מאיר שמיר מוותר על תפרון: לא ישתתף בהשקעה של משפחת ליברמן בחברה
תפרון תבצע הקצאה פרטית של מניות: משפחת ליברמן תעלה להחזקה של 60% ואילו מבטח שמיר תרד ל-7%
חברת תפרון -2.5% חתמה על הסכם השקעה עם משפחת ליברמן - תזרים 5 מיליון דולר לחברה בדרך של הקצאה פרטית חריגה של מניות. משפחת ליברמן תעלה מהחזקה של 32% היום ל-60% ואילו מבטח שמיר -4.16% של מאיר שמיר המחזיקה היום ב-11% תדולל ל-7%.
תפרון, בניהולו של גיל שמעון, עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק מוצרי הלבשה תחתונה ובגדי ספורט. מצב החברה אינו מזהיר נוכח התחרות הקשה בתחום. את תשעת החודשים הראשונים של 2014 סיימה עם הכנסות של 68.1 מיליון דולר והפסד של 1 מיליון דולר, בהמשך להפסד של 3.4 מיליון דולר בשנת 2013 כולה.
כך הודיעה החברה בחודש נובמבר האחרון: "ההנהלה מעריכה כי הסיכוי שהחברה תעמוד בשנה הקרובה באמות המידה הפיננסיות המתוקנות הינו מעל 50% אולם אין ודאות לכך".
סגירת ההסכם ההשקעה כפופה להגעה להסכמות עם הבנקים המממנים של החברה שמתבקשים לאשר ארגון מחדש של ההלוואות לזמן ארוך והגדלת מסגרות האשראי של החברה לצורכי הון חוזר..
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- ממאבק פוליטי - למלחמת הישרדות: מה נשאר מהקרב בין הפועל ת"א לבית"ר?
גיל שמעון מנכ"ל תפרון: "הנהלת החברה השקיעה מאמץ רב בשכנוע משפחת ליברמן לבצע את ההשקעה ולהגדיל משמעותית את החזקתה בחברה. השקעה זו היא הכרחית ומשמעותית בייצוב מצבה הפיננסי של החברה, שיפור איתנותה והסרת חסמי צמיחה העומדים בדרכה, ליישום תוכניתה העסקית. צעד זה יסייע משמעותית לחברה לבסס את מערכות יחסיה עם לקוחותיה הקיימים ולשמש כצעד פותח דלתות אצל לקוחות חדשים ושותפים עסקיים פוטנציאלים".
ארנון טיברג יו"ר הדירקטוריון: "זוהי השקעה חיונית לחברה בעת הזו. אני רואה בהשקעת משפחת ליברמן הבעת אמון בהנהלת החברה. השקעת משפחת ליברמן היא השקעה של משקיע אסטרטגי לטווח הארוך ואני מודה למשפחת ליברמן על הסכמתה לבצע השקעה זו. אין ספק, שהשקעה זו תסייע לחברה במימוש תכניותיה. פעולות אלו ואחרות יסייעו להחזיר את תפרון לדרך המלך בו צעדה בעבר וזאת בהתאם לאסטרטגיה העסקית אותה מתווה דירקטוריון החברה ומממשת הנהלתה".
משפחת ליברמן משקיעה בתפרון מתום שנת 2010 באמצעות חברת האחזקות lamour שפעילה בשוק הטקסטיל משנת 1952 בתחומי הגרבים, ספורט והלבשה תחתונה. lamour והיא אחת מחמשת השחקנים הגלובלים הגדולים בתחום ביגוד ספורט בסיסי.
- מכוונת גבוה: פלסאנמור נערכת לרישום בנאסד"ק
- "ישראל גונבת קניין רוחני מחברות תרופות אמריקאיות" - האם הממשל האמריקאי מסמן את טבע כאויבת?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
תפרון פעולת בתחום ההלבשה ללקוחות בארה"ב ובאירופה. תפרון מתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה והלבשת ספורט בשיטת האל-תפר. העיצוב הפיתוח והייצור נעשים בעיקר בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק.
מכירת המוצרים המוגמרים מתבצעת בעיקר בארה"ב ובאירופה. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את החברות הבינלאומיות: Victoria's Secret, Wal-Mart, Calvin Klein, GAP Patagonia, Adidas, JCP.
האתגרים הקשים של תפרון:
1 - תלות בלקוח בודד: רשת Victoria’s Secret היא הלקוח העיקרי של החברה עם שיעור של 44.3% מכלל המכירות.
2 - תחום פעילות תחרותי מאוד במיוחד מול מדינות שבהן עלויות הייצור נמוכות יותר.
3 - עמידה באמות מידה פיננסיות של אשראי בהתאם לתנאי המלווים.
- 2.PAN 18/02/2015 21:18הגב לתגובה זוחברה זו היתה צריכה להיות מכרה זהב
- 1.לאכים 18/02/2015 15:22הגב לתגובה זועןד כסף טוב אחרי כסף רע. אין תקומה לתפרון