מנכ"ל פורסייט בראיון ל-Bizportal על השקת דגם ה'אלפא' - והצפוי בהמשך 2017

החברה מנס ציונה מתכוננת לחדירה לשוק מערכות ההתרעה מפני תאונות דרכים
 | 
telegram
(3)

בתחילת שבוע שעבר ערכה 'פורסייט', חברה המפתחת מערכת עזר לנהג, כנס בו הציגה למשקיעים את גרסת האלפא של מערכת ההתרעה מפני תאונות דרכים. בחברה מסמנים את השנה הנוכחית כשנת פריצה. בראיון ל-Bizportal מתייחס מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, ליעדי החברה לשנה הנוכחית ולטכנולוגיה שמחזיקה החברה.

מי זו פורסייט? "חברה שהוקמה כ"ספין אוף" טכנולוגי מחברת האם 'מאגנא' שעוסקת בתחום הביטחוני, כאשר הטכנולוגיה וקווי המוצרים של מאגנא פרוסים באתרים רגישים בישראל ובעולם ופורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הצבאית הזו שיודעת לאתר סכנות. התחלנו את הפיתוח בתוך מאגנא בשנת 2013 ובשנת 2016 כבר השלמנו את התהליך של המיזוג. עשינו גיוס נאה של כמעט 26 מיליון שקל ועם הכסף הזה התחלנו לנוע ולעבוד כאשר המטרה הייתה פיתוח דגם 'אלפא' בתוך שנתיים. בפועל, הצלחנו לפתח את דגם האלפא תוך 9 חודשים בלבד. ב-1 לספטמבר 2016 הכרזנו על כך שהמערכת עובדת. מספר חודשים לאחר מכן, השלמנו את הפיתוח מרמה של דגם אלפא למצב שאנו כבר משווים למערכות קיימות אחרות בשוק."

בתחילת שבוע שעבר ערכתם כנס משקיעים והשקתם את גרסת האלפא. עד כמה ההשקה הזו היא צעד משמעותי עבור פורסייט?

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"בהחלט מדובר באבן דרך משמעותית עבור החברה, כאשר הודענו לכלל השוק שאנו נמצאים בנקודה משמעותית עבורנו. האירוע שהיה ברמה בינלאומית עבורנו, איפשר לחשוף לכל השוק לאיזו נקודה מתקדמת בפיתוח הגענו כאשר בנקודת הזמן הזו אנו יכולים להציג את המערכת ללקוחות פוטנציאליים שמגיעים ועולים לרכב ברמה של הדגמה מעשית והשוואה מול המתחרות ולא רק בהתבססות על מצגת או נתונים יבשים בלבד".

אז כעת יש מערכת ניסיונית, מתי יהיה אפשר לצפות למוצר מוגמר בשוק?

"אנו מעריכים בצפי הזהיר שלנו שתוך כשנה וחצי - שנתיים יהיה מוצר מוגמר שאיתו נוכל לחדור לשוק. אנו צופים כי בעקבות הדגם אלפא שמושך עניין רב ממספר לקוחות פוטנציאליים, כל מי שירצה את המוצר שלנו בעוד כשנה וחצי ירצה להתחיל לעבוד איתנו כבר עכשיו. מבחינה מסחרית אנו צופים שמספר גופים יחתמו איתנו כבר השנה ויכנסו כלקוחות פוטנציאליים תוך ליווי איפיון והגדרת המוצר על פי הצרכים שלהם".

היום בתחום אליו אתם מכוונים יש שחקניות גדולות כמו 'מובילאיי', איך אתם מתכוונים לחדור לשוק ומה הייחודיות של המערכת שלכם על פני האחרות הקיימות?

"אכן יש שחקניות גדולות מאוד, כל החברות המתחרות הבולטות נסחרות בשווי של מעל עשרה מיליארד דולר. עם זאת, השוק מטבע הדברים מחפש טכנולוגיות חדשות שמשפרות את הביצועים ומציגות תוצאות טובות יותר וכאן אנחנו נכנסים. הטכנולוגיה שלנו אמינה, כמו בתחום הצבאי, ובעלת יכולת גילוי של כמעט מאה אחוז בפני סכנות כאשר זה נעשה ללא התרעות שווא כך שהמערכת מתריעה רק כאשר ישנה סכנה ממשית להתנגשות. פורסייט שואפת לחבור לחברות ענק ולמכור להן את היכולות המרשימות האלה כדי שתטמיע אותן לתוך השוק. אנו מדברים עם לא מעט יצרניות שמביעות עניין גדול במערכת שלנו, בייחוד כאשר אנחנו מציגים להם את הפערים הגדולים מאוד בהשוואה למערכות קיימות אחרות".

אם נתמקד בייחודיות של המערכת - למה היא מסוגלת בהשוואה לאחרות?

"פורסייט פיתחה מערכת שמבוססת על ראייה תלת ממדית של 2 מצלמות ומצליחה לייצר את ממד העומק שהוא קריטי בתהליך. בזכות התלת ממד אנחנו מצליחים להפריד בין סוגי מטרות שך שפורסייט מצליחה להתריע על מטרות בגדלים קטנים ביחס למערכות אחרות. רוב היצרנים מצהירים על גילוי מטרות של בערך 1.2 מטר בעוד המערכת שלנו מצליחה לזהות מטרות הן בצורה סטטית והן בצורה דינמית בגודל של 40 על 40 ס"מ. יתרון זה מקנה לנו גם יתרונות לשלב הבא - כשצריך לעצור את הרכב כתוצאה מהתפרצות של ילד שרץ אחרי כדור המערכת תדע להתריע בזמן, ובשלב השני לבצע את הבלימה בצורה אוטומטית לחלוטין ובאופן מהיר יותר מפעולה אנושית".

ערכתם כבר ניסויים במערכת הזו, מה הציגו התוצאות?

"התוצאות הציגו בצורה מובהקת ביצועים טובים משמעותית ממערכות קיימות וותיקות בהיבטים של אמינות הגילוי, התראות שווא, זיהוי מטרות קטנות יותר והצלחה גם בתנאי סינוור. המערכת התלת ממדית שלנו יודעת לעבוד גם במצב של סינוור חלקי (כאשר חלק מהמטרה נראית) ועדיין מתריעה כאשר מערכות אחרות משותקות לחלוטין, זה משהו שראינו בתוצאות בצורה מובהקת ביותר. יתרה מכך, מטרה שנמצאת בזוית מוטה מעט המערכת מצליחה להתריע בזמן שמערכות אחרות נכשלות במצב דומה. כמו-כן בשילובים של מטרות (אדם עם עגלת תינוק וכלב למשל) המערכות שלנו מתפקדת ומתריעה בזמן שאחרות אינן עושות זאת".

אז המערכת צולחת את הניסויים, רואים התעניינות מצד יצרניות רכב גדולות?

"וודאי. אנחנו רואים זרימה של גופי רכב מאירופה וסין (בכנס החברה דובר על הסכם הבנות עם שתי יצרניות רכב מהגדולות בסין וחברה מובילה בתעשיית הרכב בצרפת) שמגיעים לראות ולהתרשם מהמערכת. היום להבדיל מבעבר, הם לא רק רואים מצגת ונתונים יבשים אלא רואים הדגמה בפועל של המערכת ובשל כך גם מגיבים בזמן קצר כאשר מגיעים חזרה עם בכירי הנהלת החברה לבחינת התקדמות בעניין. זה גורם לנו לתחושה שיש סיכוי טוב שבשנה הנוכחית אנחנו נגיע להסכמים ממשיים עם חלק מהם. נראה שתהייה התפתחות מעניינת בכיוון הזה".

דיברת גם על זה כך שנראה בעתיד רכב שיבלום באופן אוטומטי, אתם גם מכוונים לחדור לשוק הרכב האוטונומי?

"בהחלט. אני חושב שהמוצר שפורסייט פיתחה צפוי להשתלב ברכב האוטונומי מאחר והביצועים שלנו היו ברמה מאוד גבוהה וככזו המתאימה לפיתוח זה. רכב אוטונומי זו עובדה, זה פרויקט שמתפתח וקורה. להמשך הפיתוח ידרשו מערכות אמינות עם גילוי של קרוב למאה אחוז ועם כמות התראות שווא מינורית, כפי שפורסייט מציגה. אני מאמין שיצרני הרכב ישלבו את הטכנולוגיה וקו המוצרים של פורסייט ויטמיעו את זה בתוך הרכבים. חשוב לציין שאם בעבר הסתפקנו בהתראות והתוצאה הייתה סבירה לנהגים גם אם זה היה כרוך בסמפר התראות שווא, היום יש צורך במערכת עם אמינות צבאית וזה מה שפורסייט מציעה. אין ספק שהטכנולוגיה של פורסייט יכולה להשתלב בתחום הזה".

בראייה קדימה להמשך השנה, מה פורסייט צופה?

"חברת פורסייט צופה להשלים בצורה מואצת את דגם 'אלפא' ולהביא אותו למצב של דגם 'בטא'. כמו-כן לבצע סדרת ניסויים אצל מספר לקוחות פוטנציאליים או שותפים עסקיים ולפתח את המערכת שתדע לתפקד בכל סוג של מזג אויר. כל מה שקשור בהתקדמות לשוק אנחנו נעשה את כל המאמצים להתקדם בצורה המהירה ביותר. בהמשך, אנחנו מתכוונים לבצע מהלך של שיפור נוסף במערכות כדי להביא לרמה ביצועית טובה עוד יותר".

מה לגבי תחום הרכבות שם החברה מחזיקה ב-32% מרייל ויז'ן?

"פורסייט מחזיקה ב-32% ברייל ויז'ן (חברה המפתחת מערכת ראשונה מסוגה לתחום הבטיחות והתחזוקה ברכבות) עם אופציה לעלות ל-48% ולהגיע למצב של כמעט שליטה בחברה. יש ברייל ויז'ן בשורה גדולה בך שהיא מחזיקה בטכנולוגיה חדשנית וייחודית שאין דומה לה בעולם. הטכנולוגיה יודעת לזהות עצמים על גבי מסילות רכבת בכל תנאי תאורה וכמו כן המערכת גם אוספת ומנתחת מידע על תשתיות המסילה לצורכי תחזוקה ואבטחה. בקרוב אנחנו נקבל את התוצאות של הניסויים שנערכים בגרמניה וגם בתחום הזה אני מעריך שנחדור בצורה טובה מאוד".

גם בענף הזה יש שיתופי פעולה והתעניינות מצד חברות אחרות למערכת שלכם?

"כרגע רייל ויז'ן מתנהלת מול מספר גופים ואנו ממתינים לתשובות ותוצאות משלב הניסויים."

מה לגבי מערכת ההתרעה שאתם מייעדים לסלולר?

"כולם מודעים לעובדה שמכשיר הסלולר רב עוצמה ובעל יכולות חזקות. עשינו בדיקות בעניין הזה והצגנו הוכחת היתכנות כך שהמערכת מאפשרת להתריע בזמן נסיעה ובאופן מיידי לסמארט-פון על כך שישנה סכנה ולמנוע את התאונה הצפויה. לדגומה, לעיתים אנחנו רואים בצמתים רכבים שחוצים באור אדום, המערכת תדע שאותו רכב צפוי לעבור באדום ותשלח לניידים של הרכבים הסמוכים התרעה על כך שישנה סכנה ובכך תמנע את התאונה הצפוייה. היום אנחנו מקבלים התרעות באפליקציות השונות על רכב שנעמד בצידי הכביש למשל, רק כאשר מישהו מדווח וכותב על כך. אצלנו זה יתבצע באופן אוטומטי".

"פורסייט החלה את הפיתוח ואנו מתקדמים יפה תוך שיחות עם חברות סלולר. גם שם אנחנו מאמינים שתוך שנה מהיום נצליח לייצור פיילוט על עיר שלמה. חשוב לציין שכל היכולות שאנו מחזיקים בהן בסוף גם עתידות להתמזג בניהן ולהציע מוצר אמין ופורץ דרך".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פורסייט
    נוני פעמוני 03/10/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד לא יהיה מוצר מוגמר עם קבלות ואני רואה את זה לא ליפני 2019
    סגור
  • 1.
    לחברה עתיד מזהיר
    יצחק 06/02/2017 10:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם אכן התחזיות של המנכל יתממשו הרי שהחברה נסחרת במחיר מצחיק של 50 מיליון דולר בלבד מול 10 מיליארד דולר בו נסחרת מוביל אי . אני מקווה שהחברה לא תסכים להצעת השתלטות של מוביל אי אלא תמשיך לפתח את המוצר בכוחות עצמה
    סגור
  • כל הכבוד לחיים סיבוני
    יהודה 06/02/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה לתיפארת מדינת ישראל יהודה מערכות מיגון
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות