פניני: "למה השוק פה מת? המוסדיים הזיזו את הפוזיציות לחו"ל ב-40%-50%, אבל את היקף המסחר ב-95% לפחות"

הארכת שעות המסחר אמנם הגדילה את המחזורים, אבל היובש נמשך. סטיית התקן במעו"ף תקועה של 13%, וכמה על ה-S&P500?
 | 

המעו"ף תקוע. הארכת שעות המסחר אמנם הגדילה את המחזורים אבל מבחינת הפעילות בשוק המניות זה עדיין לא נראה טוב - בלשון המעטה. מחזור גבוה או נמוך, סטיות התקן על מדד המעו"ף עדיין עומדת על 12%-13% (כבר חודשים ארוכים) בעוד הסטיה על ה-S&P500 זינקה משפל של 12% בתחילת מאי ל-20% וכעת עומדת על 18%. משמעות המספרים האלה היא שאין עניין בשוק המקומי - וגם בהסתכלות קדימה אף אחד לא צופה תנודה למדור אופציות - לחץ כאן .

הדבר כמובן בא לידי ביטוי גם בדלת הקדמית, כלומר במדדי המניות המובילים. מדד הדאקס הגרמני שעלה כמעט 15% תוך חודש באפריל-מאי, נפל לאחר מכן ב-12% וכעת מנסה לתקן מעלה. מדד המעו"ף באותה התקופה ביצע מהלך עליות צנוע ביותר של 4% ואז תיקן מטה ב-4%. באותו הזמן ה-S&P500 זינק 9% ואז איבד 7%.

זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדלי שוקי הון, מתייחס היום למצב בשיחה עם Bizportal. "למה השוק פה מת? זה בגלל שהמוסדיים העבירו את המסחר לחו"ל. כולם מדברים על זה שהמוסדיים מסיטים את הפוזיציה לחו"ל, וזה בסדר - אבל צריך להבין שאם את הפוזיציה הם העבירו כך שעכשיו 40% או 50% מתיק המניות שלהם יושב בחו"ל, אז את היקפי המסחר שלהם במניות הם הסיטו ב-95% לחו"ל ואפילו יותר מזה - וזו הצרה הגדולה של השוק המקומי".

זיו פניני
לדבריו של פניני, "אם גוף גדול חושב שזה הזמן להגדיל או להקטין פוזיציה, הוא יעשה את זה בחו"ל - לא בארץ. אולי בשלב מאוחר יותר הוא יאזן את התיק בין חו"ל לארץ אבל את התנועות המשמעותיות הוא יעשה בחו"ל. אני מדבר עם המוסדיים הכי גדולים ואני אומר לך - הם נמצאים במצב של 'פחד משתק' - הם לא רוצים לסחור בארץ. הם מעדיפים לקנות מניות בחו"ל שאף אחד לא יבוא אליהם אח"כ בטענות אם חברה שהם קנו פשטה את הרגל או משהו כזה כי אף אחד לא ישמע על החברה הזו שגם ככה היא פרומיל מהתיק. זה לא כמו בארץ שאם איזו חברה נכנסת לקשיים ישר באים לבדוק מי מחזיק שם ולמה - והעיתונים חוגגים והרשות שואלת שאלות. וזה לא רק זה, בארץ מנהלי ההשקעות כל הזמן עסוקים בלבדוק אם הם עומדים בכל תנאי הרגולציה ולכן נמצאים במצב של פחד משתק. בגלל זה בארץ נשארו רק פקידי השקעות, בזמן שמנהלי ההשקעות פועלים על הרכיב של חו"ל. וזה מצב שרק הולך ומחריף"

המעו"ף מול הדאקס מתחילת השנה
המעו"ף מול הדאקס מתחילת השנה

תגובות לכתבה(80):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 57.
    מקרה שקרה לי...
    איציק ר 04/07/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי קרן סולידית מאוד לטווח קצר. המדד ירד בחצי אחוז ומכרתי אחרי זמן קצר. עכשיו תקשיבו לא רק שקיבלתי מחיר פדיון קטן יותר ,גם שילמתי מס בגלל שהמדד ירד חצי אחוז.!!! ויש לי רווח ריאלי...חחחח
    סגור
  • 56.
    אני לא לצליח לגייס הון אגורה אחת
    משה ששון ישר 03/07/2013 06:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יהיה?
    סגור
  • 55.
    מס ורגולציה
    מס ורגולציה 02/07/2013 22:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס ורגולציה
    סגור
  • 54.
    רגולציית מוות
    אבי כ 02/07/2013 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול דבר בחיים צריך מינון - זה אפקט המטוטלת.
    סגור
  • 53.
    הפכה לשליט יהיר ולשופט אכזר. אין חפים מפשע
    הרשות לני"ע 02/07/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שלא עושה לא טועה...
    סגור
  • טען עוד
  • 52.
    כול מילה בסלע (ל"ת)
    הקורא המתמיד 01/07/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 51.
    בגלל שהוא כנראה מתייבש עם השוק אז הוא כותב זאת
    זיו סתם בוכה כל הזמן 01/07/2013 00:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לעשות זיו יש ימים של שפל גם ואתם צריכים ללמוד להתמודד עם זה
    סגור
  • 50.
    להנפיק אופציות שפוקעות כול יום
    שחרזדה 30/06/2013 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואחרי זה להעביר את ניהול הבורסה למפעל הפיס.. הם עושים חיל בווינר
    סגור
  • 49.
    רק אחרי שיפסידו מספיק בחו"ל יחזרו כולם לכאן (ל"ת)
    WP 30/06/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    פניני טוען שיציבות מבריחה משקיעים?
    winky 30/06/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהשוק בעולם קופץ ואז צולל פה העסק נראה שפוי יותר. זה היה אמור לגרום למשקיעים לנהור לכאן בהמוניהם. בייחוד למקומיים. מפתיע שמנהלי התיקים מעדיפים חסור ודאות וספקולטיביות בחו"ל על פני היציבות בארץ מה שחסר כאן הוא רק פעולת שיווק נמרצת מצד הבורסה. לא בחו"ל אלא אצל המוסדיים פה. כאן יותר יציב ואם מנהלי התיקים שלהם יודעים לנתח שוק הם יודעים לעשות זאת הרבה יותר טוב בארץ מאשר בחו"ל
    סגור
  • זה יציב מרוב שאין שוקקקקק (ל"ת)
    יה מצחיק!!! 30/06/2013 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    המס מיסמס את השוק (ל"ת)
    avvi46 30/06/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    העיקר שהמניה שלי חוטפת (ל"ת)
    יעקובי 29/06/2013 22:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    צודק 100% (ל"ת)
    עמוס 28/06/2013 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    מוסדיים זה גם אתה
    יהודה 28/06/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה לא מסביר את עצמך , למה אתה פועל בחוץ לארץ במקום לקדם את השוק והתעשייה הישראלית ?
    סגור
  • 43.
    על מזבח הרגולציה
    ר ג ו ל צ י ה 27/06/2013 20:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כול המשק יקרוס
    סגור
  • 42.
    למה לא מקלים את הרגולציה הטיפשית הזו
    אני רק שאלה 27/06/2013 20:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא יכול להיות שכול עסק ששואלים אותו מה הסיכון הגדול שלך הוא אומר רגולציה.. מה כולם פוחדים כי הם עבריינים או הרגולציה היא בועה?
    סגור
  • 41.
    המוסדיים משקיעים בחול ומזנחים את כלכלת ישראל (ל"ת)
    tzrj 27/06/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 40.
    הבורסה מתה לגמרי
    דני 27/06/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    12 0
    עשו את כול הטעויות האפשריות. הלכו עם רשימה אחד אחד...
    סגור
  • 39.
    הטלת המס הרגה את הבורסה. ממשלה מטומטמת. (ל"ת)
    רפאל 27/06/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 38.
    רגולציה ומס ככ קל לפתור
    אחד 27/06/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מי ירים את הכפפה??
    סגור
  • 37.
    כל השבוע הזה לא ביצעתי שום קנייה ומכירה
    משה. ששון ישר 27/06/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עצובבבבבב
    סגור
  • הרווחתה כסף שלא עשיתה פעולות (ל"ת)
    22 27/06/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    הארכת שעות המסחר הגדילה את המחזור בת"א????????
    alex 27/06/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    11 0
    עד עכשיו מחזור ללא פקיעה 450 מיליון וזה בירידות.זה פתרונות של דבילית הזאת
    סגור
  • 35.
    אסתר עוד רוצה אופציות שבועיות אתם מבינים (ל"ת)
    אבי 27/06/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • בורסת האופציות היא עשתה מהבורסה שלנו... (ל"ת)
    איתי 30/06/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    גם אתה פוחד להגיד את האמת?
    נוחי 27/06/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פעם היו עליות גם בלי מחזורים ......
    סגור
  • 33.
    איזה כיף של תספורות יש
    נתן 27/06/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עין כותרת
    סגור
  • 32.
    נמאס מהתספורות! (ל"ת)
    חוסך לפנסיה 27/06/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 31.
    גם מחוקק גם מבצע, גם שופט וגם תולה
    הרשות לני"ע 27/06/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ועוד הרוב חפים מפשע שטעו בסבך הפקידותי של ההשקעות שמשתנה כול יום ויום.
    סגור
  • 30.
    הציבור הכח בידו זה תלוי בהיתנהגות שלנו
    ברוך 27/06/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כל משחקי הבורסה צריכים לעשות חרם גדול לא ליסחור ביום ראשון בשעה הנוספת שהוסיפו לא ליסחור 2. להוריד בכמויות הקניה ועל ידי כך ללחוץ חזק שהמס ירד בנוסף לזה צריך ליזום מהלך כמו במדינות רבות שהוציאו את השורטים וזה הביא לעליות בכל סוגי הניירות כך שכולם יכולים רק להרוויח כמו בימים הטובים
    סגור
  • 29.
    בועת רגולציה בעולם בכלל ובישראל בפרט! (ל"ת)
    מנהל השקעות 27/06/2013 13:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    פוזיציות לחו"ל
    יחיאל 27/06/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    האזרח הקטן בדרך לחו"ל. יישארו השרים חברי כנסת ..
    סגור
  • 27.
    צודק!!
    מנהל השקעות 27/06/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בחו"ל אני מנהל השקעות, בארץ אני פקיד...אינ יכול לעשות כלום בלי למלא אינספור טפסים...
    סגור
  • תשנה את הטייטל - בארץ אין ניהול, רק כיסתוח
    מכסתח השקעות 27/06/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט זבלה פה עם כל הרגולציה.
    סגור
  • 26.
    לחקור דחוף את מי שמתעלל ככה בשוק (ל"ת)
    גבי 27/06/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 25.
    אימון
    huxh 27/06/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לכל אזרח שיש הזדמנות לרמות מרמה [כולל חברי הכנסת והשרים מדוע מסרבים לחשוף ק\מי של מניות אני משער כי לא יוכלו לנצל המידע המצוי בוועדות]..לאזרח הקטן אין אימון ולכן מדיר רגלו מהשקעה בבורסה בסופו של דבר אין השקעות אין צמיחה !!בנוסף חוקים בדיעבד מוספים לאי אימון!!
    סגור
  • 24.
    אחת הסיבות שהשוק מת היא השגיאה הגדולה
    אחת שמבינה א 27/06/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    29 0
    שהעלו את המס על הבורסה, לכן אין מנוס, חייבים להורוריד את המס לאלתר!
    סגור
  • עדיף לסחור בחו"ל ולא בארץ מכמה סיבות
    BOGII 02/07/2013 19:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכמובן דרך ברוקר חו"ל שלא כפוף לתקנות הנכלוליות בחו"ל אתה מתחשבן רק בסוף שנה כאשר בארץ השותף שלך שהוא שותף רק ברווחים ולא משתתף בהפסדים לוקח לך כל חודש מזומן מהחשבון בחו"ל הוא לא יכול לגעת לך בחשבון ולכסף מזומן יש ערך כספי. בארץ בסוף שנה הנוכלים מוחקים לך את מגן המס ועושים עצמם אהבלים וסתומים כמה ציבור מגיע כדי לגלם בחזרה את מגן המס? הבנו שזו הפכה להיות שיטת תרמית מתוחכמת מבית האוצר
    סגור
  • 23.
    מה רק עכשיו הוא גילה את אמריקה?:-) (ל"ת)
    החיפאי 27/06/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    הגיע הזמן להגביל שורטים (ל"ת)
    רופוס 27/06/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • לדעתי צריך לפשט את הליך השורט כדי שכל אחד
    BOGII 02/07/2013 20:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוכל לעשות שורט בקליק רופוס יש לך צורת חשיבה מוגבלת ברגע שיש לך בעל הון נוכל ותחמן עדיף שתבצע מכירה בחסר ולא רכישה בלונע כי החולרה ימחק אותך מבלי להניד עפעף תאמין לי שזה מניסיון רב שנים אתה לא חייב לעשות שורט בכל הכסף אלה לעשות שורט בתבונה במינון וניהול סיכונים אני מסכים איתך שכאשר מרוויחים בלונג זה יותר טעים ויותר מהמנה אבל מה לעשות שיש כאן יותר נוכלי בורסה תבדוק כמה מניות נמחקו בעשור האחרון ואולי תבין למה עדיף שורט
    סגור
  • 21.
    למה אסתר לבנון מרשה "משחקי סוחרים" זה לא משחק
    דוד 27/06/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    16 0
    זה כסף של אנשים שמתאדה לא עושה כלום בנידון פשוט תתפטרי הכל מאפיה ולא חוקי זה שוד לאור יום ואת שותקת שר אוצר שלא מבין בכלכלה לעולם לא תיבחר שוב אין מצב
    סגור
  • כל עוד זה חוקי אז אין מה לעשות, אלא לשנות את כללי המסחר
    אנליסט עממי 27/06/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וזה אומר לבטל את המסחר באופציות על מדד המעוף!
    סגור
  • אנליסט, אתה אומר לבטל ואסתר עוד רוצה להוסיף..
    איתי 30/06/2013 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אופציות שבועיות. המכונות ירויחו ואנחנו נתרושש - כשברור שאין שום קשר בין ביצועי החברות לכל האופציות האלה! הכל משחקים לא חוקיים וויסות מניות!
    סגור
  • 20.
    הרגולציה במקום לשמור על האזרח
    A 27/06/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הורגת אותו
    סגור
  • 19.
    המוסדיים בארץ קונים רק בשיא ומוכרים בשפל
    רותי 27/06/2013 12:30
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הם בוכים על הפער שנפתח בין ישראל לבין חול בעוד שיכולים לסגור אותו בעצמם
    סגור
  • 18.
    לא להשקיע כאן יותר מה לא ברור איפה מחאה חברתית (ל"ת)
    גל 27/06/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 17.
    עודף רגולציה מבורכת !!
    הילד 27/06/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 11
    רק ככה העשירים הגנבים לא מצליחים לשתות אותנו בקשית !! #צדקחברתי
    סגור
  • 16.
    כל השבוע פעולה אחת של מכירה וקניה לא ביצעתי!!!!!
    זאוס שוקי הון 27/06/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נוראאאאאאאאאאאא
    סגור
  • 15.
    למה השוק יורד...
    מודאג 27/06/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בימים האחרונים השווקים בעולם ואילו בארץ המגמה היא של ירידות. עד הבוקר טענו שאילו שחקני המעוף.. אבל זה עבר ועדיין ממשיך לרדת.. מה לא בסדר... ? מישהו בודק ? למי יש אינטרס שהשוק יהיה למטה ??
    סגור
  • התשובה - המכונות מוציאות כסף בלי סוף..
    איתי 30/06/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם המכונות מרויחות מישהו צריך להפסיד, לא? ואף אחד לא רוצה להיות בבורסה שמפסידים בה, לכן המחזורים יורדים. ואיתם גם המניות.
    סגור
  • כנראה שיש פדיונות בקופות הגמל ורוצים לשלם פחות (ל"ת)
    avvi46 30/06/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תחשוב מי יפגע אם לאנשים יהיה כסף.... (ל"ת)
    אאא 27/06/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כסף עובר מאלה שאין להם סבלנות לאלה שיש להם
    הידיים החזקות 27/06/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רגע אחרי שתשברו ותקנו מניות בחול במחיר מלא כמו שהן היום, אז תבוא כאן הפריצה לעבר השיא של 4.2011 1340 נקודות. בינתיים אני אוסף כסף מאלה שאין להם סבלנות כמוכם, קונה ב1180 ומוכר 1240, ובין לבין כותב אוכפים במרכז הדשדוש 1220. בהצלחה בחו"ל, ד"ש ממני
    סגור
  • 13.
    1. מס 25% 2. מוסדיים מושחתים 3. בעלי שליטה חמסנים (ל"ת)
    בורסקאי 27/06/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 12.
    מדינת עולם שלשי (ל"ת)
    תושב ביבילנד 27/06/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    הכל סיפורים
    זיוה 27/06/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    8 3
    שיעלו את המעוף מעל 1250 ואז יהיו מחזורים אבל מורידים בכוונה ויש סיבה - תחשבו.....
    סגור
  • 10.
    בורסה שוק ההון לצאת לרחובות להפגין לועדת חקירה ממלכתית
    רותם 27/06/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    15 3
    כולל בתי ההשקעות הגדולים כולל הציבור הפגנות ברחוב לא לתת לסוחרים לנהל את השוק ביבי תקח את העינינים לידיים מרסקים פה את שוק ההון על ידי הסוחרים להקים חקירה .
    סגור
  • הפגנות יעלה את הנושא הבעייתי לדיון ציבורי ואולי זה יזיז (ל"ת)
    אנליסט עממי 27/06/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    עודף הרגולציה הרג את השוק. נותרו פה רק מכסתחי השקעות!
    רגולציה = פשע מאורגן 27/06/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    18 1
    אין כבר ניהול השקעות בארץ -- רק כיסתוח השקעות. יש לטפל ברגולציה הלא שפוייה!
    סגור
  • 8.
    סוף סוף תשובה ברורה ו לא שחקן גדול ולא כלום
    alex 27/06/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    20 1
    בורסה רוצה שינוי.רוצה שני אפסים הביתה. רוצה הורדת מס.רוצה טיפול ברגולטורים
    סגור
  • 7.
    אחרי הפקיע של היום
    עמית 27/06/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    23 1
    אני מוכר הכול ומעביר לחו"ל. אין בורסה בארץ. הכול שקר.
    סגור
  • הבורסה
    המעיר 27/06/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אין יותר בורסה, הכל זה שקר, וגמר הפרשנים אין להם יותר מה לומר,
    סגור
  • גם אני החלטתי. פורש לחול ושילכו לעזאזל (ל"ת)
    משה 27/06/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    מהרגע שהעלו את המס ל 25 נגמר הסיפור
    פככככ 27/06/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    26 0
    רק הורדת המס ל10 אחוז תחזיר את הציבור שמזלזלים בכספו. הציבור מניע את הבורסה ! ולא ה'גדולים' ,כן כן יש מלא חסכונות לציבור שבמקום לקנות מניות קונה דירות בגלל המס על הבורסה. גם התוכנות הפרימיטיביות של הבנקים-תוכנות המסחר המבישות משנות ה 80 בדיליי של 20 דקות.בושה וחרפה.בנקים החזקים במדינה עם תוכנות שאפילו לילד שלי לא הייתי נותן לסחור בהם. מדינת קוקוריקו. ועוד מתלוננים
    סגור
  • חוסר איזון במיסוי שולח משקיעים לנדלן (ל"ת)
    avvi46 30/06/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • גם זה נכון מאד ומצביע על שגיאות פטאליות של "מנהיגנו" (ל"ת)
    אנליסט עממי 27/06/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אף אחד לא מדבר על לפיד ושלי ותרומתם להרס השוק
    תרומתה של שלי 27/06/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
    12 1
    לפיד פתח את הפה והודיע שהוא לא מוכר את כיל מראש כאשר פוטאש עדיין לא שמה שום הצעה על השולחן רק מעניין שמישהו הגדיל שורט על ח"ל והתעשר מהידיעה שלפיד עומד לשחרר. לא שכחנו את תרומתם של רוזנטל ושלי יחימוביץ עם האיומים בבג"ץ וקריאות השוד והשבר שלה! למה על זה אתם לא מדברים. הם מבריחים את כל שוק ההון . עופר בדרך החוצה מי שלא מבין את זה הוא אדיוט.
    סגור
  • 4.
    שיכריזו רשמית על סופה של הבורסה של בת"א
    מיכל 27/06/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
    20 0
    בעידן האינטרנט, כל אחד יכול בקלות לסחור בארה"ב
    סגור
  • זו לא הדרך להתמודד עם המשבר. אל תשכח שיש לנו מדינה
    אנליסט עממי 27/06/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וצריך להשאיר את הבורסה, אבל לנקוט צעדים נכונים להבראתה. מעניין מדוע התקשורת לא מעלה זאת על סדר היום - יש להם הרבה מאד כוח והשפעה. לצערי הם יודעים לדבר רק על נושאים כמו בר-נוער וכיוצא בזה בצורה מוגזמת.
    סגור
  • 3.
    ח"כ פופוליסטים גומרים לנו את שוק ההון (ל"ת)
    אורי 27/06/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 2.
    אף אחד לא מדבר על לפיד ושלי ותרומתם להרס השוק
    תרומתה של שלי 27/06/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    11 1
    לפיד פתח את הפה והודיע שהוא לא מוכר את כיל מראש כאשר פוטאש עדיין לא שמה שום הצעה על השולחן רק מעניין שמישהו הגדיל שורט על ח"ל והתעשר מהידיעה שלפיד עומד לשחרר. לא שכחנו את תרומתם של רוזנטל ושלי יחימוביץ עם האיומים בבג"ץ וקריאות השוד והשבר שלה! למה על זה אתם לא מדברים. הם מבריחים את כל שוק ההון . עופר בדרך החוצה מי שלא מבין את זה הוא אדיוט.
    סגור
  • חמוד
    איתי 27/06/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    4 5
    שוק ההון זה חשוב, אבל לא הדבר היחיד שחשוב. כשחברות מנצלות את משאבי הטבע ומשלמות תמלוגים מגוחכים, ועל זה מתבסס הרווח שלהן, אתה צריך לקחת בחשבון "ניהול הסיכונים" שלך שיש סיכוי לא רע בכלל שתקום גם איזה שלי יחימוביץ' אחת או אחרת שתצעק שמשהו פה דפוק. והיא גם תהיה צודקת, אז בכלל זה ישגע אותך.
    סגור
  • שלי רוצה שהמדינה תהיה טייקון - בכל מקרה הכסף לא יגיע
    מחמודי 27/06/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אליך להפך, הסיכוי שתרויח מכך אפסי. הכסף ישמש לשיחוד בוחרי השלטון פעם זה החרדים והדתיים וכיום זה ההתנחלויות שבקרוב תשמע איך הם גדלות להם בשקט בשקט למען הדור הבא של המתנחלים שמחפשים מקום ליד אבא אמא. לפני שאתה מתלהם תבדוק מה קורה עם צים האחים עופר היחידים שהסכימו לקנות את החברה הכושלת הזאת אחרת זה היה נשאר לך בממשלה וכמובן על חשבון המיסים שלך. כנ"ל לגבי בזן. כיל מצליחה לא רק בגלל האשלג אלא ניהול טוב של החברה. אז ... שלא יעבדו עליך. עכשיו כל הטייקונים פשוט יברחו ואז כל המובטלים לעתיד יהיו על חשבונך מה אתה חושב שלא? אז אל תהיה מידיי חכם. הממשלה מוזמנת לקנות בחזרה את צים בזן וכיל רק אל תבכה שאתה משלם הון לפועלים שלא עושים דבר ומרויחים כמו דוקטורים - תיזכר קצת בנמלים לא יזיק לך.
    סגור
  • 1.
    השוק מת
    אסתר לבנון 27/06/2013 11:41
    הגב לתגובה זו
    21 0
    תתפטרי כבר הרסת את השוק
    סגור
  • הבורסה
    איציק 27/06/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    לא זו בלבד שאין עליות אצלינו ובארה"ב ואירופה יש עליות כבר מספר ימים, אצלינו הבורסה יורדת כבר חמישה ימים , כדאי שמעצבי המדיניות יתעוררו.ועוד, כאשר יש ירידות בארה"ב ואירופה "הפרשנים "למינהם אומרים שזה בהתאם למגמה בעולם, מדוע כשיש עליות שם, הם לא אומרים גם בהתאם למגמה בעולם.
    סגור
  • לבטל שורטים
    שלום 27/06/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אין שוק בישראל
    סגור
  • מסכים איתך, זה בדיוק שורש הרע. ביטול השורט יחזיר השקעות
    אנליסט עממי 27/06/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לת"א. מהדבר הזה מתעלם פניני משום מה.
    סגור
  • משחקי הפקיעה ההזויים למה זה טוב? (ל"ת)
    לבטל את 27/06/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות