
אל על: הטיסות מעל סעודיה עלולות לפגוע לנו בהכנסות
יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את נתיב הטיסה המקוצר של חברת אייר אינדיה מישראל להודו, אל על דורשת שיוון. חברת התעופה הישראלית אינה יכולה לטוס מעל סעודיה, ולכן אינה יכולה להתחרות בטיסה הקצרה אותה מציעה אייר אינדיה, והבוקר מדווחת כי פעילותה צפויה להפגע עקב כך.
על פי הדיווח, אל על טוענת כי האישור של נתניהו נותן לחברה ההודית יתרון משמעותי ומונע ממנה הזדמנות שווה והוגנת ומהווה תקדים בעייתי. לטענת החברה, במידה וחברות טיסה נוספות יקבלו אישורים דומים עם נתיבי טיסה מקוצרים מעל מדינות שלאל על אין אפשרות לטוס מעליהן, תפגע פעילותה של החברה בצורה משמעותית. בתוך כך, מניית אל על 1.68% מאבדת 1.3% במחזור של כ-420 אלף שקל.
אל על מפעילה כיום 4 טיסות שבועיות למומבאי, כאשר משך הטיסה הינו כ-7 שעות, כיוון שעל החברה לטוס מעל אתיופיה ורק משם להודו, בעוד שאייר אינדיה תוכל לטוס מעל סעודיה ובכך לקצר את הטיסה בשעתיים. נציין כי לאורך הטיסה השפעה ישירה על מחיר הטיסה שתהיה זולה משמעותית באייר אינדיה.
דרישתה של אל על, אשר פנתה באופן רשמי למדינת ישראל ולגורמים בינלאומיים נוספים, היא לשמירה על הדדיות במתן זכויות הטיסה ולאפשר גם לה לטוס להודו בנתיב הטיסה המקוצר, או לשלול את הזכות לטוס בו גם מאייר אינדיה.
- 12.פעם נוסע של אל על 09/03/2018 23:31הגב לתגובה זונתתי להם משוב באתר שלהם - יש לי תחושה שסתם הם עשו טופס באתר - מה שאנשים רושמים - אף אחד לא קורה , לא מעניין אותם. ברוך השם - יש חברות אחרות והיום מאוד נח לטוס עם חברות אחרות - יותר זול, שירות יותר טוב גם בחברות ממדינות ברמה שלנו, אין בדיקה של המאבטחים שלהם,, הייתי אומר עליהם כמה מילים טובות אבל לא רוצה, כי התעצבנתי מספיק, מה שכן אני יכול לעשות ועשיתי - לא טס אל על ואם לא מזכירים לי עליהם - אני לא נזכר בהם, פחות עצבים, יותר בריאות
- 11.שלומי 09/03/2018 18:29הגב לתגובה זוהגיע הזמן להשתחרר מכבלי אל על. החגיגות של אל על על חשבונינו מוספות מיום ליום. כל אחד רוצה להיות כחלון בממשלה והציבור מתחיל לקבל אוויר. חברות זרות מטיסות את העם ברבע מחיר ובסטנדרט גבוה יותר.
- 10.יניב 09/03/2018 02:14הגב לתגובה זולא טוב לכם טוסו בחברה אחרת ! ישראלים רק יודעים לשבור את המטוסים. אתם לא יודעים לכבד תסתכלו איך אתם בכביש, בבנק, בסופר ותבינו שמה שדפוק כאן זה אתם קחו דוגמא טיסה ראשונה 787 נוסע התעצבן אז הוא החליט להוציא את זה על המסך של הכיסא אז הור החליט לשרוט אותו ושבור ככה מתנהג ישראלי
- 9.דני 08/03/2018 21:16הגב לתגובה זוחוצפנים זו מלה טובה נוסעים טסים עם אל על רק בגלל נושא הביטחון ותו לא אל על זו חברה סוג ג עם ציוד ישן ודיילים חצופים אשר חוסכים כסף ולא מכבסים את השמיכות שלא נדבר על אוזניות לא תקינות וישנות ומוזיקה סוג ד
- 8.צביצ 08/03/2018 19:30הגב לתגובה זוושהאוכל יהיה סביר, לא גבינה לבנה לילדודס.
- 7.הנוסע המתמיד 08/03/2018 16:52הגב לתגובה זומה שיפגע לכם בהכנסות זה ציפוף השורות בכל המטוסים ויחס מזלזל בנוסעים. היתרון של ביטחון הנוסעים הולך ונעלם ואתם כבר מזמן לא חברה לאומית . הנוסעים נשארים עם הדוחק במטוס כאבי גב משורות הצפופות ועובי ריפוד כמו בכיסאות ים לבנים מפלסטיק. הסיסמה "אל-על לעולם לא עוד"הולכת ומתממשת מנוסע לנוסע.
- 6.חיים 08/03/2018 15:02הגב לתגובה זוכמעט 60 שנים סחטו את המדינה בתור מונופול דורסני חגגו עלינו מכל הכיוונים כשאף חברה לא הגיע לישראל שחטו את אזרחי המדינה במחירי רצח.כעת מיללים. חברה דוחה.
- 5.ז'ניה אוחובסקה 08/03/2018 13:39הגב לתגובה זומה עוד? המטוסים הישנים שלכם יתפרקו בחום מעל סעודה עדיף שתטוסו בים ותתחילו לרדת אל העם- עובדים שמקבלים משכורות עתק וחיים במין מאפיה שאין אפשרות לחדור אליה בלי קשרים חברה שחצנית מתנשאת מי טס באל על בכלל
- 4.nav 08/03/2018 13:24הגב לתגובה זובטיסות לאירופה ולארה"ב אין הגבלה מעל איזו שהיא מדינה ועדין אלעל לא תחרותית יקרה יותר ושרות גרוע לא מגיע להם שום פריוולגיה .
- 3.מעולה! רק יזרז את פשיטת הרגל שלהם במהרה בימינו אמן!!! (ל"ת)גיל יוטינה 08/03/2018 13:23הגב לתגובה זו
- 2.בכיינים... חגגו עלינו כל השנים (ל"ת)איציק 08/03/2018 12:49הגב לתגובה זו
- 1.אני 08/03/2018 12:19הגב לתגובה זומילא לבקש שיאשרו גם להם לטוס מעל סעודיה, אבל במידה ולא אז לבקש לשלול לחברה השנייה??!?