סלקום מתייעלת: רווח של 79 מיליון שקל ב-Q2; 380 עובדים פרשו מרצון ברבעון

ברבעון שחלף 20,000 מנויים נטשו את החברה והובילו לשחיקה של 6.3% בהכנסות
מירון ארונוביץ |
נושאים בכתבה סלקום

חברת הסלולר סלקום פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותיה לרבעון השני של 2014 במהלכו רשמה הכנסות של 1.158 מיליארד שקל - ירידה של 6.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ירד ב-7.7% לסך של 156 מיליון שקל לעומת 169 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-79 מיליון שקל לעומת 67 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה בשיעור של 8.6% בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-923 מיליון שקל נבעה בעיקרה מירידה בהכנסות משירותי סלולר בעקבות השחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה לאור התחרות המוגברת בשוק הסלולר. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ירדה ל-75.4 שקל לעומת 79.7 בתקופה המקבילה אשתקד - שחיקה של 5.4%.

שיעור הנטישה ממשיך להיות גבוה. סלקום איבדה במהלך 12 החודשים האחרונים כ-122 אלף מנויים כשקצב הנטישה עלה ל-11.1% לעומת קצב נטישה של 9% בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך הרבעון השני איבדה סלקום 20 אלף מינויים.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום מצא גם את נקודות האור כשאמר "החברה ממשיכה להציג תוצאות טובות שבאות לידי ביטוי בשמירה על EBITDA דומה לרבעון הקודם בניטרול השפעות חד פעמיות. רבעון זה מאופיין גם במיקוד בהגדלת מכירת ציוד קצה, לרבות טאבלטים, והחברה מציגה גידול של 15.8% בהכנסות ציוד קצה בהשוואה לרבעון הקודם."

"כחלק ממהלכי ההתייעלות ברבעון הנוכחי, השקנו, יחד עם ועד העובדים, תוכנית פרישה מרצון לעובדים, במסגרתה פרשו כ- 380 עובדים. בגין עלות התוכנית רשמה הקבוצה הוצאה חד פעמית בסכום של 39 מיליון שקל. את החיסכון בהוצאות השכר נראה כבר ברבעון השלישי השנה".

שלומי פרילינג, מנהל הכספים הראשי של החברה "דירקטוריון החברה החליט לא לחלק דיבידנד בגין הרבעון השני של 4102, לאור המשך התחרות המוגברת בשוק והשפעתה השלילית על הכנסות החברה ועל מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה. הדירקטוריון יחזור ויבחן את החלטתו בהתאם להתפתחות תנאי השוק ובהתחשב בצרכי החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה