דוחות סולידיים לאסם: ההכנסות גדלו ב-1% ל-1.08 מיליארד שקל
יצרנית המזון הישראלית, {אסם}, הנשלטת על ידי קונצרן נסטלה השוויצרי (58.8%) ומנוהלת על ידי איציק צאיג פירסמה הבוקר (א') את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה. הדוחות הרבעוניים הצביעו על גידול סולידי בפעילות החברה שאחראית לכ-2,000 ממוצרי המזון המוכרים ביותר בישראל.
בשורה העליונה דווחה החברה על גידול של כ-1% במכירותיה ברבעון השלישי של השנה שהסתכמו בכ-1.082 מיליארד שקל. החברה מבהירה בדוחות כי הגידול במכירות ברבעון השלישי הושג למרות עיתוי חגי תשרי אשר השפיע לרעה על מכירות הרבעון השלישי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ולמרות השחיקה בשערי החליפין אשר השפיעה על המכירות בחו"ל.
גם הרווחיות התפעולית של החברה השתפרה, כאשר הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות של הקבוצה בשלושת חודשי הרבעון השלישי של שנת 2013 גדל ב-2.8% והסתכם ב-142.2 מיליון שקל כאשר שיעור הרווחיות התפעולית עלה מ-12.9% ל-13.1%. הגידול ברווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות הושג בעיקר בשל מהלכי התייעלות ושיפורים ברווח הגולמי, וכל זאת למרות העלייה בהוצאות השיווק.
בשורה התחתונה דיווחה אסם על עלייה של כ-4.3% ברווח הנקי הרבעוני שהסתכם בכ-105 מיליון שקל לעומת כ-100.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הוכחה נוספת ליציבותה של החברה ניתן לראות בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שגדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-22.5% לכ-390.8 מיליון שקל.
הפעילות באחת מחברות המזון הגדולות בישראל נחלקת למספר תחומים, כאשר התחום בו יש לחברה את היקף המכירות הגדול ביותר הוא תחום המזון המוכן שיצר לחברה הכנסות של 243.5 מיליון שקל, עלייה של 2%, אולם הרווח מתחום זה ירד ב-21% ל-17.5 מיליון שקל.
בתחום הקולינארי נרשמה ברבעון השלישי ירידה של 3.4% במכירות שהסתכמו ב-180.9 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מעיתוי חגי תשרי השנה. למרות זאת הרווח של תחום זה עלה ל-25.5 מיליון שקל לעומת 21.1 מיליון שקל.
תחום בולט נוסף של אסם הוא תחום החטיפים ודגני הבוקר בו גדלו המכירות ברבעון השלישי ב-2.3% ל-170.2 מיליון שקל כאשר הרווחיות מתחום זה זינק ב-17% ל-42.9 מיליון שקל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה