דוחות סלקום: בגלל התחרות והרגולציה, ההכנסות ירדו 16% ברבעון השלישי

הכנסות חברת הסלולר מקבוצת אידיבי הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל; הרווח הנקי ירד ב-58% ל-52 מיליון שקל בגלל הוצאות מימון ומס
אבי שאולי | (3)

אחרי חברת פלאפון מקבוצת בזק, הגיע תורה של סלקום, מקבוצת אידיבי, לדווח על התוצאות לרבעון השלישי של השנה: ההכנסות ירדו ב-16% ל-1.2 מיליארד שקל בגלל התחרות והרגולציה ובשורה התחתונה הרווח הנקי נחתך ב-58% ל-52 מיליון שקל בגלל הוצאות מימון ומס.

התוצאות של חברת הסלולר, בניהולו של ניר שטרן, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, דומות לרבעון השלישי מבחינת המגמה: ההכנסות ירדו ב-18% ל-3.7 מיליארד שקל ובשורה התחתונה הרווח הנקי נחתך ב-56% ל-185 מיליון שקל.

5,000 מנויים חדשים ובסך הכל 3.156 מיליון מנויים

נקודות חיוביות בדוחות הכספיים: מספר הלקוחות גבוה: 3.156 מיליון - גיוס של 5,000 מנויים חדשים כולם POSTPAID, גידול של % 12.8 בתזרים ההמזומנים הפנוי ושיפור של % 2.4 ב-EBITDA (רווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות).

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "גם ברבעון זה של רמת תחרות גבוהה, ממשיכה החברה להציג שיפור בתוצאות העסקיות שלה בהשוואה לרבעון הקודם. ה- EBITDA, הרווח התפעולי ותזרים המזומנים הפנוי עלו בהשוואה לרבעון הקודם וההכנסות משירותים נשמרו ברמה דומה לרבעון הקודם. זהו רבעון שני ברציפות של גידול ב- EBITDA לאחר ארבעה רבעונים של ירידה. השיפור בתוצאות הוא תוצאה של המשך מהלכי ההתייעלות שלנו וגידול עונתי בהכנסות משירותי נדידה שקוזזו בחלקם על ידי המשך שחיקת המחירים".

הוצאות המימון הכבידו בעיקר בגלל הצמדה למדד של האג"ח של החברה

שלומי פרלינג, מנהל הכספים של סלקום: "על אף השיפור בתוצאות התפעוליות ברבעון השלישי השנה בהשוואה לרבעון הקודם, הרווח הנקי ירד כתוצאה מגידול בהוצאות המימון ובהוצאות מיסים. הגידול בהוצאות המימון נבע בעיקר מעלייה בהפרשי הצמדה למדד, בקשר לאג"ח של החברה, כתוצאה מאינפלציה גבוהה יותר, והגידול בהוצאות המיסים נבע מהוצאת מיסים נדחים חד-פעמית בסך של כ-7 מיליון שקל שנרשמה ברבעון השלישי השנה בעקבות חקיקת חוק לפיו שיעור מס החברות יעלה ל-26.5% החל משנת 2014".

ברבעון השלישי של 2013 ייצרה סלקום תזרים מזומנים פנוי של 389 מיליון שקל, גידול של 12.8% לעומת הרבעון הקודם. דירקטוריון החברה החליט לחלק דיבידנד של כ-85 מיליון שקל לאחר חמישה רבעונים רצופים בהם החברה לא חילקה דיבידנדים.

מספר דקות השימוש החודשי הממוצע (MOU) למנוי סלולר 461 דקות

מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי (MOU) ברבעון השלישי הסתכם ב-461 דקות, לעומת 399 דקות ברבעון השלישי של שנת 2012, עלייה של 15.5%. הגידול במספר דקות השימוש נבע בעיקר ממעבר מנויים לתוכניות שיווק הכוללות דקות שימוש ללא הגבלה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) הסתכמה ב-79.6 שקל

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון השלישי ב-79.6 שקל, בהשוואה ל-86.7 שקל ברבעון השלישי של שנת 2012, ירידה של 8.2%. הירידה ב-ARPU נבעה, בין היתר, מהשחיקה במהלך השנה החולפת בתעריפי שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איזה יופי.לרדת עוד ועוד (ל"ת)
    חייקה 12/11/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ד 12/11/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    כמה שהוא לא מבין ולא יודע לנתח חברות חבל על המשכורת שמשלמים לן
  • 1.
    באמת?! בגלל התחרות? מעניין מה תגידו כשתרוויחו יותר חחחח (ל"ת)
    דני 12/11/2013 12:15
    הגב לתגובה זו