חלל תקשורת בוחנת תיקון הסכם המכירה לסינים; מנכ"ל תע"א: "ניתן לבנות לוויין חדש תוך שנתיים"
חלל תקשורת ספגה מכה קשה ביום חמישי האחרון עם אבדן לוויין עמוס 6 יומיים לפני השיגור, והמניה נפלה היום ב-32% בבורסה בתל אביב במחזור חריג, והאג"ח צנחו בעד 8.36%. מוקדם יותר התעשייה האווירית עדכנה כי תחזיר לפחות 173 מיליון דולר לחלל תקשורת, שכן ביטוח עמוס 6 מכסה את המועד שעד השיגור, והחברה עדכנה היום בשיחת הוועידה על אפשרויות החלופה כעת העומדות בפניה. להערכתם, העסקה עם הסינים עדיין לא בוטלה.
דוד לוטן, היועץ המשפטי של חלל תקשורת -2.6% חלל תקשורת 33.7 -2.6% בסיס:34.6 פתיחה:34 גבוה:35 נמוך:33 תמורה:14,990 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אמר בשיחת הוועידה: "החברה נערכת לאתר קיבולת חלופית באמצעות לוויין אחר שיועבר לנקודה הרלוונטית באופן זמני או קבוע. במקביל החברה נערכת להליך רכש מזורז (לוויין קיים אצל מפעיל אחר, או לווייתן בהליך בנייה של חברה אחרת), כמו כן ההליך מול פייסבוק בוטל כתוצאה מפיצוץ הלוויין".
בנוגע להסכם מכירתה של חלל תקשורת לסינים, אמר לוטן: "החברה בוחנת יחד עם הרוכשת (בייג'ינג צ'יווי) את תיקון ההסכם והתאמתו למצב החדש".
נזכיר כי בשלב זה אין לחברה מידע ממה נגרם הפיצוץ שהביא להשמדתו של עמוס 6 (שהוכרז כטוטאל-לוסט). החברה פרטה מוקדם יותר אילו כספים מגיעים לה בחזרה כתוצאה מאבדן עמוס 6. בנוסף, חלל תקשורת עדכנה כי היא תעמוד בחוב למחזיקי האג"ח אך האירוע יביא להפחתת 30 מיליון דולר מההון העצמי של החברה. (לכתבה המלאה)
מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס אמר היום: "אפשר לבנות לוויין חדש הדומה ביכולתיו לעמוס 6 בתוך פחות משנתיים.
מנכ"ל חלל תקשורת דויד פולק אמר מוקדם יותר היום לגל"צ כי הוא מאמין כי העסקה עם הסינים למכירת חלל תקשורת לא ירדה לטמיון. דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת: "הייתי בטיסה מאורלנדו לאתר השיגור בארה"ב, ראיתי ב-CNN עשן מאתר השיגור ושאלתי מי אכל אותה, הבנתי שאני. לצערי היו לנו תכניות גדולות ללוויין הזה. מה עושים? נושמים עמוק, כתבתי תכניות קדימה. בן אדם השקיע המון בפרויקט והשקיע שנים ורואה את הכל מתפוצץ מול העיניים".
"אני לא יודע בוודאות ממה נבע הפיצוץ, קיבלתי מייל ממנכ"לית החברה, היא כתבה בין היתר שהיא תעדכן אותנו באופן שוטף את התקדמות החקירה, הם חושדים בכמה דברים, בכל אופן המצלמות והאנשים שהיו שם קרוב ואנשים שהיו באזור ראו שהפיצוץ הוא בשלב השני. למשגר הזה יש שני שלבים, שלב ראשון ושלב שני, הערכות במסדרונות הן שמשהו קרה בתדלוק של השלב השני. תדלוק המשגר זה באחריות ספייס-אקס, אנשיה עושים את השלב הזה. על הסף לשם זורמות המחשבות. להגיד שאני מאשים אותם זה גם לא נכון וגם יומרני ואני מניח שדברים שונים יעלו בחקירה. מהם (ספייס-אקס של אלון מאסק) שמעתי רק התנצלות, הם מאוד זהירים, עד שהדברים לא ברורים לא נשמע הערכות. יש לנו הסכם עם תעשייה אווירית שעד רגע השיגור הם אחראים על הלוויין. יש שני שלבים, עד השיגור והשיגור, עד השיגור האחריות כלפנו היא של התעשייה אווירית, החוזה בעניין זה ברור מאד ואני לא חושב שיהיו בעיות. אחרי השיגור על חברת ביטוח. מלבד העובדה שכלכלית אנו לא נפגעים, היו לנו תכניות גדולות עבור הלוויין הזה".
"הפגיעה העיקרית היא מאספקת הלוויין, התעשייה האווירית איחרה באספקת הלוויין. יש לקוחות כמו YES ולקוחות שהם חברת חיצונית של טלקום, אוקראינה שמשדרות ישירות לבתים למאות אלפי אנטנות בבתים, הם יקבלו עדיפות גבוה כי הם לא יכולים לעבור לנקודת שמיים אחרת. אנחנו רוצים לחזור למצב הזה שיש לנו שתי נקודות לוויין, יש לקוחות שאפשר להעביר ללוויינים אחרים, יש שיתוף פעולה עם מתחרים, כאלה שלא משדרים למאות אלפי אנטנות. פייסבוק זה מיזם שאבד לנו. החוזה היה על 95 מיליון דולר, כיוונו להאריך אותו, כמעט מדובר על הפסד לאנושות".
החוזה עם הסינים תלוי שיגור מוצלח, שמעת מהם אחרי הפיצוץ?
"אני מאמין שהמשא ומתן עם הסינים יתחדש. שמעתי שהם עדיין בהסכם, אנחנו חברה טובה, הם רוצים באמצעותנו לצמוח, מבחינתם זה צעד קטן לאחור. זה נושא למשא ומתן עם הסינים".
בוא נסתכל קדימה על עמוס 7, כל חלק מיוצר באופן ספציפי כלומר אין חלפים?
"היינו צריכים ליצור קשר עם ספקים שונים, הגוף של הלוויין דומה ויש חברות שיש להם גוף לוויין דומה אך התדרים שלו תלויים בתכנון ארוך טווח, זה קשור לתכנון שלנו. אנחנו מסתמכים גם על לוויינים קיימים, למשל לקוחות באירופה אנחנו יכולים לקחת לוויין שקיים, קיים שוק יד שנייה, זה יכול להיות מהר מאוד. אם נבנה לוויין פשוט ומותאם לצרכים שלנו זה יכול לקחת שנה וחצי".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
15.שנתיים כולל עבודה בשבת? (ל"ת)יוסי 04/09/2016 20:23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
14.שאלה, באיזו הלוויה של פוליטיקאי פסיכופת המנכל הזה צולם?בא 04/09/2016 17:38הגב לתגובה זו1 1לא כול כך מזמן !סגור
-
13.זה צילום של המנכל בהלוויה של פוליטיקאי מושחת .לא כולבא 04/09/2016 17:30הגב לתגובה זו1 1כך מיזמן .סגור
-
12.*** "מנכ"ל תע"ש: " - אתם חבורת אהבלים ************עולב עולב של אתר ! 04/09/2016 17:23הגב לתגובה זו0 0חלל תקשורת בוחנת תיקון הסכם המכירה לסינים; מנכ"ל תע"ש: "ניתן לבנות לוויין חדש תוך שנתיים"סגור
-
11.מה שקונים בזול בסוף יוצא הכי יקר , קנו טיל מאלוןמסק בזובא 04/09/2016 17:08הגב לתגובה זו3 1ל.סגור
- טען עוד
-
10.חשוב מאוד לקרואדני 04/09/2016 14:27הגב לתגובה זו0 0כל אלה שמחפשים מציאה אחרי הנפילה- אין חברה בעולם שתשפה חברה אחרת ב 200 מיליון דולר מבלי להוציא לה תמעיים..תעא לא ישלמו להם מחר וזה בלשון המעטה..סגור
-
9.לחלל יש כסף להחזיר לבעלי האגח, אבל העסק שלהם גמור (ל"ת)עסק ביש 04/09/2016 13:10הגב לתגובה זו2 1סגור
-
8.חלל מניה שהיום מתה חלל בגימטריה 68 היא תרד 68אחוז (ל"ת)חלל=למת 04/09/2016 12:47הגב לתגובה זו1 4סגור
-
7.הרצת מניה פשוט כך המנכל שמנהל החברה אומר שמעתי (ל"ת)תום 04/09/2016 11:16הגב לתגובה זו1 2סגור
-
זה בסדר שהמנכל אופטימיdw 04/09/2016 11:35הגב לתגובה זו1 0אבל עדיין, שישאר הגיוני. זהו. עמוס 6 הוא פרה היסטוריה, מים מתחת לגשר. לדעתי מה שהכי הכי יעניין כרגע את המשקיעים זה איך ממשיכים מכאן הלאה. דבר ראשון לקבל כסף מהביטוח ולשלם את יג-יד כדי שיהיה ראש שקט ושהמוסדיים העצבניים ירגעו. יכול להיות אולי גם הנפקת זכויות קטנה כדי להרגיע את שאר הסדרות המודאגות. אח"כ לחשוב איך מרימים עמוס 7 כמה שיותר מהר, ולצורך כך ידרש לגייס חוב חדש. באם הנהלת החברה תציג חזון מסודר ומקצועי אין סיבה מדוע המוסדיים לא יסכימו להלוות לה שוב כסף. נכון, יש סיכונים בעסק הזה. בשביל זה מקבלים פרמיה מעל אגח ממשלתי.סגור
-
6."צעד קטן לאחור"???dw 04/09/2016 10:08הגב לתגובה זו5 3אההם אההם, זה בערך כמו כשלון ב fda לחברת ביוטק. אם מר פולק רוצה לקרוא לזה צעד קטן אז איך בדיוק הוא יגדיר צעד גדול? להשתלט על נאס"א? עובדתית. בשביל חלל זו מכה קשה. מאד קשה. מאד מאד קשה. לא מקצועי מצד מנכ"ל להפחית בחשיבות של זה כי זה משדר זלזול באינטליגנציה של המשקיעים או חוסר אמינות. כעת חלל זה פחות או יותר עמוס 3, וזהו. יש עמוס 2 שהולך למות בקרוב ויש עמוס 4 שזה דרדל'ה. בשביל צעד קטן הייתי אומר שזה די גדול. כסניגוריה על פולק אפשר להסביר כי תיאורטית כעת היו אמורים להיות מבצעיים עמוס 5 ועמוס 6, וזה היה מחליף את עמוס 2 שהולך למות ומספק צמיחה עתידית לחברה. כעת אין צמיחה וחלל, כרגע, היא זומבי. קשה להבין מדוע הסינים יתעניינו בהם. עם עמוס 6 היה פה עסק צומח. בלי עמוס 6 זה זומבי. צעד קטן זה לא.סגור
-
5.בולשיט הם פוצצו את הלוייו כדי לקבל מהביטוח. (ל"ת)אייל 04/09/2016 10:03הגב לתגובה זו1 9סגור
-
עם עמוס 6 מבצעי היה יכול להיות פה אקזיט מהסרטיםdw 04/09/2016 10:48הגב לתגובה זו4 0הסינים היו מוכנים לשלם יופי של מחיר עבור הצמיחה העתידית שעמוס 6 היה אמור לספק לחברה. עכשיו אין צמיחה וצריך להתפלל חזק חזק שלא יהיו תקלות בנכס העיקרי (עמוס 3) בשנים הקרובות אחרת גם yes של בזק נופלת. צפה בקרוב קיצוץ ערוצים. אם וכאשר חלל תצליח להרים עמוס 7, בעוד כמה שנים טובות ואחרי גיוס חוב חדש מהמוסדיים (מיליארד שקל, לא צחוק), יש מצב לעניין את הסינים שוב.סגור
-
ילד אתה לא מבין שהממשלה לא הייתה מאשרתאבי 04/09/2016 12:28הגב לתגובה זו2 1בתגובה על ביטול העיסקה על ידי הממשלה חלל היו אמורים לשלם ים כסף לסינים. גם לדעתי מדובר במשהוא מתוכנןסגור
-
4.ושאלתי מי אכל אותה, הבנתי שאני. (ל"ת)לסיכום: 04/09/2016 09:29הגב לתגובה זו5 1סגור
-
3.עזבו, תשקיעו בטבע (ל"ת)מעיין 04/09/2016 09:15הגב לתגובה זו1 6סגור
-
חלל היא כמו חברת פארמה אתיתdw 04/09/2016 10:52הגב לתגובה זו0 0הרגע הם דיווחו על כשלון ב fda. פוף. הלכה התרופה. עכשיו צריך להרים תרופה חדשה מ 0, וזה ייקח כמה שנים טובות. טבע עדיפה על חלל, שכן יש לה גם חטיבה אתית, עם מספר נכסים מניבים בשטח (עמוס 3 כרגע זה הקופקסון של חלל), ופייפליין אינובטיבי עתידי, בשלבי ניסוי מתקדמים, כדי לספק צמיחה), וגם גנרי. לאחרונה הם חיזקו משמעותית את החטיבה הגנרית (במחיר לא זול).סגור
-
2.קיים שוק יד שניה. ?!?! (ל"ת)פרטי מרופא! 04/09/2016 09:14הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.דיבורים כמו חול ואין מה לאכולחברה גמרה 04/09/2016 09:12הגב לתגובה זו5 3תקרוס ב50 אחוז הבוקרסגור
-
50% למטה זה ש"ש של 400 מלש"חdw 04/09/2016 10:54הגב לתגובה זו0 0זה לא נראה כמו תמחור בלתי סביר. חלל כעת זה פחות או יותר עמוס 3, וזהו. יש עמוס 4 שזה דרדל'ה ועמוס 2 הולך למות. כמה שווה הביזנס של עמוס 3?סגור