יו"ר שופרסל: '"אפשר להוריד את יוקר המחיה - אנחנו שליחי הציבור ונעמוד בחזית המאבק הזה"

במסיבת העיתונאים לאחר הדו"חות אמר היו"ר: "הכנסות המותג הפרטי שלנו יגיעו בעתיד ל-2 מיליארד שקל"
 | 

חברת {שופרסל}פרסמה הבוקר (יום ג') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2015, ובמסיבת העיתונאים שלאחר הפרסום - יצאו מנהלי הרשת במספר הצהרות.

רפי  ביסקר, יו"ר הרשת: "אנחנו מסכמים את תוצאות הרבעון השני של הרשת, ואני בהחלט מרגיש שיש מגמה חיובית בתוצאות, זה כבר רבעון שלישי או רביעי ברציפות שאנחנו במגמת שיפור. מדובר ברווחיות תעפולית של כ-מאה מליון שקל בחצי השנה הראשונה. אין מה להשוות מול הרבעון המקביל בגלל עיתוי החגים, ויש לבחון זאת חציון מול חציון -  ובהסתכלות זו הרשת מציגה מאה מליון שקל רווח תפעולי, לעומת הפסד של 88 מיליון בפעם קודמת. נכון שיש ירידה בהכנסות, אבל הירידה הזו מוסברת על ידי מספר אלמנטים,  שרובם תלויים בנו".

"היום אפשר להגיד שראנו את הנולד בהשקת התכנית האסטרטגית שלנו ב-2014 ועשינו את המהלך הנדרש כדי להחזיר את שופרסל לפסי צמיחה. אנחו מצמצים שטחי מסחר, סוגרים חנויות, ומקטינים חנויות גדולות וזה כמובן גורם לירידה בהכנסות.  המותג הפרטי  שלנו קופץ למספרים שלא חשבונו שנגיע אליהם כל כך מהר: אנחנו בהיקפים של מעל 15% מהמכירות במותג הזה. וזה שהצרכנים מצביעים ברגליים ומקפיצים את היקף המכירות במספרים דו ספרתיים זו הבעת אמון בחברה. שופרסל מציגה על מדפיה מותג פרטי – והיא עומדת מאחורי איכות הבקרה וטיבו של המוצר".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

על הסכסוך עם חברת יוניליוור, אמר ביסקר כי "לא מדובר במלחמה כמו שהתקשורת הציגה זאת, אלא סכסוך עסקי בסך הכל. אני רואה את יוניליוור נותנים קופונים של 20-30 אחוז לרשתות אחרות: אני מזמין אותם להמשיך לתת זאת לכולם כדי שנוריד את יוקר המחיה. המותגים הפרטיים שלנו יותר זולים מההנחות הללו.  לא צריך קופונים – בואו לשופרסל וקנו בזול יותר".

ביסקר התייחס לירידה בהכנסות החברה שירדו מ-3 מיליארד שקל, ל-2.7 מיליארד, ואמר כי "אם אסתכל על מה שקורה בחודשים האחרונים - יש דווקא עליה בכניסת הלקחות אלינו, ובמספר הסלים שלהם. מבחינתי זה הכל".

עוד הסבר לירידה בהכנסות, על פי החברה, הייתה הורדת המחירים כדי "להוזיל את יוקר המחיה, וכדי לתת את המענה הטוב ביותר לצרכן הישראל''. לצד הורדת המחירים ביצענו התייעלות רחבה, ואנחנו קוראים לספקים להיות שותפים שלנו. לא ייתכן ששופרסל, וכל הקמעונאים, ישאו בנטל של מחירי הצריכה בישראל, לא יתיכן שהקמעונאים מרוויחים עד 2 אחוזים, וחלק אפילו מפסידים, לכן מגה נפלה, כי היא לא הרוויחה מספיק".

מוצרי מותג פרטי חדשים:

על פי ביסקר: "אנחנו עובדים על הגדלת אפיק האונליין שצומח, החדרת המותג הפרטי, שלנו ובקרוב תופתעו מכמה מוצרים חדשים שנשים על המדף. הביקוש לרכישון באונליין עולה על היכולת שלנו לספק אותו. בקרוב גם יהיו לנו 'חנויות שחורות' שמהם נספק את הגידול הזה.

התייחסות לקריסת מגה:
"אני מבקש להביע הערכה גדולה למאמצים הנעשים להצלת הרשת, שמפרנסת אלפי משפחות בישראל. הנפילה של הרשת רעה למדינה. אני מקווה שהמאמצים לשמור על מגה ישאו פרי, ומודה למי שסוחב את האלונקה הזו".

שליחי ציבור
"אנחנו לא במלחמה עם יוניליוור. הספקים היו וימשיכו להיות שותפים שלנו. מדובר בסכסוך עסקי, ובסכסוך הזה שופרסל עומדת בחזית - ממש כמו במחאה החרתית. הלקוח רואה אותנו, ואנחנו נושאים בנטל, אנחנו מרגישים שאנחנו שליחי הצרכנים בישראל. לא ייתכן שחברות הענק מוכרים לנו במחירים גבוהים ממה שהם מוכרים בעולם. תבדקו כמה הקמעונאים מרוויחים – וכמה מרוויחים הספקים והיצרנים. מטרתם להרוויח, כמובן, גם שלנו. אבל זה צריך להיות בכבוד ובאיזון מסויים. לא ייתכן שהרווחים שלהם יבואו חשבון הצרכן. נילחם את מלחמתו ביוקר המחיה. אני מצפה מהספקים שייכנסו גם הם תחת האלונקה ויעזרו לנו לא להעלות מחירים - אפשר להוריד את המחירים!

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    אתה לא שליח ציבור ,אתה אישעסקים מצוי ,שמתחפס לשליח
    בא 05/08/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציבור , כחלון וביבי הם שליחי ציבור ,הבעיה שהם מועלים בתפקידם . מעילה היא שחיתות .
    סגור
  • 10.
    חחחח ..עוד אחד שדואג ליוקר המחיה .."מוכר לוקשים" (ל"ת)
    פזית מזמרת 05/08/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אתם הבעיה, לא הפתרון.
    רז 05/08/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרווחים שלכם שמאכילים טייקונים באופן ישיר (ריכוזיות במשק) והמחירים הגבוהים שלכם הם לא מה שיגרמו לרשת הזו להביא את הבשורה.
    סגור
  • 8.
    שופרסל רשת יקרה נקודה. וסימן קריעה ! קורעים...
    רונית אמיתי 05/08/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סתם מנצלים מצב וסכסוך עם יונילוור לקדם את המותגים שלהם. ולעשות פרסום תוך כדי הטעיית הציבור . הרשת הכי יקרה . לא מתקרבת לשם בשום מצב
    סגור
  • בכול סופר יש מוצרים בהנחה ואחרים יותר יקרים ,שלא יעבדו
    בא 05/08/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליכם .
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    אמנם יש שיפור בסניפים בשכונה. (ל"ת)
    איציק ר 05/08/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    עם שליחי ציבור כמו שופרסל לא צריך אוייבים
    עירית 05/08/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שופרסל היא רשת יקרה פרייר מי שקונה אצלכם ואתם בטח לא עומדים לצד הציבור.אין גבול לציניות?!
    סגור
  • באמת ציניות . (ל"ת)
    בא 05/08/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אתם מובילים ביוקר המחיה (ל"ת)
    משקיף 05/08/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    תהיה גבר תעמוד במילה שלך
    ירון 05/08/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תוריד מחירים ולא רק מס שפתיים
    סגור
  • 3.
    אם תוריד מחירים איך תגרוף כל שנה מליונים? (ל"ת)
    לביסקר 05/08/2015 13:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    שופרסל שודדי הציבור ..מטעים את הציבור !! (ל"ת)
    יעקב 05/08/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 1.
    כל מילה בסלע! (ל"ת)
    יוסי 05/08/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • אף אחד לא מאמין לזה. גם לא אתה.
    רז 05/08/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות