
"חברות מסחר בהן הכסף של הלקוחות לא מופרד - מועדות לפורענות"
בתחילת חודש מאי דיווחנו על קריסת חברת Short Trade (לכתבה המלאה) ולאחר מכן דיווחנו על קריסת ג'נרל טרייד (לכתבה המלאה) אשר ככל הנראה הביאו לאובדן כספי אלפי סוחרים במה שתואר כלא פחות מפיגוע כלכלי. הרשות לני"ע טענה כי החברות אינן כלולות במסגרת הגופים המפוקחים וכי היא מפצירה בפני המשקיעים לברר אם כספיהם מנוהלים בגופים מפוקחים.
כאשר מדברים על מסחר חשוב להבחין בין שלוש זירות עיקריות. מסחר בני"ע בישראל (כמו למשל דרך הבנקים או בתי ההשקעות), זירות סוחר (כלומר מסחר ב-CFD) ומסחר בני"ע זרים.
הקריסות של ג'נרל טרייד ושל Short Trade שתיהן נעשו בקטגוריה של מסחר בני"ע זרים, אולם בימים האחרונים חברות הפועלות בכל שלושת הזירות מקבלות פניות רבות מלקוחות מודאגים בקשר למידת הביטחון של כספם.
בכתבות קודמות ריכזנו מידע בנושא מסחר בניירות ערך בישראל (לכתבה המלאה), מסחר בני"ע זרים דרך גופים שאינם מפוקחים בישראל (לכתבה המלאה) ובמסגרת כתבה זו נתמקד בזירות הסוחר.
דבר ראשון והכי חשוב אם בחרתם לסחור בזירת מסחר, יש לוודא כי זירת הסוחר מפוקחת על ידי הרשות לני"ע. נכון להיום, החברות בעלות רישיון זירת סוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע הינן: אייטרייד בע"מ, אפ.אקס.סי.אמ טריידינג בע"מ, אר.אפ.אקס גלובל טריידינג בע"מ, טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ, פלוס500ישראל בע"מ. חשוב לציין שמחר בבוקר הרשימה לעיל עשויה להשתנות ולכן, לפני העברת הכספים לזירת סוחר כלשהי יש לוודא באתר הרשות שהזירה עדיין מפוקחת.
קישור למאגר זירות סוחר מפוקחות באתר הרשות לני"ע
למען הסוחרים ב-CFD במסגרת זירות הסוחר ולצורך מתן מענה לחלק מהשאלות העולות בקשר עם אירועי הימים האחרונים, Bizportal ערך ראיון עם אילי סידי קליימן, מנכ"לית חברת אייטרייד אשר הינה אחת מזירות הסוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע.
מה זה בכלל זירת סוחר? "זירת סוחר היא למעשה פלטפורמת מסחר ממוחשבת, המאפשרת לסוחרים לסחור מול מפעילי הזירות במכשירים פיננסיים שונים. בעבר היו בישראל הרבה זירות סוחר עד שתחום זה נכנס לאסדרה רגולטורית, כך שהחל מסוף אוקטובר 2016 זירות סוחר פועלות רק ברישיון ובפיקוח הרשות לניירות ערך. כיום פועלות 5 זירות מסחר ברישיון בישראל, הזירות מוגדרות כמוסד פיננסי, וככאלה כפופות גם לחוקים ולפיקוח בנושאי איסור הלבנת הון ומניעת טרור. בנוסף, הרשות הבהירה שחברות אשר לא נכללות ברשימה וממשיכות לנהל זירת מסחר, מפרות את החוק, ועל הציבור להביא בחשבון את הסיכונים הכרוכים בכך ועל כן מומלץ ללקוח לבדוק את נושא הפיקוח מראש".
מה זה אומר לסחור מול מפעילי הזירות? מול תוכנת מחשב או מסחר אמיתי? "המסחר מתבצע באמצעות תוכנות מחשב, במכשיר פיננסי שנקרא CFD (Contract For Differences) ובעברית חוזי הפרשים. חוזי הפרשים הינם מכשיר פיננסי שערכו נגזר ממחיר נכס הבסיס, כאשר קיימים CFD על מטבעות, סחורות, מדדים, מניות ואג"ח בו סוחרים בזירה".
בשביל מה צריך את זה בכלל, למה לא לסחור ישירות בבורסה? "היתרון המרכזי של זירות סוחר מול מסחר בבורסה הינו האפשרות לסחור בסכומים קטנים מאד, בעמלות נמוכות ובמינוף גבוה. בנוסף, ניתן לקנות חוזי הפרשים על הנפט או הזהב בשונה מהבורסה. המינוף הוא מונח מאוד חשוב כשאנחנו מדברים על זירות סוחר. למעשה מדובר בדבר שמייחד זירת סוחר אל מול מסחר באמצעות ברוקר או בנק. משמעות המינוף היא כי לקוח אינו נדרש להפקיד את מלוא שווי ערכן הנקוב של הפוזיציות שהוא פותח, אלא נדרש להפקיד כבטוחה רק אחוז מסוים מערכן. יחסי המינוף משתנים ממכשיר אחד למשנהו כאשר על פי הנחיות הרשות לני"ע רמת המינוף תלויה ברמת התנודתיות של נכס הבסיס, החל מיחס של עד 1:20 במניות ועד יחס של 1:100 במט"ח. בפועל, מינוף מגדיל את נפח ההשקעה באופן אשר מגדיל את מרכיב הסיכוי והסיכון".
אז זה אומר שסוחר יכול להפסיד יותר ממה שהפקיד? "התשובה לכך היא שלילית. אצלנו בניגוד לבנקים ולחברי בורסה לא ניתן להפסיד יותר מגובה הבטוחה, שכן פלטפורמת המסחר תבצע סגירת פוזיציות אוטומטית".
מה ההבדל בין החזקה בנכס הבסיס להחזקה ב-CFD? "מלבד העמלות והמינוף, ההבדל המהותי היחידי הוא בזכויות ההצבעה. כלומר, אם רכשת CFD על מניה מסוימת אין לך זכות הצבעה באסיפת בעלי המניות שכן אינך בעל מניות".
האם יש השפעה על מחיר נכס הבסיס? "בגלל שאתה סוחר מול זירת המסחר, אין לקניה או מכירה של CFD השפעה ישירה על נכס הבסיס. תיאורטית עשויה להיות השפעה באופן עקיף, אולם נוכח היקפי המסחר הנמוכים יחסית בזירות הסוחר ביחס להיקף המסחר בנכסי הבסיס, בפועל אין השפעה מהותית. כרגע ניתן לסחור ב-CFD רק בנכסי בסיס בעלי היקפי מסחר גבוהים במיוחד, אשר אושרו על ידי הרשות לני"ע, בהם לא צפויה השפעה מהותית של המסחר ב-CFD על שערי נכסי הבסיס".
אם לקוח פותח פוזיציה עצומה על נכס בסיס מסוים ומרוויח, אתם בעצם צריכים לשלם לו. אז איך אתם מגדרים את עצמכם? "כחלק מניהול הסיכונים, זירות הסוחר יכולות להתכסות מפני החשיפה נטו, כלומר פוזיציות הלונג בנטרול פוזיציות השורט על נכס הבסיס, כך שאם למשל יש לזירת הסוחר חשיפה נטו בלונג על נכס בסיס מסוים, ניתן לגדר את הסיכון על ידי רכישת נכס הבסיס או נגזרים עליו, ואלו כבר משפיעים על שער נכס הבסיס".
איך אני יכול לדעת שזירת המסחר מספקת לי ציטוטים נכונים של נכסי הבסיס? "מלבד מערכות הבקרה הפנימיות שלנו, גם לרשות לני"ע יש גישה לציטוטים ולכל הפקודות של הלקוחות שלנו והיא מבצעת ביקורת חיצונית באופן שוטף".
איפה יושב הכסף? "מדובר בשאלה חשובה ביותר המצריכה בדיקה של כל משקיע או סוחר באשר הוא, אשר מתכנן לסחור בגוף מסוים. על פי חוק, כספי הלקוחות בזירות הסוחר חייבים להיות מוחזקים אך ורק בחשבון נאמנות. קיימת הפרדה מלאה בין כספי הלקוחות לכספי החברה. יש לכך משמעות קריטית וראינו זאת במיוחד בימים האחרונים, חברות בהן לא קיימת הפרדה מוחלטת מועדות לפורענות. על הסוחר לדרוש לדעת מהו חשבון הנאמנות ואף לדרוש אסמכתא המעידה כי אכן מדובר בחשבון נאמנות".
מה זה אומר? איך בדיוק עושים את זה? "זה אומר שצריך לוודא שבשם החשבון אליו מועברים הכספים כתוב שמדובר בחשבון נאמנות עבור לקוחות ואפשר גם לבקש מהחברה אסמכתא".
מה קורה במקרה של פשיטת רגל של זירת סוחר? "ברגע שאתה נמצא בגוף מפוקח, כספי הלקוחות נמצאים בחשבון נאמנות. כלומר, יש התאמה מלאה בין כספי הלקוחות לפוזיציות הפתוחות בפלטפורמת המסחר על בסיס יומי, כך שבמקרה של פשיטת רגל של זירת סוחר מפוקחת, כספי הלקוחות ישולמו מתוך חשבון הנאמנות".
- 38.משה 12/05/2020 04:40הגב לתגובה זו"שומר נפשו ירחק" מכול זירות הסוחר, מסחר בבורסה רק בעזרת בנק או בית השקעות! (שהוא חבר בורסה מורשה)
- 37.האם המשיכות מתבצעות בלי בעיות? (ל"ת)סוחר 05/05/2020 08:47הגב לתגובה זו
- 36.פלוס 13/08/2019 20:12הגב לתגובה זולהיזהר מפולס 500 רמאים נוכלים
- 35.פלוס 500 13/08/2019 19:57הגב לתגובה זולהיזהר מהחברה הזאת!!!!! אני מתחננת!!! הם מרמאים אנשים תמימים. יש להם אלגוריתמים שעושה מה שהם רוצים זה קזינו עם תחפושת!!! תזהרו אנשים טובים
- 34.אחד שקיבל את המכה 28/05/2018 15:18הגב לתגובה זובארץ זה בדיחה , הרשות לניירות ערך ידעה טוב מאוד את הסיפור של ג'נראל ושורט טרייד ובכל זאת לא היה להם אכפת. אם אתם הולכים בארץ תלכו רק לבתי השקעות גדולים זה הכי בטוח ששם זה באמת אמיתי לדעתי. אבל חוץ מזה אל תלכו לכל מיני זירות מסחר זה לא שווה את זה. לכו לאינטרקטיב שמה אתה מרוויח מכל הכיוונים - גם ביטוח , גם הכספים מופרדים ,גם זאת החברה הכי גדולה בעולם , גם יש מינוף , גם שורטים למה להתפשר וללכת לכל מיני חברות סוג ז' אני הייתי טיפש מטופש שהלכתי לג'נראל וזה עלה לי ב6000 דולר.
- 33.מפציץ 17/05/2018 20:32הגב לתגובה זושווה רצח
- 32.זהרטרייד 17/05/2018 18:11הגב לתגובה זועל שיווק אגרסיבי של שורט טרייד בלי לגלות שהן מרוויחות מזה. על זה שבמקרה הטוב לא בדקו שזה בטוח ובמקרה הרע ידעו ולא היה אכפת להם. על זה שהציגו מצג שווא שזה מבוטח ומפוקח. ועל זה שגם עכשיו הם לא לוקחים אחריות. לא יכול להיות שהם לא יקחו אחריות על החלק שלהם בנפילה של התלמידים שלהם אחרי שהציגו את עצמם כאוטוריטות בתחום. מזעזע.
- 31.למהמרים 17/05/2018 08:56הגב לתגובה זושווה הימור בקזינו הסטטיסטיקה מראה ש 95 אחוז מפסידים ואת 5 האחוז של המרווחים אף אחד לא שמע ולא ראה
- 30.זירות הסוחר הן הצד השני לעסקה ויודעות את הסטופים שלכם.. (ל"ת)פריצל 16/05/2018 23:53הגב לתגובה זו
- 29.בזירת סוחר אין ביטוח לכסף משום שלא קונים מניות בבורסה (ל"ת)אלא CFD מזירת הסוחר 16/05/2018 23:52הגב לתגובה זו
- 28.ב CFD לא מקבלים דיבידנד (ל"ת)שכחתם... 16/05/2018 23:50הגב לתגובה זו
- מקבלים את זה בכסף (ל"ת)שלמה בר 17/05/2018 14:18הגב לתגובה זו
- 27.ראיון עם מי? (ל"ת)עידו 16/05/2018 23:34הגב לתגובה זו
- גאון 17/05/2018 18:04הגב לתגובה זוBizportal ערך ראיון עם אילי סידי קליימן, מנכ"לית חברת אייטרייד אשר הינה אחת מזירות הסוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע.
- 26.א 16/05/2018 23:07הגב לתגובה זוואתם חותמים על זה? למה? אל תעשו שטויות תמשכו מיד את הכסף ועיברו לברוקר אמיתי זו כתבה מגמתית בעד נוכלים לא יאומן
- 25.מי זאת בתמונה ? (ל"ת)warren_buffet 16/05/2018 22:08הגב לתגובה זו
- אם תקרא תדע 17/05/2018 18:05הגב לתגובה זוBizportal ערך ראיון עם אילי סידי קליימן, מנכ"לית חברת אייטרייד אשר הינה אחת מזירות הסוחר המפוקחות על ידי הרשות לני"ע.
- 24.יוני 16/05/2018 21:34הגב לתגובה זוויש את אינטראקטיב ברוקר האמריקאית-שימו לב
- 23.נ.ש. 16/05/2018 18:37הגב לתגובה זוועדיין אין ביטחון לגביי אמינות בחו"ל. צריך להדגיש שהשאלה המרכזית זה האם הם מתכסים על הפוזיציות. וכל מי שמופיע ברשימה פה לא מתכסה לכאורה. אינטרקטיב מפוקחת ע"י הרשות לניירות ערך האמריקאית ויש עוד מלא חברות בחו"ל שמפוקחות. החברות שהופיעו כאן הן חברות הימורים מפוקחות. לא חברות מסחר.
- 22.מואיז הקטן 16/05/2018 17:29הגב לתגובה זולמה הרשות לא יוצאת בהצהרה מי מפוקח ומי לא? למה לא לנקות את השוק כמו שעשיתם עם הינארי והפורקס אם חברה כמו אינטראקטיב, ג'נרל טרייד וכו'... לא מפוקחות למה אף אחד לא סוגר אותם?
- 21.י. 16/05/2018 15:59הגב לתגובה זוהפירצה קוראת לגנב והציבור מנוצל ע"י נוכלים.לא ברור מדוע המדינה לא אוסרת זאת. האם יש בכך פגיעה בחופש העיסוק המנוצך לרעה בגנבת כספם של לקוחות
- מסכים איתך 16/05/2018 17:32הגב לתגובה זולמה לא עושים מה שעשו עם יתר החברות מי שלא מפוקח שילך מכאן כמו שעשו עם הבינארי. למה לא סוגרים גם את אינטראקטיב ברוקר אם אין לו רישיון - זה אומר שהבכספים של הלקוחות לא בחשבון נאמנות והוא גם ייקח את הכסף- למה אתם מחכים שיקרה עוד בלאגן
- 20.ג'ק 16/05/2018 15:58הגב לתגובה זומאז ומתמיד נחשפו ברוקרים שהסתבכו בפיברוק נתונים ויש אפשרות לבלום אותם . מי שנתפס צריך להרקב בכלא שנים .
- 19.הלוואי ....נמאס כבר מכל העקיצות (ל"ת)שלמה בר 16/05/2018 15:50הגב לתגובה זו
- 18.מבין 16/05/2018 15:41הגב לתגובה זואני רוצה לפתוח חשבון באינטרקטיב ישראל הייתי שמח שמישהו פה יגיד לי אם אני מקבל פיקוח אמיתי של הרשות לניירות ערך האמריקאית - אני בכוונה מדגיש אמריקאית כי הרשות לניירות ערך בישראל זה פשוט שווה לתחת אין באמת מפוקח. והאם באינטרקטיב ישראל הכספים של הלקוחות מופרדים מהכספים של החברה ??
- אבל לא על ידי רשות לניירות ערך... (ל"ת)שלמה בר 17/05/2018 14:19הגב לתגובה זו
- אודי 16/05/2018 20:30הגב לתגובה זוביטוח מלא עד חצי מיליון דולר, אינטראקטיב בישראל הם מתווכים זא אחוז מסוים וקטן מאד מהעמלות הולך אליהם. הכסף שלך בארהב תחת החברה העולמית והמערכת מסחר שלהם פי מיליון טובה יותר מכל פלטפורמה שכתובה בכתבה.
- אמר אודי סוכן מכירות באינטרקטיב (ל"ת)אודי סוכן מכירות 17/05/2018 08:51
- רשוץת 16/05/2018 17:23הגב לתגובה זוישנן רק 5 חברות שקיבלו אישור מהרגולציה ATRADE, FXCM פלוס 500, קולמקס וריל פורקס כל היתר לא מפוקחים! תיזהרו
- 17.הכתבה 16/05/2018 15:28הגב לתגובה זווברור שמעורבים פה אינטרסים לכן תזהרו מכל החברות ומישכו מהרררר את הכסף לקולמקס אין אישור ורגולציה למסחר במניות בארץ לכן הם פועלים מקפריסין וכל השאר גם נמצאים על כרעי התרנגולת סכנההההה
- דוד 16/05/2018 17:52הגב לתגובה זוקולמקס ישראל הינה זירת סוחר ישראלית הרשומה בישראל ונמצאת בישראל, אתה מוזמן לאתר הרשות לני"ע לראות שאכן כך הדברים.
- הסוחר 16/05/2018 17:50הגב לתגובה זוניראה לי שגם שם הם עובדים כמו גנרל טרייד ושורט טרייד מביאים תלמידים של הבית ספר שלהם בדיוק מה שעשה דודו רוז
- ח 16/05/2018 23:09ישירות לכיסם. וגם ילמדו אותך בבית ספר שלהם (תחת חברה אחרת) איך לסחור גרוע (מלא עסקאות בתוך יומי) ולעשות להם כמה שיותר עמלות בדרך. זה בערך מה שעשה דודו רוז לא כולל הסוף המר, עדיין מלוכלך.
- אוראל 16/05/2018 16:50הגב לתגובה זותוכן הכתבה הייתה על זירות סוחר, קולמקס פרו הפועלת בקפריסין תחת פיקוח אירופאי לא מדוברת כלל בכתבה. דיי להטעיות, זירות מסחר מפוקחות בישראל בהחלט אלטרנטיבה טובה למשקיעים מתוחכמים.
- תגובה מוזמנת קולמקס 16/05/2018 17:29תוכן הכתבה הוא על זירות מסחר - זירת מסחר זה שם מכובס לקזינו ברישיון! כאשר נוצר ניגוד אינטרסים בין קולמקס לבין הלקוחות - כדי שקולמקס ירוויחו הלקוח צריך להפסיד. וכנל לגבי החברה שמוזכרת בכתבה! כל החברות האלו צריכות לצאת מחוץ לחוץ או לכל הפחות להיות מוגדרות כקזינו!
- 16.ניר אדרי 16/05/2018 15:25הגב לתגובה זוקראתי את מה שרשום ונכנסתי לבדוק ולא ראיתי את אחברה אינטראקטיב ברוקר האם הם גם מפוקחים?
- כן. בארה"ב. החברה בארץ רק משווקים לא מפקידים אליהם כסף. (ל"ת)ח 16/05/2018 23:10הגב לתגובה זו
- הם לא מפוקחים בארץ! (ל"ת)... 16/05/2018 17:21הגב לתגובה זו
- אוראל 16/05/2018 16:51הגב לתגובה זומסחר בCFD דרך אינטראקטיב לא אפשרי ולא מותר. אינטראקטיב ברוקרס מפוקחים בארה"ב ולא בישראל.
- לא בארץ. (ל"ת)דוד 16/05/2018 16:41הגב לתגובה זו
- 15.ברק צור 16/05/2018 15:23הגב לתגובה זוסוחר שנים באייטרייד לאחר ניסיון מר בכמה מהחברות האחרות. החברה היחידה שלא איכזבה!
- תגובה מוזמנת נוספת 16/05/2018 17:32הגב לתגובה זוהכתבה מוזמנת וכך גם התגובות - ברור ושקוף! ממה אתה בדיוק מרוצה? מי שמרוויח בחברה הזו מפסיקים לו את המסחר! בדיוק כמו בקולמקס, גם שם היה סיפור זהה. בחור שהרוויח 6000 דולר בחודש הפסיקו לו את המסחר. ואלרח שסיפר את הסיפור באינטרנט זכה לתביעת השתקה אגרסיבית של מאיר וקולמקס!
- 14.גילי לוי 16/05/2018 15:20הגב לתגובה זואיש תותח!
- 13.נירית דוידי 16/05/2018 15:19הגב לתגובה זולא מכירה את החברה אבל כיף לראות נשים עומדות בגופים פיננסים אני יותר סומכת עליהן
- ח 16/05/2018 23:11הגב לתגובה זוסוחרים נגד המשקיעים שהם מגייסים... בושה שזה חוקי. יפה שנשים לוקחות חלק בצד היפה של תרמיות פיננסיות בעם ישראל.
- דניה מאייר לרר 16/05/2018 17:25הגב לתגובה זוצריך עוד נשים בעמדות בכירות
- 12.נדב אריאלי 16/05/2018 15:18הגב לתגובה זוסופסוף רואים נשים בשוק.
- חנה רדו 16/05/2018 17:26הגב לתגובה זונשים מנהלות יותר טוב! כל הכבוד לך הגב' אילי הלוואי והיו עוד הרבה נשים כמוך בעמדות בכירות המצב של המדינה היה נראה אחרת .
- 11.אנשים טובים 16/05/2018 15:16הגב לתגובה זומכיר את הבעלים אנשים טובים ומוכרים - אני סומך עליו
- 10.ויקטוריה 16/05/2018 15:14הגב לתגובה זוחברה מספר 1 אין על השירות המהיר והטוב שאני מקבלת שם תגובה מהירה במערכת
- 9.היחידים ששילמו לי את הכסף (ל"ת)היחידים ששחררו לי את 16/05/2018 15:13הגב לתגובה זו
- 8.A TRADE ו FXCM זה עקיצות עם רישיון! (ל"ת)איתן 16/05/2018 15:04הגב לתגובה זו
- מכיר את התחום 16/05/2018 15:14הגב לתגובה זוהאם זאת החברה של מאיר ברק? הוא גנב!
- לא (ל"ת)למה?< 16/05/2018 16:52
- לא, ואתה צודק... (ל"ת)הסוחר 16/05/2018 15:41
- 7.מאיר כהן 16/05/2018 15:00הגב לתגובה זומנכ"לית שהיא גם יפה וגם חכמה לפי הראיון אני מחר פותח חשבון.
- אריאל שגב 16/05/2018 15:21הגב לתגובה זומי יודע אם היא רווקה? אשמח להכיר אותה
- היא נשואה אבא שלה עו 17/05/2018 07:34תיזהרו ,היא אשה טובה ולא בוגדת
- אם היא רווקה אני מחר מתחתן איתה (ל"ת)אני מאוהב 16/05/2018 17:32
- 6.שלום סלטי 16/05/2018 14:58הגב לתגובה זומזל שהעיפו את האופציות הבינאריות מחוץ לחוק! סופסוף המחוקק עושה משהו טוב
- 5.שלמה קופר 16/05/2018 14:48הגב לתגובה זוזירות מסחר הן קזינו בחסות החוק! במקום לעודד קמפיין שיוציא את אותן זירות מסחר מחוץ לחוק כמו שהוציאו את הפורקס והבינארי. נותנים במה לזירות המסחר! לא יאומן!!!
- אוראל 16/05/2018 16:54הגב לתגובה זוזירות מסחר מאפשרות מסחר ממונף כפי שבנק נותן הלוואה, איך זה קשור לקזינו? אם כך כל שוק ההון בישראלי צריך להסגר.
- שלמה קופר 16/05/2018 17:36זירת מסחר משמעותה= שהפקודה שאתה שולח לא מגיעה לבורסה אלא נעצרת אצל הברוקר. מכאן שמה זירה. כלומר כאשר אתה פותח חשבון אתה סוחר מול הברוקר - כנגד הברוקר בדיוק כמו בקזינו! כל נושא המינופים אינו קשור וככל שהמינוף המתאפשר הוא גבוה יותר כך אתה צריך לדאוג יותר!
- 4.סוחר 16/05/2018 14:47הגב לתגובה זומה קשור "חוגות" בגלגלו חוזים? יש לך בכל אחת מזירות הסוחר את תאריך פקיעת גלגלו החוזים ככה שאתה בוחר מתי לסיים
- 3.נפגע ג'נרל טרייד 16/05/2018 14:39הגב לתגובה זואם יש חברות מפוקחות למה הרשות לא סגרה את אלו שלא מפוקחות? לפי הכתבה יש חברות שבפיקוח אז חבל שלא היה יותר ידע על זה
- העקיצות מתנהלות תחת "הפיקוח". יש אפילו רישיון לעקוץ. (ל"ת)איתן 16/05/2018 15:05הגב לתגובה זו
- 2.סוחר ותיק 16/05/2018 14:37הגב לתגובה זואני סוחר כבר הרבה שנים והשרות הכי טוב שקיבלתי היה אצלם!
- חברה פח אשפה (ל"ת)סוחר אחר 17/05/2018 20:25הגב לתגובה זו
- 1.אחד שנכווה 16/05/2018 14:36הגב לתגובה זוחוץ מהפרש השערים שמשלמים בקנייה ומכירה, הם דוחפים לך מדי פעם בלי שתשים לב "גלגול חוזים" שזה למעשה קנס על זה שאתה מחזיק איזשהו נכס יותר מכמה ימים (ואז לא משלם להם הפרש שערים מספיק), ואז גם אם הנכס הלך בכיוון שלך, עדיין הם מרוויחים עליך ואתה מפסיד כי ב"גלגול חוזים" הם לקחו לך עמלה נוספת בסיבוב.
- אחד שנכווה 17/05/2018 11:38הגב לתגובה זובגלגול החוזים, אם אתה בצד אחד של הפוזיציה הם לוקחים לך נגיד 0.4% מהסכום, אז אם אתה בצד השני של הפוזיציה הם נותנים לך אולי 0.1%. אם זה לא ניצול שלהם לחגוג עליך, למה זה לא שיוויוני לשני הצדדים? ולמי שאומר "אז תסגור את הפוזיציה קודם", זה בדיוק מה שאני כתבתי שזה סוג של "קנס" על זה שלא סחרת בתדירות גבוהה (שאז הרי אתה משלם להם על כל קנייה ומכירה). ואני הייתי ב-Atrade, שהוא עוד מפוקח.
- הסוחר 16/05/2018 15:47הגב לתגובה זוזה ההפרשים בין החוזים ואם אתה לא מבין או לא יודע לחשב תצא לפני פקיעת החוזה...
- ראובן 16/05/2018 15:14הגב לתגובה זוואם אתה רק משלם או שאתה בכיוון הלא נכון בפוזיציה או שאתה בברוקר הלא נכון שקורע אותך.
- כולם עושים גלגול חוז 16/05/2018 14:55הגב לתגובה זועל מנת לעקוב אחר מחיר סחורה מסוימת, חלק מתעודות הסל בישראל העוקבות אחר סחורות, מחויבות להחזיק את החוזה הקצר ביותר על אותה הסחורה, וזאת על פי התשקיף והוראות הרגולציה. כאשר חוזה עומד לפקוע, מגלגת החברה את החוזה. כלומר, מוכרת את החוזים המוחזקים על ידה ועומדים לפקוע, ורוכשת את החוזים הקצרים הבאים בתור. בכל החברות זה ככה גם בתעודות סל צריך תמיד לךהיות עם יד על הדופק