גם רשת רמי לוי נשחקת: הרווח הנקי נפל בשנת 2014 ב-23%
שיעור הרווח הנקי פחות מ-3% מההכנסות. הרווח התפעולי ירד ב-9.3% לרמה של 123.5 מיליון שקל
רשת הקמעונאות רמי לוי הנמצאת בשליטת איש העסקים הנושא את שם הרשת פרסמה את התוצאות לסיכום שנת 2014. התחרות החריפה בסקטור הביאה לשחיקה של 23% ברווח הנקי השנתי ל-93 מיליון שקל. מבחינת ההכנסות הצליחה הרשת דווקא להגדיל אותן אשתקד ב-6% ל-3.4 מילירארד שקל.
בחנויות הזהות נרשמה סטגנציה במכירות והשיפור במכירות כלל הקבוצה נובע מפתיחה של 5 סניפים חדשים בעכו, קדימה, נהריה, פתח תקווה ונתיבות.
העלייה בשיעור הרווח הגולמי ב-6.7% אינה מעידה על שיפור בתוצאות אלא מוסברת בעיקר בזכות שינוי חשבונאי - תוצאות החברה לשנת 2014 כוללים גם את תוצאות חברת הבת "ביכורי השקמה" באיחוד יחסי.
הרווח התפעול משקף טוב יותר את מצב החברה והוא ירד ב-9.3%. הירידה בשיעור הרווח מפעולות רגילות נובעת בעיקר מעליית שיעור הוצאות המכירה שיווק הנהלה וכלליות בשיעור גבוה יותר מעליית הרווח הגולמי.
השורה התחתונה - שיעור הרווח הנקי נמוך מ-3%. הירידה בשיעור הרווח הנקי נובעת מגידול בהוצאות המכירה שיווק הנהלה וכלליות ומעלייה בשיעור מס החברות.
רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה, מסר: "דרכה של רמי לוי שיווק השקמה מוכיחה עצמה שוב, גם בתקופות שבהן המשק נמצא בתקופת האטה - אנחנו יודעים לדאוג שהצרכן יקבל את הטוב ביותר, מתוך אמונה שאחד היסודות העיקריים של החברה הם הלקוחות".
בבחינת הרבעון האחרון של שנת 2014 הירידה ברווח הנקי ל-20.3 מיליון שקל חדה עוד יותר - 34.2% פחות מהרבעון המקביל בשנת 2013.
הרשת, המפעילה כיום 29 סניפים (ועוד 2 סניפים בזכיינות), מתכוונת לפתוח עוד 8 סניפים חדשים עד סוף הרבעון הראשון של 2016.
דורין פלס, אנליסטית המזון של IBI בית השקעות:
"ההכנסות צמחו בשיעור של 3.6% למרות פתיחת 3 סניפים חדשים במהלך שנת 2014 וצמיחה של 6%-8% בהכנסות ברבעונים הקודמים של השנה. השחיקה בקצב הגידול נבעה מירידה של 2.7% במכירות בחנויות זהות. זו הפעם הראשונה שהרשת חווה ירידה במכירות בחנויות זהות (SSS) מאז הרבעון הראשון של 2011, מה שממחיש את ריבוי המבצעים לצד הירידה בצריכה שאפיינו את הענף בשנת 2014".
"שיעור ההוצאות התפעוליות היה גבוה משמעותית ביחס לרמות העבר, אך מדובר על עליה נקודתית שלהערכתנו תתמתן ברבעונים הבאים. על פניו הרווח התפעולי רשם שיפור ביחס לרבעון הקודם, אך בניכוי הכנסות אחרות בגובה 3 מיליון שקל מדובר על שיפור קל של 200 נ"ב ביחס לרבעון הקודם (2.7%) ועל שחיקה משמעותית יותר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (3.8%). זה כבר הרבעון השני ברציפות ששיעור הרווח התפעולי של הרשת נמוך מ-3%".
מה צפוי בהמשך?
"עוד לא התחילה השנה ורשת רמי לוי כבר פתחה 3 סניפים חדשים, שניים מהם הגיעו מרשתות מתחרות (כרמיאל שנרכש מקוסט 365 ונתניה צפון שהגיע ממגה). אם הכל יתקדם כמתוכנן, הרשת תפתח 4-5 סניפים נוספים עד סוף השנה. אנו שמרנים יותר ומניחים פתיחת 5 סניפים בכל שנת 2015. בכל מקרה - ברשת כמו רמי לוי כל סניף הוא משמעותי לתוצאות ולכן קרוב לוודאי שנראה צמיחה דו ספרתית בהכנסות ב-2015. האפיק המקוון צומח גם הוא בקצב מהיר, ונכון לסוף 2014 רשומים באתר החברה 120 אלפי לקוחות לעומת 80 אלפי לקוחות בשנת 2013. יחד עם זאת, כמות ההזמנות בחודש עלתה בשיעור נמוך יותר של כ-25%. ועדיין - מדובר על צמיחה מרשימה בסגמנט צומח. בנוסף, נראה שמתחילת 2015 הרשתות החלו במהלך של העלאות מחירים, או לכל הפחות במיעוט מבצעים. כל הגורמים האלו יחדיו מובילים אותנו לחשוב שמרבית הרע כבר מאחור, ושנת 2015 תגלם צמיחה בהכנסות ושמירה על יציבות במרווחים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.אז מה עושה רמי אם כזו דוח מזעזע???רונית 30/03/2015 12:39הגב לתגובה זו1 0(לכאורה) לא יודע להתמודד עם השוק הקימונעי הולך ומשמיץ את המתחרים!!!!! רמי לוי ככה לא משנים שום דוח!!!! רמי לוי כשאתה (לכאורה) משמיץ את המתחרים שלך אתה לא מרוויח מזה כלום, רק מפסיד!!!!!סגור
-
1.צדק שלמה מעוז שטען שרמי לוי לא שווה יותר והכל מנופח שם (ל"ת)אפרים 30/03/2015 09:58הגב לתגובה זו5 0סגור