"לא יודע מתי בדיוק, אבל אנחנו בדרך לתיקון משמעותי בשווקים הפיננסים, גדול בהרבה ממה שראינו בתחילת השנה"

דודו הולצמן בטוח שהבורסות בדרכן למטה, וזה לא ייקח עוד הרבה זמן - בשיחה עם Bizportal הוא מסביר למה
 | 

דודו הולצמן שלילי לגבי העתיד הקרוב בשוק ההון. מאוד שלילי. בחודשים האחרונים הוא מרבה לספר על גישתו הדובית לגבי הבורסות, והנפילה הקשה שחוו השווקים בתחילת השנה הייתה כמו תחילת ההגשמה של דבריו. עם זאת, מאז פברואר השווקים תיקנו בחדות, חלק מהמדדים בניו-יורק אף עברו לתשואה חיובית מתחילת השנה אבל הולצמן שומר על דעתו: השווקים בדרך למטה.

"אנחנו נראה את השווקים הפיננסים בכל העולם ברמות מחיר שונות ממה שהם נמצאים היום", פתח הולצמן בשיחה. "אני לא יודע לשים את האצבע מתי בדיוק זה יקרה - אבל יודע להגיד שלא מדובר על עוד 3 או 5 שנים, אלא בתקופה הקרובה - אנחנו נחווה תיקון משמעותי בשווקים, מעבר למה שראינו בתחילת שנה".

על סמך מה אתה אומר את זה? אולי היה מדובר בתיקון מתבקש, ולאחר הדשדוש היחסי שאנחנו נמצאים בו לאחרונה השווקים ימשיכו לעלות?
"שים לב למה שאנחנו חווים מאז סוף הרבעון הרביעי של 2015: תנודתיות גדולה מאוד בשווקים. הדוגמא הטובה ביותר היא מחיר חבית הנפט, ואולי בעיקר- נגידת הפד', ג'נט יילן. כשמסתכלים על ההתנהלות שלה רואים את הזיגזג שהיא בצעה לא פחות מ-4 פעמים: העלאת הריבית הראשונה, אחריה היא אמרה שיהיו 4 העלאות במהלך השנה, בהמשך לא פסלה ריבית שלילית והיום אומרת שיהיו עוד 2 העלאות".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מותר לה לשנות את דעתה היא מתאימה אותה למצב השווקים.
"ברור שמותר, אבל זה מראה על עצבנות, על חוסר שקט, על החששות והלחץ הגדולים מאוד שיש על הכתפיים שלה, ועל מה שקורה בעולם על המשק האמריקני. אני דרך אגב מאמין שלא יהיו העלאות ריבית בכלל השנה".

ומאיפה התחזית לירידה בשווקים? אי העלאת ריבית היא דווקא סיבה טובה לעליות שערים...
"ההשפעה הגדולה ביותר היא כמובן סין: מדובר בחור שחור שאף אחד לא יודע את האמת לגביו. הממשל הסיני לא מספר את האמת שקיפות היא לא בדיוק נר לרגליהם... את כל הנתונים שאני מקבל מסין אני לוקח בערבון מאוד מוגבל".

בתוך הנפילות של תחילת השנה באמת דיברו על סין והנפט כגורמים לכך אבל פתאום חל תיקון חד, כך שאולי סין לא משפיעה עלינו כ"כ; אולי אפשר להסתדר עם המצב הקיים.
"זה טבעם של שווקים - הם לא מתנהלים בדיוק כמו שאתה מצפה, הם מטעים אותך. כשיש לך דרך וכיוון - אני מאמין בהם ונדבק בהם. הנפט לדוגמא ימשיך להכביד על השווקים, גם אם יקרה מה שהשוק רוצה שיקרה, ותהיה הקפאת תפוקה. נכנסה שחקנית חדשה למשחק איראן, ואתה לא יודע כמה נפט יש להם, הכל נע סביב הערכות וספקולציות. ממש כמו סין זו לא מדינה פתוחה. יש להם טנקריות שמחכות לקונים הבאים ואנחנו לא יודעים את הכמויות. יש פה מעגל שאי אפשר לצאת ממנו - והנפילה בנפט תוביל לנפילה בבורסות".

סין ונפט אלו נושאים שדנו בהם יש סיבות כלכליות נוספות לנפילה שאתה צופה?
"תראה את מצב הכלכלות: ב- 7-8 שנים האחרונות זרם המון כסף מהבנקים המרכזיים, מה שכמובן תמך בשווקים. אבל מה לגבי הצמיחה? היא לא זזה, להפך אפילו נחלשה, כשגם האינפלציה לא השתפרה. המדינות שהזרימו את הכספים והגדילו את החוב שלהם לא תוכלה להחזיר את החובות שלהן. גם ארה"ב הגדולה, להערכתי עשויה לעשות תספורת בהמשך. זה לא יקרה בשנים הקרובות, אבל אם נסתכל אל האופק - אולי נתחיל לראות שאחוז הסיכון בהסתברות הזו מתחיל להעלות".

הולצמן, מנהל פיתוח עסקים בחטיבת נכסי הלקוחות של הבנק הבינלאומי, מרחיב על החובות של המדינות בעולם, ורואה בהם לא פחות מסכנה לכלכלות: "הבנקים הדפיסו כסף והחוב של המדינות גדל: הבנק המרכזי בכל מדינה מוכר כסף ומגדיל את ההתחייבויות שלו. לכן, לדעתי החוב של ארה"ב, שרק הולך וגדל, מתחיל להוות בעיה ומישהו ישלם את החשבון הזה בסוף. כבר עכשיו רואים את המועמדים לנשיאות מתחילים לדבר על הנושא, מה שלא ראינו בבחירות הקודמות".

גם את שיעור הצמיחה המתון בעולם רואה הולצמן כבעיה, כשנתוני האבטלה הנמוכים לא משכנעים אותו אחרת: "ישנה בעיה קשה בצמיחה בעולם. הנפט ברמות מחירים נמוכות, ועם זאת - אתה לא רואה רווחים מטורפים של החברות, למרות שהעלות ירדה משמעותית. זה קורה בגלל שיש עודף היצע, ורמת הטכנולוגיה הגבוהה מוציאה עוד ועוד אנשים ממעגל העבודה".

אבל נתוני האבטלה בארה"ב בסדר באופן יחסי
"אבל רמות השכר שם נמוכות! היכולת של אנשים לצרוך בהכנסה הפנויה שלהם מאוד נמוכה. יש בעיה קשה ברמות השכר. כשאני מסתכל על חבר'ה צעירים אני דואג לרמות השכר שלהם: הן תהיינה נמוכות מאלה של הדור שלי, וכח הקניה שלהם הולך וקטן".

נחזור לבורסות. הבנקים המרכזיים מראים שוב ושוב שהם רוצים ויכולים לתמוך בשווקים.
"אבל זה משפיע רק על השוק, לא על הכלכלות. מעבר לזה, אני חושב שהתחמושת של הבנקים המרכזיים מתחילה להגמר, ואני מאמין שלא נראה עוד הזרמות כספים".

לא שחסרות סיבות כלכליות לדעתו, אבל הולצמן מצביע גם על משבר הפליטים באירופה כקטליזטור לבעיות נוספות: "הפליטים באירופה משנים את הדמוגרפיה ביבשת. קצב הריבוי של הפליטים גדול פי כמה וכמה מהאוכלוסיה ה'קלאסית' באירופה, ובקרוב נתחיל לראות את ההשפעות של זה: אנשים לא יישבו בחיבוק ידיים, והרבה יעברו למקום אחר. במקביל, אני חושב שהטרור שם יגבר".

בארץ - ולצערנו יש לנו ניסיון בזה - אנחנו דווקא רואים שהטרור לא משפיע על הבורסה
"האינתיפאדה לא פגעה בכלכלה הישראלית? היא פגעה בה באופן חמור. מי ירצה להשקיע באירופה? מי ירצה לבלות שם? בוא לא נייפה את המציאות המצב שם רק הולך ומחמיר. זה לא תמיד נמצא בראש החדשות, אלא רק כשיש פיגועים. מתחת לפני השטח המגמה הזו מתרחשת וצוברת תאוצה וזה בהחלט יפגע בכלכלות".

הולצמן מדגיש בפניי כי אינו אדם "דובי" באופיו ורק בחינה של המצב בעולם הביאה אותו להערכות אלו. הוא אינו נוקט בתחזיות של מספר האחוזים בהם ייפגעו שוקי ההון, אבל ניתן ללמוד עד כמה קיצונית התחזית שלו מהדינמיקה אותה הוא צופה לגבי שוק הנדל"ן בישראל:

"מחירי הדיור בישראל יירדו כתוצאה מהירידה בשווקים הפיננסים, וכתוצאה מפיטורים רוחביים במשק הישראלי שיקרו שנים הקרובות - שיגיעו כתוצאה מאי יכולת לשלם התחייבויות. כמו כן, משרד האוצר עושה את כל המאמצים לשווק כמה שיותר קרקעות ופרוייקטים: אנחנו נקבל שילוב של היצע שגדל, משבר פיננסי ואי יכולת החזר משכנתאות ולכן המחירים יירדו".

לסיום, מה תגיד לאלו שטוענים כי אירופה במסלול דומה לזה של ארה"ב, ועוד מעט תצא מהמשבר של 2008?
"כשארה"ב תהיה בריבית שלילת... אני לא חושב שיגידו שהיא יצאה מהמשבר. ישנם מצבים בהם רואים לאן כל העסק הזה הולך - וצריך להגיד את זה, גם אם זה לא נעים לאוזן".

תגובות לכתבה(131):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 109.
    נגמר הספר. נגמר הפוטנציאל.
    עודד 23/04/2016 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמריקה היתה ארץ ספר. ספר הוא פוטנציאל של צמיחה. 'לך מערבה איש צעיר' הייתה הסיסמה במזרח אמריקה. הספר ניכבש. הפוטנציאל מומש, מכאן המשבר. זה נכון לכלכלת העולם המערבי כולו. כשהספר האירופי נכבש, כשהסתיים הפוטנציאל הפנימי לצמיחה, נוצרה הגירה, נולד הקולוניאליזם האירופי - הספר החדש. גם זה הסתיים. צריך להמציא ספר חדשץ פוטנציאל חדש לצמיחה.
    סגור
  • 108.
    גם תרנגול עיוור מוצא גרגיר מידי פעם
    שי 21/04/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם 5 שנים תגיד שיהיו ירידות בסוף גם תצדק
    סגור
  • 107.
    win win
    רן 21/04/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתחילה חשבתי בחור אמיץ יש לו 50 אחוז לצאת קשקשן ובמחשבה שניה מי יזכור את מה שנאמר במידה שההפך יקרה דרך טובה לעשות קותרת
    סגור
  • נכון - הוא כזה חרטטן
    דניאל 23/04/2016 21:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכלכלה מחזורית, יש עליות ויש ירידות. הוא נותן טווח של 1-3 שנים, זה המון זמן ואף אחד לא יזכור את מה שכת היום עוד שנתיים. ואז אם יצד יוכל לומר אמרתי לכם ואם לא ממילא אף אחד לא יזכור ואם כן יזכרו יהיו לו הרבה סיבות. סתם איש מכירות.
    סגור
  • 106.
    מגיד עתידות
    יוסי 19/04/2016 09:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מר הולצמן היקר הנבואה ניתנה לשוטים .
    סגור
  • טען עוד
  • 105.
    מהיום שדיברת השווקים עפו למעלה!!! (ל"ת)
    דודו אתה ברברן 14/04/2016 19:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 104.
    מבין
    מבין 14/04/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הולצמן אתה ילד ,לך לישון וחבל שאתה מבזה את הבנק הבנלאומי
    סגור
  • 103.
    אנליסט כזה גם אני יודע...אפילו יודע יותר טוב מהולצמן... (ל"ת)
    דודוקו 12/04/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 102.
    באמת?
    אבי 11/04/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תגיד הולצמן, אתה מבין מה אמרת? נתנו לך במה אפילו עם תמונה, כדי שתגיד לעם היושב בציון ש...אתה לא יודע? קבל סקופ ענק, גם אני לא יודע
    סגור
  • 101.
    צודק מאוד
    חגי 11/04/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא חושב שיש כזה דבר לא עושים עסקים בסין - לא עושים עסקים באירופה, אז איפה כן (אולי הזדקנת ואתה רואה דברים אחרת). באמריקה יהיו העלאות ריבית נוספות ובקרוב (לא שזה באמת רדיקלי). כל השאר נשמע סביר, יש מחזוריות קבועה ואנחנו בסוף ה-7 השנים הטובות, יש לצפות לגרוע מכל או לברבורים שחורים.
    סגור
  • 100.
    דודו הולצמן
    moshemor 11/04/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממתי הפך לאנליסט בקנה מידה בינלאומי? מעניין?
    סגור
  • 99.
    המקרו לאמשהו, אך, בסביבת ריבית 0 מניות (טובות) הן נ כ ס (ל"ת)
    סנואו 11/04/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 98.
    אם אתה לא יודע בדיוק , אז מה אתה רוצה ???? (ל"ת)
    משה 11/04/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 97.
    פתאום קם מומחה חדש לשוק ההון
    Mni 11/04/2016 08:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מהבנק הבינלאומי אל פרשנויות בלילה כלכלי , הכל שליפות מהמותן דברים שאין בהם ממש . ההיפך המלחמה בטרור שהתרחבה ומקיפה כמעט את כל העולם היא המנוף לצמיחה , מפעלי הנשק יעבדו שעות נוספות כדי לספק את הצריכה שהולכת וגוברת . גילוי דל מרבצי גז רבים יצריכו כח אדם רב , סין אינה מדאיגה הנתונים שמגיעים משם לא אמינים . כל פעם קם איזה חוכמולוג שמלבד בירבורים אין לדבריו שום ממש .
    סגור
  • 96.
    לא מלמד ולא עובד בבנק בינלאומי או מחפש מרקע (ל"ת)
    מי שיודע לעשות כסף 10/04/2016 20:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 95.
    אי העלאת ריבית היה טוב לשווקים כל עוד חשבו שזה יעבוד...
    ר 10/04/2016 18:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברגע שיש עוד ועוד הוכחות שזה כבר לא רלוונטי אז זה יהיה גם לא רלוונטי למסחר...בדיוק כמו שקרה ביפן.
    סגור
  • 94.
    גם אני, לא יודע מתי, אבל התיקון כלפי מעלה יקרה מתי שהוא
    שושו 10/04/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    12 3
    חוכמה קטנה מאוד להעריך את השווקים באופן וירטואלי כפי שמציע לנו אביר האנליסטים הולצמן ...הולצמן אתה נורמלי ?
    סגור
  • 93.
    קשקשן, הוא יודע מה יהיה כמו כל קורא. אי אפשר לדעת.
    יש ר א לי 10/04/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אני בטוח שיהיו ירידות, אבל לא יודע מתי. ממש חכמה.
    סגור
  • 92.
    הולצמן
    יוסי 10/04/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    7 1
    וואלה גאון לא יודע מתי אבל בדרך לתיקון משמעותי .... אהה מה תאמרו ? גאון אמרנו..... יש דבר שעולה ולא יורד ?
    סגור
  • 91.
    גם אני לא יודע מתי בדיוק אבל הבורסה תעלה. חחח דביל (ל"ת)
    סתם אחד 10/04/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 90.
    מקריאת הטוקבקים יש הרבה מזלזלים אבל דודו צדק ב
    שי 10/04/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    10 8
    99% מהערכות שלו בשנים האחרונות. אחד המבינים ומי שמזלזל יפסיד.
    סגור
  • ממתי דודו מגיב לעצמו בשם שי (ל"ת)
    דודו 20/04/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 89.
    100% מסכים עם כל מילה. (ל"ת)
    Dan 10/04/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 88.
    מה לא יודע? משלמים לך כדי לדעת! לא? (ל"ת)
    מנש 10/04/2016 14:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 87.
    קשקוש
    מושיקו 10/04/2016 14:26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    החיזוי של הולצמן הוא קשקוש ולא ניתוח כלכלי מושכל. באתה מידה הוא יכול היה לתת תחזית הפוכה לגמריא וגם אותה להצדיק ב"נתונים כלכליים עולמיים" בדיוק כפי שעושים "מומחי שוק" אחרים....
    סגור
  • 86.
    "בחורף קר, בקיץ חם, מים רותחים ב 100 מעלות" (ל"ת)
    דני 10/04/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 85.
    דולר
    דודו 10/04/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הולצמן אמר בכלכלי בלילה בדצמבר ש1דולר יהיה =4שקל ויותר בסוף מרס אז אמר
    סגור
  • 84.
    "לנבא את העתיד"
    ליאור 10/04/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכי קל לבשר על הנפילה הבאה , אם צדקת אתה יוצא גדול בקטע של "אמרתי לכם" ואם לא בעוד כמה ימים כבר אף אחד לא יזכור את הכתבה הזאת. אם אתה באמת גאון גדול תן הערכת זמן ורמות מחירים במדדים החשובים.
    סגור
  • 83.
    המשיח יבוא במהרה בימנו מתי רק האל יודע או שנעשה מעשים
    גבריאל 10/04/2016 13:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טובים יגיע יותר מהר אחישנה
    סגור
  • 82.
    כתבה
    בני 10/04/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל אינטרסים בהתאם לפוזיצייה או שמכר כל התיק או שעבר לנדלן
    סגור
  • 81.
    חבל שכתבת עכשיו כולם יודעים שאתה לא יוע כלום (ל"ת)
    נשר 10/04/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 80.
    מדד חדש - שורט דודו
    שמואל 10/04/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הבורסה שוקלת בימים אלו על הממד חדש - שורט דודו
    סגור
  • 79.
    מה קרה הולצמן
    ינשוף 10/04/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רצית לקבל קצת רייטינג ? הנה קיבלת
    סגור
  • 78.
    פשששש... אמירה מבריקה: "לא יודע מתי..." , גם לי יש ....
    עופר 10/04/2016 11:56
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תחזית: לא יודע מתי אבל הבורסות יפרצו את הגבוה של כל הזמנים, ייתכן בעשור הזה ואולי בעשור אחריו... כאמור, אני לא יודע מתי אבל זה יקרה!!!
    סגור
  • 77.
    כל משתין בקיר הפך להיות נביא ? (ל"ת)
    חיים 10/04/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 76.
    גם לי נראה שיהיו ירידות לפני העליות שאחריהן יבוא תיקון
    אין חדש תחת השמש 10/04/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למחזר ולדקלם כל אחד יכול,צריך ראיה חדשה
    סגור
  • 75.
    אני חושב בוודאות שתהיינה ירידות או עליות. לא יודע מתי.. (ל"ת)
    רן 10/04/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 74.
    הכל עדיף על המצב הנוכחי (ל"ת)
    אנונימי 10/04/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 73.
    הוא לא אשם
    יעקב 10/04/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה הוא לא אשם מי שמםרסם הוא האשם בדיוק כמו התחזיות של גורביץ תקשורת חסרת אחריות שלוקחת כלומניקים ומפרסמת מה שהם אומרים
    סגור
  • 72.
    העולם חייב לחזור לריבית 4% (ל"ת)
    מגדל 10/04/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 71.
    לא יודע מתי אבל תיהיה עליה ואחכ ירידה ואחכ עליה חחחח (ל"ת)
    צחי 10/04/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 70.
    אוסף של פטפוטי סרק
    nino 10/04/2016 10:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המומחיות שלך שווה כקליפת השום.רצוי שתשמור המלצותיך לעצמך.כל המומחים והכלכלנים יודעים לנבא רק את העבר !!הצלחת הנבואות סטטיסטית כהטלת מטבע.החלטת על פוזיציה , לך על זה.המנע מלהשפיע על השוק .
    סגור
  • 69.
    כול הכבוד
    tbkesi 10/04/2016 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נראה לי קבל משכורת 13 ויש לו כסף לעשות לעצמו כתבה תדמיתית אז זה מה שיצאה ובסוף יש אמרה הדברים יצאו מהקשרם
    סגור
  • 68.
    או כן או
    שושי 10/04/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 2
    או כו או לא . גם תרנגולת עוורת מוצאת מידי פעם גרגר . הבן אדם עשה שורט ומפסיד , אם יצליח להבהיל אתכם ירוויח פשוט מאד . אל תיפלו בפח , שימשיך להפסיד.
    סגור
  • 67.
    בחיים לא הבין כלום בכלכלה. מאז ערוץ 10 היה פסימי
    אןרנה 10/04/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ו7 שנים זה רק עולה לו, שיחליף את המשקפיים לרגילות. אולי אז יראה את השוק יותר טוב
    סגור
  • צודקת 100 אחוז איש לא חכם כלל (ל"ת)
    שועלי 10/04/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 66.
    תעשו שורט על דודו (ל"ת)
    תעשו ההפך 10/04/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 65.
    נביאי הזעם..
    גיל 10/04/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל שני וחמישי יקום כלכלן/נביא שדואג להוציא לכולם את האוויר ולתת סיבה טובה לברוח
    סגור
  • 64.
    מי זה ?
    תעשו ההפך 10/04/2016 08:50
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אחו פלצהים לא להאמין להם השווקים איתנים כלכלית אין בועות הצמיחה איתנה הרסו את המשקיעים היכן היו המדדים והיכן כעת מהירידה מי זה דודו הולצמן ? סורוס מי זה מי זה...???
    סגור
  • 63.
    בוריס
    עופק 10/04/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני מציע לראיין את בוריס השומר בכניסה לבנק..אולי גם לו יש תובנות...
    סגור
  • 62.
    אם הכלכלן יודע לחזות את מצב השוק .למה
    טומארפורקולו 10/04/2016 07:36
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מצבו הכלכלי הוא כזה שהוא לא עשיר ?הרי רוב הכלכלנים הם אנשים אם שכר רגיל ואם הם יודעים לחזות את העתיד הם היו אמורים להיות מיליונרים והם לא.
    סגור
  • 61.
    דודו, יאללה יאללה
    רון 10/04/2016 07:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השוק חטף כבר את המכה שלו, לא נשאר הרבה. צפוי דשדוש ארוך ותנודתיות גבוהה ...
    סגור
  • 60.
    הוא כנראה לא יותר משורטיסט מתוסכל (ל"ת)
    גוסטב 10/04/2016 02:46
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 59.
    המגיבים פה משכנעים אותי (ל"ת)
    רק פוטים 10/04/2016 00:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 58.
    בינתיים כלכלת ארהב משתפרת משבוע לשבוע.זה התחיל
    העובדות 09/04/2016 23:58
    הגב לתגובה זו
    7 2
    עם הנתונים המעולים משוק העבודה שמצביעים לראשונה על תעסוקה מלאב והמשיך לפני שבוע גם למגזק היצרני. והנפט מקבל תאוצה למעלה.
    סגור
  • 57.
    תגובה 32 עניינית מכל הבליל תגובות כאן .. (ל"ת)
    שאפו לכל המתלהמים 09/04/2016 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 56.
    הכיוון הכללי למעלה גם אם בדרך יהיו מימושים (ל"ת)
    דודו תירגע תשתה מיים 09/04/2016 23:15
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 55.
    מי זה דודו הולצמן בכלל ?
    עמית 09/04/2016 23:09
    הגב לתגובה זו
    6 7
    כל ליצן לא מוכר בארץ מנסה להיראות חכם. דודו לך לאכול פרגיות בפיתה במפגש יא אפס.
    סגור
  • מזה חודשים צופה ירידות והשוק עולה ועולה ו... (ל"ת)
    אחד 10/04/2016 03:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 54.
    צודק ב100!!!! (ל"ת)
    עומר 09/04/2016 23:08
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 53.
    דודו
    דוד 09/04/2016 22:50
    הגב לתגובה זו
    1 3
    יש כאלה שיודעים מתי ולא אומרים, אבל אתה דודו לא יודע הרבה אבל אומר!
    סגור
  • 52.
    לא אופטימי
    אמיר 09/04/2016 22:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכל הספקנים - נגיד פד בן ברננקי , כשהתחיל להדפיס כסף אמר - זה הנסוי כלכלי הגדול בהסטוריה ואף אחד לא יודע מה יהיו התוצאות . עבדו מספיק שנים ואי אפשר להגיד שנסוי הצליח . שיאים בבורסה זה עדיין לא שיפור בצמיחה , אלא יותר ניפוח ללא ברירה . כלכלה צומחת מעלה מחירי סחורות ומדדים , איפה זה ? עצבנות בשווקים - סימן שאמון משקיעים ב״סוף טוב ״ מתחיל להתפוגג ומפולת רק שאלה של זמן .
    סגור
  • 51.
    בטוח שיהיו ירידות השאלה מתי יא דביל (ל"ת)
    יעקב 09/04/2016 22:08
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 50.
    משקפיים של מתרומם (ל"ת)
    אוחז כיורים 09/04/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • 49.
    נבואה ניתנה לנביאים ואתה עדיין לא נביא (ל"ת)
    יעקב 09/04/2016 21:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 48.
    הולצמן אדם חכם מאוד מכיר אותו מקרוב. (ל"ת)
    צחי 09/04/2016 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • אז אם אתה מכיר אותו מקרוב תגיד לו
    לצחי 10/04/2016 07:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שהוא קאקה כמו כל האנאל-איסטים והסיבה לכך פשוטה: אנחנו הולכים לגל B זה לא גל של עליות אלא גל של תיקון ירידות עד לרמות של 1520-1560 נקודות. אבל מה החבר הקאקה שלך שכח להגיד שאנו עדיין לא שיימנו את 5 בתוך גל A. כלומר האנשים התמימים יכנסו , יפסידו כסף של עד 5% והוא הרי יודע שזה מה שרוב האנשים מוכנים לספוג ומשם כלומר מ-1380 תחל באמת עליה (גל B) כמו שציינתי לרמות של 1520-1560. אותם התמימים שהשקיעו והפסידו יגידו לעצמם "איזה פראיירים היינו בטוח עכשיו זה ימשיך.....ואז שום יכנסו ויאכלו קאקה " וחוזר חלילה. אז תגיד לחבר שלך שוב שהוא קאקא, ואני מוכן להעיד על כך בעוד 8 חודשים!!!!
    סגור
  • איזו תת רמה של שפה והתבטאות יש לך (ל"ת)
    למגיב האלמוני 10/04/2016 12:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 47.
    הבורסה תרד כי הממשלה הנוכחית מסוכנת לעם והרעה תתחיל בה
    דודו 09/04/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    3 6
    השקרים , התככים, הגניבות, החמדנות , השקרים וכל המירין בישין שהממשלה הזו מאכילה אותנו יגרמו למשבר פיננסי אדיר במדינה בעוד שנה שנתיים . כמובן שהבורסה תגיב כי הרבה חברות פשוט יפשטו את הרגל . מי שחכם שיקנה נכסים המירים ולא נייר וירטואלי כמו מניה .
    סגור
  • ראש האופוזיציה - ראש הגנבים פפפחחח אבל
    משה ראשל"צ 10/04/2016 00:00
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הוא שותק וגם כל התשקורת שותקת את דרעי חוקרים את בוזי בודקים - תגיד לי הם דבילים ???? אני לא
    סגור
  • בוזי בוזי..חהחהחה... (ל"ת)
    תעשו ההפך 10/04/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    פוטים ופותים (ל"ת)
    קלירי 09/04/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 45.
    לצערי כנראה צודק
    עודד שגיא 09/04/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אם החתום על המאמר לא היה דודו הולצמן הייתי בטוח שאני חתום על המאמר.
    סגור
  • 44.
    מכיר את הבחור, קשקשן מדופלם ומדבר רק מתוך פוזציה (ל"ת)
    vvc 09/04/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 43.
    אחרי כל ראלי מגיע השפל (ל"ת)
    פינוקיו 09/04/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 42.
    הבן אדם מעולם לא ניהל שקל
    דודן 09/04/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סתם קשקשן
    סגור
  • 41.
    אז הוא אמר,הם כמו רבנים,או מגידי עתידות
    יעקב 09/04/2016 21:11
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מקשקשים את עצמם לדעת! אחד אומר ירד,השני יעלה,והשלישי יהיה יציב! מישהו כן יצדק! בקיצור דעתם של " המומחים מטעם" לא שווה יותר מכל אחד אחר
    סגור
  • 40.
    נוסף לכל הוא אוהד הפועל
    מנש 09/04/2016 21:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איך נסמוך עליך ?--)
    סגור
  • 39.
    תקנה דודו
    אורי 09/04/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מאז שדיברת השוק עלה ב10אחוז חבל שאתה בחוץ... וממתין שהשוק ירד עוד.... אתה מדבר על עתיד קרוב של שנתיים... אתה רציניjQuery203009797636257738196_1460223875333? השוק יכול לעלות 15 אחוז פעמיים ולרדת ולעלות... זה כמו להגיד שמחר תזרח השמש
    סגור
  • 38.
    הבורסה תרד ואז תעלה ואז תרד ואז תעלה (ל"ת)
    אושרקה 09/04/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 37.
    לא קונה
    Mni 09/04/2016 21:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הולצמן משתתף קבוע בלילה כלכלי לא עושה אותו מומחה לשוק ההון . אז כל תחזיותיו הם בערבון מוגבל
    סגור
  • 36.
    נכון אבל...
    מאיר פ 09/04/2016 21:03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הנפט יעלה מאוד כי זה אינטרס של כל המדינות בעולם כולל ארצות הברית... המיתון ידחה בכמה שנים
    סגור
  • 35.
    אד דודו-מחסור דיור=מכוון=בהוראה=ונומוק:דאגה לעימד בנקים
    כותבי תרחישים 09/04/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מחסור המכוון שצורץ לה נימוק=בהוראת בובו+הנגיד מטרת המחסו ר של כ 40-50000 דירות- כדי שיהוו כרית לבנקים - במצב של נפילה! הדאגה של בובו- אינה לאזרח אלה-רק לבנקי! התח הבניה בש 2011 היו 46800 דירות לאור ההוראה ההזויה הבניה ירדה להלן בשנ 2012-2015 ממוצ הבניה ירדה ל 43000 ד יום יבוא שבארהב ישרפו בנקים - בישראל - וועדת חקירה מחסור הדיור המכוון לצעירים ולחסרי הדיור הינה פגיעה בתלכיד הלאומי ובטוס היהודי וזה מחייב חקירה- וזה ענין של זמן-
    סגור
  • אל תידאג
    מוטי 10/04/2016 07:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבובו שלך יאכל קאקה מאמא טבע, תמסור לו שמוטי אמר שהדירות בארץ יחתכו ב-60% עד 2018. בובו דביל וחברתו פלוג רשמתם לכם? אח"כ תבקשו מהביזפורטל בשיתוף עם השב"כ לאתר אותי כדי שאספר לכם איך ידעתי. גם אז אני אשלח אותכם למקום שממנו באתם!!!
    סגור
  • 34.
    זה הדודו שאמר שיון...
    ניסים 09/04/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה הדודו שאמר לפני שנתיים שיון אוטוטו ממש עניין של חודש חודשיים... עפה מגוש האירו... חבל שאתה עוסק בתחומים שאין לך מושג... כלכלה וחיזוי עתיד ??
    סגור
  • 33.
    להולצמן קשה מאוד לרדת מהעץ שעלה עליו
    הברבור השחור 09/04/2016 20:52
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא נורא דודו, זו גדולה להגיד טעיתי ולהמשיך הלאה אתה סתם מתבזה בינתיים
    סגור
  • 32.
    נו..אז הוא אמר . ומי ערב ? שהוא מדייק...כנ
    יורה לכל הכיוונים 09/04/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מול הניתוח שלו ..(קצת צולע וכבר מישהו לעס אותו לפניו ) יש ניתוח עדכני מקיף וממצה ! . פחות פיסימי וריאלי יותר מאשר תרחיש אימים שהוא מצייר כאן ויורה לכל הכיוונים .- בכדי לפגוע וגם זה לא בטוח
    סגור
  • 31.
    בלי לחזות עיתוי כל תחזית קולעת בול (ל"ת)
    סע סע הביתה 09/04/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • הולצמן
    יצחק 09/04/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הולצמן אחלה חכמולוג טוב ולא אמר תוך עשרים שנה
    סגור
  • 30.
    דודו בטח קיבל צינור על השורטים. חחח.... (ל"ת)
    סרגיי 09/04/2016 20:33
    הגב לתגובה זו
    10 9
    סגור
  • לסרגי
    יבגני 09/04/2016 22:06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    בלאד חויובה
    סגור
  • 29.
    הבורסות בעולם במצב שברירי מאד !
    א 09/04/2016 20:31
    הגב לתגובה זו
    9 6
    לכן מכרתי הכן וסגרתי בתכנית חסכון.
    סגור
  • אז תוציא משם ומהר
    מוטי 10/04/2016 07:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תגיד בובה אתה חי בסרט? את הבנקים בישראל יצילו מכספי הלקוחות (כספים שלך)! אתה לא רואה חדשות או שיש לך בעיות זיכרון לטווח בינוני? ראה את קפריסין ותבין שאתה וכל עם ישראל יציל את הבנקים מחשבונם הפרטי. טוב נו אולי חשבתה שפלוג תביא מהבית? יאללה אני מוכן לחלום על זה!!!
    סגור
  • כמה אתה מקבל שנתי 0.1 ? (ל"ת)
    rph 09/04/2016 21:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 28.
    אם היה במשבו אחר להשקיע אני מבען אבל אין (ל"ת)
    עודד 09/04/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 27.
    כמו בועז,איילון וברק נאיר.מטעה את הציבור (ל"ת)
    עודד 09/04/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 26.
    דודו הולצמן
    אנונימי 09/04/2016 20:12
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הבן אדם כבר שנים חושב שהבורא צריכה לרדת. גם שעון מקולקל צודק פעם ביום.
    סגור
  • הנה השעון המקולקל כבר צודק שלוש פעמים. הבנת? (ל"ת)
    לאנוניני 09/04/2016 22:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 25.
    דודו הולצמן
    אנונימי 09/04/2016 20:12
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הבן אדם כבר שנים חושב שהבורא צריכה לרדת. גם שעון מקולקל צודק פעם ביום.
    סגור
  • 24.
    דודו הולצמן
    אנונימי 09/04/2016 20:12
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הבן אדם כבר שנים חושב שהבורא צריכה לרדת. גם שעון מקולקל צודק פעם ביום.
    סגור
  • 23.
    דודו הולצמן
    אנונימי 09/04/2016 20:12
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הבן אדם כבר שנים חושב שהבורא צריכה לרדת. גם שעון מקולקל צודק פעם ביום.
    סגור
  • הפסק להגיח כל פעם עם שיגולציה אחרת (ל"ת)
    לאנוניני 09/04/2016 22:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    עוד אחד שמבלבל את המוח בלי שום ידע או מידע (ל"ת)
    מי זה בכלל 09/04/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 21.
    ברור שבסוף בכל העולם ירד. השאלה רק מתי ?!
    דן 09/04/2016 20:03
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לא חוכמה לאמר את זה .
    סגור
  • 20.
    הוא אף פעם לא פוגע בוודאות (ל"ת)
    אורן 09/04/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 19.
    נבואה לשוטים
    בנימין 09/04/2016 19:47
    הגב לתגובה זו
    8 4
    מיום שחרב בית המקדש ניתנה הנבואה לשוטים.איפה הוא לקח את הנבואה מקריאה בקפה או אולי מקריאה בכוכבים.זיכרו את הכלל הפסימים עושים כותרות האופטימים עושים כסף.אל תלכו שולל אחרי נביאי השקר.
    סגור
  • 18.
    מדבר על בורסת בעולם משהו כללי-כדאי להקשיב (ל"ת)
    המומחה 09/04/2016 19:42
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 17.
    מסכים עם כל מילה (ל"ת)
    גם חושב כך 09/04/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 16.
    או שהוא פשוט על פוזיציות שורט.. (ל"ת)
    אלברט 09/04/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • הוא דווקא בלונג
    לאלברט 10/04/2016 07:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה גוטה חושב הפוך ולא נכון!!! אם הוא היה בשורט הוא כבר מזמן היה סופר את הכסף (לעוף מ-1720 ל-1380) זה חתיכת רווח. פשוט הוא נשלח ע"י חברתו יו"ר הבינלאומי כי , נשאר להם ים של סחורה זבל ואין מספיק פראיירים בארץ ולגבי משקיעי חו"ל גם אין וחוץ מזה לאחר הרגולציה כולם מילא כבר ברחו!!!
    סגור
  • 15.
    הבחירות בארה"ב בדרך כלל אירוע חיובי שמעלה מדדדים אבל הש
    שישקו 09/04/2016 19:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    השנה השוק פוחד מקלינטון שציצה שתטפל בחברות הביומד בעוד שדונלד טראפ יותר מפחיד כי סבור שיש לערבב מחדש את הקלפים בחוזים כלכליים אחרים ואת זה השוק בכלל לא אוהב מה עוד שהוא נראה לא בעל דעות ברורות בשלל נושאים.
    סגור
  • 14.
    מחפס כותרות יש 100 סיבות לירידות ולעליות. (ל"ת)
    יויו 09/04/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 13.
    כל אחד רואה ומראה את מה שהוא רוצה לראות ומתעלם מהשאר
    יוסי 09/04/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    12 3
    לטעמי יכול להיות שוק דובי כי אומרים את זה בכל שנה בשנים האחרונות...ויכול להיות שלא כי האבטלה נמוכה, הריבית לא ירדה בארה"ב,הנגידה אחראית ונזהרת, הנפט מתחיל לעלות שוב, והסינים מטפלים בבעיות שלהם ולא מתעלמים מהם...אבל מצד שני כל 7, 8 שנים יש ירידות...כמו שמתרחשת רעידת אדמה כל x שנים...מה שבטוח שמתי שהוא יהיה תיקון, כמו שמתי שהוא תתרחש רעידת אדמה, כי זה טיבעו של עולם, אבל מצד שני כולנו יודעים למי ניתנה הנבואה...
    סגור
  • 12.
    מדוייק! (ל"ת)
    ג 09/04/2016 19:06
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 11.
    שנה הוא מדבר על ירידות שיגיע, יגיד צדקתי (ל"ת)
    אזרח 09/04/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 10.
    השוק יתקן אולי תיקון קטן
    אמיר 09/04/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
    2 9
    לא משמעותי בהסתכלות על שנים רבות
    סגור
  • 9.
    כל מילה בינגו
    איתן גור 09/04/2016 18:44
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אין לי מושג מי זה ההולצמן הזה אבל על משפט מדויק !
    סגור
  • 8.
    תחליף משקפיים ותחזור למחתרת (ל"ת)
    רון 09/04/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • תגיד האמת שאתה חרמן עליו (ל"ת)
    לרון הטיפש 09/04/2016 21:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    עוד אחד שמדבר שטיות
    אופיר 09/04/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    8 4
    הרבה זמן לא ראיתי את הטיפוס המוזר הזה. ולא הפסדתי כלום.
    סגור
  • לאופיר
    מזל 09/04/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עכשיו תתחיל להפסיד ביג טיימ
    סגור
  • 6.
    תיקון? כלפי מטה? אין אלא שהאנליסט הזה מבולבל משהו...?
    שימי 09/04/2016 18:27
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ...הרי כל השווקים, מתחילת השנה ועוד לפני כן, הלכו וצנחו כלפי מטה, אז לאן מתכוון האיש העייף הזה לתקן עוד למטה?
    סגור
  • שימי גולם
    אתה 09/04/2016 21:54
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הולך להפסיד הבייצים
    סגור
  • 5.
    אז דודו אמר
    צ'ולקי 09/04/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    דודו תמיד צודק?
    סגור
  • 4.
    רק שאלה. אז דודו מכרת את התיק שלך?... (ל"ת)
    בספק 09/04/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 3.
    פתאום הנפט מאיים על הכלכלה ועוד עם אירן
    הנפט 09/04/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    7 3
    פעם היו כתבות מפחידות מה יקרה אם הנפט יאזל בעולם והיו תחזיות איומות . פעם גם אירן מכרה נפט והנפט היה בשמיים, פתאום הנפט מושפע מכל פיפס. הכל בלופים של הכלכלה שמתנהלת לפי אופנה. מספיק לספר סיפורי נפט
    סגור
  • 2.
    נכון מאור
    מהנדס פיננסי 09/04/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    19 11
    אל תאמינו ליועצים תברחו מהשוק
    סגור
  • 1.
    על איזה ירידות הוא מדבר . הבורסה פה בקושי עלתה
    חומר לעוס 09/04/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    19 8
    חוץ מטבע אף מניה לא שברה שיא.
    סגור
  • ביזפורטל
    סרבי אברהם 09/04/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אני רואה אותו בלילה כלכלי הוא אינו מתאים להיות מנתיח כלכלי אסור לשמוע אותו ולא את גורוביץ
    סגור
  • קשקשן וברברן צמרת.
    אתה 09/04/2016 21:50
    הגב לתגובה זו
    4 6
    הפסד כספיך בצינעה בלי לחרבש.
    סגור
  • בזק
    בזק 09/04/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בזק שברה שיא וביצעה תיקון
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות