דו"חות שופרסל: זינוק של 70% ברווח הנקי ל-262 מיליון שקל ב-2016
למרות הקיפאון בשורת ההכנסות שופרסל מציגה עלייה ברווחים הודות לצמצום סניפים והליך התייעלות
רשת שופרסל פרסמה היום דו"חות טובים לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה, כאשר למרות הקיפאון בשורת ההכנסות רשת המזון מציגה עלייה ברווחים הודות לצמצום סניפים והליך התייעלות. בתוך כך, שופרסל תחלק דיבידנד של 160 מיליון שקל. בנוסף, בהמשך להודעתה לפני כשבועיים, שופרסל פתחה במו"מ לרכישת רשת ניו פארם.
בשורה התחתונה, בשנת 2016, הרווח הנקי זינק ב-71% ל-262 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 153 מיליון שקל בשנת 2015. בשורה העליונה, הכנסות החברה עלו במעט והסתכמו ב-11.8 מיליארד שקל ב-2016, לעומת הכנסות של 11.5 מיליארד שקל ב-2015. המכירות בחנויות זהות גדלו ב-4.4% לעומת 2015. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת עלה ל-419 מיליון שקל ב-2016, לעומת רווח תפעולי של 274 מיליון שקל ב-2015. ה-EBITDA הסתכם בשנה החולפת ב-707 מיליון שקל לעומת 542 מיליון שקל ב-2015.
גם ברבעון רשת שופרסל הציגה עלייה בשורה התחתונה עם רווח נקי של 96 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 77 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2015. עם זאת, גם כאן השורה התחתונה נותרה ללא שינוי מהותי כאשר ההכנסות הסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות ירד ב-2.4% (בנטרול עונתיות עלה ב-1.1%). ה-EBITDA לרבעון הסתכם ב-182 מיליון שקל, בהשוואה ל-164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתוך כך, תחום המותג הפרטי מהווה כיום כבר למעלה מ-20% מסך מכירות החברה.
נציין כי מבחינת עונתיות, השנה החגים התרחשו ברובם באוקטובר (מלבד הכנה לראש השנה בספטמבר) בעוד באשתקד היו מוקדמים יותר ונפרסו על פני ספטמבר-אוקטובר. לרוב החגים מוסיפים למכירות, בייחוד בשנה האחרונה שבה שופרסל נגסה בנתח השוק של מגה בתלושי החג, אך באוקטובר חל אובדן של ימי מכירות רבים.
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "במהלך שנת 2016 פעלה שופרסל להמשך פעילותה בתחום הדיגיטל והמסחר המקוון (שופרסל אונליין) מתוך זיהוי ערוץ זה כערוץ צמיחה משמעותי של החברה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הממונה נטפלת לרשתות הקטנות ונותנת יד חופשית לשופרסל (ל"ת)הרגולטור מאפשר 22/02/2017 09:45הגב לתגובה זו3 1סגור
-
1.טוב שהצרכן ממשיך בטיפשותו (ל"ת)חינוך גרוע 22/02/2017 09:40הגב לתגובה זו4 1סגור