באקסלנס מעדכנים המלצה למניית רמי לוי - ומה מחיר היעד?
רשת הקמעונאות רמי לוי 0% רמי לוי 22,840 0% בסיס:22,840 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה את תוצאותייה העסקיות לרבעון הראשון של השנה לפני כשבועיים ונראה כי מאז הסנטימנט השלילי שולט במניה, כאשר זו איבדה כ-6% מערכה מאז יום הדיווח.
הרשת דיווחה כי הרווח הנקי אמנם צמח בשיעור דו ספרתי לכדי 25 מיליון שקל, אך במקביל נרשמה ירידה במכירות בחנויות זהות של 2.6% בנוסף לשחיקה בשיעור של 7.8% בסך המכירות למ"ר ממוצע. נראה כי למרות השיפור בשורה התחתונה, המשקיעים הוטרדו דווקא משני הנתונים המהותיים האחרים, מה שגרר תנודה מטה של 2.7% במניה ביום הדיווח וכאמור, גם בימים שלאחר מכן.
לעניין זה מתייחסת הבוקר האנליסטית מיכל אלשיך מאקסלנס ברוקראז' כאשר כותבת בעדכון ההמלצה כך: "מניית רמי לוי נמצאת במגמת ירידה מאז דוחותיה האחרונים. אמנם הדוחות היו חלשים ברמת המכירות למ"ר וההוצאות התפעוליות, אך בהסתכלות קדימה אנו סבורים כי קיים פוטנציאל במניה, שלא מתומחר בשוק באופן מלא. אנו מצפים כי רבעון2 השנה ימשיך להיות חלש, כאשר הרשת עדיין מעכלת את הסניפים שרכשה מ-YOU ומצד שני חלה עלייה בשכר המינימום. בנוסף, גם עונתיות החגים תשפיע לשלילה. יחד עם זאת, במחצית ה-2 של 2017, בדגש על רבעון 4, אנו מצפים לשיפור והתמתנות בירידת נתוני המכירות למ"ר. בסה"כ הרשת צפויה להמשיך לגדול בנתוני הרווח הנקי האבסולוטי בשיעורים דו ספרתיים, הן ב-25% ב-2017 והן לאחר מכן, ומדובר בנתון קריטי, גם אם השיפור מגיע בחלקו מסניפים חדשים. מעבר לכך, לרשת קיים פוטנציאל מהצפי לחדירה למרכזי ערים, כאשר תרחיש של משבר עתידי אצל יינות ביתן, שמתקשה להתאושש מרכישת מגה בעיר, מגלם אופציה לחדירה מהירה מהצפוי, כמו גם לעליית מחירים סקטוריאלית. אנו נשארים במחיר יעד של 193 שקל, ומעלים המלצה 'לקנייה' תוך הסתכלות על החברה כאחזקה לטווח ארוך. מחיר היעד משקף אפסייד של כ-13% ביחס למחיר המניה בשוק כאשר תשואת הדיבידנד הצפויה ל-2017 היא 3.6%".
"מאז שפרש מהסכמי ה"מותג", תחתיהם היה קשור בהסכמים עם עוד רשתות, רמי לוי מנהל מותג פרטי מצליח משלו. המותג היווה ב-2016 כ-12% מסך המכירות והיקף מעט גבוה יותר ברבעון1 (הערכה). בכוונת החברה להגיע ליעד של כ-20% מהמכירות עד סוף 2017 וזאת בדומה לשופרסל שדיווחה לאחרונה על היקף מכירות מותג פרטי של כ-21%. לאור קצב הגידול המהיר במכירות המותג של רמי לוי מאז השקתו, מדובר להערכתנו ביעד אפשרי לביצוע. גידול במותג הפרטי יתרום למאבק מול הספקים ויאפשר לתרגם הנחות מספקים לירידה במחיר לצרכן או לחילופין לעלייה חלקית ברווחיות הגולמית. רמי לוי ימשיך לחזק גם את פעילות הייבוא הכוללת בעיקר בשר וגבינות ותורמת לרווחיות וכן את הפעילות העצמאית של רכישת פירות וירקות והפצתם לסניפי החברה (בעבר בוצע ע"י ביכורי השקמה)".
"הרשת פעילה בתחום האונליין באופן זניח וכרגע אין מיקוד ניהולי-אסטרטגי בנושא. גם בשנה הקרובה אנו לא צופים בכך שינוי. זאת לעומת שופרסל, שחרטה על דגלה את מהפכת האינטרנט, והמכירות המקוונת מהוות כיום כ-12% מסך מכירותיה. למעשה לרמי לוי ספציפית מדובר במנוע צמיחה עתידי משמעותי, שכן להערכתנו מרבית הלקוחות שעתידים לרכוש באינטרנט אינם כאלו שרוכשים כיום ברשת רמי לוי, אז נשאלת השאלה מדוע הרשת ממתינה? להערכתנו יש 2 סיבות עיקריות: שאלת הרווחיות – שופרסל מדווחת ברבעונים מסוימים כי האינטרנט רווחי וברבעונים אחרים אינה נותנת גילוי. להערכתנו, בהיקף המכירות הנוכחי, האינטרנט מגלם עדיין רווחיות נמוכה מאוד ביחס לרווחיות הכללית של הקמעונאיות. מה שיאפשר רווחיות גבוהה יותר באינטרנט זה בעיקר היקף מכירות גבוה יותר ויעילות לוגיסטית".
"שנית, אפשרויות הצמיחה של רמי לוי בסניפים הפיזיים עוד לא מוצתה והמיקוד מופנה לאפיק זה – רמי לוי נמצא בתקופת הבשלה לאחר גדילה מהותית במספר הסניפים והמיקוד הבא הוא בכניסה לעיר. בעוד ששופרסל מוגבלת בהתרחבות פיזית בשל חוק המזון, לרמי לוי יש עוד מקום להתרחב ולכן הוא מקצה משאבים לכך. בשורה התחתונה, האינטרנט הוא מנוע צמיחה מעניין ורלבנטי גם לרמי לוי בט"א, אך עדיין לא הבשילה העת לבצע מהלך מסוג זה, שמגלם בחובו גם סיכון. עם זאת, לא מן הנמנע כי הרשת תכנס באופן אגרסיבי לתחום בעתיד, לאחר ששופרסל "תחנך" את הצרכנים לשימוש רב יותר באונליין. במשוואה הנוכחית, רמי לוי מתמקד כעת עוד בצמיחה בסניפים הפיזיים, עם אפשרות עתידית לכניסה לתחום שעבורו מגלם חסמי כניסה יחסית נמוכים".
מניית רמי לוי רשמה מאז תחילת השנה הנוכחית תשואה חיובית של 12% לשווי שוק של 2.3 מיליארד שקל. תנועת המניה ב-12 החודשים האחרונים:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.תזהרו מהעצות האלו!גדי 12/06/2017 14:20הגב לתגובה זו2 3בשביל 12%? מסוכן מדי! אם היה יורד 40% ואז היו ממליצים אז זה סיפור אחר... אולי התכוונו שנעשה שורט על המניה. יותר הגיוני...סגור
-
2.ש"ש 2.3B, רווח 100, מכפיל 23dw 12/06/2017 13:33הגב לתגובה זו1 3מה אטרקטיבי בזה? קשה למצוא ניירות ת"א125 בתמחורים יותר נוחים להשקעה? גם ביתר יש הרבה מניות המציעות למשקיע מכפילים נוחים יותר. רמי לוי זה לא שופרסל. אין לה אפסייד נדלני, אז על מה לשלם מכפיל 23? למה לא חצי מזה? זה לא הייטק.סגור
-
1.נראה שגמר את הסוסצרכן ביקורתי 12/06/2017 12:56הגב לתגובה זו4 4אי אפשר לבלף את כולם ללא סוף. רשת ללא חוויית קניה וגם בידול המחיר שלה נעלם, רק מעתיקים את מחירי המתחרים הזולים ולא יוזמים דבר כבר שנים.סגור