למה כדאי להסתכל על מניות בתי הקולנוע?

הכירו את המניה שזוכה להערכת חסר למרות הרווחיות הנאה. יוסי כהן בניתוח מיוחד
 | 
telegram
(4)

הטרפת בוול סטריט נמשכת עם השעטה הבלתי נגמרת של המדדים לקראת שיאים חדשים. העצבנות וסימני השאלה לגבי מתי יגיע המימוש הגדול שכולם מצפים לו מטרידים את מנוחתם של הסוחרים במניות ומחייבים אותם לעקוב מקרוב אחרי המדדים המובילים ותיקי ההשקעה שלהם.

בינתיים, בעולם הקריפטו, הכל משתולל מעלה ומעטה ובאפיקים הסולידיים הריביות הנמוכות ממשיכות להיות כל כך לא אטרקטיביות שהמשקיעים נוהרים לאפיקים המסוכנים יותר. המצב הקיים לא צפוי להשתנות בקרוב ולכן נמשיך לעקוב אחרי מניות מעניינות מהבורסה הגדולה בעולם שבדרך כלל לא זוכות לסיקור נרחב במדיה הישראלית - כל זה מתוך נקודת ראות גלובלית וזיהוי הזדמנות השקעה או מעקב.

כמה מילים על המאבק בין קרן ההשקעות סטארבורד ואליו והנהלת מלנוקס (סימול: MLNX), אחרי שהגיעה להחזקות של למעלה מ-10% בחברה. מדובר בדבר שכיח למדי שבו האנשים עם הכיסים העמוקים מזהים חברה עם פוטנציאל לא ממומש, מגיעים לעשות סדר וכל זאת בסופו של דבר כדי לעשות "סיבוב" שיניב להם תשואה יפה על השקעתם בטווח קצר יחסית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מצד שני עומדים מנהלי החברה הבכירים שבטוחים שהם עושים את העבודה כמו שצריך ובטח לא רוצים שאף פיננסייר יתערב להם בעניינים. קרל אייקהן הוא המאסטרו של תחום המשקיעים האקטיביים ועשה לא מעט צרות בחברות רבות בעבר.

במקרה הנוכחי, אני חושב שיש לסטארבורד ואליו טיעון לא רע. אייל ולדמן, מייסד וראש מלנוקס, כבר אמר לא פעם בעבר שכסף לא חסר לו ולכן מה שמניע אותו הוא בדרך כלל טובת החברה, מה שלא בהכרח אומר שהוא מקדם את טובת המשקיעים שלה כי לא תמיד מדובר באינטרסים חופפים.

טובת החברה יכולה להיות השקעה גדולה במחקר ופיתוח, הרחבת סל המוצרים הקיימים וחשיבה לטווח ארוך, בעוד שבעלי המניות היו בעיקר רוצים לראות החזרים מהירים על השקעתם. במשחק הזה של מאבקי אגו בין מיליונרים, הכסף הוא רק חלק מהכלים במשחק ויהיה מעניין לראות מי ינצח במאבק בין הצדדים.

נעבור למניותיה של AMC אנטרטיינמנט (סימול: AMC), זרוע בתי הקולנוע של רשת הטלוויזיה ומפיקת התוכן AMC. בעוד שהאחרונה נעה על גל הזהב של השנים האחרונות, עם סדרות מפציצות רייטינג כמו 'שובר שורות' או 'המתים המהלכים' וגם שתי סדרות שנוצרו כספין אוף מהסדרות המדוברות, רשת בתי הקולנוע AMC סובלת מדשדוש מתמשך במחיר המניה, הנסחרת קרוב למחירי שפל של שנים.

התחרות הגדולה בענף התוכן, עם התעצמות של גופים כמו נטפליקס (סימול: NFLX), הולו, אמאזון (סימול: AMZN), ועכשיו גם יו-טיוב (סימול: GOOG), פייסבוק (סימול: FB) וורייזון (סימול: VZ), אשר משקיעים הון עתק בהפקת תכנים מקוריים ושיווקם לקהלים מפולגים, משפיעה לרעה גם על נתוני הצפייה ונהירת הצופים לבתי הקולנוע. השנה האחרונה היתה קשה במיוחד לתעשייה עם ירידה דו ספרתית בהכנסות ובמכירת כרטיסים.

AMC Entertainment, אשר מפעילה אלפי מסכי קולנוע בארה"ב, נפגעה קשה מאוד מהמצב ומניותיה מדשדשות כאמור במחירי שפל של שנים. זאת למרות שהחברה ממשיכה לדווח על הכנסות יפות ורווחים בכל הרבעונים האחרונים.

בהקשר הזה ניתן לציין את שירות MoviePass של חברת הליוס אנד מתיסון (סימול: HMNY) אשר מאפשר לצפות בכמות בלתי מוגבלת של סרטים בבתי הקולנוע באמריקה במחיר חודשי של 9.99 דולר בלבד. בחודשים האחרונים גייס השירות מעל מיליון וחצי מנויים אשר נהנים מהמחיר המגוחך. במקביל, הליוס אנד מתיסון משלמת מחיר כרטיס מלא לרשתות השונות וזאת מתוך מטרה להשתמש במאגר הנתונים של לקוחותיה על מנת לבצע מוניטיזציה בעתיד.

לטעמי וגם לטעמם של משקיעים מוסדיים שנכנסו להשקעה של עשרות מיליונים של דולרים ב-AMC, המניה מוערכת בחוסר רב. מיזוגים ורכישות בתעשייה הזאת הופכים לשכיחים יותר ויותר וכמות הגופים מצטמצמת. צעדי ייעול ברמה של סגירת מסכים לא רווחיים או הגדלת ההכנסות פר צופה באולם, בדמות אוכל, שתייה ומבצעים אחרים שמוצעים לו, הם חלק מהמהלכים שמבצעת החברה על מנת להתמודד עם המצב הקיים.

למרות התחרות הגדולה במסכי הטלוויזיה, המחשב או הסלולר, אני לא חושב שיש תחליף לצפייה בסרטים בבית הקולנוע. הטקס הזה של יציאה מהבית, נסיעה לאולמות המפוארים של AMC, ריח הפופוקורן ואיכות הצפייה הפנומנלית ב-HD או תלת מימד, הינו שונה לחלוטין ולטעמי ברמה אחת לפחות מעל כל הדרכים האחרות לצרוך תוכן קולנועי. נכון שבשנים האחרונות המוצרים שנראים על המסך, בעיקר מצד האולפנים הגדולים, אינם מרתקים כבעבר אבל טרם נראה לי שהגענו לגסיסת הענף כפי שמבקרים רבים ומצקצקים בלשונם יגידו לכם.

מה שכן, התעשייה בהחלט צריכה להתאים את עצמה למציאות הקיימת ולמצוא דרכים להעניק שירות טוב יותר וחוויה לצופים שפוקדים את האולמות. ההתנפלות על שירות MoviePass רק מחזקת את הטענה שאנשים רוצים לצאת לקולנוע, בוודאי אם זה יהיה להם כלכלי יותר.

בהקשר של השקעה במניה, אני תמיד סבור כי צריך לקנות כשכולם אומרים למכור ולמכור כשכולם אומרים לקנות. אני חושב שמניות תעשיית בתי הקולנוע נמצאות בתחתית וכשבוחרים אחת מהמניות בחבורה אין ספק ש-AMC בולטת בראש. כל מי שביקר בקומפלקס קולנוע של AMC בארה"ב (בעיקר בניו יורק) יודע שמדובר בחוויה נהדרת עבור חובבי הקולנוע. עכשיו רק נותר לראות אם המשקיעים חושבים אותו הדבר ויתחילו להזיז את המניה למעלה. 

 ** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ??
    דור 14/02/2018 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין חברת AMC Entertainment לבין חברת AMC Networks? האם זו חברת בת שלה?
    סגור
  • 2.
    מה דעתך על פריון ?
    אברהם 22/01/2018 12:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    Peri ...מכפיל נמוך מחירי תחתית...ועוסקת בתחום חם ...פרסום במובייל...לא רע נכון ?
    סגור
  • 1.
    נו באמת ... בתי קולנוע זה המאה העשרים עבר זמנם.
    שט 21/01/2018 16:53
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מי שרוצה בידור ציבורי יש לוט הצעות טובות יותר במועדונים, בתי קפה, פאבים. סרטים הכי כף לראות זה בבית.
    סגור
  • סרטים הכי כף לראות בבית
    מט 22/01/2018 14:33
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כשיכולים להפריע לך בטלפון. כשהבן זוג או בת זוג לא מעוניינים ופורשים הצידה ו'מפריעים' להתרכז. כשהמדיח או השכנים או הכלב מרעישים ברקע. והכי כיף להרדם בכורסה מול הסרט
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות