דוחות עם טעם טוב: מכירות פרוטרום עלו לשיא של 168 מיליון דולר
{פרוטרום}, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת (שוב) על תוצאות שיא לרבעון השני של 2013 ולמחצית הראשונה של השנה, בעיקר בזכות המיזוג המוצלח של הרכישות עם פעילותה הגלובאלית.
לאחר שמניית החברה זינקה בשנה האחרונה בכ-70% לשווי של כ-3.43 מיליארד שקל מצהירה היום ההנהלה כי "פרוטרום ממשיכה לפעול להמשך יישומה המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית, שצפויה להמשיך ולהתבטא בצמיחה פנימית לצד התמקדות בביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות ותוך האצת התרחבות פרוטרום לשווקי יעד בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר, כשווקים המתפתחים של סין ודרום מזרח אסיה, מזרח אירופה ואפריקה".
במאי השנה רכשה פרוטרום את חברת הטעמים הדרום אפריקאית JannDeRee, לה אתר מחקר ופיתוח הנמצא בסמיכות לאתר פרוטרום בדרום אפריקה.
בנוסף, החברה הצהירה כי עיקר השפעתן של פעולות ההתייעלות בעקבות הרכישות, בהיקף שנתי של כ-10 מיליון דולר, יבואו לידי ביטוי במחצית השנייה של 2013 ובעיקר ב-2014.
פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בשלוש יבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 30,000 מוצרים בחמש יבשות למעל 14,000 לקוחות ביותר מ-140 מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה. לפרוטרום, המעסיקה כ-2,080 עובדים ברחבי העולם
מכירות שיא של 168.6 מיליון דולר ורווח שזינק ב-30%
ועכשיו לתוצאות, ברבעון השני גדלו המכירות ב-2.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בשיא של כ-168.6 מיליון דולר. מכירות פרוטרום בתחום הטעמים, התחום הרווחי ביותר מבין פעילויות החברה, גדלו ברבעון השני של 2013 לשיא של 125.1 מיליון דולר והיוו כ-74% מסך מכירות החברה.
הרווח הגולמי גדל ב-8.2% והגיע ל-66.9 מיליון דולר בהשוואה ל-61.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2012. הרווחיות הגולמית זינקה ברבעון השני של 2013 לכ-39.6% מסך המכירות לעומת רווחיות גולמית של כ-37.5% ברבעון השני של 2012. צמיחה של 14.4% נרשמה ברווח התפעולי שעלה ל-24.9 מיליון דולר וה-EBITDA גדל ב-14% ל-32.5 מיליון דולר ושיעורו 19.3%.
בשורה התחתונה הרווח הנקי ברבעון השני של 2013 עלה בכ-30% והסתכם בכ-17.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-13.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון השני, בנטרול ההוצאות החד פעמיות בגין רה ארגון, עלה בכ-37.7% והגיע לכ-19.1 מיליון דולר, כ-11.3% מסך המכירות, לעומת כ-13.9 מיליון דולר, כ-8.4% מסך המכירות, ברבעון המקביל.
כל הרכישות שבוצעו ב-2011-2012 תורמות להצלחה
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אמר כי "אנחנו מרוצים מתוצאות של רבעון והמחצית הראשונה של השנה שמשקפות את היישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו. פרוטרום מיישמת בהצלחה זה שנים אסטרטגיה של צמיחה פנימית רווחית לצד ביצוע רכישות וניצול מוצלח של הסינרגיות הרבות הגלומות בהן. כל הרכישות שביצענו ב- 2011-2012 תורמות לגידול במכירות ולשיפור המהותי ברווח".
"הצלחתנו באיתור החברות הנכונות, זיהוי השווקים הצומחים, חיבור והטמעת חדשנות וטכנולוגיות מובילות, גיוס וחיבור המנהלים המובילים בחברות הנרכשות לשדרת הניהול של פרוטרום וניצול הזדמנויות עסקיות תוך ביצוע רכישות במחירים נכונים - מחזקת את הפלטפורמה המצוינת שלנו ומאפשרת את ניצול היתרון לגודל שלא היה לנו קודם".
"בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בהרחבת פעילותנו ונתח השוק שלנו בשווקים המתפתחים, בהם אנו מצליחים לצמוח בקצב הגבוה מקצב צמיחת השוק. הצמיחה הפנימית בשילוב הרכישות חיזקו את נוכחותנו בשווקים אסטרטגיים בעיקר בצפון אמריקה, אסיה, אמריקה הלטינית ואפריקה הנחשבים כיום לשוקי המזון הצומחים יותר בעולם. נמשיך להשקיע משאבים רבים להאצת הצמיחה בשווקים אלה, כולל על ידי איתור וביצוע רכישות בהם, כדי למצות את הפוטנציאל הרב הטמון בהם".
"תוצאות הרבעון משקפות קפיצת מדרגה נוספת בפעילותנו - השיפור הניכר ברווחיות נובע מהשילוב המוצלח של הצמיחה האורגנית עם הפעילויות שרכשנו, תוך ניצול מרבי של הסינרגיות העסקיות ושל אפשרויות ה Cross-Selling הרבות ותוך השגת חיסכון בעלויות.
"השיפור ברווחיות הגולמית הרבעון נובע גם כתוצאה מהשקת מוצרים חדשניים, טבעיים, בעלי שיעורי רווח גבוהים יותר, שתורמים לשיפור בתמהיל המוצרים. הרחבת סל המוצרים הטבעיים שלנו מתבצעת תוך שימת דגש מיוחד על תחום המזון הטבעי והבריאותי, הנהנה מדרישה גוברת ומשיעורי רווח גבוהים יותר".
"פרוטרום ניצבת כיום בעמדת זינוק נוספת עם תשתית איתנה להמשך צמיחה ושיפור הרווחיות חרף תנאי השוק המאתגרים. מבנה ההון שלנו ורמת החוב נטו, העומדת על כ-131.3 מיליון דולר, בתמיכת תזרים המזומנים החזק יאפשרו לנו להמשיך ולממש את אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו בהצלחה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה