אייל כהן: "הנפילה בסין הייתה רק הסנונית הראשונה, סין תגרור אחריה את כל העולם"

מנכ"ל שיא קפיטל: "הפד' מייפה את המציאות, אירופה במצב בעייתי, סין תגרור אחריה את כל העולם"
 | 

בעוד כלכלנים רבים מסמנים את שוקי המניות כהשקעה כמעט בטוחה, בחרנו להציג לקוראים גם גישה אחרת, פסימית משהו, על הכיוון אליו השוק הולך. אם בסקירתם הכלכלית ביום ה', מאמינים בבנק הפועלים שיש לצמצם את החשיפה למניות, בריאיון עם Bizportal, אייל כהן, מנכ"ל חברת שיא קפיטל, קיבלנו גישה פסימית יותר, וזה רק בלשון המעטה:

"יש לפנינו שוק שעולה כבר 7 שנים כמעט בצורה רציפה, עם תיקונים מאוד קלים. עם זאת, כשבוחנים את הנתונים לעומק, ניתן לראות התערבות בוטה של הפד' בשווקים - בכל פעם שיש פקיעת אופציות, אנו רואים התערבות אקטיבית שלו. הוא לא נותנים לשורטיסטים 'להתפרע' יותר מדי, וזה לא נראה תקין. בשוק תקין הפד' לא צריך להנשים מלאכותית את השוק, אבל כיום, בכל ירידה של 2%-5% הוא מתערב במקומות שהם לא התפקיד שלו".

למה אתה מתכוון ב'בחינת הנתונים לעומק'?
"למשל נתון האבטלה בארה"ב, בה מוצג שיפור מהותי. קיימים בארה"ב שני סוגים של מדידות. ה-U3 אותו מציגים לנו, מודד רק את מספר האנשים שמחפשים עבודה. אנשים שעובדים במשרה חלקית, אפילו רק שעה בשבוע, או כאלו שהתייאשו מלחפש לא מופיעים שם. על המדד האמיתי בנושא, ה-U6, שמודד כמה אנשים לא עובדים, לא מדברים בכלל. שם מוצגת האבטלה ברמה של 12%, וזו רמת האבטלה האמיתית, והיא הרבה יותר גבוהה ממה שמציגים לנו".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אתה חושב שיש כאן תצוגה שקרית?
"מנסים לייפות את הנתונים מתוך אינטרס להציג את המצב כטוב יותר ממה שהוא באמת. עוד דוגמא היא רווחי החברות: הרווחים אמנם עולים, אבל ההכנסות יורדות. לא מדובר בהתייעלות של החברות. ניתן לראות שרוב הרווחים נמדדים ע"י ה-EPS, וחברות קונות את המניות של עצמן, מה שגורם לרווחי המניות כביכול לעלות, רק כי מספר המניות יורד. ההכנסות של החברות יורדות בצורה עקבית, וזה עקב ירידת צריכה של הציבור וירידה בפעילות הכלכלית: המצב הכלכלי בארה"ב הרבה יותר קשה ממה שמדווחים לנו".

לפעמים צריך להבדיל בין נתוני מאקרו למדדי המניות, אולי אם הנתונים רעים כמו שאתה אומר, הריבית לא תעלה, מה שיקפיץ את המניות?
"הפד' בהחלט הכניס את עצמו למלכודת. אם הוא יעלה את הריבית השוק ייפול. אם לא יעלה- השוק גם ייפול, כי יבינו שהנתונים רעים. לדעתי הפד' יעלה הריבית באופן סמלי, או יחכה ל-2016, בגלל שהנתונים לא מספיק טובים, והוא יודע את זה".

גם אם העלאת הריבית תוריד את השווקים באופן מיידי, הם לא יחזרו לעלות אחר כך? הרי אין באמת איפה להשקיע.
"אין איפה להשקיע, זה נכון. אבל על מה הבורסה עולה? היא אמורה לעלות כשהחברות מייצרות תשואה, כרגע זה אוויר ריק. עדיף לשים את הכסף בבנק עם ריבית אפסית, מאשר להפסיד 20% בבורסה. ברגע שהשוק יבין שיש פער בין המציאות לבין מה שמדווח אנחנו נראה התפכחות ותבוא התאמת מחירים שתביא לירידה בשווקים".

מה דעתך על סין?
"סין כבר נפלה מעל ל-30%. אם נאמר שהאמריקנים מתערבים קלות בשוק, הסינים פשוט משקרים במצח נחושה. הממשלה שם בונה ערי רפאים רק כדי ליצור דרישה לסחורות, ומייצרים לעצמם צמיחה יפה. הצמיחה כבר ירדה מ-12% ל-7%, כשבמציאות היא באזור של 3% בלבד. אנשים בסין לקחו הלוואות כדי לקנות מניות ונדל"ן, וברגע שיצטרכו למכור את הנכסים האלו תבוא הנפילה".

אתה בעצם מתאר דפוס פעולה דומה של ארה"ב וסין.
"בהחלט, וזה מה שמדאיג אותי. האמריקנים מתחילים להתנהג כמו הסינים. בניגוד ליפנים, האמריקנים תמיד היו מדווחים אמת. לאחרונה גיליתי שזה כבר לא כ"כ נכון, ואני אומר את זה בפה מלא. אני מאמין שאם יעלו על כל הדברים הללו, ייתכן מאוד שתהיה ועדת חקירה בקונגרס, אין ספק בזה".

מה לגבי אירופה? המון כלכלנים ממליצים להשקיע שם.
"הדולר מתחזק בעולם יש חוב עולמי של טריליוני דולרים, וזה מנפח את החובות הללו. האג"חים ביבשת מנופחים, ומדובר בסכומי עתק של ממש. יוון חייבת 300 מיליארד אירו, כולם היו בהיסטריה מזה אבל מדובר בטיפה בים: ספרד חייבת טריליון אירו, איטליה חייבת 2.5 טריליון אירו, אלו מדינות שלא תוכלנה להחזיר את החובות לעולם".

בספרד דווקא יש שיפור כבר 3 רבעונים ברציפות. בנוסף, האירו נמוך, הנפט זול, הבנק המרכזי הוכיח שהוא מוכן לעזור למדינות בצרה- התנאים לא נוחים להשקעה.
"ממש לא. כל תכניות הסיוע נשארו בלי כסף בקופה אחרי יוון. כשמדינה נוספת תצטרך כסף, לא יהיה מה לתת לה. בספרד יש שיפור קל, לא יותר. יש 50% אבטלה בקרב צעירים , ו-20% אבטלה בציבור הכללי. זה בלתי נתפס, כמה כבר ספרד תוכל להשתפר כלכלית? אירופה במצב לא טוב בכלל. כסף רב יושב באג"חים שהבנקים לקחו, שיערכו ב-100% בטוחה וכל אירוע קטן יכול למוטט אותם. הבנקים באירופה יושבים על מינופים של 1 ל-30 ועד 1 ל-33. זה חמור מהמינופים של ליהמן ברד'רס לפני הקריסה. אירופה במצב מאוד בעייתי".

אז מה היית ממליץ למשקיעים לעשות כעת?
"אני מבין את המנטליות של המשקיע הישראלי. לדעתי הוא חייב להגן על עצמו נכון שלהגנה יש מחיר, אבל כמו שמבטחים מכונית, כך חייבים לבטח את הכסף בבורסה. חייבים לשנות מנטליות ולרכוש הגנות: אופציות פוט, תעודות סל בשורט, יש אינסוף אפשרויות ואפשר להגן בסכום קטן יחסית על סכום גדול יותר. זה חשוב במיוחד עכשיו. במקביל להגנה, יש לבצע יציאה חלקית מהבורסות: לממש רווחים במניות שעלו".

מתי לדעתך נתחיל לראות את הנפילות?
"אני חושב שהנפילה כבר התחילה. הנפילה בסין הייתה הסנונית הראשונה, וברגע שבועה מתנפצת - היא לא מתנפחת חזרה בכזו מהירות. צריך לזכור שהעולם הזה הוא לא ליניארי - יש תיקונים, אבל הכיוון הוא למטה. לדעתי סין תגרור איתה את כל העולם: את שאר המזרח הרחוק, ארה"ב, אירופה וכמובן ישראל. כל העולם קשור אחד לשני. אנחנו לקראת תקופה חדשה".

תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    כאחד שלוקח סיכונים לפני כחודש העברתי את הכל למסלול שקלי
    מיקי 01/08/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מסכים לגמרי עם אייל. לא מכיר אותו לא מושקע אצלו ולא בעל עניין. נראה לי שכדור השלג הסיני ימשיך להתגלגל ודיי מהר ייסחף אחריו את ייתר השווקים ביתר שאת. המדדים מראים שכדור השלג כבר בתנועה. אישית העברתי לפני כחודשיים את כל הקופות גמל/השתלמות ממסלולי מניות למסלולים סולידיים ומהר מאוד העברתי שוב למסלולים שקליים. הפעם אני מעדיף לשמור על כספי מקרוב ולא לספוג חודש אחרי חודש ירידות 'קלות' שיחתכו בסופו של דבר את התיק שלי שלקח לו ממילא זמן להתאושש מהנפילה הקודמת שהחלה באופן מאוד דומה.... מציע בימים אלה לנקוט בזהירות עם המסלולים המנייתיים חבל על הכסף...נראה לי שבתקופה של הטווח הקצר-בינוני ההסתברות לשוק עולה היא מאוד קטנה לעומת ההסתברות לשוק יורד. תעשו את החשבון שלכם.
    סגור
  • 34.
    666
    666 31/07/2015 21:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    666
    סגור
  • 33.
    ניחוש בלוטו או טוטו מדויק בהרבה מצפית
    העתיד בבורסה! 31/07/2015 20:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שמחפש בטחון מוחלט רצוי כי מוות הוא דבר מוחלט וודאיוודאי,הל עוד אדם חי, יש הפתעות....חלקן לטובה וחלקן לרעה...
    סגור
  • 32.
    קשקוש
    אורי 31/07/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סין עלתה המון ועכשיו יש תיקון קטן והיא תחזור לעלות . כשהיא עלתה כל כך הרבה לעומת העולם לא שמעתי מישהו שאמר שזה לא תקין
    סגור
  • אתה גאון תותחי
    לאורי 31/07/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מהיכן אתה יודע זאת? האם אתה באמת יודע או סתם מחרבש?
    סגור
  • טען עוד
  • 31.
    ברור שיש כאן בועה אימתנית השאלה מי יכבה אחרון את האור. (ל"ת)
    מני 31/07/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • כנראה לא הרגשת..
    למני 31/07/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    6 1
    האור כבר כבה..החשכה תהיה קטלנית.
    סגור
  • 30.
    זה בגלל הגרידיות והנצלנות של המין האנושי שמחפש כל הזמן
    טומארפורקולו 31/07/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך לעשות רווחים על חשבונם של אחרים ,כסף קל מניפולציות .
    סגור
  • 29.
    צודק בהחלט, תאבי בצע שנשארים בשוק ישלמו (ל"ת)
    רועי 31/07/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 28.
    הכתבה
    יעל מנדל 31/07/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    24 1
    אני מאמינה לניתוח שלך וזה מאד מפחיד
    סגור
  • 27.
    יכול להיות ש...
    תזהרו זה טעים!!! 31/07/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הייתי אומר הצלחת למשוך תשומת לב!!ולומר לך את האמת!אתה היחיד מבין כל המנתחים הפחדנים שמנבאים שחורות ובסוף כל ניתוח מסיימים בנימה אופטימית ולמה כי הם רוצים במה..אם ירד יגידו אמרנו ואם יעלה ימצאו בתוך הניתוח שלהם גם נימה אופטימית יגידו אמרנו.אבל אתה מתחילת הניתוח ועד סופו לקחת סיכון ועמדת בין כולם וצעקת המלך הוא עירום...אם יבואו נפילות יחפשו אותך לשאול מה עכשיו!ואם טעית לא יתנו לך במה יותר .אני חושב וזאת דיעה אישית שאתה מה זה צודק שזה מפחיד ואפילו אתה לא מבין עד כמה שאתה צודק.היכונו לנפילה תחזיקו חזזזקקקקקק!!!
    סגור
  • 26.
    חביבי
    אייל 31/07/2015 14:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אל תתרגש מכל המגיבים האופטימים כולם מושקעים ומשקשקים חיים משעה לשעה עם המצב השיקרי ולא היה צריך את הניתוח שלך כדי להבין שהמצב בכי רע!!!ממש בקרוב נרגיש את הנפילה שאנחנו כבר בתוכה אבל אל יאש זה לא הגוג ומגוג שניבאו לעולם.אחרי הנפילה תבוא העליה וחוזר חלילה
    סגור
  • ל26
    קורצנוויל 31/07/2015 18:26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    1. כן צריך את הניתוח. 2. נכון ..אתה ממש צודק..זה לא הגוג ומגוג..זה כולה מכה קטנה בכנף..שיכולה להגיע עד 98.67% ירידה..שזה ממש לא גוג ומגוג...ממש סריטונת בצ'ופציק של הכנף ..
    סגור
  • 25.
    סין והעולם
    לא אופטיםי 31/07/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מסקים עם כל מילא . רוצה להוסיף : גם בישראל מאכילים אותנו בלוקשים במצב כלכלה , האמת תמיד מתגלה בסוף. זה לא הזמן להיות אופטימי , שבע שנים טובות מאחורינו .
    סגור
  • 24.
    ** שלמה גרינברג כותב כול שבוע את ההיפך המוחלט (ל"ת)
    חיים 31/07/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • כותב...
    אז 31/07/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
    7 1
    וגם מקלל כמו טיפש את האמהות ...על תגובות עלובות ומעצבנות של קוראיו...
    סגור
  • 23.
    תבין אייל אתה צעיר וחסר ניסיון, כנראה קמת הבוקר בדיכי
    זקן חביב 31/07/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    6 35
    מאחר ואין אינטרס לאף גוף ממשלתי ומוסדי (מלבד ספקולנטים קטנטנים ) לרסק את השוק ולרשותם סכומים בלתי מוגבלים שום דבר לא יקרוס יהיו ירידות אבל לא קריסת סוף העולם. תראה כבר בשבוע הקרוב עליות ורק תוכל להצטער שפרסמת דברי הבל .
    סגור
  • זקן חביב
    מנחם 31/07/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכותב הביא נתונים,לא זרק לך נתונים סתמיים,רצה לומר לך הגיע התור של המניות,אחרי הזהב,סין,נפט....ההודים והסינים בעלי עניין בזהב,אז מה בדיוק עזר להם.לך לנפט,אפשר להגיד שמחיר גבוה אינטרס של הסעודים...אני מקווה שלא תיפול בפך של הגדולים בשוק המניות.
    סגור
  • 22.
    ודוקטור ניר מקבוצת א100.
    פרופסור אבירם 31/07/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    115 5
    אנו מברכים את האתר ואת אייל המכובד מנכ"ל קפיטל. היננו לציין שפעם ראשונה כאן ובכלל ...כל המומחים בארץ ובעולם....השכיל האתר להביא בחור צעיר שלא חושש להביט באמת הקשה הבאה לפיתחנו..ולמעשה כבר כאן..אנו מברכים אותך איש צעיר והמשך בדרכך...אתה בכיוון הנכון.
    סגור
  • כנושא הכלים של חברי/אחי אבירם וניר היקרים בקבוצת ה100..
    פרופ' איציק 31/07/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    140 3
    לא נותר לי אלא להודות לראש וסגן המחלקה הכלכלית שלנו(16 מתוך 100)שהביאונו עד כאן בשלושה וקצת יותר העשורים האחרונים..
    סגור
  • 21.
    רק מי שמביא כותרות מפוצצות נותנים לו במה!
    שכלתן 31/07/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    5 95
    קשקוש. העולם נע קדימה. אז יהיה תיקון ואחריו עוד פעם עליות... קחו את הקופות של כל המוסדיים ותראו מה עשו ב5 השנים האחרונות( דרך אגב, אפילו בשלוש השנים שכוללות את הנפילנ הגדולה של 2008 הן עלו)
    סגור
  • 20.
    יחי אדוננו מורנו ורבנו
    אברהם 31/07/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    6 25
    כל יום יש כתבות השערות ספקולציות חדשות כולם חכמים כולם נבונים כולם אומרים את מה שהם חושבים שיקרה בעתיד אבל תמיד יהיה אחד שיצדק ואף פעם לא שניים כי בחוכמת הבדיעבד רק אחד צודק.האחד מנבא שחורות והשני ניסים ונפלאות.אז אם אתם שואלים אותי אני הייתי אומר: שמחר לא ירד גשם אם ירד ירד קצת מקסימום הרבה!!!והמבין יבין
    סגור
  • הבין
    במבין שלא 31/07/2015 18:20
    הגב לתגובה זו
    20 1
    את המבין יבין של חיים יבין שלא הבין שהוא מבין שאינו מבין את המובן המלובן.
    סגור
  • 19.
    מעניין יש משהו בדברו
    אינדיאני 31/07/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנה זה בא שימו לב ותהייו ערניים הבחור לא טועה אבל מגזים
    סגור
  • 18.
    מעולם לא היה המצב כ"כ טוב ונפלא!!
    קליפ 31/07/2015 13:32
    הגב לתגובה זו
    2 3
    היום חג האהבה למניות. אהבת המדדים שעולים לפסגת האושר! קנו ניירות בכל כספכם....עם מה שנשאר ממליץ על עוד דירה להשקעה בדרום הלוהט!!!!
    סגור
  • 17.
    שאלות נוקבות
    שחר 31/07/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני שם לב שהמראיין הזה יודע לשאול שאלות נכונות ו'מתעמת' עם המרואיינים תמיד. זה נפלא!
    סגור
  • 16.
    נשמע מאד הגיוני . השוק מאד גבוה . מכאן יש רק ירידה
    אריק 31/07/2015 12:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מעניית המלחמה בין בנק לאומי - תשקיעו במניותץ לבנק פועלים - תמכרו.
    סגור
  • 15.
    בדיקה דמוגרפית מראה שלא רק נכון אלא ידוע מראש
    גידי 31/07/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדיניות הילד היחיד נתנה לסין בונוס של פחות הוצאות כולל ברמה האישית שתרמה שהילדים קיבלו חינוך טו ביותר. עכשיו סין צועדת להפוך לבית אבות גדול. ב-2018 יגיע מספר הנולדים למספר הפנסיונרים החדשים ובטוח שבשנה זו בערך הכלכלה הסינית תתהפך. מזל שיש את הודו שתאזן משוה וגם ארה"ב די בסדר בכלל ועם המהגרים האיכותים.
    סגור
  • 14.
    הערה לאייל אמנם ה U6 גבוה יותר 10% ןלא 12%
    יוסי 31/07/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אך גם הוא נמצא בירידה מרמות של 18-20 % מספר שנים קודם
    סגור
  • מספר המשרות הפתוחות בשיא, עבר אפילו את תקופת הדוט קום!!
    האבטלה במצב טוב 31/07/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנת 2004 נתוני האבטלה היו דומים מאוד והתחילו להעלות ריבית ונחשו מה? האבטלה המשיכה להשתפר גם כשהריבית עלתה ב 4% שלמים
    סגור
  • 13.
    איל כהן -צדיק
    C300 31/07/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    29 1
    אמת דיברת...
    סגור
  • ל300
    פרופ' א100 31/07/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
    24 1
    ברוך הבא למשכן הצדק..האמת..החכמה והתבונה..עלה והצלח. איציק.
    סגור
  • 12.
    ינעאל העולם
    ירקן בשוק 31/07/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    3 31
    אני לא דוקטור ולא פרשן ולא מכיר את הכהן הזה אבל אני לא בן 16 ויודע משהו על העולם הזה ואני אומר לכם שפח הזבל של ההסטוריה מלא קשקושים של מומחים ופרופסורים שאפשר ללמד אותם בבתי ספר לכלכלה כגרוטסקות- למשל התיאוריה של מלתוס המלומד האנגלי מהמאה ה19 שניבא שהעולם עומד לפני שואה כלכלית בגלל התפוצצות האוכלוסיה ומיעוט המזון - אבל הסתבר שהמהפיכה התעשייתית סתרה את התיאוריה שלו - והכהן הזה לא מבין שהמציאות חזקה מכל תיאוריה וסין לא תתמוטט והאיחוד הארופי לא ייפול והעולם מתקדם ולא נסוג לאחור ינעאל העולם!
    סגור
  • גם אני חושב בדיוק כמוך..ואתה ממש תותח ..צודק בכל..
    יחצ'וק דלמייני רוכנש 31/07/2015 18:40
    הגב לתגובה זו
    13 1
    עדיף להיות זקן וגמד וקרח וחולה ומצורע וזב מוגלה ועני ומכוער וטיפש וכסיל ובתול ומשוגע ונודניק וקרציה וחרה איש ונבזי וצולע..מאשר גבוה..בלונדיני..עיניים כחולות..יפה תואר..עשיר..אהוב הנשים..חכם..נבון..מדען אטום..חתיך..בריא..טייס קרב..קצין בכיר..מוקף אהבה..ידיים מסוקסות כמו לפטריק קרים..זורק את בר רפאלי מהמיטה..הבנת..טוב..לא הבנת..גם כן טוב.
    סגור
  • 11.
    יופי של כתבה תתצטרף לרובני
    עמי 31/07/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    7 19
    כן ההוא שחזה את משבר2008 אדון יקר לאנשים אין מה לעשות עם הכסף זה הסיפור
    סגור
  • 10.
    הבחור מבין בכלכלה כמו חמור במרק פירות (ל"ת)
    מנ"כל רון קפיטל 31/07/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 31
    סגור
  • 9.
    כאחד שהיה הרבה בסין ומבין
    יוני 31/07/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    8 11
    אמרו זאת משנת 2000, אמרו שהכלכלה הסינית זה אחיזת עיניים והיא לא בנויה נכון.בהתחלה האמנתי בעיקר לזרים שחיו שם.עם הזמן הבנתי שבסין הדברים שונים ויש שליטה ממשלתית גבוה, מזמן אין קומוניזם זה קפיטליזם עם שילטון ריכוזי שגם יודע לווסת את השוק וגם להעלים כישלונות.הצריכה הפנימית שפעם היתה חלשה מאד, היום היא דרמטית וכ400-500 מליון הם מעמד ביניים עם כוח קניה שזה בוסט אדיר לכלכלה.בורסה זה שוק ההימורים הסיני השני השלישי בנוסף למאקו (שנזן ושנחאי)שם בהירות ו ההימורים יכולים לנסוק או להתרסק ואין לכך השפעה מהותית על הכלכלה.תזכרו כמה חברות הנכסים הסינים קונים מחוץ לסין וכמה עסקים הם עושים כמו מנהרת ותחנות רכבת תחתית בתל אביב.בקיצור כל הפסימים יגלו שטעו
    סגור
  • 8.
    אשליות, אשליות...
    המושלם 31/07/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אבל ראשי בנק ישראל אמרו שתהיה צמיחה מעל ל 3.5% בארץ בשנת 2016, ואילו באוצר אמרו שהצמיחה תהיה מעל 3.6% בארץ 2016. למה למה לנפץ להם את האשליות? האבטלה בארץ היא 5% אך מה שלא נאמר שהחרדים ורוב המגזר הערבי אינו מוכל בנתונים אלה, אחרת האבטלה הייתה כ-25%. למה למה לנפץ אשליות?
    סגור
  • 7.
    קישקוש
    meir 31/07/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    4 19
    לא מפריע להפריך כל מני ססמאות,הרי ממילא אף אחד לא יזכור את זה.
    סגור
  • 6.
    מסקנות
    שביט 31/07/2015 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 5
    בהסתמך על אותם נתונים אפשר להביע למסקנות הפוכות.
    סגור
  • 5.
    לא מאמין
    יאיר 31/07/2015 11:59
    הגב לתגובה זו
    3 58
    אני לא מאמין לניתוח הזה שמניח רק הנחות פסימיות ולא מצליח לבסס אותן.
    סגור
  • תבכה על זה
    בקרוב 31/07/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    28 1
    שלא השכלת להבין את האין ביסוס של ...העובדות..
    סגור
  • 4.
    האיש נראה קצת לא בסדר (ל"ת)
    אבל עקרונית הוא צודק 31/07/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    2 159
    סגור
  • שאין מה להגיד...
    לאידיוט התורן.. 31/07/2015 14:30
    הגב לתגובה זו
    41 1
    פשוט סותמים את הפה..מה עוד שבעלי הפה הוא אידיוט...
    סגור
  • 3.
    ריבית השקר והנגידים המופרעים
    צדיק בסדום 31/07/2015 11:52
    הגב לתגובה זו
    21 2
    יחנקו את כולם
    סגור
  • 2.
    אייל אתה תותח . שלשום קבלו ממני המלצה של פעם בחיים (ל"ת)
    משקיע 31/07/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    מה זה שיא קפיטל
    בבר 31/07/2015 11:14
    הגב לתגובה זו
    15 100
    אני מנכל שוק ירוחם ואומר לא נכון
    סגור
  • אני יודע ועוד רבים כמוני יודעים.
    לבבר 31/07/2015 18:52
    הגב לתגובה זו
    16 2
    התבקשנו לא לידע אותך מה זה כיוון שאין לך סיווג מתאים לקבל הידע..וגם אתה ילדותי ולא תבין בדברים של מבוגרים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות