עידן עופר: "לו הייתי יכול לחזור 8 שנים אחורה הייתי בוחר ללא ספק שוב בניר גלעד להיות מנכ"ל החברה לישראל"
קיתונות הביקורת שנכתבו בעקבות
"אומר בפתיחת הדברים: לו הייתי יכול היפותטית לחזור שמונה שנים אחורה, כשאני יודע את מה שאני יודע היום, הייתי בוחר ללא ספק שוב בניר גלעד להיות מנכ"ל החברה לישראל. כישוריו של ניר להוביל קבוצה כל כך מורכבת מסועפת ומגוונת בתחומי פעילותה, ובהיותה פעילה בכל רחבי העולם מאמריקה הדרומית, עבור דרך ארה"ב, אירופה וכלה בסין וכמובן בישראל, תוך התפתחות מתמדת ואי שקידה על השמרים, הם מהמרשימים שפגשתי בשנים הלא מעטות שאני מצוי בעולם העסקים הבינלאומי והישראלי".
חברה לישראל היא חברת ענק המחזיקה במניות של החברות הבאות: כיל, בזן, צים, אינקיה, או.פי.סי, קורוס, ו-ICG. החברה הרווחית ביותר בפורטפוליו של החברה לישראל היא חברת כיל שמצליחה כיוון שהיא מפיקה אשלג, כימיקלים, פוספטים ודשנים ממשאבי הטבע של מדינת ישראל, ולא בזכות איזה כישרון ניהולי מיוחד.
ניר גלעד כיהן בתפקיד החשב הכללי באוצר ועסק בענייני חברה לישראל
עידן עופר: "מנהלים שכישוריהם כאלה, מתוגמלים בעולם הרחב בשיעורים גבוהים מאד, כשכמובן עיקר התגמול מבוסס על הצלחה - כפי שהדבר קיים גם במקרה של ניר. אבל לא רק כישורים ויכולת אישית גבוהה היו משכנעים אותי לבחור בו שוב: יושרתו האישית, נאמנותו לכלל בעלי המניות ( קרוב לחמישים אחוז מהחברה לישראל מוחזקים בידי הציבור ובנק לאומי שגם הוא מוחזק בידי הציבור), ומנהיגותו האישית נדירים בעוצמתם ובייחודם".
ניר גלעד, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, זכה בשנות כהונתו לשכר בעלות של יותר מ-100 מיליון שקל. בשנים האחרונות תיקון 16 ותיקון 20 לחוק החברות הקשו על אישור תנאי העסקתו המפליגים. אפילו המוסדיים הישראלים התקשו לאשר לו את המענקים והבונוסים נוכח קריסת בטר פלייס והסדרי החוב בבז"ן וצים.
"אני חש צער ותסכול כשאני פוגש שוב ושוב חוסר פרגון"
הביקורת החריפה בתקשורת על ניר גלעד עיצבנה את עידן עופר: "אני מבין את תפקידה החשוב של התקשורת, אבל אני חש צער ותסכול כשאני פוגש שוב ושוב חוסר פרגון לעשייה כלכלית ענפה, שעיקרה עוד ועוד אלפי מקומות עבודה. בתקופת כהונתו של ניר כמנכ"ל היו לחברה לישראל הישגים פורצי דרך, ואני רוצה לציין את עיקרם".
נזכיר בעניין "יצירת אלפי מקומות עבודה" כי דירקטוריון כיל החליט בשבוע שעבר לסגור את מפעל המגנזיום ולפטר מאות עובדים נוספים. יו"ר ועד עובדי מגנזיום, אבי בן-שושן אמר: "הכוונה לסגור את המפעל היא 400 משפחות בדרום שמאבדות את הפרנסה והלחם שלהן".
- גוטו: הפוטנציאל קיים אבל ההפסדים ממשיכים להצטבר
- מכסי טראמפ מדאיגים את תעשיית התרופות: החברות מחפשות אלטרנטיבות, וישראל על המפה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
כשניר גלעד עבד במשרד האוצר הוא היה מעורב בין השאר גם בשתי עסקאות עם החברה לישראל: הראשונה - רכישת 26% ממניות בז"ן והשניה - מכירת יתרת החזקות המדינה בצים לחברה לישראל. בתקופתו כמנכ"ל חברה לישראל, חברת בטר פלייס קרסה, בז"ן וצים נקלעו להסדרי חוב, קורוס - יצרנית הרכב הסינית מפסידה הון עתק ורק כיל, הנהנית ממשאבי הטבע של ישראל מרוויחה.
על חברת קורוס המפסידה: "זכתה במקום הראשון במבחני ריסוק אירופאים"
עידן עופר: "תחת ניהולו של ניר, שכיהן גם כיו"ר כיל, ביססה כיל את מעמדה כתאגיד בינלאומי ענק, המשפיע על שוק המזון ברחבי העולם, ופותחו מקורות אלטרנטיביים להפקת מינרלים לרבות אשלג במדינות שונות. החברה לישראל הפכה לגורם מרכזי בייצור חשמל בעשר מדינות בדרום ומרכז אמריקה, והקימה את תחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה בישראל במישור רותם בנגב".
לגבי חברת קורוס המפסידה, אומר עידן עופר כי "בתקופתו של ניר הוקם מיזם ייצור המכוניות הראשון באיכות מערבית בסין, בשותפות עם תעשיית הרכב הסינית, במשק הצומח ביותר בעולם. המכונית של קורוס זכתה במקום הראשון במבחני הריסוק האירופאים, וחלפה על פני המותגים המערביים והיוקרתיים לראשונה בתולדות תעשיית הרכב הסינית".
"בטר פלייס הייתה המנוע של צמיחת הרכב החשמלי בעולם"
עידן עופר מנה את הישגיו של ניר גלעד: השלמת חיבור הגז הטבעי לבז"ן, השלמת הקמת המידן-מתקן פיצוח הדלקים המתקדם והבראת חברת טאואר אחרי שעמדה בפני קריסה".
גם על הכישלון הצורם של בטר פלייס יש לעידן עופר מה לומר: "למרות שבמישור העסקי בטר פלייס לא צלחה, היא הייתה המנוע של צמיחת הרכב החשמלי בעולם. היא עלתה מתוך חזון של עולם שמקטין את תלותו בנפט ומזהם פחות. מאות רבות של עובדים, לרבות אנשי טכנולוגיות מתקדמות, עסקו במיזם והתפרנסו ממנו בכבוד כמה שנים".
"ניר נלחם על הישרדות חברת צים ושמירתה כחברת ספנות מתפקדת"
על הסדרי החוב בחברת הספנות צים: "גם סיפורה של צים מורכב יותר ממה שנראה. צים חוותה את המשבר הכלכלי העולמי בכל עוצמתו יחד עם כל ענף הספנות העולמי. ניר נלחם על הישרדות החברה ושמירתה כחברת ספנות מתפקדת ומתייעלת, על עובדיה הרבים בארץ ובעולם, ובסופו של דבר צים יצאה לדרך חדשה".
עידן עופר סיים בנימה אישית ואמר כי: "אני מעריך מאד את פועלו של ניר ואת מנהיגותו ויכולתו כמנכ"ל. אני לוחץ את ידו לחיצה חמה ועזה".
- 19.כרמי 05/10/2014 16:50הגב לתגובה זוכמה מיליארדים שרפתם בשנים האחרונות ועוד היד נטויה עם הקרה אוטו מסין
- 18.מכרתי בזק הזונה אכןהגרףמראה שתרד ל600 עלאר 800? (ל"ת)ששון 29/09/2014 15:34הגב לתגובה זו
- 17.מאמין שמי שחכם מתפטר מפרוטרום דסקש פניקס דלק רכב (ל"ת)שמעון 29/09/2014 15:32הגב לתגובה זו
- 16.אהרון 28/09/2014 14:59הגב לתגובה זולפני שאתה חוזר אחורה תואיל להחזיר לנושי צים את המגיע להם ותישאר בלונדון לא צריכים אותך פה
- 15.אבו געפר 24/09/2014 16:43הגב לתגובה זואם היה אפשר לחזור אחורה אז החברה לישראל בכלל וכיל בפרט, לא היו נמכרים לחזירים כמוך !!
- 14.רק בישראל כל ממזר מל 24/09/2014 12:33הגב לתגובה זוכי הוא הבין את הנזק שעשו בעלי הון עם פקידים מושחתים שהפכו בין יום לעשירים שנקראים אוליגרכים . ממה בדיוק ? ממכירת נכסים אדירים במחיר מגוכח .
- 13.בבן 24/09/2014 06:39הגב לתגובה זואני בוכה כבר 7 שנים כמשקיע ששוקע תתביש ולך הביתה
- 12.ליאור 23/09/2014 20:04הגב לתגובה זומזל שיש הרבה מה לבזבז אחרת היה עני מרוד
- 11.רבי עקיבא מוזס 23/09/2014 16:59הגב לתגובה זואני הייתי טוב יותר. אז מה אם גלעד מכר לכם את המדינה ?
- 10.גם אני במקומך הייתי בוחר בניר גלעד (ל"ת)מוכר הכל ובזול 23/09/2014 16:56הגב לתגובה זו
- 9.כרמי 23/09/2014 16:43הגב לתגובה זוהמטומטם שרף לו בערך מיליארד וחצי דולר
- רק ? (ל"ת)סמי עופר. 23/09/2014 19:40הגב לתגובה זו
- 8.שושו 23/09/2014 16:27הגב לתגובה זועל ניר גלעד איני מתפלא הוא הולך הביתה עם מליונים טובים צוחק כל הדרך אל הבנק. מוסר דוגמא אישית והגינות אל תחפשו אצל פורשי האוצר בכלל ואצל ניר בפרט, למעט זליכה שהוא עוף מוזר ולכן לא האריך ימים בתפקיד. אבל על עופר אני מתפלא, הבחור חלב אותך מפה ועד להודעה חדשה, אני מבין אותך אתה לא רוצה להשמיץ, אבל כולם יודעים לקרוא בין השורות, אתה מתכוון לומר ברוך שפטרנו מהדבשת הזאת אז למה לא תכריז בקול גדול.
- 7.נו מי שהביא לו את אוצרות הטבע על מגש של זהב ויהלומים.. (ל"ת)עע 23/09/2014 16:13הגב לתגובה זו
- 6.דני חן 23/09/2014 16:07הגב לתגובה זואם זה לא היה כל כך עצוב.
- 5.אריה שחר. 23/09/2014 15:59הגב לתגובה זופשוט מכר את אוצרות הטבע של המדינה למשפחת הטייקונים. בעעעעעעעעעעעעעע.
- 4.שניים אוחזין בטלית 23/09/2014 15:57הגב לתגובה זומופסדים. בזן בזזה את המשקיעים וכך הלאה
- 3.אגסי 23/09/2014 15:40הגב לתגובה זולנהל חברה כמו חברה לישראל
- 2.אחד 23/09/2014 15:38הגב לתגובה זוקנה ממנו נכסי מדינה ברבע משווים האמיתי.
- אחד מי יודע 23/09/2014 16:35הגב לתגובה זוהאחים עופר לא קנו את כיל מהמדינה. האחים עופר קנו את צים כשאף אחד לא רצה לקנות את הזבל הכושל של המדינה והפסידו כסף רב גלל צים הכושלת . אחרת כל ההפסדים היו נופלים עליך במיסים. הם קנו גם את בזן הכושלת והצליחו לייצב אותה המדינה גמלה להם רעה תחת טובה זה ברור לכל אחד שלא סובל מעיוורון המציאות. המדינה גם דפקה אותם עם שישינסקי חבל שאתה מפגין את ידיעותיך פה.
- אהרון 28/09/2014 15:03קנו את צים עם מינוף של כספי הציבור מכרו לצים את הגרוטאות שלהם במחיר של פי 10 מהשווי האמתי התעשרו מכספי הציבור עשו פעמיים תספורת לנושים . ואתה עוד מצייץ אתה יחצן זול .
- אני כבר בוכה, בוכה! אבל אני בוכה על כסף שלי בבורסה (ל"ת)אני 23/09/2014 18:41
- אני כבר בוכה, בוכה! (ל"ת)אני 23/09/2014 18:38
- מומחים קבעו שבז"ן נמכרה מאוד נמוך משוויה האמיתי (ל"ת)אחד אני יודע 23/09/2014 18:34
- 1.עופר 23/09/2014 15:30הגב לתגובה זוצודק איפה האנשים האלה שהגישו לנו על מגש של כסף אוצרות של המדינה ללא תמורה וכך הפכו את משפחתי למולטי מיליארדרים