הרווח הנקי של רכבת ישראל צנח ב-73% במחצית הראשונה של 2016
רכבת ישראל דיווחה אתמול (ד') בערב על תוצאותיה למחצית הראשונה של 2016, ונראה שאלה אינן מחמיאות בגזרת הרווח: הרווח הנקי לחציון הראשון השנה עומד על 63.8 מיליון שקלים, וזאת לעומת 238.2 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד - צניחה חדה ומשמעותית.
נזכיר כי באחד בינואר השנה יצאה לדרכה רפורמת התעריפים, שבמסגרתה ירדו באופן משמעותי מחירי התחבורה הציבורית וכן הורחבו גבולות המטרופולינים העיקריים, ויתכן שזו אחת הסיבות לירידה ברווח. מבחינת הוצאות, נראה שאכן ישנה עלייה במחצית זאת לעומת אשתקד - 62 מיליון שקלים לעומת 56 מיליון שקלים, אך בוודאי שלא מדובר בעליית הוצאות גבוהה מספיק כדי שתסביר ירידה של 174 מיליון שקלים ברווחים. כמו כן, ישנה ירידה בהוצאות המכירה והשיווק - 7 מיליון שקלים לעומת 10.5 מיליון שקלים אשתקד.
ירידה ניכרת נוספת בדוחות הרכבת אפשר למצוא בנכסיה השוטפים, ונראה כי היא עומדת על 132 מיליון שקלים מזומנים ושווי מזומנים, וזאת לעומת 254 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 48%.
נראה שרפורמת התעריפים סייעה מבחינת מגזר הנוסעים, ובמחצית הראשונה נרשמו כ-28.9 מיליון נסיעות - גידול של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשממוצע הנסיעות היומיות עמד על 213 אלף נסיעות ביממה - גידול של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את שיא הנסיעות היומי רשמה רכבת ישראל בחודש מאי, אז בוצעו 248 אלף נסיעות ביממה.
מבחינת דיוק, נראה שישנו שיפור מזערי, ונרשם דיוק של 94.6% בחציון זה, לעומת 94.2% אשתקד. נציין כי ב-2011 אחוז הדיוק עמד על 85.2% בלבד, כך שמגמת השיפור הנה ארוכת טווח, ולפי רכבת ישראל נובעת מ"תשומת לב ניהולית, מחויבות עובדי החברה, הפעלת לו"ז מעודכן והרחבת תשתית המסילות".
באשר להכנסות, ישנו שיפור במחצית זאת: ההכנסות ממכירות ושירותים עלו ל-1.12 מיליארד שקלים (לעומת 1.07 מיליארד שקלים אשתקד), וההכנסות משינוע מטענים עלו גם הן ב-15% לסך של 183 מיליון שקלים. הכנסות המימון לעומת זאת ירדו בחדות מ-11 מיליון שקלים אשתקד ל-3.7 מיליון שקלים השנה. ההכנסות מהסעת נוסעים בתקופת הדוח ירדו גם הן ל-354 מיליון שקלים (לעומת 376 מיליון אשתקד), כשאת הקיטון מסבירה רכבת ישראל ברפורמת התעריפים והוזלת מחירי הנסיעה.
עוד ירידה חדה נמצאה בסעיף "הכנסות אחרות", שבשנה שעברה עמד על 191 מיליון שקלים, אך בחציון זה - על 183 אלף שקל בלבד. הסבר רכבת ישראל לכך הוא כי בשנה שעברה היה רווח כתוצאה מביטול חלקי של ההפרשה לירידת ערך נכסים, וכן נרשמו הכנסות בסך 30 מיליון שקלים למימון תשלום שומות המס לשנים 2003 עד 2012.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.מוזר שבדיוק בשבוע של החילול שבת ברכבת מדווחים על הפסדיםיהודי 01/09/2016 17:17הגב לתגובה זו0 0כנראה אם ימשיכו לעבוד בשבת נשמע על עוד הפסדים כמו מגהסגור
-
גם הלויין היה אמור לפעול בשבת ונפל (ל"ת)בני 01/09/2016 22:15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.החברים של ליברמןסאשא 01/09/2016 15:02הגב לתגובה זו0 0לבדוק טוב האם הם הגיעו גם לרכבת .?סגור
-
2.בגלל העובדים אילן וסלוטי דופקים שעות נוספות (ל"ת)חיים 01/09/2016 13:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.עם משכורות בשמים ובונוסים רוצים להראות שאין רווח תעלו (ל"ת)עוד את המחיר 01/09/2016 11:03הגב לתגובה זו0 0סגור