סומוטו פותחת את הארנק: רוכשת חברה ישראלית ב-34 מיליון דולר

חברת האינטרנט סומוטו דיווחה על רכישת חברת ג'ניו הישראלית שמנתחת התנהגות משתמשים באינטרנט בסביבת מחשבי מקינטוש
 | 
telegram

חברת האינטרנט {סומוטו} הכריזה בסוף השבוע על עסקת ענק מבחינתה אשר מרחיבה את פעילותה לתחום הפרסום במחשבי המקינטוש של אפל. סומוטו, דיווחה על רכישת חברת Genieo הישראלית תמורת סכום של 34.1 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות. השלמת העסקה צפויה להתבצע עד תחילת חודש ספטמבר.

סומוטו, המנוהלת על ידי בן גירון תרכוש את ג'ניו שפיתחה טכנולוגיות בינה מלאכותית לצורך ניתוח התנהגות משתמשים באינטרנט יחד עם פלטפורמת פרסום ממוקד עליהן רשמה מספר פטנטים. ג'ניו משיגה את הכנסותיה משיווק, הפצה ומוניטיזציה ייחודיים ופורצי דרך, מבוססי התאמה אישית למשתמש (פרסונליזציה) בסביבת מחשבי מקינטוש.

סכום העסקה יעמוד על 34.1 מיליון דולר. מתוך סכום זה, כ-20 מיליון דולר ישולמו במזומן. יתרת הסכום (14 מיליון דולר) ישולם באמצעות הקצאה של מניות סומוטו. בעת השלמת העסקה תשלם סומוטו 12.1 מיליון דולר במזומן ו-6 מיליון דולר במניות. לאחר תשעה חודשים תשלים סומוטו את העסקה כשתשלם 8 מיליון דולר במזומן ו-8 מיליון דולר במניות.

ג'ניו הוקמה בשנת 2008 והיום היא רווחית. בשנת 2013 רשמה החברה מכירות של 5.2 מיליון דולר ורווח תפעולי של 1.4 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2014 רשמה החברה מכירות של 3.5 מיליון דולר ורווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר.

בן גירון, מנכ"ל סומוטו, מסר: "רכישת ג’ניו מהווה אבן דרך מהותית עבור סומוטו, והופכת אותה לשחקנית הפצה ומוניטיזציה דומיננטית בשוק הבינלאומי, בעלת פלטפורמת One Stop Shop להפצת תוכנות ופתרונות מוניטיזציה לכל סביבות המחשוב".

"שוק משתמשי ה- Mac נהנה בשנים האחרונות מצמיחה דו ספרתית, והוא מהווה על פי הערכות כיום כ- 15% משוק החיפוש באינטרנט בארה"ב עם רווחיות גבוהה. המיזוג עם ג’ניו יקנה לסומוטו חשיפה לפלח משתמשים רחב המאופיין במעמד סוציו-אקונומי בעל ערך כלכלי גבוה ביחס לממוצע משתמשי ה- PC".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות