אייל דשא מדבר: "מי שישיק גרסה גנרית לקופקסון מסתכן בהפסד של מיליארדים"

סמנכ"ל הכספים של טבע השתתף בכנס השנתי של אופנהיימר: "נפחית ההוצאות ב-500 מיליון דולר, יש לנו 15 מוצרים ב-Phase 3"
 | 
telegram
(3)

אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע, השתתף הבוקר בכנס השנתי של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. לדבריו: "מי שישיק גרסה גנרית לקופקסון לוקח סיכון והנזקים עלולים להיות מיליארדי דולרים".

לגבי הפעילות השוטפת של טבע, מסר אייל דשא כי "החברה ממוקדת מאוד בצמיחה אורגנית. אנו מאמינים שזהו לב השיפור העסקי. במקביל ממשיכה החברה בתהליך של הפיכתה לאחד מהחברות המרכזיות בתחומה בעולם".

תהליך סגירה של 11 מפעלים ברחבי העולם

מעבר לתוכנית הצמיחה בדרך של רכישות אסטרטגיות, נאלצה טבע לצאת בשנה האחרונה בתוכנית התייעלות מקיפה: "אנו מתמקדים בהפחתת הוצאות. תכנית הפחתת ההוצאות באה לידי ביטוי באמצעות ריכוז ייצור באזורים יקרים פחות. הטרנספורמציה של מערך התפעול שלנו נמצאת בשיא המאמצים ומתחילה להראות תוצאות", אמר דשא.

טבע מתמקדת בחלקים הרווחיים והצומחים שלה והכוונה היא להקטין את ההוצאה ב-500 מיליון דולר לפחות עד 2017. כרגע טבע בתהליך סגירה של 11 מפעלים.

תרופת הדגל של טבע, היא הקופקסון שתורם ליותר ממחצתית הרווח שלה. תוקף הפטנט פג תוקף בעוד שבועיים והמתח רב - מה יעשו המתחרות?

"הקופקסון, המוצר המרכזי של טבע, הוא מוצר שאנו מאמינים בו מאוד. הן מבחינת פיתוח המוצר והן מבחינת בטיחות המטופלים. טרשת נפוצה היא מחלה בה תוחלת החיים של חולה היא כשנתיים וחצי פחות מתוחלת חיים ממוצעת של אדם בריא. ולכן הנושא של בטיחות בשימוש במוצר הוא אבן מרכזית בפיתוח.

המוצר הזה נמצא בצמיחה מדודה מאוד, למרות התקפות מצד מוצרים חדשים הנכנסים לשוק".

דשא מרוצה מכך שבית המשפט העליון בארה"ב הסכים לשמוע את הערעור של טבע נגד פקיעת תוקף הפטנט של הקופקסון. "כל עוד הערעור עומד, במידה ויהיה אישור - מי שעושה את זה לוקח סיכון והנזקים עלולים להיות במיליארדי דולרים", הזהיר דשא.

מה לגבי מוצרים חדשים?

"לטבע יש צבר של 15 מוצרים ב-Phase 3. העתיד של מוצרים חדשים נראה טוב. טבע הולכת ומרחיבה את מאגר המוצרים שלה לטיפול בבעיות נוספות.
הראייה של טבע היא לטווח הארוך, אך יחד עם זאת אנו לא מוותרים על ההסתכלות לטווח הקצר ועל ההווה. אנו שומרים על הנכסים, עושים רכישות משלימות, מפתחים מוצרים, משלימים ניסויים".

איך בונים עתיד חדש לחברה כל כך ותיקה ודומיננטית?

"לוקחים את הבסיס התפעולי של החברה ומחזקים אותו, משתמשים בחוזקים של טבע. אנו משתמשים בדברים בהם אנו חזקים על מנת לבנות עתיד שהוא מובחן, מביא יתרונות אסטרטגיים ועסקיים.

פיתוח עסקי הוא כלי מרכזי. טבע ממוקדת מאוד ביצירת ערך אמיתי לפציינטים ולחולים שמשתמשים במוצרים שלה".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למה מתכוון המשורר כאשר הוא טוען שיהיו הפסדים?
    KAMPOS 11/05/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת מוזר לשמוע את האמירה הזו מאחד שעובד בחברה סופר גנרית וקצת עצוב לשמוע שהיא מתבססת על מוצר אחד שמניב כ-50 אחוז מהרווחים בשורה התחתונה אני מקווה שהוא צודק
    סגור
  • 2.
    חרטטן
    ירקרק 11/05/2014 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מתכוון, מי שיעשה לכם את אותו הדבר שאתם עשיתם בעשרים השנים האחרונות ומזה הפכתם למעצמה גנרית - הולך להפסיד מליארדים?
    סגור
  • 1.
    לך
    עידן 11/05/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תישן
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות