"שופרסל ורבוע כחול מחזיקות סניפים הפסדיים כדי שרשתות קטנות לא ייכנסו"

מנכ"ל ויקטורי ל-Bizportal: "אם הרשתות הגדולות לא יסגרו סניפים הפסדיים, יתרחש מה שקרה ב-2005"
תומר קורנפלד | (17)
נושאים בכתבה ויקטורי

"במדינת ישראל חייבות להיסגר לפחות 50-60 חנויות קמעונאות - זה יעשה רק טוב לרשתות הגדולות. אם יש לך נקע בזרת ואתה לא מטפל בו, בסוף הרופא ייאלץ לכרות לך את כל היד. אם הרשתות הגדולות לא יעשו את זה אז בשוק הקמעונאות יתרחש מה שקרה בשנת 2005". 

על הציטוט הזה חתום אייל רביד מנכ"ל רשת הקמעונאות ויקטורי -0.28% אשר מונה נכון להיום 29 סניפים. רביד לא רוצה להתייחס לאירועי 2005 אך הרמז ברור - בשנה זו קרסה רשת הקמעונאות של קלאב מרקט ונרכשה על ידי שופרסל. 

נכון להיום לרשת מגה יש 197 סניפים ולשופרסל יש 285 סניפים. בשנה שעברה מכרה רשת מגה 30 סניפים אך לדעת רביד זה לא תרם דבר מאחר ו-29 מאותם סניפים נפתחו תחת ידיים חדשות.

"אם סניף מפסיד - אתה צריך לצאת מהמשחק ולסגור אותו. לי לא היו חנויות מפסידות בעבר? היו לי וסגרתי. היו לי סניפים בבתי ים ובבית שמש וסגרתי אותם. זה לא פשע לסגור סניף".

"נכון להיום בשוק הקמעונאות מסמנים את הרבוע הכחול כמועמדת לקריסה. אם הם יתחילו לסגור סניפים הפסדיים הם יתחילו לצאת מההשבתה שלהם. כנ"ל שופרסל. אבל האסטרטגיה של שתי הרשתות הגדולות זה לא למכור סניפים שכאלו כדי שהרשתות הקטנות כמו ויקטורי, רמי לוי ויוחננוף לא ייכנסו לשם".

רשת ויקטורי סגרה את שנת 2014 עם רווח נקי של 22 מיליון שקל - עלייה של 18.4%. הגידול הגיע גם כתוצאה מפתיחת סניפים שסייעה לשורת ההכנסות. למעשה, ויקטורי מהווה עוף חריג בענף הקמעונאות שמצליח לצמוח בשעה שהרשתות המובילות - שופרסל, אלון רבוע כחול ורמי לוי מציגות שחיקה ברווחיות.

שוקולד מילקה בארבעה שקלים

אחד מהמהלכים שסייעו לרביד ולרשת ויקטורי להגדיל את הרווחיות הוא הייבוא המקביל, מהלך שהוא מאוד מתגאה בו. כיום עיקר הייבוא המקביל הוא בתחום טיפול הפרט וההיגיינה - גם לגבר וגם לאשה. "אני מצליח להוזיל את המוצרים לצרכן בשיעור של 30%-50%. הלקוחות יודעים שאני מצליח לחסוך להם והם מרגישים את זה בארנק. המרווח הגולמי שאנחנו רואים הוא טוב יותר מאשר כשקונים מהיבואן - אך הדבר יוצר אפקט דומינו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"נניח שהבאתי שוקולד מילקה ואני מוכר אותו לצרכן בארבעה שקלים. אתה תהיה מוכן לרכוש שוקולד פרה בארבעה שקלים? שטראוס נאלצת להוריד את המחיר של המותגים הגדולים שלה כי אם הם לא יעשו את זה הם לא יצליחו למכור. זה לא קורה ביום אחד אבל זה תהליך שקורה ומתרחש".

שיפור השקיפות?

אחד מהחלומות הרטובים של רביד הוא שיפור של השקיפות בתחום הדיווחים - בדגש על החברות הפרטיות. מבחינתו - על המדינה לחוקק חוק שכל חברה שחוצה מחזור מכירות מסוים תאלץ לפרסם את תוצאותיה הכספיות גם אם היא חברה פרטית שאינה מחויבת כיום לפרסם את תוצאותיה הכספיות. 

"ראשית - הדבר יתרום לשקיפות. ככל שהכלכלה תהיה שקופה יותר הדבר ייטיב עם הציבור. דבר שני, למנהלים של החברות הפרטיות תהיה יותר אחריות כלפי הלקוחות שלהם. שלישית - מנהלי ההשקעות שמחליטים היכן להשקיע את הכסף של הציבור יוכלו לראות תמונה מלאה של הענפים שבהם הם משקיעים ולבחור טוב יותר את ההשקעה שלהם".

בראייה קדימה?

בויקטורי ממשיכים לכוון גבוה לעבר שנת 2015. ברבעון הראשון של השנה השיקה החברה מיזם צרכני בשם 'סופר צרכן' שיאפשר לתת לצרכן כלים לצרוך נכון. סיסמת המיזם - "אוכל לא זורקים, גם לא כסף ותפסיקו להיות מושפעים מפרסומות וטרנדים". נראה כי ברשת הקמעונאות לא רק חושבים על הרווחים שלהם אלא גם הקטנת הנטל הכרוך ברכישת מזון. 

 

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    דוד שלח אותי 05/04/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    שימשיך לחרטט ולמכור יקר.
  • 13.
    כחול לבן 05/04/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    עדיף שוקולד פרה תוצרת הארץ שנותן עבודה לתושבי הארץ על שוקולד חול ומגעיל.
  • uniue 04/07/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    תמשיך לקנות שטראוס ואוסם ותעזור להגדיל את המונופול ששוחט את כולנו. הם ימשיכו לשלם שכר מינימום בתנאי עבדות,ימשיכו לגדול ולעשוק את כולנו וחכמים כמוך יהיו שמחים ומאושרים
  • 12.
    רז 05/04/2015 08:18
    הגב לתגובה זו
    על ידי "דחיפת" מותג פרטי ושינוי כלי המשחק עם הייבוא המקביל של מותגים מובילים.
  • 11.
    אורי 05/04/2015 07:43
    הגב לתגובה זו
    הכל יקר יותר פי 2 ו-3 מחו'ל ....בנוסף למשכורותהקטנות פה ובנוסף למיסים הכבדים שאנו משלמים
  • 10.
    אורי 04/04/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    אז הכל היה בסדר. פשוט לא נעים להכנס. לא צריך הרבה: ניקיון. סדר. תאורה נעימה, ואולי מדים נקיים. לא עלויות מטורפות...
  • צרכן ביקורתי 04/04/2015 21:31
    הגב לתגובה זו
    במחשבה שניה - הוא בכלל מכיר משהו אחר?
  • 9.
    מדברים על שופרסל ויקטורי ושאר מרעין בישין? (ל"ת)
    נגמר אירן 04/04/2015 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הישראלי המורעב 04/04/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    רק בגלל הציפיה שיורידו 2 א"ג במחיר של הגבינה. נמאס כבר מתרבות האוכל שהתפתחה פה.
  • 7.
    עוד ערס, עאלק חברתי... (ל"ת)
    צרכן ביקורתי 04/04/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יורם 04/04/2015 13:04
    הגב לתגובה זו
    לפני שבאים לנתח ולבדוק חברות כמו ויקטורי (שהיא מעולה ללא ספק), או רמי לוי רצוי לבדוק את התמחור של טיב טעם , חברה מאוד מאוד זולה ורווחית בתחום . ובעיקר ממשיכה לצמוח ולהגדיל את התזרים. חג שמח.
  • 5.
    אחד 04/04/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    מוכרים 4 סכיני גילוח של ג'ילט ב 30 שח, כשבמשך שנים שדדו אותנו עם 48 שח. כל הכבוד , מקווה שירחיבו את היבור המקביל גם לתחומים נוספים
  • avi y 05/04/2015 06:51
    הגב לתגובה זו
    מכיר את המחירים בשופרסל , יוחננוף, אושר עד, ויקטורי. ויקטורי הכי יקרים. חווית קניה מזעזעת. סנייפים לא יפים. נותן דוגמא של מספר פריטים. השאלה מה כל השאר. יוחננוף הכי טובים. במחיר ובחווית קניה. אמיתי.
  • 4.
    צויק 04/04/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    הצרכן חייב לדעת זאת. מעלים שם בוודאי את המחירים ע"מ לצמצם הפסדים
  • 3.
    רמי לוי וויקטורי 04/04/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
    שירות גרוע. שירות משלוחים יותר גרוע. קניתי בוויקטורי והיה יותר זול בחצי חינם. מה שזול שם זה זבל לפרות ולא לבני אדם.
  • 2.
    שוקולד מילקה 04/04/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    מי שרוצה לחסוך אוכל זבל. עדיף לוותר על שוקולד ולא לקנות זבל תחליפי. כנ"ל לגבי כל התחליפים. מי שמודע משווה רכיבים ולא רק מחיר. המסכנים יקנו זבל .... ביוקר.
  • 1.
    נתנו לחתול להביע דעה על השמנת (ל"ת)
    החייט 04/04/2015 10:12
    הגב לתגובה זו