סומוטו מנמיכה את תחזית ה-EBITDA, המנייה צוללת
חברת הפרסום במובייל, סומוטו, הנמיכה הבוקר את תחזיותיה לרבעון השלישי של 2017, ומעריכה כי הרווח התפעולי לפני מס והפחתות יסתכם בטווח שבין 2.5 ל-3 מיליון דולר ארה"ב, המשקף ירידה ביחס לממוצע הטווח של כ-25% ב-EBITDA בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
על רקע פרסום התחזיות, מניית {סומוטו} יורדת 6% בפתיחה, ומשלימה ירידה של כ-22% תוך חודשיים וחצי.
סומטו נוסדה ב־2009 על ידי בן גירון ואייל יעקב, באוגוסט 2013 היא הונפקה בבורסה של תל אביב לאחר שגייסה כ־20 מיליון שקל לפי שווי של 120 מיליון שקל. בין המשקיעות בה בתחילת דרכה היו שתי חברות ישראלית שפעלו באותו תחום - בבילון ופריון.
הירידה ב- EBITDA מוסברת בעיקרה מגידול של כ- 900 אלפי דולר בגין הוצאות מכירה ושיווק בקשר עם הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות במגזר הפצת האפליקציות, וכן מירידה נקודתית מסוימת ברבעון זה של שיעור הרווחיות במגזר הפרסום בווידאו.
ב-2014 רכשה סומוטו את חברת ג'ניו המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית לצורך ניתוח התנהגות משתמשים באינטרנט תמורת 34.1 מיליון דולר. ב-2015 הודיעה חברת אפל לג'ניו שהחתימה הדיגיטלית שלה מבוטלת עקב כמות תלונות גבוהה של משתמשי קצה בדפדפן ספארי, מה שגרם לכך שג'ניו לא הייתה יכולה יותר לשחרר מוצרים לפלטפורמת מכשירי אפל, ומניית סומוטו צנחה בתגובה בכ-60%. החברה עברה מאז לתחום הפרסום בווידיאו במובייל ורשמה עלייה של 154% מאז הנפילה כאשר ברקע רכישות בולטות של Terser Tude שמתמחה בסרטוני וידיאו תמורת 3.6 מיליון דולר; ורכישתה של Meme Video, תמורת 13 מיליון דולר. שתי רכישות אלה היוו בעצם מחצית מההכנסות של החברה ברבעון השלישי והרביעי של 2016.
מניית סומוטו מסוף יולי
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה