ליכט על השוק הסיטונאי: "חיובי לסלקום ולפרטנר, פחות טוב לבזק"

מנהל מח' המחקר של IBI מתייחס לפרסום השימוע בעניין רפורמת השוק הסיטונאי "חברות הסלולר יוכלו להכנס לשוק הקווי"
 | 
telegram

האנליסטים מגיבים היום לפרסום השימוע הראשוני בעניין רפורמת השוק הסיטונאי אתמול, ע"י משרד התקשורת. המחיר הסיטונאי לחברות התקשורת לרכישת חבילת גלישה על גבי תשתית בזק הכוללת שירות אינטרנט במהירות של 50 מגה ביט לשניה ושירות טלפוניה הכולל 300 דקות יעמוד על כ-50 שקל לחודש - או כ-55 שקל לחודש כולל מע"מ.

אגב, מניות שלוש המוערבות העיקריות ברפורמה בזק -2.71% בזק 520 -2.71% בזק בסיס:534.5 פתיחה:526 גבוה:533 נמוך:516.6 תמורה:36,559,728 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , סלקום -3.02% סלקום 1,860 -3.02% סלקום בסיס:1,918 פתיחה:1,874 גבוה:1,917 נמוך:1,800 תמורה:5,644,590 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו- פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרות הבוקר בירידות, בהתאם למגמה השלילית בבורסה.

מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות IBI אורי ליכט הגיב לפרטי השימוע שפורסמו וכתב כי "השורה התחתונה והחשובה ביותר היא שהמחירים מאפשרים את כניסתן של חברות הסלולר לשוק הקווי."

"בהתאם לשימוע - לקוח במהירות 50 מגה יעלה לחברות הסלולר שירצו לקנות את השירות מבזק כ-55 שקלים, נוסיף לכך כ-20 שקלים עלויות שלהם, ואת העובדה שהן ירצו להמשיך לגבות כ-30 שקלים על ISP, נוסיף מע"מ ונקבל כי במידה והן ירצו להרוויח משהו הן ימכרו את השירות בכ-120-130 שקל. מחיר החדירה יכול להיות נמוך משמעותית מכך. וזה עוד לפני שדיברנו על האפשרויות בשוק הטלוויזיה."

ליכט מסכם ומציין כי "מנגנון התאמת המחירים עדיין לא נקבע, אך להערכתנו בזק תצטרך להמשיך ולאשר את החבילות שהיא משווקת במשרד התקשורת, והוא לא יאשר חבילות אשר להערכתו יפגעו בתחרות. הטלפוניה נכללה כחלק מהאסדרה ולכך יש פוטנציאל נזק עבור בזק. וכמובן הכי חשוב - בהחלט חיובי לסלקום ופרטנר פחות טוב לבזק."

מהי הרפורמת המתגבשת ומה מטרתה?

שוק סיטונאי על גבי רשת "בזק" יאפשר לחברות התקשורת לספק את כל שירותי התקשורת תחת קורת גג אחת. מהלך זה יאפשר לכל קבוצה להוזיל את המחיר לסל השירותים הכולל לצרכן, באותו האופן שבו מחיר הטריפל נמוך לעומת המחיר של שיווק כל אחד מן השירותים בנפרד.

בחודשים האחרונים עסק משרד התקשורת בלימוד וניתוח התייחסויות המפעילים לשימוע שפורסם בחודש ינואר 2014. הליך השימוע הוביל בעקבותיו להתאמות בתמחור השירותים בשוק הסיטונאי. בסיום הליך לימוד התגובות לשימוע, המשרד מפרסם את עמדתו המעודכנת בשימוע משני ומעניק לחברות פרק זמן של חודש להתייחסות. בכוונת המשרד לפרסם את מדיניותו הסופית והמחירים הסיטונאיים עד לסוף אוקטובר 2014.


תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות