אל על: למרות עליית מספר הנוסעים - ההפסד העמיק ב-33%; המניה מתרסקת
חברת התעופה אל על פרסמה דו"חות מאכזבים לרבעון הראשון של 2016, ולמרות ירידה חדה של 30% במחיר הדלק הסילוני - ההפסד הרבעוני רק העמיק, בין היתר, בצל הירידה במחירי כרטיסי הטיסה. נציין כי התוצאות אינן כוללות את חג הפסח, שישפיע לחיוב על תוצאות הרבעון השני, וכן מושפעות מעונת החורף.
מהתוצאות עולה, כי הכנסות אל על הסתכמו ברבעון הראשון ב-396.5 מיליון דולר בלבד, וזאת לעומת 419.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של מעל ל-5%. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב- 21.4 מיליון דולר - לעומת הפסד של 16 מיליון דולר בשנה שעברה - העמקה של 33%. ללא שקלול החזרי המס על ההפסד, אל על הפסידה ברבעון הראשון כ-33.5 מיליון שקל.
הפגיעה בתוצאות החברה מגיעה משני כיוונים במקביל: ירידה של 10% במחירי כרטיסי הטיסה, ועלייה של 30 מיליון דולר בהוצאות ההפעלה של החברה.
מניית אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חזרה מהפסקת המסחר בלחץ מכירות אדיר עם קריסה של עד 12%, במחזור גבוה של 22 מיליון שקל, לעומת 6.4 מיליון בממוצע. מתחילת השנה (ולא כולל הירידה היום) איבדה המניה כ-7.7% מערכה, לאחר שזינקה במאות אחוזים בשנה שעברה, ושברה את שיא כל הזמנים שלה בתחילת 2016. בעוד מחיר הנפט נושק היום לשיא מתחילת השנה, זה המקום לציין כי העלייה מייקרת את דלק המטוסים בו משתמשת החברה.
גרף יומי מניית אל על: המשך הכתבה בתחתית הגרף
החברה התמודדה בהצלחה יחסית התחרות המתעצמת בשוק התיירות: בעוד בתנועת הנוסעים נרשם גידול של 8% בנתב"ג, אל על הגדילה את תנועת הנוסעים שלה בכ- 10% - והשיגה נתח שוק של 36%. מספר הטסים בחברה עמד על 1.05 מיליון, ושיעור התפוסה במטוסי החברה עמד על כ-80%.
יתרת המזומנים בסוף הרבעון הסתכמה ב- 210.5 מיליון דולר לעומת 143 מיליון דולר, ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב- 71.6 מיליון דולר לעומת 59.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
דוד מימון, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של 2016 הושפעו לא רק מעונת החורף שנחשבת לחלשה יחסית ומכך שפסח ישפיע על הרבעון השני, אלא גם כתוצאה מהגידול בהוצאות החברה בשל שיבושים באיוש טיסות. אנו ממשיכים כל העת במשא ומתן עם נציגות הטייסים על מנת לאפשר לחברה להפנות את כל מאמציה להתמודדות עם התחרות הגוברת בענף התעופה. במקביל, אנו ממשיכים להיערך לקליטת המטוסים החדשים, "הדרימליינר", ולמימוש האסטרטגיה של אל על באמצעות חיזוק מועדון הנוסע המתמיד, UP ועוד".
כאמור, מניית אל על איבדה השנה כ-8.3% מערכה. מאז שברה את שיא כל הזמנים שלה באמצע ינואר, ירדה המניה בכמעט 16%, ונסחרת כעת לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל.
נעם פינקו, אנליסט בכיר, מחלקת מחקר Sell Side של פסגות: "אל על פרסמה דו"ח מאכזב לרבעון הראשון, כשלמרות ירידה של 35 מ' דולר בהוצאות הדלקים הפסד החברה גדל מ-16 מ' דולר ל-21 מ' דולר. הפגיעה בתוצאות באה מ-2 כיוונים – ירידה של 10% במחירי כרטיסים שקוזזה חלקית עם עליה של 7% במספר הנוסעים, ועליה של 30 מ' דולר בהוצאות הפעלה, חלקה בשל שיבושי הטסות לאור הסכסוך עם טייסי החברה.
"הואיל ובפסח (ובכלל בתקופות השיא) מחירי הטיסות גבוהים יותר וההנחות שניתנות נמוכות יותר אזי הפגיעה במחירים ברבעון לעומת המקביל הייתה קצת גבוהה מהצפוי". עם זאת, ב'פסגות' סבורים כי ברבעונים הבאים התוצאות אמורות להשתפר משמעותית".
מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "הפלת האחריות על טייסי החברה היא הדרך הרגילה בה מתנערת ההנהלה מאחריותה לניהול ולמצב. ניהול שגוי של הנהלת אל על, בעיקר בתכנון הטיסות והצבת הצוותים, תוך התעלמות ממגבלות שהכניסה ההנהלה בעצמה להסכמי העבודה, תרמו להפסדים.
"החלטה מודעת לחכור מטוסים, תוך פגיעה בנוסעים, והתעלמות ההנהלה מהצעות רבות לתיקון ההסכם שאינו מתאים, גרמו לעלויות של עשרות מיליוני דולרים מיותרים ולירידה ברווחי החברה. כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך.
"ברור שסיום החכירות ייטיב כלכלית עם החברה ובוודאי שייטיב עם הנוסעים, וצר לנו שלמרות הניסיונות לקדם פתרונות, להנהלה יש זמן, והיא ממשיכה בחכירת המטוסים המיותרת, תוך ניסיון להפיל את האחריות לתוצאות על טייסי החברה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.דוגמא למחירים של אל עלדוד מירושלים 28/05/2016 15:06הגב לתגובה זו0 0נמאס לי לנסוע במחלקת האקונומי באלעל ובררתי בחברות אחרות ובאלעל כמה עולה בביזנס.לתדהמתי בחברת סוו'יס השוויצרית, נסיעה ללונדון דרך ז"נבה שלוקחת כשעתיים יותר עולה כ1150דולר בה בשעה שבאלעל 1550-1900דולר. משהו כאן לא הגיוני. כמובן שאני מעדיף את סוו'יססגור
-
13.זהירות מלכודת דוביםדמיקולו 27/05/2016 03:45הגב לתגובה זו0 0כדי שהמניה תחזור לעשות צריך אחד מהשניים : 1. נס 2. שמחירי הנפט יתרסקו שוב לרמות של 30-40 $ שום דבר טוב לא יצא מהמנייה הזאת החכמים שברחו ומימימשו ראשונים הרוויחו בענק. עכשיו יכנסו כל הדגי רקק ויקנו במחיר גבוה. גבוה לדעתי זה גם 80 . אל-על לא תשוב למחיר מניה של 200+ עוד המון שנים..סגור
-
12.ללא ספק - אחת החברות תעופה הגרועות בעולם!ירושלמי 26/05/2016 22:28הגב לתגובה זו5 1והלוואי שתתרסק ותיעלם. את כל המטוסים ישר למוזיאון חייל האוויר בחצרים! סכנת נפשות.. ואת הדיילות למוזיאון מדאם טוסו. ואת האוכל למטמנה בנגב לחומרים מסוכנים.. ואת הטייסים למקום שהם ראויים לו - להלה לנד...סגור
-
זה הזמן לקנותהלל 27/05/2016 00:01הגב לתגובה זו1 0הירידה היא זמנית והיא כנראה תתאושש זה הזמן לקנות! דוחות רבעון הבא ישקפו גם את פסח כך שיהיו טובים מאשתקדסגור
-
11.מנגל תוניסאי כושל זה הסיפור (ל"ת)כעכ 26/05/2016 20:07הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
10.אל על -בושה של חברהאיתי 26/05/2016 17:32הגב לתגובה זו1 0אני טס אחת לשבועיים לחו"ל ולצערי טס עם אל על בהרבה טיסות בכדי להמנע מחניות ביניים. אף פעם זו לא הייתה חוויה ומול חברות כגון בריטיש ולופטהנזה תמיד אל על החווירה. אבל מאז ינואר השנה הרבה בגלל עצומי הטייסים אבל לא רק העסק נהייה בלתי נסבל. מספר דוגמאות: טיסה לניו יורק במרץ עם בעית מיזוג טיסת חזור עם אל על בוטלה ובמקומה טסנו עם חברה פורטוגלית. כמובן שזה לא אותן מספר מקומות והיה אובר בוקינג שיצר בלגן ואיחור של 3 שעות בהמראה. טיסה ליוהנסבורג החודש הלוך אירה בשעתיים. חזור בוטלה ובמקומה יצאה טיסה יום אחרי. אגב ללא שום מילת התנצלות . מעבר לזה בשגרה: אוכל ברמה ירודה בטיסות ארוכות חסרה תמיד שתייה כגון מים מינרליים. ועוד בקיצור. דרוש זעזוע ניהולי כי הכל מתחיל ונגמר בניהול.סגור
-
אני טסתי עם אל על ופתאום הטייס התעלף-קורקעתי 10 שעותדוד 27/05/2016 05:19הגב לתגובה זו1 0קורקענו 10 שעות בדוברובניק , כי הטייס התעלף. החברה אפילו לא התנצלה, קיבלנו סנדביץ עייף על הקרקע. זהו...אות ומופת לחברה הסתדרותית. חוץ מזה: למה הם מפסידים כאשר המחירים של טיסה באל על הם הכי גבוהים ?סגור
-
9.מי שחכם קונה עכשיו את אל על,, (ל"ת)ירון 26/05/2016 16:23הגב לתגובה זו4 1סגור
-
מתחת ל 200 (ל"ת)עדיין לא 26/05/2016 19:04הגב לתגובה זו1 1סגור
-
8.אני לא מבין תפוסה מלאה, מחירים בשמיים והחברה מפסידה?יעקב 26/05/2016 16:18הגב לתגובה זו2 0אני לא מבין: 1. מחיר הדלק ירד 2. תפוסת טיסות מלאה. 3. מטוסים מיושנים. 4. מחירים בשמיים משלשום : טיסה כיוון אחד ממרסיי 450 דולר! בטורקיש 236 דולר) . אז איך מצליחים להפסיד ???????סגור
-
אכן, חידה קשה. אולי גם פה הכשרות דופקת את העסק. (ל"ת)אחד 26/05/2016 16:56הגב לתגובה זו3 1סגור
-
בכל היהודים אשמיםנינו 27/05/2016 12:27הגב לתגובה זו0 0רק הכשרות דופקת אותנו. בטוח. כמו הנוצרים באירופה, שתלו כל הרעות ביהודים.סגור
-
7.מפתיע מאוד. למרות ירידת מחיר הדלק. ועוד.....איציק ר 26/05/2016 15:31הגב לתגובה זו0 0מחיר הדלק נמוך, מושבים צפופים, מטוסים ישנים, מחיר כרטיסים גבוה, אז איך זה שלא מרוויחים ? אבל הכי בטוח לטוס אל על.סגור
-
6.איפה הכסף ? לאן זרמו הדולרים ? (ל"ת)צולל 26/05/2016 15:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.הסיבה העיקרית שהיא זינקה שנה שעברה זה הנפט (ל"ת)אחד שמבין 26/05/2016 14:44הגב לתגובה זו1 0סגור
-
בושהסתם מישהו 26/05/2016 14:53הגב לתגובה זו1 1כך זה לחברה "שחסכה" כחצי מליון שקל!!! ולא שילמה בונוס לעובדים שפרשו לפני 31.3.2016 על שנת 2015. תתבייש מיימון ביחד עם מועצת המנהלים( סליחה המריונטות הנהנתניות )סגור
-
4.אנשים פתחו עיניםרן 26/05/2016 14:30הגב לתגובה זו1 1אל על עושק אותנו יש אלטרנטיבות !!! רמת מטוסים ירודה מחירים גבוהים משכורות מנופחות !!!סגור
-
3.איפוא כל האנליסטיםאילן 26/05/2016 14:28הגב לתגובה זו2 0אם היה אפשר לחסל את המקצוע הזה סופית אל על היא הדוגמא הבולטת על הידענים שלא הפסיקו להעניק לה יעד 450 זוכרים ?סגור
-
2.מי שחכם קונה עכשיו (ל"ת)גאון הדור 26/05/2016 14:24הגב לתגובה זו7 2סגור
-
קונים את המניה.עכשיו תופסי הסכינים 26/05/2016 14:32הגב לתגובה זו1 0קוראים לזה סכין נופל.המנייה עלתה על סמך מחיר נפט קורס.המגמה בנפט התהפכה לכן מי שקונה משחק נגד הנפט ונגד המגמה.סגור
-
1.אל על בתחרות קשה-הולכת לצלול בהמשך (ל"ת)hary 26/05/2016 14:02הגב לתגובה זו0 2סגור