיד תעסיק את פרופסור זליכה שצועק כבר 3 שנים שהמדיניות הכלכלית מובילה אותנו לאסון.תגרום למשק להגדיל את הצריכה הפרטית -תפסיק להקשיב ליועצי סתם שלך.אכזבת אותי קשות
  • 11.
    מנשה 16/05/2013 10:51
    הגב לתגובה זו
    10 קבין של חוכמה ירדו לבני האדם 9קבין מתוכם קיבל זליכה .
  • שחצן חסר תקנה (ל"ת)
    אריק 16/05/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    זליכה מופיע במילון תחת הערך מושחט (ל"ת)
    ee 16/05/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
  • מושחת כותבים בת'. אבל מה זה משנה בורים אנחנו.... (ל"ת)
    . 16/05/2013 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    עשהאל 16/05/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    אבל זליכה צודק ליהיר לפיד אין השכלה פיסקאלית מוניטארית כלום נדה, גורנישט, עתיד מפלגתך ועתידך בממשלה על זמן שאול
  • 8.
    פטל 16/05/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    דפוק בראש ועוד שנתיים יהיה מלחמה אז יהיה עוד מיסים אין סוף ואין להם שכל. הכי טוב לעשות מיסים מישנוסע חו"ל משלם 10$ , בשנה נוסעים 12 מיליון + 10$ = 43 מיליירד שקל בשנה
  • מחשבון 16/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    12*10 = 120 120 מיליון דולר = 430 מיליון שקל קצת פחות ממה שחישבת אבל עדיין יכול לכסות את העלות פאלפל השנתית של ביבי, אז גם טוב.
  • 7.
    אורן 16/05/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    שר אוצר יקר החלטות וגזרות כלכליות כמו שאתה גוזר מצריכים הרבה חשיבה תיכנון ידע כלכלי אתה רק הגעת למשרד האוצר ותוך שבוע ירית לכל כיוון אני סמוך ובטוח שלא למדת את הנושאים לעומק ךא חשבת בעצמך על דרכים אחרות לצימצום הגירעון מהשבוע לפני שטיניץ היה שר אוצר ומצב לא היה גרוע משרד האוצר זה לא הגנקי והחלטות כלכליות זה לא בחירת שיר בקריוקי בסופו של דבר הלפיד ידעך ויכבה
  • 6.
    לפיד לא חכם רואים (ל"ת)
    מיליונים 16/05/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 16/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    לציבור נשאר פחות כסף הוא הצמצם את הקניות ועסקים יפלו ועובדים יפוטרו
  • 4.
    אנונימי 16/05/2013 10:36
    הגב לתגובה זו
    השידור המקוממת. הוא לא יעז לפגוע בחבריו מהרשות בזכותנו גאולה אבן מקבלת משכרת עתק על מה? על זה שהיא ממצמצת 100 פעם בדקה.?
  • קובי 16/05/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    פי 10
  • 3.
    זליכה מעלה נקודה נכונה - אני כבר התחלתי לקצץ (ל"ת)
    מאמין שלפיד ידע לתקן 16/05/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יש הגדלה בצריכה הפרטית - שרהוביבי אחראים לזה אישית (ל"ת)
    משיח 16/05/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ירושלמי 16/05/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    וכולם יודעים זאת. עד שלא יפוצצו את הבועה - ואכן זה יהי כואב, משפחות יזרקו לרחוב, אפילו בנק יפשוט רגל, ולא לדבר על כמה קבלנים חזירים שיאלצו למכור את המרצדס שלהם, עד שזה לא יקרה הכל כוסות רוח למת. לא יעזור כלום. המיתון רק יעמיק ויחריף.
  • אנונימי 16/05/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    אלפים בנו דירות בגוש הגדול במימון מלא של בנקים בריבית קבועה ונוחה כי הם ובסוף הם מוכרים הכל ברווח של מיליונים בלי לשלם שקל מס!!!!!!!!!!