אקסלנס בסקירה על רמי לוי ושופרסל: היכן טמון סיכון להפסד?

האנליסטית מיכל אלשיך סיקרה את קמעונאיות המזון - בדגש על רמי לוי ושופרסל
לירן סהר |

עם פרסום הדו"חות של קמעונאיות המזון, מיכל אלשיך, אנליסטית באקסלנס ברוקראז', סיקרה את המניות הבולטות בתחום. 

"עם התקדמות עונת הדוחות, אנו עדים לדוחות מעורבים לקמעונאיות, חלק נהנות וחלק סובלות -  מגמת החולשה של ויקטורי 0.98% , וזו הצפויה לרמי לוי -1.44% , הפוכות מזו שראינו בדוחות של שופרסל וטיב טעם לרבעון ה-3, שהציגו תוצאות חזקות", מסבירה אלשיך. "להערכתנו סגירת סניפי מגה ועדן טבע מרקט, השפיעה לטובה בעיקר על שופרסל -0.65% וטיב טעם, אשר להן סניפים צמודים לסניפיה הקורסים של מגה (כאשר טיב טעם אף רכשה את 8 סניפי עדן). זאת בעוד שהרשתות האחרות עדיין לא נכנסו לסניפי מגה. מגמה זו עשויה להתהפך ב-2016".

לדבריה, עיתוי החגים ותווי הקניה תמכו ברבעון בשופרסל ברבעון השלישי - "מלבד עניין מגה, שופרסל נהנתה להערכתנו במהלך הרבעון גם מהתחזקות בנתח השוק שלה בעקבות עיתוי החגים ותווי הקניה. החגים התרחשו ברובם ברבעון השלישי, לעומת ברבעון האחרון אשתקד ופרמטר זה תרם לצמיחה. בנוסף, להערכתנו שופרסל נקטה בתיקון מחירים קל כלפי מעלה (אם כי החברה טוענת שלא חל שינוי במחירים), תיקון שעדיין לא ניכר אצל הרשתות האחרות, הפועלות בנוגע למחירים בדיליי לאחר שופרסל. לכן – החל מהרבעון הרביעי אנו עשויים את התיקון, גם אצל רשתות הדיסקאונט".

מה הלאה?

באקסלנס צופים שהרשתות הפרטיות יציגו תוצאות טובות יותר ברבעון הרביעי, מגמה שתלך ותתעצם עם הזמן - "ראשית כל, אנו צופים שיפור במכירות בשל עיתוי החגים וכן ברווח הגולמי החל מהרבעון הרביעי, בשל תיקון מחירים קל כלפי מעלה. בהמשך, להערכתנו, החל מהמחצית השנייה של 2016 ואילך, הרשתות הקטנות יתחזקו על חשבון שופרסל, בעקבות כניסתן לסניפי מגה. בטווח הקצר שופרסל היא הנהנית העיקרית ממצבה של מגה, אך בטווח הארוך יחול היפוך, והרשתות הפרטיות תהיינה הנהנות העיקריות, ובראשן רמי לוי - היכולת של שופרסל להתרחב על חשבון מגה נמוכה מאוד, בשל הגבלות ג"ג הנובעות מחוק המזון. לעומת זאת, אנו צופים התרחבות משמעותית לרשתות הדיסקאונט, שינגסו בנתחי השוק של שופרסל. להערכתנו מבין הרשתות, מיצובו של רמי לוי הוא הטוב ביותר, לאור המותג והתדמית החזקים, כוח הרכש שהולך וגדל והחוזקה הפיננסית." 

לסיכום, אומרת אלשיך: "למרות צפי לתוצאות חלשות ברבעון ה-3, אנו ממשיכים להמליץ על רמי לוי בקניה, במחיר יעד של 207 שקל למניה (מחיר המשקף אפסייד של 11.4% מול המחיר הנוכחי העומד על 185.8 שקל למניה). בכל הנוגע לשופרסל, אנו סבורים כי למרות צפי לתוצאות נאות בטווח הקצר, המניה אינה זולה ואינה מתמחרת באופן מספק את הסיכון לאובדן נתחי שוק לטובת הרשתות הפרטיות בעתיד. לכן – אנו ממשיכים להמליץ על שופרסל בתשואת שוק, במחיר יעד של 10.3 שקל למניה (הנמוך בכ-13% מהמחיר הנוכחי העומד על 11.88 שקל למניה)". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה