מיטב דש מעדכנים המלצות בסקטור קמעונאיות המזון - שופרסל מקבלת אפסייד של 20%
"קצב הצמיחה של ענף קמעונאות המזון צפוי לדשדש בשנים הקרובות והקרב על העוגה, צפוי להמשיך ולאתגר את השחקניות בענף", כך אמר האנליסט אמיר אדר ממיטב דש בסקירה על רשתות השיווק והמזון.
לדבריו, שנת 2015 מסתיימת בניסיון לסיים שלב ראשון בשינויי מפת יחסי הכוחות בשוק, אשר החל בקריסתה של מגה ביוני האחרון. "מנסה – כיוון שככל הנראה, רשת מגה תימכר במלואה (כולל תרחיש של הכנסת שותף) ואם לא יצלח, היא תימכר בחלקים, כאשר אירוע מכירה זה, לכשיואיל בטובו לבוא, יחתום את שלב החלוקה מחדש".
אדר מסביר כי השלב הבא הוא שלב הרה ארגון, אשר יאפיין בעיקר את רשתות הדיסקאונט, אשר הגדילו משמעותית את כמות הסניפים וצריכות עכשיו זמן להיערך לכך. "מגה, בין אם בכובע הקיים או בכובע חדש, צריכה זמן להתבסס מחדש כשחקן שווה כוח בענף. לשופרסל בשלב זה יש קצת נחת והיא יכולה לקצור את הפירות בהמשך לתוכנית האסטרטגית שיישמה". "כאשר אנו מביטים לעבר תמחור החברות ניתן לומר כי עדיין אין הן מתומחרות במלואן. אנו רואים כיצד גם בתרחיש שמרני יחסית מבחינת מיצוי הפוטנציאל קדימה יש עוד אפסייד בשלושתן מי יותר ומי פחות".
במיטב דש סבורים כי מניית שופרסל 0.7% אינה מתמחרת את מלוא הפוטנציאל שנוצר כתוצאה מהוואקום שמגה יצרה ומהעיתוי המוצלח של ביצוע התוכנית האסטרטגית - "המלצתנו הינה קניה ומחיר היעד שלנו 13.8 שקל (מדובר בהעלאת המלצה מתשואת שוק מהסקירה באפריל עת מחיר היעד עמד על 9.3 שקל למניה. המשמעות היא שמחיר היעד הועלה ב-48%, נתון המשקף למנייה אפסייד של כ-20% מול מחיר השוק הנוכחי העומד על כ-11.5 שקל). רמי לוי -1.09% מומלצת על ידינו בתשואת יתר (מדובר בהעלאת המלצה מתשואת שוק מהסקירה באפריל, עת מחיר היעד עמד על 161.3 שקל למניה. המשמעות היא שמחיר היעד הועלה בכ-24%, נתון המשקף למנייה אפסייד של כ-15% מול מחיר השוק הנוכחי העומד על 174 שקל)".
"בויקטורי -1.42% אנו מעלים שוב את מחיר היעד לרמה של 35 שקל כאשר הדיסקאונט החד ספרתי מביא אותנו להמלצת תשואת שוק (מדובר בשינוי המלצה מקניה מהסקירה באפריל, עת מחיר היעד עמד על 31 שקל למניה. המשמעות היא שמחיר היעד הועלה בכ-13%, נתון המשקף למנייה אפסייד של כ-6% מול מחיר השוק הנוכחי העומד על כ-33 שקל למניה)".
שופרסל - "החברה נמצאת עכשיו בתקופה נוחה, היא זיהתה את החולשות שלה וטיפלה בהן כראוי. השיפור בשורת הרווח יגיע מהמשך הרחבת המותג הפרטי והקטנת שטחי המסחר ויחד עם תקופת החסד, הנובעת מהערכות מחדש של רשתות הדיסקאונט וספיגת הכנסות ממגה, היא תגדיל מעט את נתח השוק שלה. בעוד בטווח הקצר יש לחברה שקט יחסי, בטווח הבינוני צפויה לה חזית בתחום הדיסקאונט עם המותג 'שופרסל דיל' ובהמשך חזית מול מגה עם חזרתה למשחק ועל כן אנו מניחים גידול מדוד יותר בהכנסות לאחר השנה הקרובה".
רמי לוי - "החברה צפויה לסיים את שנת 2016 עם כ-48 סניפים, זאת בהתאם ליעדיה. אנו סבורים כי קצב הצמיחה של החברה, הן באופן אורגני והן באמצעות רכישות, הינו מחושב ונראה כי החברה ערוכה לכך היטב. עדיין, יש לזכור כי בעורפה של החברה נושפות כרגע, יותר מבעבר, שאר רשתות הדיסקאונט ולהערכתנו תוכל להתמודד מולן בהגדלת נתח השוק כאשר אנו צופים כי בנוסף לכך תראה שיפור ברווחיות בקצב מהיר יותר ביחס לשאר רשתות הדיסקאונט".
- הנפילות יגיעו לתל אביב - המניות שיפלו ומה יקרה בשוק האג"ח
- ככה לא בונים קניון - הכישלון של קניון TLV
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ויקטורי - "ויקטורי הכפילה עצמה באופן מרשים מבחינת שטחי מסחר וצפויה לתפעל, לכל הפחות, 45 סניפים ב-2016, מהלך שאליו היא מגיעה יציבה פיננסית והצלחתה תימדד בעיקר ביכולתה התפעולית. הגידול בשטח הסניפים צפוי למצות את פוטנציאל המכירות למ"ר שטרם מומש במלואו ולשפר את תנאי הסחר שלה אל מול הספקים. עדיין, האתגר יהיה כיצד ניתן לשמר את יתרון המבנה הניהולי הצר, גם לאחר התפתחויות אלו. על כן, אנו מעדיפים לנקוט בגישה שמרנית יותר, המניחה שיפור איטי יחסית ברווח התפעולי".
- 3.חיים 28/12/2015 23:54הגב לתגובה זובטיפול בתאי הגזע שלה שכל כך מתגאים בו. הם חייבים זאת לבעלי המניות שבזכותם קיימת החברה . לעניות דעתי הם יכולים לפרסם תוצאות מקדימות לטוב או לרע ע"מ שהמשקיעים יכלכלו את צעדיהם .
- 2.להדר 28/12/2015 15:35הגב לתגובה זואולי רשת מגה תצליח מאיפה הרעיון שהיא תימכר מה אתה נביא
- 1.אורי 28/12/2015 15:06הגב לתגובה זותחשבו שוב. אין להם אלוהים והם לא עושים חשבון לאף אחד. ויש כבר קבלות על זה.