אל על: צניחה של 30% ברווח הנקי ל-49 מיליון דולר
חברת התעופה אל על דיווחה היום על דו"חות הרבעון השלישי שבמהלכו התפטר מנכ"ל החברה דוד מימון. בשורה התחתונה, אל על רשמה צניחה של 30% ברווח הנקי ל-49 מיליון דולר ושחיקה ברווח מהפעלה לצד ירידה קלה בהכנסה מנוסעים.
מניית אל על קופצת 4% במחזור הגבוה בשוק בהמשך לזינוק של 9.5% אתמול. רק נזכיר כי לפני הקפיצה השבוע המניה רשמה נפילות של יותר מ-50% מאז יוני האחרון.
ברבעון השלישי אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה ירידה של 3% בהכנסות מהפעלה ל-626 מיליון דולר. הוצאות ההפעלה ירדו ב-1% ל-473 מיליון דולר. ה-EBITDA ירדה ב-23% ל-109 מיליון דולר. הרווח הגולמי ירד ב-12% ל-153 מיליון דולר.
במהלך הרבעון חלה עלייה במחיר הדלק הסילוני המשמש את מטוסי החברה. הוצאות הדלק הסילוני גדלו ב-8.1 מיליון דולר (7.2%) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתוך כך, אל על רשמה צניחה של 28% ברווח מהפעלה ל-69.2 מיליון דולר ברבעון.
בשורה העליונה, ההכנסות ירדו ב-3% ל-626.1 מיליון דולר. ההכנסות מהפעלה קטנו ב-17.6 מיליון דולר - ירידה של 2.7%.
דוד מימון מנכ"ל אל על: "בחודש אוגוסט הגיע מטוס הדרימליינר הראשון מתוך 16 שהוזמנו ובחודש אוקטובר הגיע המטוס השני. שני המטוסים החלו לטוס בקווים ללונדון ולניוארק ובקרוב צפויים להצטרף שני מטוסים נוספים שיטוסו למזרח הרחוק ולניוארק, יעד בו תתווסף תדירות נוספת. הנוסעים מדווחים על שביעות רצון גבוהה ונרשמים ביקושים גבוהים לטיסות במטוסים אלו, הצפויים להוות מנוע צמיחה חשוב באל על בשנים הקרובות".
נועם פינקו, פסגות: "אל על פרסמה דו"ח שתואם פחות או יותר את הצפי שלנו. הירידה בהכנסות נבעה מירידה בכמות הנוסעים-נתון שהיה ידוע מראש. בחודש ספטמבר הייתה ירידה של 13% בכמות הנוסעים בשל עיתוי החגים (נתון שהתהפך באוקטובר עם עליה של 16%). גם ביולי הייתה ירידה בכמות הנוסעים בשל תחזוקה מוארכת במטוסים. עם זאת הירידה בהכנסות (3%) הייתה נמוכה מהירידה ב-RPK (קטעי נוסע - מחושב לפי קילומטרים) שירדו בכ-5.9% בזכות עליה של 1.4% בתשואה לק"מ. הוצאות ההפעלה גדלו בכ-3 מ' דולר למרות הירידה בשעות טיסה בגין נתונים שהיו ידועים מראש -התחזקות השקל מול הדולר, עליית מחיר הנפט ועלייה בהוצאות שכר. העליה קוזזה עם ירידה בהוצאות החכירה הרטובה (חכירת מטוס שלם כולל הצוות), הוצאה שהייתה קיימת ברבעון המקביל בו היו סכסוכים עם הטייסים. בשורה התחתונה הדו"ח סביר ותואם את הצפי שלנו. ברבעון הרביעי אנו צפויים לראות עליה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשל גידול בכמות הנוסעים אך פגיעה ברווח בשל עליית מחירי הנפט מעל המצופה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.המניהשמוקשולר 22/11/2017 12:38הגב לתגובה זו0 1העיקר שהמנייה עולה בלי שום הצדקהסגור
-
1.אלעל חברה בלי זכות קיוםיובל 22/11/2017 10:13הגב לתגובה זו2 0כל יום מאבדת אמון של עוד ועוד נוסעים. כרגע נהנית מהשוק המוסדי שמצוי בתקופת שפע. האטה קלה בנתוני המשק, ואל על גמורה. לא ייתכן בעידן אלקטרוני להחזיק 6000 עובדים על פחות מ 30 מטובי נוסעים. אלעל כבולה בהסכמי עובדים ובוועדים חזקים. מי שראשו במותניו יברח משםסגור
-
אני לא מכיר אף אחד שראשו במותניו.דודי 24/11/2017 08:52הגב לתגובה זו0 0אל תנסה להשתמש בביטויים שאין לך מושג מהם. הביטויים שערבבת הינם: כוחו במותניו וראשו על כתפיו. תיצמד למה שאתה מכיר (וכנראה עברית היא לא הצד החזק שלך).סגור