רואים את הסוף? בטר פלייס תגיש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים
חברת הרכב החשמלי בטר פלייס צפויה להיגש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים, כך עולה מדיווח של CNN Money. "הבעיה היא שדברים שהחברה חשבה שיקרו במהלך העשור הקרוב, אירעו במהלך שנה אחת בלבד", אמר גורם המקורב לחברה. "הכל היה עניין של גודל, והחברה פשוט לא בנתה את זה בצורה מספיק מהירה או מספיק טובה".
החברה שהוקמה בשנת 2007 על ידי שי אגסי, והקימה תחנות להחלפת סוללות במקום תחנות טעינה, בנתה על כך שערך שוק המכוניות החשמליות יעלה, מחירי הנפט יעלו ושמכירות המכוניות המסורתיות ירדו. למרות שתוך 18 חודשים מאז הקמתה הגיע מחיר חבית נפט ל-125 דולר, ויצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם ג'נרל מוטורס הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2008, חברת בטר פלייס לא הצליחה לנצל זאת.
מאז הוקמה ב-2007 ועד סוף 2012 הצטברו ההפסדים של החברה ל-812 מיליון דולר. את השנה החולפת סיימה עם הפסד של 454 מיליון דולר והערת "עסק חי". עיקר הנזק נרשם ברבעון הרביעי, אותו סיכמה בטר פלייס בהפסד של כ-251 מיליון דולר, אחרי שבתקופה זו הכירה בטר פלייס בירידת ערך של 179 מיליון דולר בגין פעילותה בישראל ושינוי מבני שביצעה.
במהלך השנה האחרונה עברה חברת המכוניות החשמליות תהפוכות רבות. בתחילת פברואר החליטה לסגור את פעילותה בארה"ב ולהפסיק ולבצע השקעות בפעילות באוסטרליה. במקביל, בחברה החליטו התמקד בשני השווקים המובילים - השוק הישראלי והשוק הדני.
במהלך חודש אוקטובר 2012 הודח מייסד החברה, שי אגסי מתפקידו בתור מנכ"ל החברה והוא אף התפטר מתפקידו בדירקטוריון. מחליפו, אוון ת'ורנלי, עזב את תפקידו לאחר שלושה וחצי חודשים בלבד. דן כהן, שהיה בעבר סמנכ"ל האסטרטגיה של החברה, החליף אותו ושימש בתפקיד כפול, מנכ"ל החברה העולמית ומנכ"ל החברה בישראל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.הטעות שהלכו על רכב גדול שלא עונה על צרכי העיר מכונית קטאזרח 25/05/2013 21:45הגב לתגובה זו0 0קטנה לשימוש בערים היתה נימכרת יותר והיא גם נחוצה יותר ויכלה לשמש כרכב שני לבית וידוע שרוב צריכת הדלק דווקה בנסיעות הקצרות והמרובות ושם החיסכון משמעותי ולשם הייה צריך לכווןסגור
-
8.מלכתחילה לא נתתי לזה צאנס,ולא בדיאבדיוחנן 25/05/2013 17:47הגב לתגובה זו0 0מלכתחילה לא האמנתי במיזם הזה, לא יתכן לרכוש רכב משפחתי חדש,להכנס לרכב ולאחר המטר הראשון לחשוב היכן אני מחליף סולל או מטעין את הרכב, בנסיעה לחיפה הלוך וחזור יש להחליף לפחות סוללה אחת, ואני לא מדבר על נסיעה לאילת שיהיה צורת להחליף 6 פעמים סוללה, המיזם היה צריך להתחיל ברכב מיני עירוני ל 2 או 4 נוסעיםסגור
-
7.ניהול, ניהול, ניהולשלמה גרינברג 25/05/2013 17:36הגב לתגובה זו0 0לקחו גאון טכנולוגי, חסר יכולות ניהול עיסקי וזו התוצאה. לפחות, אם היה להם השכל, יכלו לעקוב אחרי הניהול של טסלה שהוקמה לפני בטר פלייס ולהעתיק .סגור
-
6.תפסת מרובה לא תפסתירון 25/05/2013 17:22הגב לתגובה זו0 0חזיר מתי תשבע? יא עופר יא חזיר מתי תשבע כבר? משפחה חזירה ומגעילה בטוח שכולם שם מתוסבכים עם רגשי נחיתות שגורמים להם להקצין ולהראות לכאורה שמגיע להם הכל אבל בפנים הם יודעים שהם אפסים קטניםסגור
-
5.הם עצמם אשמים ועשו עוול ליזמים אחריםאדם סמית 25/05/2013 13:23הגב לתגובה זו11 1יצרו חסמי כניסה לענף, כאלו שאף אחד מלבדם לא יכל להיות בענף. במקום לנסות ולשנות את העולם יכלו ללכת בטרנד העולמי של: 1. מכוניות חשמליות פשוטות וזולות (20 אלף דולר - שוק אסיאתי, חלק מהמכוניות עברו תקנים אירופאיים) 2. קיטים להמרת אוטו בנזין לחשמלי - נפוץ בארה"ב במקום ללכת באופציות נגישות לכולם ובמחיר אטרקטיבי, דאגו בטרפלייס לכופף את חוקי המדינה, יצירת דרישות מופרכות (עם חסמי כניסה של מליונים לכל דגם, עם בדיקות באירופה ועוד...), כך שאף אחד אחר לא יכל ולא יכול עדיין להיכנס לענף שהתפתח רבות בעשור האחרון. ולא שאין יזמים שרוצים - יש המון אנשים, אבל המצב שנוצר במשק הוא אבסורדי. ניפחו בועה, שילמו לאנשים הנכונים ושינו את כללי המשחק לכללים אוטופיים - כל הנושים נדפקו רק ה"יזמים" וחבריהם במשרדי הממשלה נהנו מכל זה.סגור
- טען עוד
-
4.כסף זה לא הכולאבנר 25/05/2013 11:55הגב לתגובה זו2 3לילמוד מהטעויות של החבורת השחצניםסגור
-
3.האירוע מצטרף לחלומות באספמיה ( ראה אי.די.בי ) (ל"ת)קאטו הזקן 25/05/2013 11:53הגב לתגובה זו2 3סגור
-
2.בשקשוקה ובקומבינה לא תעשה עסק - נצחון העםמנהיג המהפכה 25/05/2013 11:49הגב לתגובה זו8 3הסוף לטעינה המקומבנת . רכבים חשמליים יהו בעתיד חלק מהנוף בכביש . עם ישראל אמר טעינה חופשיתסגור
-
1.זה טוב למניית החברה לישראל (ל"ת)יופי 25/05/2013 11:28הגב לתגובה זו5 4סגור
-
אכן, תרד טוב מחר! רשמית כל ההשקעה ירדה לטימיון! (ל"ת)ליאון 25/05/2013 17:42הגב לתגובה זו2 0סגור